2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Grouwe Evita overtuigt nergens (25-6 Carre).
  [ # 16 ] 30 June 2008 06:15 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2008-06-08

Dan kan ik niet gaan, dus dat werkt ook niet haha!

   Handtekening   

“Aan het eind van de dag ben je weer een dag ouder”
- Penny Vos - Fanny Drenthe -

  [ # 17 ] 30 June 2008 07:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik heb een vraagje he (als het off topic is sorry daarvoor)maar evita is het nu wel of geen goede musical ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen van de een die het de allerslechste vond tot de ander die het de mooiste vond (op Les Mis na) ik ben een beetje de weg kwijt

  [ # 18 ] 30 June 2008 07:59 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2008-06-08

berry - 30 June 2008 07:55 PM

ik heb een vraagje he (als het off topic is sorry daarvoor)maar evita is het nu wel of geen goede musical ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen van de een die het de allerslechste vond tot de ander die het de mooiste vond (op Les Mis na) ik ben een beetje de weg kwijt

Je kan alleen maar uitgaan van die verhalen. Want wie het ook zegt, het is een blijft een mening.. Je zult dan ook zelf die mening voor jezelf moeten vormen, dat kan niemand anders voor jou doen. Niemand kan tegen jou zeggen dat het een mooie musical is, ze kunnen alleen zeggen of zij hem mooi vonden of niet..

   Handtekening   

“Aan het eind van de dag ben je weer een dag ouder”
- Penny Vos - Fanny Drenthe -

  [ # 19 ] 30 June 2008 08:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

**Amicitia** - 30 June 2008 07:59 PM
berry - 30 June 2008 07:55 PM

ik heb een vraagje he (als het off topic is sorry daarvoor)maar evita is het nu wel of geen goede musical ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen van de een die het de allerslechste vond tot de ander die het de mooiste vond (op Les Mis na) ik ben een beetje de weg kwijt

Je kan alleen maar uitgaan van die verhalen. Want wie het ook zegt, het is een blijft een mening.. Je zult dan ook zelf die mening voor jezelf moeten vormen, dat kan niemand anders voor jou doen. Niemand kan tegen jou zeggen dat het een mooie musical is, ze kunnen alleen zeggen of zij hem mooi vonden of niet..

ja daar heb jij dan ook wel weer gelijk in maar ik ben er nog niet geweest en het probleem is als je op internet meer slechte dan goede verhalen tegenkomt je toch wel een beetje gaat denken is het geen geldverspilling? of wat nou als…

  [ # 20 ] 30 June 2008 09:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Evita is een pracht musical. Deze productie is helaas minder….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 21 ] 01 July 2008 07:46 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2008-06-08

berry - 30 June 2008 08:00 PM
**Amicitia** - 30 June 2008 07:59 PM
berry - 30 June 2008 07:55 PM

ik heb een vraagje he (als het off topic is sorry daarvoor)maar evita is het nu wel of geen goede musical ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen van de een die het de allerslechste vond tot de ander die het de mooiste vond (op Les Mis na) ik ben een beetje de weg kwijt

Je kan alleen maar uitgaan van die verhalen. Want wie het ook zegt, het is een blijft een mening.. Je zult dan ook zelf die mening voor jezelf moeten vormen, dat kan niemand anders voor jou doen. Niemand kan tegen jou zeggen dat het een mooie musical is, ze kunnen alleen zeggen of zij hem mooi vonden of niet..

ja daar heb jij dan ook wel weer gelijk in maar ik ben er nog niet geweest en het probleem is als je op internet meer slechte dan goede verhalen tegenkomt je toch wel een beetje gaat denken is het geen geldverspilling? of wat nou als…

Ja klopt, dat snap ik haha! Maar misschien als je een aantal filmpjes of youtube bekijkt ofzo? Misschien kan je daar een beetje een beeld van krijgen, dat je zelf kan beslissen of je denkt dat je het wel of niet mooi gaat vinden.

   Handtekening   

“Aan het eind van de dag ben je weer een dag ouder”
- Penny Vos - Fanny Drenthe -

  [ # 22 ] 10 July 2008 03:54 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2006-10-30

Ik heb gister Evita gezien, en ik vond het wel super gaaf. Het is logisch dat het niet zo´n super grote show is, daar is het verhaal niet naar. Als je een showmusical wilt dan moet je gewoon naar tarzan ofzo gaan….

Ik had gister wel Marjolein ipv Brigitte en vond dat best wel jammer, want Marjolein zingt het heeel anders dan Brigitte, bij Marjolein wordt het mij net iets te opera achtig…..
Ik vond Stanley wel een super Che…in ieder geval beter dan Banderas in de film…hij was in ieder geval grappig:D….wat misschien wel n beetje raar is, is dat hij meer aandacht trok dan Marjolein als ze beide op het toneel stonden….😉...terwijl…wat zei Willem Nijholt ook al weer precies??? je als Evita alle blikken naar je toe moest trekken op toneel…dat had Marjolein niet zo vond ik…kan ook Stanley liggen natuurlijk;)

maar ik vond het wel super leuk:D….dus ik zou het, als je van musicals houdt waarin ze alleen zingen (nauwelijks praten), het je zeker wel aanraden!!!!:D

  [ # 23 ] 11 July 2008 11:15 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

annuuh volgens mij ben je het helemaal met me eens. Evita moet over Evita gaan (en of dat nu showie wordt gedaan of niet maakt niet uit). In deze vlakke show staat (zeker met Marjolein) een Eivita die (ook door de regie) niet weet te overtuigen. Dat zou wel moeten juist in een kleinere setting.

   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 24 ] 12 July 2008 03:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

**Amicitia** - 01 July 2008 07:46 PM
berry - 30 June 2008 08:00 PM
**Amicitia** - 30 June 2008 07:59 PM
berry - 30 June 2008 07:55 PM

ik heb een vraagje he (als het off topic is sorry daarvoor)maar evita is het nu wel of geen goede musical ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen van de een die het de allerslechste vond tot de ander die het de mooiste vond (op Les Mis na) ik ben een beetje de weg kwijt

Je kan alleen maar uitgaan van die verhalen. Want wie het ook zegt, het is een blijft een mening.. Je zult dan ook zelf die mening voor jezelf moeten vormen, dat kan niemand anders voor jou doen. Niemand kan tegen jou zeggen dat het een mooie musical is, ze kunnen alleen zeggen of zij hem mooi vonden of niet..

ja daar heb jij dan ook wel weer gelijk in maar ik ben er nog niet geweest en het probleem is als je op internet meer slechte dan goede verhalen tegenkomt je toch wel een beetje gaat denken is het geen geldverspilling? of wat nou als…

Ja klopt, dat snap ik haha! Maar misschien als je een aantal filmpjes of youtube bekijkt ofzo? Misschien kan je daar een beetje een beeld van krijgen, dat je zelf kan beslissen of je denkt dat je het wel of niet mooi gaat vinden.

Inmiddels hb ik op youtube filmpjes gezien en wil ik graag gaan boeken

  [ # 25 ] 12 July 2008 03:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Zou ik zeker doen Berry, ik ben gisteren geweest en ben erg positief!

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 26 ] 12 July 2008 05:39 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2006-10-30

Nee Franky ik ben het niet met je eens…jij bent vooral negatief over Evita en raad mensen af te gaan kijken. Ik raad het mensen aan, ik vond de hele voorstelling erg leuk:D alleen vond ik Marjolein niet altijd even goed (dat is iets anders dan altijd niet…;):p)...dus volgens mij ben ik het niet met je eens;):p

ik denk dat het wel leuk is om naar Evita te gaan, Berry…;) ik zou zelf ook heel graag nog een keer gaan;):D…maar het wordt vast wel leuk, zeker omdat je nu niet zoveel verwacht (door alle negatieve reacties) dan kan het alleen maar meevallen;)

  [ # 27 ] 12 July 2008 06:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ja zo had ik het nog nooit brkrkrn rn jullie hebben eigenlijk wel gelijk ik denk dat ik ga boeken

  [ # 28 ] 31 July 2008 03:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  306
Geregistreerd  2008-07-31

ik was in die tijd gegaan dat evita in Amersfoort speelde.. Ik had de hele cast behalve Brigitte, ze stond wel op het castbord.. Maar ik heb alleen Marjolein als evita gezien die avond.. Ik vond de productie mooi, en de nummers ook vooral.. Ik vond Stanley geweldig maar ik vond hoe Marjolein Evita speelde, kweet niet ze zong mooi enzo maar ze kwam bij mij echt dat evita een kreng was.. Ik zou hem graag wel willen zien als Brigitte evita is.. Maar ik ben bangd at het dan weer op het allerlaatste moment veranderd

  [ # 29 ] 01 August 2008 12:48 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik ben zondagmiddag 20 juli in Utrecht geweest. Marjolein als Evita, verder de eerste cast.
Allereerst vond ik het ensemble erg goed een van de beste die ik in de afgelopen jaren heb gezien.
Marjolein, tja ik was er al geen fan van, maar was toch van plan om het “open “aan te horen. Haar stem spreekt mij totaal niet aan, veel te scherp. Haar acteren is vreselijk, de mimiek is lachwekkend (ik zat op de eerste rij, kon het dus goed zien) Qua postuur vond ik het wel Evita, maar ja daar hoeft ze geen moeite voor te doen.
Stanley, normaal ben ik wel een fan van Stanley, maar dit is zeker niet zijn beste rol. Vooral voor de pauze werd Che neergezet als een soort van verlopen zwerver of zo en niet de latere revolutieleider. Na de pauze was hij beter, scherper, maar het blijft een vreemde Che.
Anouk, fantastisch precies zoals je de maitresse verwacht een verlegen, onzeker meisje dat niet meer weet hoe het verder moet, maar wel met een mooie stem.
Roberto (toch?) een redelijke Peron een beetje houterig en stijf, maar wel een warme stem.
Verder vond ik de verdwenen balkonscene een vreemde keuze. Nu is Don’t cry enz een overpeinzing, terugblik i.p.v. een triomph en hoogtepunt van de voorstelling. Wel knap hoe je zo’n overbekend nummer zo’n andere lading kunt geven, maar geen verbetering.
Het was de derde uitvoering van Evita die ik heb gezien, Ik heb ook zo’n 20 jaar geleden de originele USA cast in Den haag gezien en de uitvoering met Pia in Carre en beide uitvoeringen vond ik mooier. Het was de eerste musical waar ik een lp van had en die ik dus al zo’n 30 jaar uit mijn hoofd ken. Blij dat ik deze uitvoering heb gezien, maar niet al te enthousiast.
Inderdaad een grauwe voorstelling.
Judith

  [ # 30 ] 01 August 2008 12:53 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Uhh…Che moet in deze versie toch ook niet d elatere revolutieleider zijn?? Hij wordt hier niet neergezet als Che Guevara, maar als gewoon een man uit het volk.. toch?

 < 1 2 3 > 
2 of 3