8 of 95 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 106 ] 08 November 2010 05:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2010-03-28

@ johnsaskia, je zegt laat Billy in Londen en ga hem daar zien. Niet alle mensen (heel veel mensen niet) hebben het geld/tijd om voor een musical naar Londen te gaan. Door hem naar Nederlands te halen geven ze het grote Nederlandse ‘musicalpubliek’ ook de kans om deze voorstelling te zien, zonder ervoor helemaal naar Londen te hoeven. Of die minder goed wordt, zien we dan wel weer. Maar ze gaan echt geen musical naar Nederland halen als ze weten dat het toch niks wordt.

  [ # 107 ] 08 November 2010 05:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  746
Geregistreerd  2005-07-07

paulineex - 08 November 2010 05:05 PM

@ johnsaskia, je zegt laat Billy in Londen en ga hem daar zien. Niet alle mensen (heel veel mensen niet) hebben het geld/tijd om voor een musical naar Londen te gaan. Door hem naar Nederlands te halen geven ze het grote Nederlandse ‘musicalpubliek’ ook de kans om deze voorstelling te zien, zonder ervoor helemaal naar Londen te hoeven. Of die minder goed wordt, zien we dan wel weer. Maar ze gaan echt geen musical naar Nederland halen als ze weten dat het toch niks wordt.

Idd,ik verheug me echt op deze musical,maar heb idd geen tijd/geld om naar londen te gaan,dus ik ben er echt blij mee, dat hij naar nederland komt

   Handtekening   

16/4/2015 - Nick en Simon in Het Nieuw Luxor Theater
Wolvengroetjes van Sylvia
http://simone-escherich-fanclub.clubs.nl/

  [ # 108 ] 08 November 2010 06:24 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2010-11-08

Ik denk dat ook hier in Nederland wel jongens te vinden zijn die de capaciteiten hebben.  Zeker als je aanleg hebt en er wordt tijd uitgetrokken voor het opleiden.
Voor mijn zoon zijn droomrol. Alleen hij is licht getint en tegen die tijd misschien te oud.
Hij is nu druk aan het repeteren voor een balletvoorstelling welke met kerst opgevoerd gaat worden in het Lucent danstheater (Abdallah en de Gazelle van Basra). Ik was verbaasd tijdens de auditie over de hoeveelheid jongens.
Nu zal niet iedereen kunnen dansen en zingen maar met zangles kun je een heel eind komen.  Ik geloof wel dat het gaat lukken om ook hier in Nederland een goede voorstelling op de planken te brengen.

  [ # 109 ] 08 November 2010 06:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat hij getint is hoeft geen probleem te zijn, want er hebben wel meer getinte jongens die rol gespeeld.

  [ # 110 ] 08 November 2010 06:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Weet je waar ik me zorgen over maak? Dat is niet de vertaling, de enscenering of “hoe het naar Nederland gehaald wordt”, maar vooral de kwaliteit van de toekomstige Billy (Billy’s). Kijk, er loopt zeker talent rond in Nederland en ik twijfel niet dat er niemand gevonden kan worden, maar zoals ook al eerder in dit forum staat: hoe gaan we het voor elkaar krijgen dat er weet ik veel hoeveel jongens zijn die de rol kunnen spelen? Dankzij Nederlandse wetten en regels mogen kinderen tot een bepaalde leeftijd maar een beperkt aantal voorstellingen spelen. Je kunt bijna nooit de continuiteit garanderen als er steeds een andere Billy moet spelen.

Ik heb Billy Elliot in Londen gezien en was er stil van. Volgens mij past deze musical makkelijk in het Beatrix theater (ookal heeft dit een andere doelgroep), maar hebben wij in Nederland gewoon de mogelijkheden niet om dit 8 keer per week te spelen. Een show als Billy Elliot heeft een bepaalde periode 3 of 4 Billy’s nodig om de voorstelling te dragen. Billy Elliot is in een niveau op zich en niet te vergeleken met kinderrollen die gespeeld zijn .... misschien Annie. Maar ook die zijn totaal niet met elkaar vergelijken.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze productie.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 111 ] 08 November 2010 07:25 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2010-11-08

nahpetS - 08 November 2010 06:53 PM

Weet je waar ik me zorgen over maak? Dat is niet de vertaling, de enscenering of “hoe het naar Nederland gehaald wordt”, maar vooral de kwaliteit van de toekomstige Billy (Billy’s). Kijk, er loopt zeker talent rond in Nederland en ik twijfel niet dat er niemand gevonden kan worden, maar zoals ook al eerder in dit forum staat: hoe gaan we het voor elkaar krijgen dat er weet ik veel hoeveel jongens zijn die de rol kunnen spelen? Dankzij Nederlandse wetten en regels mogen kinderen tot een bepaalde leeftijd maar een beperkt aantal voorstellingen spelen. Je kunt bijna nooit de continuiteit garanderen als er steeds een andere Billy moet spelen.

Ik heb Billy Elliot in Londen gezien en was er stil van. Volgens mij past deze musical makkelijk in het Beatrix theater (ookal heeft dit een andere doelgroep), maar hebben wij in Nederland gewoon de mogelijkheden niet om dit 8 keer per week te spelen. Een show als Billy Elliot heeft een bepaalde periode 3 of 4 Billy’s nodig om de voorstelling te dragen. Billy Elliot is in een niveau op zich en niet te vergeleken met kinderrollen die gespeeld zijn .... misschien Annie. Maar ook die zijn totaal niet met elkaar vergelijken.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze productie.

Het zal wel lastiger zijn. M.i. zijn er wel mogelijkheden. Zeker omdat ouders en kinderen vaak heel ver gaan voor een rol in een musical. De rol zal zeker niet in drie maanden onder de knie verkregen worden. Daar zal echt tijd voor uitgetrokken moeten worden. En die tijd is er wel, want het duurt nog even voordat Billy Elliot op de planken komt.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe ze gaan werven voor de audities.
Veel dansscholen hebben tegenwoordig jongensklassen en vooropleidingen.

  [ # 112 ] 08 November 2010 07:28 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

ik zie ralf als een billy ook al is hij te oud.

  [ # 113 ] 08 November 2010 07:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2010-03-28

hij heeft de baard in zijn keel, is te lang en te oud dus dat wordt ‘m niet denk ik

  [ # 114 ] 08 November 2010 07:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Je ziet telkens dat 2 issues hier boven komen drijven in dit topic:

-Billy Elliot is een verhaal dat te veel gaat over Engelse geschiedenis (bijna alsof je Ciske, of misschien iets minder drastisch, Petticoat naar het buitenland)
-Het is niet mogelijk wat betreft het talent/aantal/“arbeidstechnische beperkingen” van de kinderen

Ik denk dat de musical best zou kunnen slagen. Volgens mij is het gewoon een vurige wens van Joop/Erwin, om te laten zien dat Nederland zeker meetelt in musicalwereld.
Ik weet niet precies hoe terecht deze stellingen zijn. We zullen het vanzelf zien denk ik!
Ik verwacht wel uitstel van deze musical misschien. Misschien geblesseerde jongens bij de repetitie? Laten we het niet hopen…

  [ # 115 ] 09 November 2010 10:48 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  42
Geregistreerd  2010-07-07

ja natuurlijk is het duurder om naar London te gaan.

Maar de voorstellingen daar zijn eigenlijk niet heel veel duurder dan hier, zeker niet als je last minute gaat.

wij hadden voor Billy een aanbieding voor 29 pond per kaart in de stalls.
en wij plannen altijd een weekend om zo’n aanbieding heen.
in nl betaal je voor zulke plekken ook al snel 70 euro en met die btw verhoging wordt het nog duurder.

Maar als je de kans hebt ga hem dan in london zien, je kunt goedkoop vliegen met Ryan air zeker buiten het drukke seizoen en niet in het weekend, wij hadden voor 80 euro een retour ticket voor twee personen.
Ter plekke bepalen wij altijd wat we nog meer willen zien,  de laatste keer hebben we 4 voorstellingen gezien en betaalden gemiddeld 30 pond per kaart en dat komt omgerekend uit op ongeveer 280 euro, en allemaal stalls {1e rang}
Reken dan eens uit hoeveel voorstellingen je in NL kan zien voor dat geld. en je hebt nog een paar leuke dagen op de koop toe, London is geweldig.

  [ # 116 ] 09 November 2010 10:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

martijntje36 - 08 November 2010 07:25 PM

(...) Ik ben wel heel erg benieuwd hoe ze gaan werven voor de audities.
Veel dansscholen hebben tegenwoordig jongensklassen en vooropleidingen. (...)

Ga er maar rustig van uit dat er nu al gescout wordt ...

  [ # 117 ] 09 November 2010 10:54 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Eens. Ik vind dat de tijd van “daar is Nederland te klein of nog niet klaar voor” allang achter ons is. Kijk alleen maar eens naar de enorme kwaliteit aan grote, middelgrote en kleine producties dat de afgelopen weken in premiere is gegaan. En daar zitten een hoop dingen tussen, waaruit ze vanuit het buitenland komen (of zouden mogen komen) kijken hoe goed het is. Dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het ook met Billy moet lukken. En het is gewoon een mooi verhaal, dat snapt het Nederlandse publiek heus wel, ook al is het afgeschilderd tegen een sociaal-politieke achtergrond die misschien onbekend is. Een Vietnam oorlog in Miss Saigon snappen we toch ook, terwijl er hele hordes zijn die nog nauwelijks weten waarom en wanneer dat plaatsvond.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 118 ] 09 November 2010 11:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mark - 09 November 2010 10:54 AM

. En het is gewoon een mooi verhaal, dat snapt het Nederlandse publiek heus wel, ook al is het afgeschilderd tegen een sociaal-politieke achtergrond die misschien onbekend is. Een Vietnam oorlog in Miss Saigon snappen we toch ook, terwijl er hele hordes zijn die nog nauwelijks weten waarom en wanneer dat plaatsvond.

Het is niet dat we de achtergrond niet zouden snappen, het is dat de show met zijn accenten in het Nederlands heel veel van de kracht verliest met of het verwijderen of het forceren van Nederlandse equivalenten.

Verder zie ik ook echt niet in hoe het in Nederland mogelijk gaat zijn ongeveer 3 x zo veel top-Billy’s tevoorschijn te toveren, terwijl in het Verenigd Koninkrijk het aanbod aan kinderen groter is (meer mensen, meer theatercultuur) en ze zelfs daar een paar kids hebben geimporteerd.

  [ # 119 ] 09 November 2010 11:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ah ok..snap het..desalniettemin ben ik hier vooralsnog gewoon postief over, maar dat kan ook gewoon zijn omdat ik heel graag wil dat dit een unieke voorstelling en doorslaand succes wordt…ik wens mijn twijfels momenteel nog geen ruimte te geven 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 120 ] 09 November 2010 12:49 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  42
Geregistreerd  2010-07-07

Ik denk ook wel dat ze een goede productie zullen neer zetten, maar ben alleen bang dat ze met de grote hoeveelheid billy’s die ze nodig zullen hebben het erg moeilijk wordt om de kwaliteit te waarborgen, als een billy even niet z’n avond heeft dan gaat dat direct ten koste van de voorstelling, Billy staat wel bijna de hele show op het toneel.
Dit geldt natuurlijk voor alle acteurs, en ook nu zie ik wel eens een show die niet lekker loopt en dan baalt het publiek ook, en met een productie als Billy kun je je dat ook niet veroorloven denk ik, juist omdat de verwachtigingen zo hoog gespannen zullen zijn.

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 95