9 of 95 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 121 ] 09 November 2010 02:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2003-02-03

johnsaskia - 09 November 2010 12:49 PM

Ik denk ook wel dat ze een goede productie zullen neer zetten, maar ben alleen bang dat ze met de grote hoeveelheid billy’s die ze nodig zullen hebben het erg moeilijk wordt om de kwaliteit te waarborgen, als een billy even niet z’n avond heeft dan gaat dat direct ten koste van de voorstelling, Billy staat wel bijna de hele show op het toneel.
Dit geldt natuurlijk voor alle acteurs, en ook nu zie ik wel eens een show die niet lekker loopt en dan baalt het publiek ook, en met een productie als Billy kun je je dat ook niet veroorloven denk ik, juist omdat de verwachtigingen zo hoog gespannen zullen zijn.

Ik heb de show gezien op Broadway en de Billy van dienst kon geweldig goed dansen maar zat door zijn stem. Vandaar dat het voor mij die avond ook niet echt top was. Achteraf gezien is het natuurlijk een kind dat daar staat maar toch heb je enigszins hoge verwachtingen. Het is natuurlijk ook wel zo dat ze eerder gaan casten op goeie dans dan op goeie zang want per slot van rekening is het een uitstekende danser die ze nodig hebben en als dat kind dan ook nog eens super moet zingen wordt het moeilijk…

  [ # 122 ] 02 August 2011 10:17 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Tijdens zijn dankwoord bij de laatste Petticoat zei Erwin van Lambaart dat hij met Hajo Bruins al een afspraak heeft dat hij over een jaar weer in een productie van Stage te zien zal zijn, maar dat ze daarover nu nog niets willen zeggen.

Nou vroeg ik ma af:“Zou dat betekenen dat hij de vader van Billy gaat spelen, en dat het er over een jaartje dus toch van gaat komen..”

  [ # 123 ] 02 August 2011 10:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Is die Billy Elliot school dan al gestart. Ik kan me niet voorstellen dat we in Nederland drie keer zo veel Billy´s kunnen vinden als er in Engeland spelen (onze strengere regelgeving vereist dat nu eenmaal) en dan van hetzelfde niveau. En als ze nu nog niet aan het trainen zijn, denk ik niet dat we er over een jaar 1 zullen hebben die het echt aan kan.

[ Gewijzigd: 02 August 2011 10:23 AM by Jeroen ]
  [ # 124 ] 02 August 2011 10:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

wie weet, maar hoe gaan ze in godsnaam de kinderen casten?

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 125 ] 02 August 2011 10:46 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Misschien dat ze via dans- en balletscholen aan het scouten zijn? In Engeland duurt het van de eerste auditie tot de eerste echte voorstelling gemiddeld 2,5 jaar dus moet men hier onderhand al lang bezig zijn.

Ik denk meer en meer dat ze voor een beperkte periode (à  la Miss Saigon) Billy Elliot in het theater brengen, zodat er niet al te veel Billy’s nodig zijn. En als je dan oktober, november, december in het ene jaar doet, en dan januari, februari en maart in het andere jaar, dan kan iedereen 48 dagen spelen, zonder tussenpozen…. maximaal 5 à  6 Billy’s….

[ Gewijzigd: 02 August 2011 12:04 PM by DenP ]
  [ # 126 ] 02 August 2011 01:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Wat ook zou kunnen is dat ze de engelse cast hierheen halen en vervolgens een Nederlandse grote naam in de rol van Miss Walkinson zetten (Pia?).

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 127 ] 02 August 2011 01:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet. De voorverkoop voor London loopt nu tot 15 december 2012 en een eind zit er (gelukkig, en even afkloppen) nog niet in.

  [ # 128 ] 02 August 2011 02:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  492
Geregistreerd  2009-05-23

Robin - 02 August 2011 01:49 PM

Wat ook zou kunnen is dat ze de engelse cast hierheen halen en vervolgens een Nederlandse grote naam in de rol van Miss Walkinson zetten (Pia?).

Ook kinderen uit andere landen die hier komen optreden hebben met de nederlandse wet te maken.

  [ # 129 ] 02 August 2011 04:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Maar hoe groot is de kans dat het om Billy gaat?
Erwin van Lambaart heeft tenslotte niet méér gezegd dan alleen dat Hajo Bruins over een jaar in ‘een Stage-productie’ te zien is; dat kan werkelijk alles zijn!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 130 ] 02 August 2011 04:54 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2009-10-12

Volgens mij hebben we zat talent op diverse scholen zitten. Voor de Tarzan school waren ook altijd genoeg kinderen en er waren er genoeg uitgelood. Voor de volwassen rollen hoeven we ook niet bang te zijn. We moeten eens stoppen met het negatief doen over onze musicalacteurs. Ze zijn goed. andere landen zijn veel groter dus meer inwoners en dus meer acteurs. Maar daar hebben ze ook slechte en middelmatige acteurs net zoals in andere landen. Stage kennende zullen ze alles uit de kast halen om er een grandioze voorstelling van te maken en als dat niet volgend jaar lukt wachten ze nog rustig een jaartje.

  [ # 131 ] 02 August 2011 05:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Niet om heel vervelend te doen, maar volgens mij wordt er van de kinderen in Billy Elliot wel meer gevraagd dan van de kinderen in Tarzan…en of er zoveel talent rondloopt in Nederland die op dat niveau kunnen dansen, acteren en zingen én ook nog de juiste leeftijd hebben, weet ik ook niet.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 132 ] 02 August 2011 05:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Monique - 02 August 2011 05:06 PM

maar volgens mij wordt er van de kinderen in Billy Elliot wel meer gevraagd dan van de kinderen in Tarzan….

Hier kan dat “volgens mij” wel weg. Billy Elliot is een hele zware hoofdrol, vooral op dans- en acteergebied. En het is wenselijk dat hij ook nog goed kan zingen, in ieder geval niet vals. Ik denk dat het ook nauwelijks voor te stellen is voor wie deze voorstelling niet heeft gezien hoe veel er van deze 12 jarige gastjes wordt gevraagd (en door hen wordt gegeven).

  [ # 133 ] 02 August 2011 06:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Jeroen - 02 August 2011 05:47 PM
Monique - 02 August 2011 05:06 PM

maar volgens mij wordt er van de kinderen in Billy Elliot wel meer gevraagd dan van de kinderen in Tarzan….

Hier kan dat “volgens mij” wel weg. Billy Elliot is een hele zware hoofdrol, vooral op dans- en acteergebied. En het is wenselijk dat hij ook nog goed kan zingen, in ieder geval niet vals. Ik denk dat het ook nauwelijks voor te stellen is voor wie deze voorstelling niet heeft gezien hoe veel er van deze 12 jarige gastjes wordt gevraagd (en door hen wordt gegeven).

Precies, een opleidingsperiode van 2,5 jaar zegt volgens mij wel genoeg. De rol is ontzettend zwaar en is niet te vergelijken met enige andere kinderrol.

  [ # 134 ] 02 August 2011 06:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2009-10-12

Toch heeft Stage er vertrouwen in. Dat doen ze niet als ze er geen heil in zien. Ze hebben natuurlijk de tijd aangezien Wicked nog moet beginnen. En als Wicked het goed doet, dat het stuk zeker 1,5 jaar blijven staan. Het zal zeker moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk aangezien er veel talent is in Nederland.

  [ # 135 ] 02 August 2011 06:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vergeet ook de andere kinderen niet. Met name Michael. Dat is ook niet de makkelijkste rol. Minder dragend als Billy, maar moet wel een toneel kunnen vullen. Bovendien is het inhoudelijk een lastige rol en het jongetje moet sterk in zijn schoenen staan om dat te durven spelen.

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 95