2 of 61 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 16 ] 25 October 2009 07:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

MeloD - 22 October 2009 09:24 PM

Carin, misschien waren het wel genodigden voor je 😉

In Dublin ben ik naar Riverdance geweest en daar zat iedereen idd gewoon met bier en popcorn in de zaal, vond dat zo’n rare gewaarwording! Ik heb over het algemeen geen last van anderen, behalve al dat gekuch tijdens “Sluit alle deuren maar” bij Joseph.

Dat waren zeer zeker geen genodigden;), ben alleen zo braaf geen namen te noemen 😉

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 17 ] 26 October 2009 07:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik ben afgelopen weekend naar londen geweest en wat me al eerder opviel, de engelsen zijn hierin nog onbeleefder dan nederlanders. Wat een drama, al die mensen die te laat komen, waardoor halve rijen op moeten staan, mensen die tijdens de finale al de zaal uitlopen….schandalig!

En om even te reageren op wicked, dat mensen na de pauze te laat waren, DAT begrijp ik dan weer wel. Ik stond in de rij, met nog 100 mensen en toen kwam er een jongen van het theater langslopen met de mededeling dat er nog max 3 minuten was voordat ze weer begonnen. Ik was net op tijd, maar er waren er genoeg die dus nog moesten plassen toen er weer werd begonnen. Debiel dat er in zo’n groot theater zo weinig wc’s zijn….

  [ # 18 ] 26 October 2009 07:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Heb ik het dan al die keren zo getroffen toen ik in Londense theaters was???
Als ik deze verhalen zo allemaal lees, zou ik bijna niet meer durven!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 26 October 2009 08:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-03-11

Ik heb ook weinig last gehad afgelopen week in Londen tijdens de musicals.. Alleen tijdens the lion king was het een ramp! Nou zal dat er ook mee te maken hebben dat het een middagvoorstelling was, maar het is echt geen seconde stilgeweest.. De hele tijd krakende zakjes, jammerende kinderen, pratende mensen.. en er zijn wel ik weet niet hoeveel moeders met kinderen naar de wc gegaan tijdens de voorstelling.. Hier heb ik me wel behoorlijk aan geirriteerd! Maar tijdens de andere 3 musicals waar ik ben geweest was iedereen doodstil en bleef zitten tot het einde.

  [ # 20 ] 26 October 2009 08:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het zal ook wel verschil maken of je (op een middag) naar The Lion King gaat of (op een avond) naar Billy Elliot. Toch een iets andere doelgroep.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 26 October 2009 11:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Faatijn - 26 October 2009 07:30 PM

Ik ben afgelopen weekend naar londen geweest en wat me al eerder opviel, de engelsen zijn hierin nog onbeleefder dan nederlanders. Wat een drama, al die mensen die te laat komen, waardoor halve rijen op moeten staan, mensen die tijdens de finale al de zaal uitlopen….schandalig!

En om even te reageren op wicked, dat mensen na de pauze te laat waren, DAT begrijp ik dan weer wel. Ik stond in de rij, met nog 100 mensen en toen kwam er een jongen van het theater langslopen met de mededeling dat er nog max 3 minuten was voordat ze weer begonnen. Ik was net op tijd, maar er waren er genoeg die dus nog moesten plassen toen er weer werd begonnen. Debiel dat er in zo’n groot theater zo weinig wc’s zijn….

Ik ben bij Wicked toen ik die rij van 300 mensen (ja, overdreven!) zag heel asociaal tussen bij de mannen-WC gaan staan.
Er werd me toen door een man aldaar gezegd dat dit de mannen-WC was en toen zei ik alleen maar: weet ik, maar er staat een hele lange rij bij de vrouwen en ik moet heel nodig!
Gelukkig was er een andere man die me wees naar de normale WC’s (i.p.v. een urinoir dus 😉).
Ben met mijn ogen naar de grond gericht en mijn handen naast mijn hoofd de toiletruimte in en uit gelopen hahaha.


Maar idd, de WC’s bij Wicked waren iig DRAMA!
Ook bij ons toen gingen ze gewoon tijdens de voorstelling, gelukkig niet in onze rij!
En de kids voor ons zaten toen continue te kletsen, en die vader kletste vrolijk mee, heel irritant!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 22 ] 01 November 2009 02:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2009-06-19

Vreselijk, zoals een keer bij Tarzan een vrouw die helemaal in de ban was van een ring. Moeder en kind kwamen iets later de zaal binnen, bij het gangpad liet het kind haar ring vallen, waarna het kind eerst riep: ‘Mijn ring is gevallen!’. De moeder liep op zich gewoon door, maar een andere mevrouw die aan het gangpad zat, die moest en zou die ring vinden en liep dus te zoeken naar de ring…Ze liep steeds te praten tegen iemand van het theater ‘is dat die ring misschien? ‘Of nee, daar even kijken’, erg storend! Het erge nog is dat de apen op dat moment van alle kanten slingerden en precies waar zij zat, moest er op dat moment een aap naar beneden komen (bij rij 4 zeg maar). Ze stond ineens plotseling op omdat ze die ring zag en dat precies op de plek waar de aap dus naar beneden zou komen. En daar stond ze met haar hoofd, totdat er iemand van het theater naar haar toe snelde en geprikkeld tegen haar zei dat ze heel gauw moest zitten. En pas daarna kon de aap naar beneden slingeren.

  [ # 23 ] 01 November 2009 04:25 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ook heb ik geen last van krakende mensen..

Dat lijkt me ook heel vervelend. Chipszakjes zijn dan nog tot daar aan toe, hihi.
Sorry, grapje, moet kunnen toch?

Ik heb ‘t ook niet zo heel absurd meegemaakt. Rijen die op moeten staan omdat er mensen te laat binnen komen komt wel regelmatig voor en ik herinner me ook wel luidruchtige kinderen, maar dat blijft. Het zijn de ouders die de kinderen meenemen naar het theater en dan moet je maar hopen dat ze stil kunnen zijn. De ouders zijn inderdaad ook vaak het ergste, want de kinderen hebben nog geen benul van wat mag en wat niet mag in een theater (in ieder geval niet zo bewust als volwassenen), maar als ouders er niet eens wat van zeggen als hun kind met een Nintendo de show loopt te verkloten, dan had à­k ‘t wel gedaan!! HOOGST irritant lijkt me dat. En inderdaad, de reactie van de ‘daders’ als je er iets van zegt is soms ook te bizar voor woorden, alsof ze hun verstand in de wc hebben laten liggen.

  [ # 24 ] 01 November 2009 07:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

nog niet veel dingen mee gemaakt alleen bij tarzan zat iemand tegen mijn stoel aan te tikken daar heb ik wat van gezecht en klaar!!! maar de mensen naast ons waren af en toe aan het praten dus een paar keer boos op zij kijken en toen was dat ook wel weer klaar.
verder eigenlijk op hoesten na geen vervellende dingen gehad

  [ # 25 ] 01 November 2009 07:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-06-29

Dat mensen tegen mijn stoel aan lopen te schoppen lijkt tegenwoordig meer standaard dan uitzondering.
Waarom kunnen mensen niet stilzitten? En hebben ze zelf niet door dat ze degene voor zich storen?
Ik laat ook duidelijk merken dat ze mij storen door niet zo vriendelijk achterom te kijken.
Sommige mensen blijken dit alleen niet helemaal te snappen..
Maar ik snap het gewoon niet.. als ik ga verzitten houdt ik er rekening mee dat ik niet loop te schoppen.
Kan er niet bij dat je niet stil kan zitten tijdens een show. Zo vervelend zijn de stoelen in het theater niet.
En oke voor lange mensen is het soms wat krap maar wanneer je stil zit heb je daar veel minder last van.

Tot zover mijn ergenis van de laatste tijd.. 😛

  [ # 26 ] 01 November 2009 07:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

Vond het met Hairspray vervelend dat er iemand voor mij zat die langer was dan mij(wat al vrij raar is, ben zelf rond de 1.85/1.90), maar kan diegene niets aan doen, maar nu moest ik de hele tijd met mijn hoofd helemaal naar rechts of links, gelukkig zat er rechts van mij, en rechtsachter mij helemaal niemand(raar eigenlijk, ik zat op de tweede rij, en zelfs op de eerste rij waren er nog twee vrije plaatsen)

   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

  [ # 27 ] 01 November 2009 11:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

thyofe - 01 November 2009 07:00 PM

nog niet veel dingen mee gemaakt alleen bij tarzan zat iemand tegen mijn stoel aan te tikken daar heb ik wat van gezecht en klaar!!! maar de mensen naast ons waren af en toe aan het praten dus een paar keer boos op zij kijken en toen was dat ook wel weer klaar.
verder eigenlijk op hoesten na geen vervellende dingen gehad

Haha, dat deed Vincent de Lusenet bij mij tijdens Urinetown, maar hij verontschuldigde zich in de pauze toen hij dat in de gaten had gekregen.

  [ # 28 ] 02 November 2009 08:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Ik was laatst bij Hairspray in de Leidse Schouwburg, en daar waren ook allemaal van die kinderen (volgens mij waren het bruggers :geenidee: ), die waren echt om een scheet aan het lachen en gieren, en elke keer als Jim op het podium kwam, begonnen ze te brullen en te gillen, en dat was best irritant, want je hoorde er helemaal niks van!
Ze moeten alleen kinderen naar een theater sturen die zich écht kunnen gedragen!!

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 29 ] 02 November 2009 03:07 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Inderdaad zitten er af en toe irritante mensen in het theater. Bij Footloose heb ik meegemaakt dat er een stel ‘fans’ voor me zat, die de hele show de dialogen mee spraken, maar dan nét iets voordat de spelers op het toneel het zeiden. Heel vervelend, vooral omdat ik zelf à³à³k wel wist wat er gezegd ging worden, maar dat ik dat liever hoor van de spelers dan van de mensen voor me. Maar goed, ik heb ze hierop aangesproken en daarna was het stil 😊

Ook bij Camille, een hart van steen had ik een vader, moeder en twee kids (ongeveer 15) voor me. Vader en kids zaten constant te ginnegappen en van links naar rechts met elkaar te converseren. Daar heb ik à³à³k wat van gezegd, en wederom was het toen opgelost.

Daarnaast ontelbare keren iemand achter me gehad die met zijn knieën in mijn rug zit, en dan niet stil zit, maar om de 5 tellen een andere houding aanneemt. Vre-se-lijk! Als je geen beenruimte hebt omdat je lang bent, snap ik dat je met je knieën tegen de stoel voor je zit, maar blijf dan alsjeblieft wel stil zitten zeg. Ook irritant: Jassen over je stoelleunig. Van die mensen die geen euro voor de garderobe willen betalen en hun jas dan aan jouw stoelleuning ophangen. Ik zit dan niet lekker, en zeg daar ook gerust wat van!

En natuurlijk het snoeppapiertjes gekraak. Man, man, man… wat vervelend is dat! Om eerlijk te zijn snap ik theaters ook niet dat ze snoep ed gaan verlopen. In mijn herinnering was oa M-lab één van de eerste theaters die pringles verkochten. En juist bij een theater als M-lab snap ik dat niet… met Into the Woods heb ik me meerdere malen dood geërgerd aan mensen met Pringles, terwijl de voorstelling onversterkt werd gespeeld…. Overigens ook een hele slechte keuze van het theater op dit gebied…

In Engeland vind ik over het algemeen wel dat men stiller is tijdens de voorstelling, er wordt meer snoep etc verkocht, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Nu moet je inderdaad ook rekening houden met het publiek dat naar een bepaalde voorstelling gaat. Bij Wicked en Lion King zullen meer kinderen en jongeren in de zaal zitten dan bij bijvoorbeeld Phantom, en dus zul je meer gesnoep hebben. Maar ik vind dat ook de ouders hun kinderen wel kunnen leren hoe je je behoort te gedragen in een theater!!!!

Anyway, je hebt altijd mensen die irritant zullen doen tijdens een voorstelling zonder dit zelf door te hebben, maar ik aarzel niet om hier wat van te zeggen. Ik betaal ook een flink bedrag om in de zaal te zitten en laat mijn avond niet bederven door mensen die er schijnbaar minder plezier in hebben.

  [ # 30 ] 02 November 2009 03:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik vind eigenlijk dat het gewoon niet kan, snoep in het theater, sorry het is geen bioscoop ik snap dat ze iets willen verkopen, maar zouden ze er dan geen rekening mee kunnen houden dat het niet kraakt :S

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 61