4 of 61 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 46 ] 03 November 2009 08:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Timmie1992 - 03 November 2009 06:14 PM

Wat een onzin. Theater is een avondje ontspanning dan moet je zeker niet strak in je beste pak zitten in een toch vaak wat krappe theaterstoel.

Nee oke, maar je gaat ook niet in je ouwe spijkerbroek en in een blouse of trui die van ellende uit elkaar valt, of wel :omg:

Nee, dat trekken we aan naar een concert van Normaal :tong:

De vergelijking van saigon tussen publiek en hun gedrag bij een Normaal concert of bij theater in NL is overigens zwaar overdreven; ben je wel eens bij een concert van Normaal geweest, saigon? 😄

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 47 ] 04 November 2009 12:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ja ach, ik trek hetzelfde aan als ik naar t theater of naar n concert ga… een spijkerbroek 😉
Zit paar keer in de week in theater en ben daar dus best “thuis”. Daarom ga ik mij niet elke keer netjes aankleden als ik ga (uitzondering is ‘n première natuurlijk) 😄
BTW als ik bij n voorstelling n opgedirkt iemand zie, denk ik altijd: die gaat zeker niet vaak uit 📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 48 ] 04 November 2009 06:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

De theaterconcerten van Normaal zijn redelijk braaf hoor. Daar hoef je niet percee in je oude kloffie heen. De tentconcerten is andere koek. Dan wil je echt niet je beste kleren aandoen! Dit terzijde.
Ik vind het niet percee nodig om compleet opgedirkt in avondjapon en smoking naar het theater te gaan. Maar een beetje netjes mag wel vind ik. Ik erger me bijvoorbeeld ‘s zomers wel eens aan nonchalant in camping-outfit gestoken mannen ( te korte broek, hemdje en teenslippers) en vrouwen.
Verder is het heel irritant als mensen vlak naast, voor of achter je ook tijdens de voorstelling blijven kletsen. Niet zomaar een losse opmerking maar continu geklets.
Tijdje terug zat ik redelijk vooraan bij Joseph. Ik was alleen en links en rechts van mij zaten twee (tiener)meisjes die kennelijk samen gekomen waren misschien last minute ofzo, weet ik niet. Ze negeerden mij compleet bogen zich over mij heen en bleven met elkaar kletsen. Ik heb dat een paar minuten aangekeken. Ik dacht ze zullen toch ook wel realiseren dat dit niet heel beleefd is. Maar nee hoor ze kwebbelden rustig verder. Om mezelf nog meer ergernis te besparen heb ik toen maar met een van de dames gewisseld zodat ze naast elkaar zaten.
Ik ga nog wel eens naar matinee voorstellingen en daar zijn ook nogal eens kinderen aanwezig. Maar ik moet zeggen dat ik me daar nooit zo heel erg aan stoor. Ja ze zijn iets onrustiger dan volwassenen, maar over het algemeen valt dat wel mee!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 49 ] 04 November 2009 07:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Bij matinee en/of kindervoorstellingen ga je (tenminste ik) met een andere instelling heen. Waardoor je er al geestelijk op voorbereid ben, denk ik 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 50 ] 14 November 2009 08:57 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik lees regelmatig hier dat mensen in de pauze weggaan bij een voorstelling, nou vroeg ik me af waarom doen mensen dat? en vind je dat niet lullig tegenover de acteurs die daar wel hun best staan te doen? en wie vind het ook niet kunnen?

ben gewoon even nieuwsgierig 😄

  [ # 51 ] 14 November 2009 09:16 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Ik ben zelf ook wel eens weggegaan op de helft van een voorstelling. Uiteraard in de pauze zodat niemand er last van heeft. Ik vind dus overduidelijk dat dat wel kan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit niet bij een musical was maar bij een andere voorstelling,

Of het asociaal is ten opzichte van de cast? Als ze het al doorhebben, maar dat betwijfel ik.
Blijkbaar hebben ze niet aan mijn verwachtingen voldaan, ik heb netjes betaald, ik ben niemand tot last en heb blijkbaar wat beters te doen op dat moment.
Je kan het ook omdraaien: als er veel mensen weggaan op de helft is het geleverde product misschien wel onder de maat: is het netjes naar het publiek toe om een ondermaatse voorstelling af te leveren?

  [ # 52 ] 14 November 2009 10:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

In de pauze merken de acteurs er niets van. En hoe eerlijk is het tegenover de acteurs om te blijven zitten en net doen alsof je het leuk vond, zelfs nog opstaan in de gevreesde staande ovatie of uberhaubt klappen. Dat vind ik huichelachtig. Als je het vreselijk/saai/niet jouw smaak vindt en je verwacht niet dat het na pauze beter wordt… gaan zou ik zeggen!
Op tv zap je ook weg als je het niets vindt en in de pauze merkt niemand er iets van.
En het hoort ook bij de dynmiek van theater. Je krijgt de reactie meteen terug van het publiek. De goede reacties, maar ook de minder goede en dus evt lege stoelen na de pauze.

Ik ben zelf 1x in de pauze weggegaan, omdat ik zo moe was dat ik in slaap viel in het theater. Dat had verder weinig met de voorstelling te maken. Ik geloof erin dat het na de pauze beter kan worden, of dat het eind een voorstelling toch nog goed kan maken. Ik wil een voorstelling altijd afzien, maar ik kan heel goed begrijpen waarom sommige mensen eerder weg gaan bij een voorstelling.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 53 ] 14 November 2009 10:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

AfterForever - 14 November 2009 08:57 AM

Ik lees regelmatig hier dat mensen in de pauze weggaan bij een voorstelling, nou vroeg ik me af waarom doen mensen dat? en vind je dat niet lullig tegenover de acteurs die daar wel hun best staan te doen? en wie vind het ook niet kunnen?

ben gewoon even nieuwsgierig 😄


Je hebt toch geen kaartje gekocht om acteurs een plezier te doen. Als een voorstelling echt te afgrijselijk voor woorden is vind ik het heel legitiem om in de pauze te vertrekken. Sterker nog, als het echt heel heel slecht is snap ik zelfs mensen die tijdens de voorstelling weggaan, al is dat voor mezelf een stap te ver. Ik weet van (tenminste) een stuk waarbij de spelers vrienden hadden afgeraden langs te komen. Denk je dat acteurs het in die gevallen vreemd vinden als het publiek dat wel is gekomen niet tot het einde blijft???

Verder vind ik het onzin dat je opgedoft naar het theater moet. Met uitzondering van speciale voorstelling met een dresscode mag je wat mij betreft dragen wat je leuk vind. Als je maar niet stinkt of zo.

  [ # 54 ] 14 November 2009 05:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

In de pauze weggaan als je iets echt niet goed vindt, vind ik normaal. Waarom blijven kijken naar iets wat je echt niet bevalt. Het gebeurt me niet vaak en meestal ben ik bang dat het na de pauze beter wordt. Dus ik blijf vaak zitten, met het resultaat dat ik uit verveling en irritatie onrustig word en mijn best moet doen om andere mensen niet te storen.

Wat betreft theatermanieren. Ik heb echte ellende enkel in London meegemaakt. Een man die naast me op rij een zat en z’n schoenen uittrok en vervolgens zijn voeten op het podium legde. Mensen die hele overlevingspaketten mee nemen en mensen die idd even tussendoor een drankje gaan halen…

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 55 ] 14 November 2009 06:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

In de pauze weggaan, ik heb het zelf van nabij meegemaakt. Met een grote groep naar Evita geweest (20 pers) waarbij 1 iemand zijn vrouw best wel, niet lekker was, redelijk ziek dus, maar die uit respect voor de organisator (mijn persoon) niet wou achterblijven. Hij en zijn vrouw zijn in de pauze weggegaan, maar diep respect dat ze het hebben geprobeerd. En zo zijn er natuurlijk talloze gevallen die onafhankelijk wat er op toneel gebeurt toch naar huis gaan om een voor hun legitieme reden.

  [ # 56 ] 14 November 2009 06:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2008-08-18

Gelukkig maak ik die dingen niet mee.
ik neem ook mijn jas mee, omdat ik altijd koude benen krijg van het stilzitten hihi Mijn jas leg ik dan over mijn benen

  [ # 57 ] 14 November 2009 07:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

wendy1987 - 14 November 2009 06:55 PM

Gelukkig maak ik die dingen niet mee.
ik neem ook mijn jas mee, omdat ik altijd koude benen krijg van het stilzitten hihi Mijn jas leg ik dan over mijn benen

Vraagje, word er dan wel eens aan jou gevraagd of je je jas wil ophangen? Ik werk in een theater namelijk en wij moeten voor zover het mogelijk is alle jassen uit de zaal halen..

  [ # 58 ] 14 November 2009 07:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik zelf heb het eigenlijk alleen meegemaakt in het Raimund theater
waar toch echt vriendelijk doch dringend werd gevraagd om de jas op te hangen
verder heb ik het nergens mee gemaakt

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 59 ] 14 November 2009 09:36 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik neem eigenlijk ook altijd m’n jas mee de zaal in, simpelweg omdat ik het irritant vind om later bij de garderobe in de rij te moeten staan om ‘m weer op te halen. Soms moet ik snel de trein/bus halen om nog thuis te kunnen komen, of ik moet om een andere reden snel weg. Misschien is ‘geen zin’ niet de beste reden om je jas niet op te hangen, maar ik leg ‘m altijd onder m’n stoel of achter mij op m’n stoel, waar ie eigenlijk niemand behalve mijzelf in de weg ligt..

  [ # 60 ] 14 November 2009 09:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ook ik neem hem altijd gewoon mee, en zorg ervoor dat niemand er last van heeft. Heb geen zin om na de voorstelling een halfuur in de rij te staan voor mijn jas. Daarnaast loop je dan al wat van de castleden mis voor een foto haha!

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 61