6 of 61 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 76 ] 16 November 2009 03:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

JeroenG - 16 November 2009 03:34 PM
Tim - 16 November 2009 12:02 PM
JeroenG - 16 November 2009 12:42 AM

Een (kleine) irritatie van een orkestlid uit de orkestbak dan…
Mensen die op de eerste rij van de zaal zitten en denken dat ze thuis zijn en dus (net als thuis op de tafel) met hun voeten omhoog op de rand van de orkestbak leunen, en soms zelfs hun schoenen daarbij uitdoen.
Ik weet niet hoe fijn jullie het vinden om 2 tot 3 uur op je werk te zitten met een stel zweetvoeten in je nek, maar ik persoonlijk ken prettiger werkomstandigheden.

Oh, ik dacht altijd de orkestbak een soort bijzettafeltje was… 😉

 
Dat klopt. We zitten er ook maar een beetje bij 😉

En af en toe een valse noot :ohw: , ach dat merkt toch niemand, behalve dan die ene fan die al 38 x is geweest. Na ja, dan staat het de volgende dag wel op internet!

Nee hoor, doe gewoon je ding ongeacht het publiek, ook voor de achterste rijen moet het leuk zijn.

  [ # 77 ] 16 November 2009 04:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als ik in een theater kom waar garderobe verplicht is en ze zeggen er bij de kaartcontrole wat van dat ik mijn jas nog bij me heb, zeg ik altijd dat ik hem zo wel in mijn tas doe en dan kan ik altijd zonder problemen doorlopen.

  [ # 78 ] 16 November 2009 04:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

en als de theaters dan ook nog eens iets doen aan de temperatuur
want af en toe zit ik gewoon te vernikkelen van de kou
ja dan trek ik toch echt mijn jas aan hoor heb echt geen zin om ziek te worden omdat het zo ontzettend koud is in het theater

overigens leg ik mijn jas altijd over mijn benen
heeft geen mens last van behalve ik

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 79 ] 29 November 2009 12:11 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

heb me gistermiddag bij Ciske de rat ook weer lekker zitten ergeren.

de voorstelling was denk ik een minuut of 10 bezig toen we opeens moesten opstaan voor een stuk of 5 laatkomers (die zaten paar stoelen verder dan ons) ik kan me nog een beetje voorstellen dat dat 1 keer gebeurt, maar nee hoor….. gewoon tot 3 keer toe werden er nog mensen binnengelaten, dat had ik echt nog nooit meegemaakt :vaag:

verder zaten er nog kinderen voor me die uitgebreid in discussie moesten over wie welk snoepje nou wilde hebben.

en nog een aantal telefoons die afgingen ondanks dat er vriendelijk verzocht werd om ze volledig uit te schakelen :boos:

zelfs mijn gezelschap raakte er door geïrriteerd, en dat gebeurt niet snel. 

ik was nog nooit naar een matinee voorstelling geweest, is matinee publiek altijd anders dan “avondpubliek” of was dit gewoon toeval?

[ Gewijzigd: 29 November 2009 12:16 PM by AfterForever ]
  [ # 80 ] 29 November 2009 12:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

JeroenG - 16 November 2009 12:42 AM

Een (kleine) irritatie van een orkestlid uit de orkestbak dan…
Mensen die op de eerste rij van de zaal zitten en denken dat ze thuis zijn en dus (net als thuis op de tafel) met hun voeten omhoog op de rand van de orkestbak leunen, en soms zelfs hun schoenen daarbij uitdoen.
Ik weet niet hoe fijn jullie het vinden om 2 tot 3 uur op je werk te zitten met een stel zweetvoeten in je nek, maar ik persoonlijk ken prettiger werkomstandigheden.

jeetje, komt dat vaker voor dan? Ik dacht in London dat ik een zeldzame idioot tegen kwam, die bij Chigaco z’n schoenen naast mij uit deed en z’n voeten op het podium deponeerde. Nooit geweten dat er meer van die idioten rond lopen.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 81 ] 29 November 2009 12:50 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2009-06-19

AfterForever - 29 November 2009 12:11 PM

heb me gistermiddag bij Ciske de rat ook weer lekker zitten ergeren.

de voorstelling was denk ik een minuut of 10 bezig toen we opeens moesten opstaan voor een stuk of 5 laatkomers (die zaten paar stoelen verder dan ons) ik kan me nog een beetje voorstellen dat dat 1 keer gebeurt, maar nee hoor….. gewoon tot 3 keer toe werden er nog mensen binnengelaten, dat had ik echt nog nooit meegemaakt :vaag:

verder zaten er nog kinderen voor me die uitgebreid in discussie moesten over wie welk snoepje nou wilde hebben.

en nog een aantal telefoons die afgingen ondanks dat er vriendelijk verzocht werd om ze volledig uit te schakelen :boos:

zelfs mijn gezelschap raakte er door geïrriteerd, en dat gebeurt niet snel. 

ik was nog nooit naar een matinee voorstelling geweest, is matinee publiek altijd anders dan “avondpubliek” of was dit gewoon toeval?


Vreselijk! Vorige week ben ik ook naar de matinee-voorstelling geweest, toen werden er tot 4 of 5 keer toe mensen toegelaten. Een keer zelfs een stuk of 10 man tegelijk, waarbij de hele voorste rij moest opstaan. Heb de helft van de scene niet kunnen volgen. Dit heb ik ook nog nooit meegemaakt!! Sowieso nooit echt te laat komers, maar dat er dan 5 keer theatermensen met een horde telaat komers het theater in kwamen, dat was pas echt bizar. Zelfs op het podium werd het opgemerkt.

  [ # 82 ] 29 November 2009 10:15 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2009-11-29

AfterForever - 29 November 2009 12:11 PM

heb me gistermiddag bij Ciske de rat ook weer lekker zitten ergeren.

de voorstelling was denk ik een minuut of 10 bezig toen we opeens moesten opstaan voor een stuk of 5 laatkomers (die zaten paar stoelen verder dan ons) ik kan me nog een beetje voorstellen dat dat 1 keer gebeurt, maar nee hoor….. gewoon tot 3 keer toe werden er nog mensen binnengelaten, dat had ik echt nog nooit meegemaakt :vaag:

verder zaten er nog kinderen voor me die uitgebreid in discussie moesten over wie welk snoepje nou wilde hebben.

en nog een aantal telefoons die afgingen ondanks dat er vriendelijk verzocht werd om ze volledig uit te schakelen :boos:

zelfs mijn gezelschap raakte er door geïrriteerd, en dat gebeurt niet snel. 

ik was nog nooit naar een matinee voorstelling geweest, is matinee publiek altijd anders dan “avondpubliek” of was dit gewoon toeval?


Ik heb dezelfde dag de avondvoorstelling gehad 📣
En toen was het eigenlijk wel rustig, behalve dan dat er een meisje naast mij zat die azat te kraken met die snoepzakjes. En telkens ging verzitten op haar stoel en dat voel je meteen en dan raak je afgeleidt erg vervelend!

   Handtekening   

There is nothing more dreadfull, then imagination without taste.

  [ # 83 ] 29 November 2009 10:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Ik ben echt van mening dat laatkomers niet meer naar binnen gelaten moeten worden. Anders leren ze het toch nooit. Iedereen moet kijken waar je moet parkeren enzo als het dat is. Ik vind het zo vervelend!  :boos:

  [ # 84 ] 29 November 2009 11:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik heb t vaker meegemaakt bij matinee’s maar ook zeker bij avondvoorstellingen.
Ik ben zelf ook 1 keer een kwartier te laat geweest bij TLK omdat gewoon stomweg verkeerd gereden waren, naja kan gebeuren.
Ik schaamde me heel heel diep en heb gezorgd dat het NOOIT meer gebeurd is.
Dus ik heb er persoonlijk wel degelijk van geleerd 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 85 ] 30 November 2009 03:43 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2009-06-19

Veertje - 29 November 2009 11:04 PM

Ik heb t vaker meegemaakt bij matinee’s maar ook zeker bij avondvoorstellingen.
Ik ben zelf ook 1 keer een kwartier te laat geweest bij TLK omdat gewoon stomweg verkeerd gereden waren, naja kan gebeuren.
Ik schaamde me heel heel diep en heb gezorgd dat het NOOIT meer gebeurd is.
Dus ik heb er persoonlijk wel degelijk van geleerd 😉

Ben zelf ook een keer te laat gekomen bij Tarzan was dat, 5 minuten…Nou, ik baalde als een stekker! Ik dacht toen meteen, dit overkomt me nooit meer!! We mochten eerst niet meteen naar binnen, we moesten pas wachten totdat de scene afgelopen was, dus keken we zo’n 5 minuten de scene af vanuit de zijtrap, toen mochten we naar binnen. Dat lijkt me ook wel zo netjes. Gelukkig zaten we aan de kant, dat scheelde ook enorm. Ik vond het zo erg. Als ik voortaan naar een musical ga, dan zorg ik ervoor dat ik minimaal een half uur van te voren aankom…

  [ # 86 ] 30 November 2009 04:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Zeg maar niet te hard dat het je nooit meer overkomt om te laat te komen.
Klaske en ik zijn vorig jaar ruimschoots op tijd vertrokken om naar een matinee van Daens in Antwerpen te gaan. We wilden zelfs een trein vroeger nemen dan nodig was… En toen werkte B-rail niet mee… Waardoor onze trein uitviel, en die van een uur later een half uur vertraging had. Vijf minuten te laat kwamen we aan in Antwerpen-X, mochten niet meer op onze geweldig goeie plaatsen zitten vooraan in het midden (kan ik wel inkomen, was storend voor publiek maar ook voor de cast) en ik kon wel janken… Heb weinig meegekregen van de eerste acte. Gelukkig heb ik Daens in totaal 5x gezien dus ik kende hem al, maar het is toch niet de bedoeling dat de halve musical langs je heen gaat door zoiets.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 87 ] 30 November 2009 04:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ja, helaas kan er altijd van alles gebeuren buiten je eigen schuld om!
Kan mij een voorstelling van Tarzan herinneren die n half uur later begon omdat het halve orkest en cast in de file stond, omdat er n flink ongeluk gebeurd was. Was volgens mij n keer toen Roy opging als Tarzan.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 88 ] 30 November 2009 08:10 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2009-06-19

Scarletwoman - 30 November 2009 04:30 PM

Zeg maar niet te hard dat het je nooit meer overkomt om te laat te komen.
Klaske en ik zijn vorig jaar ruimschoots op tijd vertrokken om naar een matinee van Daens in Antwerpen te gaan. We wilden zelfs een trein vroeger nemen dan nodig was… En toen werkte B-rail niet mee… Waardoor onze trein uitviel, en die van een uur later een half uur vertraging had. Vijf minuten te laat kwamen we aan in Antwerpen-X, mochten niet meer op onze geweldig goeie plaatsen zitten vooraan in het midden (kan ik wel inkomen, was storend voor publiek maar ook voor de cast) en ik kon wel janken… Heb weinig meegekregen van de eerste acte. Gelukkig heb ik Daens in totaal 5x gezien dus ik kende hem al, maar het is toch niet de bedoeling dat de halve musical langs je heen gaat door zoiets.

Dat is wel balen en dat kun je uiteraard nooit voorspellen. Wat je wel in de hand hebt is gewoon ruimschoots op tijd vertrekken voor file, verdwalen, geen parkeerplek vinden e.d. Sta je dan alsnog een half uur in de file, of ben je verdwaald, dan kom je nog op tijd.

  [ # 89 ] 30 November 2009 08:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  268
Geregistreerd  2009-01-31

Het kan altijd een keer gebeuren dat je te laat komt en de meeste mensen die te laat komen zullen er vast echt niets aan kunnen doen, maar het gaat mij ook om de manier waarop.
Ik weet nog dat ik bij Tarzan zat, en dat er een groepje mensen te laat was. Hun plaatsen waren vrij vooraan, helemaal in het midden van de rij. Resultaat: De halve rij moest opstaan, waardoor iedereen die in de rijen erachter zat niets meer kon zien. Dit moet ook bijzonder storend zijn voor de acteurs.
Het verbaasde mij enorm dat dit werd toegelaten. Het was vrij aan het eind van de speelperiode van Tarzan, waardoor de zaal nog lang niet vol zat. Er waren genoeg plekken vrij om te gaan zitten (en niet eens zulke slechte plaatsen) waar het mensen niet zo gestoord had.

  [ # 90 ] 30 November 2009 08:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Annika - 30 November 2009 08:12 PM

Het kan altijd een keer gebeuren dat je te laat komt en de meeste mensen die te laat komen zullen er vast echt niets aan kunnen doen, maar het gaat mij ook om de manier waarop.
Ik weet nog dat ik bij Tarzan zat, en dat er een groepje mensen te laat was. Hun plaatsen waren vrij vooraan, helemaal in het midden van de rij. Resultaat: De halve rij moest opstaan, waardoor iedereen die in de rijen erachter zat niets meer kon zien. Dit moet ook bijzonder storend zijn voor de acteurs.
Het verbaasde mij enorm dat dit werd toegelaten. Het was vrij aan het eind van de speelperiode van Tarzan, waardoor de zaal nog lang niet vol zat. Er waren genoeg plekken vrij om te gaan zitten (en niet eens zulke slechte plaatsen) waar het mensen niet zo gestoord had.

Dat vind ik ook raar. Eigenlijk moet een theatermedewerker dan vragen of iederen wil doorschuiven naar het midden zodat de te laat komers in dezelfde rij redelijk onopgemerkt aan de zijkant kunnen gaan zitten. Dan hoeft er ook niemand voor ze op te staan.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 61