7 of 61 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 91 ] 30 November 2009 10:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  268
Geregistreerd  2009-01-31

martijn-j - 30 November 2009 08:42 PM
Annika - 30 November 2009 08:12 PM

Het kan altijd een keer gebeuren dat je te laat komt en de meeste mensen die te laat komen zullen er vast echt niets aan kunnen doen, maar het gaat mij ook om de manier waarop.
Ik weet nog dat ik bij Tarzan zat, en dat er een groepje mensen te laat was. Hun plaatsen waren vrij vooraan, helemaal in het midden van de rij. Resultaat: De halve rij moest opstaan, waardoor iedereen die in de rijen erachter zat niets meer kon zien. Dit moet ook bijzonder storend zijn voor de acteurs.
Het verbaasde mij enorm dat dit werd toegelaten. Het was vrij aan het eind van de speelperiode van Tarzan, waardoor de zaal nog lang niet vol zat. Er waren genoeg plekken vrij om te gaan zitten (en niet eens zulke slechte plaatsen) waar het mensen niet zo gestoord had.

Dat vind ik ook raar. Eigenlijk moet een theatermedewerker dan vragen of iederen wil doorschuiven naar het midden zodat de te laat komers in dezelfde rij redelijk onopgemerkt aan de zijkant kunnen gaan zitten. Dan hoeft er ook niemand voor ze op te staan.

Ja, of (als daar plaats voor is) ze maar ergens verder achteraan laten gaan zitten. Dan zoek je na de pauze maar je oorspronkelijke plek op.

  [ # 92 ] 01 December 2009 11:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

gister bij Equus gezien van het Nationaal Toneel, en daar komt echt heel ander publiek op af dan bij een musical. Ondanks dat het stuk 2 uur duurden zonder pauze; geen enkel snoeppapiertje, kugje of gehoest gehoord. Laat staan gepraat. Het kan dus wel, maar musical heeft ander publiek met duidelijk andere normen en waarden

  [ # 93 ] 01 December 2009 05:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Ja dat is wel ff heel iets anders. (off topic: wat vond je ervan?) Maar het heeft zeker met mentaliteit te maken.

  [ # 94 ] 01 December 2009 06:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Gilrean - 01 December 2009 05:30 PM

Ja dat is wel ff heel iets anders. (off topic: wat vond je ervan?) Maar het heeft zeker met mentaliteit te maken.

zie andere podium kunsten topic:)

  [ # 95 ] 23 December 2009 01:47 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Gisteren naar West Side Story geweest, super voorstelling overigens, maar wat heb ik me gestoord aan mijn buurman. Wanneer er gezongen werd was hij bijna constant aan het mee neuriën. En op een dusdanig harde manier dat ik er last van had. Op een gegeven moment ging hij ook nog enthousiast op het ritme van de muziek op zijn been kloppen. Heel fijn voor deze meneer dat hij zo geniet van de voorstelling, maar het was echt irritant. Ik heb een paar keer geïrriteerd zijn kant op gekeken. Maar daar was hij schijnbaar niet van onder de indruk want hij ging rustig door…

  [ # 96 ] 23 December 2009 02:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Full monty in schiedam…...tijdens het begin van de tweede akte begint er ergens een mobiel af te gaan. Vlak achter ons, leek het wel. Maar niemand die reageerde. En het leek wel een alarm, want het bleef bijna 10 min door gaan. Heel irritant want je kan je gelijk niet meer concentreren. Telkens om kijken maar niemand die reageerde. Tot na die 10 min en het bleek recht achter ons te zijn. Die man ging de zakken van z’n colbert controleren en ineens werd het geluid minder. Hè hè eindelijk werd het stil. Heel even…...totdat het begin dreuntje van z’n mobiel door de zaal klonk.
Ik snap al niet waarom je je mobiel aanhoudt, maar stel dat je het vergeet en je hoort zo vlak bij je een mobiel afgaan, dan controleer je toch of het die van jou is????

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 97 ] 23 December 2009 06:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Ik zit nu in de Zaal van mamma mia voordat hij gaat beginnen en ik heb hier tot nu toe normaal publiek :p

  [ # 98 ] 23 December 2009 09:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

berry - 23 December 2009 06:52 PM

Ik zit nu in de Zaal van mamma mia voordat hij gaat beginnen en ik heb hier tot nu toe normaal publiek :p

De voorstelling is nog niet begonnen, dus wie weet gaan de mensen naast jou wel alles meezingen.

  [ # 99 ] 24 December 2009 03:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Hanstmf - 23 December 2009 09:19 PM
berry - 23 December 2009 06:52 PM

Ik zit nu in de Zaal van mamma mia voordat hij gaat beginnen en ik heb hier tot nu toe normaal publiek :p

De voorstelling is nog niet begonnen, dus wie weet gaan de mensen naast jou wel alles meezingen.


nou mama mia was weer top! sorry dat was even off topic en nee ik heb geen vervelend publiek naast me voor me of achter me gehad maar mijn tante wel!
er was er 1 die de hele tijd tegen de stoel aan het schoppen was…

  [ # 100 ] 25 December 2009 01:33 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2009-12-24

Ik zat laatst bij Hairspray en bij de tekst và³à³r en tijdens het liedje ‘jij blijft wie je bent’ herhaalde een vrouw elk grappig woord wat ze zeiden, dat was erg irritant, tijdens de rest van de musical was ze ook irritant omdat ze ammaar reacties gaf, maar bij dat lied was het het ergst.
En bij West Side Story in Carre een tijdje terug leunde mijn buurvrouw met haar elleboog op de leuning tussen onze stoelen en met haar hand in de lucht. Dat vond ik niet zo erg maar ze begon met haar hand mee te bewegen op de muziek en dat leidde wel erg af.

  [ # 101 ] 25 December 2009 08:16 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2008-12-23

Zullen we met alle mensen die in dit topic reageren naar een musical gaan? Heerlijk rustig en zonder afleidingen een voorstelling bekijken!  😉

Ik had een tijdje geleden wel iets bij Ciske de Rat. We zaten helemaal achteraan in het World forum theater en waren dus blij dat er eigenlijk niemand voor ons zat (stuk of 7 stoelen). De voorstelling was ong. 10 minuten begonnen en ja hoor, er kwam een grote familie heel luidruchtig de zaal binnen. Allemaal praten, druk enz. De mensen waren bijna allemaal behoorlijk breed (oke, daar heb ik niets tegen, maar het was gewoon nu niet handig) en een paar waren redelijk op leeftijd en konden zich dus moeilijker en langzamer door de rij manoeuvreren. Ik denk dat ze 3-5 minuten bezig waren voordat ze allemaal zaten en oma (die dus slecht ter been was) op haar stoel hadden gezet. Daarna waren ze redelijk stil en was het voor het grootste deel wel afgelopen, maar ze hadden 1 kind, een jongetje. Heel leuk natuurlijk om je kind mee te nemen. Ik denk alleen dat dat jongetje iets van ADHD ofzo had, want hij kon geen seconde stilzitten. Ik geloof dat hij wel een stuk of 10 keer het gangpad op en af is gegaan en weer terug in zijn stoel is gaan zitten. Kon het kind niets aan doen, maar als moeder had ik hem niet meegenomen. Het is niet leuk voor dat kind het stil zitten en voor de mensen in het publiek ook niet.

Dan had ik ook nog een man naast mij zitten met een hele grote spiegelreflexcamera met een grote lens. Hij heeft de hele eerste akte bijna constant foto’s gemaakt, zonder er op aangesproken te worden. Zo’n groot ding zie je toch wel als medewerker? Halverwege de 2de akte kwam er een man om te zeggen dat hij of zijn ding in moest leveren of de zaal te verlaten. Hij ging samen met zijn vrouw de zaal uit. Kwamen ze 10 minuten later doodleuk weer binnenlopen.

Als laatste had ik nog wat bij Frans Bauer in het Beatrix theater (oke, geen musical, maar wel een irritatiepuntje). Mijn oma had kaarten gekocht met de u-pas en kon dus voor de helft van de prijs. Wij mooie plekken op de 3de rij. Ik zat helemaal aan de buitenkant. Wat bleek dus (ik ben geen fan van Bauer, nooit naar zijn show geweest en eigenlijk alleen mee omdat er een kaartje over was) mensen mochten naast de stoelen staan om op het podium te komen en cadeaus te geven. Zo heb ik een paar keer een roos in mijn gezicht geduwd gekregen, zijn er mensen op mijn schoenen gestapt, handen in mijn gezicht etc… Niet heel fijn voor zo’n ‘goede’ plek.

  [ # 102 ] 26 December 2009 06:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  255
Geregistreerd  2009-04-15

Kom net terug van de Disney Musical singalong. Natuurlijk kun je bij zo’n show, waarbij veel kinderen in de zaal zitten, en bij een matinee al helemaal, niet verwachten dat het muisstil is in de zaal, en dat hoeft bij zo’n show natuurlijk ook niet. Maar wel heel vervelend was, dat er 2 mensen achter ons zaten die constant, hardop met elkaar zaten te discussiëren. Ook bij heel kleine ingetogen nummers, het ging constant door. Na een tijdje heeft mijn vader gevraagt of het wat stiller kon. Het werd wat stiller, maar erg veel leken ze zich er niet van aan te trekken… Ook snap ik nog steeds niet dat chips, popcorn e.d. toegelaten worden in theaterzalen. Misschien om kinderen stil te houden maar die zakjes maken ook een behoorlijk storend geluid.

Nou, ik heb er verder maar niet al te veel op proberen te letten en gewoon genoten van de vrolijke show!

   Handtekening   

Vechten brengt al je dromen dichterbij.

  [ # 103 ] 26 December 2009 09:22 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  118
Geregistreerd  2008-08-22

—-

[ Gewijzigd: 05 October 2013 06:59 PM by just-_-me ]
  [ # 104 ] 27 December 2009 10:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  213
Geregistreerd  2009-05-11

Ik was een tijdje terug naar ciske geweest, en toen had ik een hele dikke man naast me zitten. Tja dat is nog niet zo erg maar hij was zo dik dat hij met zijn armen half over mijn stoeltje heen hing…. Die man zag er echt vreselijk uit, hij had zeg maar het soort kleren aan wat je op een camping aan doet… En hij stonk ook nog vreselijk naar zweet. Nou heeft dit weinig met theatermanieren te maken maar ik vind dat je toch wel een beetje netjes eruit moet zien als je naar het theater gaat. En hij was ook nog alle liedjes keihard aan het meezingen echt heel irritant…

  [ # 105 ] 27 December 2009 10:57 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Gisteren Mamma mia in den haag. Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat mensen mee gaan zingen, maar het is wel irritant. Een man voor me die steeds aan het neuriën was. Achter me mensen die meezongen. Naast me mensen die letterlijk 10 min aan het discusseren waren over wie die vrouw nou was die donna speelde. En dan nog mensen die hardop tegen elkaar gingen zeggen dat het zo’n leuk nummer was. Echt lachen is dit jon, hoor je dan. En dan vervolgens bij elk nummer gaan vertellen welk nummer het in het engels is.
Allemaal kleine dingen hoor. Maar als je dit alles de hele show om je heen hoort, dan is het best wel irritant

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 61