3 of 8 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Heet leed dat ticketprijzen heet
  [ # 31 ] 02 January 2010 08:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dniiiess - 02 January 2010 06:37 PM

Toevallig zat ik vanmiddag even op google te zoeken voor het concert van Danny de Munk.. ik kwam op een website terecht waar ze kaartjes ervoor verkochten voor 65/69 euro. Mijn reactie; hmm, dat is best duur voor een concert van Danny! Keek ik verder op de site, kaartjes voor Hairspray: Verkochten ze voor 85 euro pp.. Terwijl ik daar morgen ook gewoon met de volle pond heen ga, maar dan voor 40 euro. Uiteindelijk ben ik toch maar naar Danny zijn site zelf gegaan, en daar zag ik dat ze rond de 40 euro waren.

Dit is wat ik bedoel met tussenhandelaren en zwarthandelprijzen.
Kijk uit waar je koopt, anders word je genaaid.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 32 ] 18 August 2010 07:32 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2009-01-14

Hebben jullie ervaring met het kopen van musical kaartjes via Marktplaats?

Ik ben aan het kijken voor komende week voor We will rock you en kom er toch verschillende tegen die er van af willen en op zo’n korte termijn zou je wellicht toch op een leuke prijs moeten komen.


Volgens mij had ik ooit eens iets gelezen dat wanneer je je kaartjes kwijt was, dat je dan aan de kassa voor een paar euro nieuwe uitdraaien kan krijgen? Is dat nog iets van een zekerheid als je via Marktplaats zou kopen? Of wanneer het te kort dag is om ze op te laten sturen?

Ik hoop spoedig reacties van jullie te lezen.

  [ # 33 ] 18 August 2010 08:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb tot nu toe altijd positieve ervaringen gehad met het kopen/verkopen van kaartjes via marktplaats. Maar het blijft natuurlijk een risico wat je neemt. Het veiligste is het natuurlijk om de kaartjes persoonlijk af te halen. Als dit niet lukt zou ik in ieder geval eerst telefonisch contact opnemen met de verkoper. Meestal zal je intuïtie wel goed zijn of het betrouwbaar is, maar blijft een gok.

  [ # 34 ] 18 August 2010 08:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

sjansen - 18 August 2010 07:32 PM

Volgens mij had ik ooit eens iets gelezen dat wanneer je je kaartjes kwijt was, dat je dan aan de kassa voor een paar euro nieuwe uitdraaien kan krijgen? Is dat nog iets van een zekerheid als je via Marktplaats zou kopen?

Officieel mogen kaartjes voor theatervoorstellingen niet aan derden worden verkocht en alleen de oorspronkelijke koper kan een kopie van een kaartje bestellen. Als je een kaartje koopt via marktplaats kan je het beste, als het kort dag is, het kaartje zelf af gaan halen bij de verkoper en direct afrekenen. Gaat de verkoper ook naar de voorstelling dan kan je voor het theater afspreken.

  [ # 35 ] 20 August 2010 09:59 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2004-05-25

ik heb nog nooit tegenvallers gehad op marktplaats kwa aankopen. Veel musical boekjes,cd’s enz aan kunnen schaffen en vaak stuk goedkoper.
Maar 1x nog een kaartje via marktplaats besteld voor een musical en dat was een eerste rangs plaats 40 euro goedkoper dan normale prijs.
Dus ook toen lekker voordelig bij een goede musical gezeten. Dankzij marktplaats

  [ # 36 ] 20 August 2010 10:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Ik heb een paar keer musicalkaartjes via MP gekocht en dat is altijd goed gegaan, maar ik hou er wel rekening mee dat er een risico aan kleeft en dat het een keer mis kan gaan (kaartje niet opsturen of gemaakte afspraken niet nakomen). Daarom hanteer ik voor mezelf min of meer een bepaalde limiet bij het bieden om een evt. risico beperkt te houden.

  [ # 37 ] 23 August 2010 09:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Gisteren zat ik bij WWRY precies in het midden van rij 4 en wat me opviel was dat tot 5 min. voor het officiele begin alle plaatsen naast me (de even plaatsen) nog leeg waren. En toen ineens waren ze gevuld. Op de terugweg heb ik het hele verhaal gehoord. Die mensen hadden dus alleen die plekken gekregen doordat ze ook een diner erbij hadden moeten boeken.

En bij het diner ging het bijna fout (hoofdgerecht vergeten te serveren voor een groep, fout ontdekt toen kwam het alsnog maar veel te laat) waardoor ze tegen aanvang van de voorstelling nog niet klaar waren. In de pauze heeft deze groep een drankje en bittergarnituur aangeboden gekregen.

Zo werd mij ook verteld dat mensen bij MP een High Tea hadden moeten bestellen om een beetje vooraan in de zaal te zitten.

Kijk, wij musicalfans weten van de hoed en de rand, die kaartjes komen ooit in de gewone verkoop en je kan bij See natuurlijk doorvragen tot je een betere plek krijgt, maar minder ervaren bezoekers die worden op die manier op hoge kosten gejaagd.

  [ # 38 ] 23 August 2010 09:52 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-03-11

Ja, hier is al vaker over gesproken, maar ik vind dit ook belachelijk.
Mensen die niet vaak naar musicals gaan en een beetje in het voren willen reserveren, worden dan al gauw op de laatste eerste rangs plaatsen neergezet waardoor je toch wel heel erg ver weg zit.
Heb bij Mary Poppins ook geprobeerd in het voren te boeken, maar er was alleen plek in de ring. Hier wil ik dus niet zitten voor 80 euro.
Heb een hele tijd gewacht en heb toen last minute geboekt en ben op rij 5 in het midden terecht gekomen.
Ik weet nu hoe het in zn werk gaat en ik hou hier wel rekening mee, maar ik vind het wel erg stom

  [ # 39 ] 23 August 2010 01:45 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  88
Geregistreerd  2010-05-30

Zelf koop ik geen kaartjes via Marktplaats.

De oorspronkelijke eigenaar van het kaartje (de verkoper dus) kan een kopietje maken/krijgen van het kaartje. Als hij/zij de originele kaartjes verkoopt, en een kopietje heeft, heb je dus 2 mensen op 1 plek….

   Handtekening   

De mazzel!

  [ # 40 ] 23 August 2010 01:52 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-12-06

Met een kopie van een kaartje kom je toch niet binnen?

  [ # 41 ] 23 August 2010 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

musicalfanaatje - 23 August 2010 01:45 PM

De oorspronkelijke eigenaar van het kaartje (de verkoper dus) kan een kopietje maken/krijgen van het kaartje. Als hij/zij de originele kaartjes verkoopt, en een kopietje heeft, heb je dus 2 mensen op 1 plek….

Ja, maar…

Dan ligt het er aan naar welk theater je gaat. Als in Theater aan de Parade iemand aan komt met kopie-en van tickets en al lekker op z’n stoel zit en vervolgens kom jij binnen met dé originele kaartjes dan mogen de personen met de kopie-en het theater uit en mag jij gaan zitten.

De echte tickets gaan altijd boven de kopietjes.

  [ # 42 ] 23 August 2010 02:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Tim - 23 August 2010 01:52 PM

Ja, maar…

Dan ligt het er aan naar welk theater je gaat. Als in Theater aan de Parade iemand aan komt met kopie-en van tickets en al lekker op z’n stoel zit en vervolgens kom jij binnen met dé originele kaartjes dan mogen de personen met de kopie-en het theater uit en mag jij gaan zitten.

De echte tickets gaan altijd boven de kopietjes.

Ja, maar….. Ik heb weleens gehad dat mijn kaartjes nooit zijn aangekomen en kreeg ik dus kopie kaartjes. Toen heb ik nog gevraagd: wat als ze toch bij iemand terecht komen? Toen kreeg ik als antwoord dat als er kopieen uitgegeven wordt, de originele de waarde verliezen.
Dussss… ligt misschien aan het theater?
Weet eigenlijk niet meer zeker waar dit nou was, maar volgens mij of Luxor of Circustheater…

Edit: ik weet het alweer: het was bij de lama’s in het oude Luxor theater.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 43 ] 23 August 2010 03:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

en ik heb dat gehad bij het beathea

mijn kaarten voor the wiz zijn nooit aangekomen dus kopie kaartjes uit laten draaien en dan verlezen de org kaartjes hun waarden
dus ik vragen als er nu mensen komen met mijn org kaartjes en ik zit op mijn plek dan hebben de mensen met de org kaartjes dus vreselijke pech want de kopie kaartjes hebben de waarde overgenomen van de org kaartjes

en ik denk dat het zo werkt bij iedere voorstelling van SEE (die bij SEE geboekt is dan he

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 44 ] 23 August 2010 08:10 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  88
Geregistreerd  2010-05-30

Dan ligt het dus aan het theater!

maar ik heb liever geen gedoe met bijv. kaartjes die niet aankomen ofzo. Ik ga altijd lekker lastminute, dát scheelt al een hoop!

   Handtekening   

De mazzel!

  [ # 45 ] 08 September 2010 07:33 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2009-06-19

Ik heb gisteren 3 kaartjes gereserveerd van 35 euro per stuk. Ik heb 126 euro betaald! Krijg ik ineens een mailtje dat ik voor de 3 kaartjes een annuleringsverzekering heb, wtf??? Mij is niets gevraagd en ik heb er niet in toegestemd. Ook stom dat ik geen optelsommetje heb gemaakt, ging er vanuit dat het wel klopte…

Nu vraag ik me dus af, hoeveel betaal je voor een annuleringsverzekering? En hoeveel voor de reserveringskosten? Ik ga morgen verhaal halen, want dit slaat nergens op!

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 8