12 of 20 | ‹ First  < 10 11 12 13 14 >  Last ›
Les Misérables Londen
  [ # 166 ] 25 October 2015 07:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Zag dat er al veel op youtube is gezet maar voor de hele finale check lesmis.com/30. Je moet doneren voor ‘t goede doel en dan kun je de 37 minuten durende speciale finale zien. (Kan al vanaf een heel klein bedrag)

Ik heb de finale nu echt al een keer of 6 teruggekeken haha! Zo jammer dat er geen speciale dvd oid van wordt uitgebracht want ik had er echt grof geld voor over gehad. Dit filmpje blijft helaas maar een week staan. Het is het echt waard om er een pond of 2 voor te geven!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 167 ] 25 October 2015 07:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt voor de tip!

  [ # 168 ] 01 November 2015 09:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vrijdagavond 23-10 weer eens naar deze voorstelling geweest. Principals Peter Lockyer (Valjean), Rob Houchen (Marius) en Bradley Jaden (Enjolras) ontbraken deze avond. Daarnaast helaas ook nog Adam Pearce, altijd prominent aanwezig in het ensemble en een garantie voor kwaliteit. 
Adam Bayjou speelde Valjean en deed dat zeer verdienstelijk. Hij speelt aan het begin van de voorstelling een wat wildere Valjean, minder beheerst dan de Valjean van Lockyer. Bayjou straalt meer onrust, boosheid en wanhoop uit en zijn uiterlijk (oa wilde haardracht) sluit daar bij aan. Zijn zang is ook minder technisch, minder binnen de lijntjes en dat past goed.  Door zijn wat druistige start wordt de tegenstelling met de oudere Valjean, vanaf het moment dat hij ‘het roer omgooit’ in zijn leven, rustiger wordt en een groot verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelt, sterk neergezet. Verfrissend om eens, zeker tijdens act one, een wat andere benadering te zien van deze rol.  Een zeer goede performance van Bayjou, al vind ik persoonlijk de vocale kunsten van Lockyer niet te overtreffen.
Edd Campbell Bird speelde deze avond Marius. Met zijn stem is niet veel mis, maar zijn spel laat helaas wel te wensen over. Ik kreeg een “De Tweeling’ deja vu, het leek soms wel alsof hij zijn teksten oplas. Met name de gevoelige scenes met Cosette/Eponine en ‘Empty chairs at empty tables’ raakten nauwelijks. Een wereld van verschil met Rob Houchen.
Tenslotte Luke McCall in de rol van Enjolras.  Goede uitstraling (leider), weinig op aan te merken maar in spel en met name zang toch niet zo krachtig als de Enjolras van Bradley Jaden.
Ten opzichte van de vorige keer, ergens in de zomer, viel op dat een aantal leden van de nieuwe cast enorm is gegroeid in spel. Rachelle Ann Go is een heel goede Fantine die de rol inmiddels overtuigend speelt en ‘vrij’ invult, alsof ze dit al jaren doet. Je gelooft haar pijn en miserabel leven.  Haar ‘I dreamed a dream’ is deze avond net zo krachtig als tijdens West End live, prachtig.
Die groei zie ik ook bij Zoe Doano, die een sterke Cosette neerzet, ik moet alleen nog steeds wennen aan haar stem die me doet denken aan een ingesproken stem van een Disney prinses.
Phil Daniels was net na de castwissel een m.i. wat vlakke Thenardier, die echter een aantal kleine details zo invulde dat ik het overall heel gaaf vond. We zijn nu 3 maanden verder en de ontwikkeling die ik bij andere castleden wel zie mis ik bij hem. Hij improviseert weinig en bottom line is hij veel minder grappig dan zijn voorganger Tom Edden; Dat verschil is best groot. Het is niet dat hij het slecht invult maar hij behoort m.i. zeker niet tot de betere Thenardiers die ik in de loop der jaren zag.
Al met al een mooie, degelijke uitvoering van Les Mis, al heb ik eerder dit jaar betere voorstellingen gezien. Soms is de cast ‘on fire’ , valt je mond open van verbazing hoe perfect de puzzelstukjes weer in elkaar vallen en iedereen daar door 110% kwaliteit en inzet aan bijdraagt. Een enorme energie richting publiek is dan het gevolg. Dat was vanavond gevoelsmatig wat minder het geval, en wellicht is het ontbreken van 3 principals en een belangrijk ensemblelid daar dan toch de oorzaak van…. In ieder geval was het contrast groot met de avond erna. Toen zag ik Miss Saigon weer eens met een nagenoeg volledig eerste cast die wel on fire was. De topvoorstelling die de acteurs het publiek zaterdagavond voorschotelden was FENOMENAAL.

  [ # 169 ] 02 November 2015 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Oh fijne recensie dit! Ik kan me er zo in vinden 😊 (Was er zelf niet zaterdag maar heb laatst ook een show met nagenoeg dezelfde bezetting gezien)
Ik wil zo graag Adam Pearce als Javert nog een keer zien, ik ben heel benieuwd wat hij er van maakt aangezien hij m.i een van de opvallendste ensembleleden is.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 170 ] 03 December 2015 03:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Afgelopen donderdag Les Miserables gezien.
Over de show hoef ik weinig te zeggen: een klassieker die zijn sporen wel heeft verdiend in die 30 jaar.
Ik blijf Les Miserables een prachtig stuk vinden, al vind ik hem in de tweede acte vaak wat langdradig.
Ook mag mijn inziens wat meer geautomatiseerd worden. Het steeds oprijden van de hekwerken en het neerzetten van de rekwisieten vond ik er vrij ouderwets uitzien.
De score blijft prachtig en het decor simpel maar effectief.
De twee hoofdrolspelers Peter Lockyer en Jeremy Secomb zijn aan elkaar gewaagd. Super stemmen en goede acteerprestaties.
Grappig is dat ik Secomb twee jaar terug in The Phantom zag als Piangi wat ik toch blijf zien als een oppervlakkig karakter van een diva in de opera wereld die eigenlijk niet serieus te nemen valt, prachtig om te zien hoe hij hier de kans grijpt om Javert te spelen met al zijn facetten.
Understudy voor Marius en Enjolras, alle 2 prima.
Rachelle Ann Go zette een prachtige Fantine neer en ook de rest van de cast was prima.
Thenadiers lekker plat, voor de luchtigere momenten in deze voorstelling.
Al met al een mooie voorstelling en wat is het heerlijk om zo’n groot orkest te horen

  [ # 171 ] 03 December 2015 03:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ps wat een vreselijke stoelen in dit theater. Hard en weinig beenruimte! Dat was bij de overige shows die ik zag wel anders. Voor eersterangs kaarten vond ik dit kwa ruimte zeker niet waardig

  [ # 172 ] 04 December 2015 09:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Gisteren weer eens een bezoekje gebracht aan deze heerlijke klassieker. Zoals ik al eerder in deze topic heb geschreven ben ik geen ontzettende fan van deze cast, maar sommige van hen begin ik naarmate ik ze vaker zie meer te waarderen.
Zo vond ik Phil Daniels tijdens MotH verschrikkelijk overacten en totaal niet grappig (nee, hij wint het nog steeds niet van Tom Edden, haha!), maar tijdens de scene in de sewers was hij ijzersterk.
Rachelle zette een hele mooi IDAD neer, maar was tijdens Fantine’s Death echt niet geloofwaardig aan het sterven.
Jeremy Secomb is gewoon een held. Weet mij altijd te raken. Hetzelfde geldt voor Peter Lockyer.
Ook Bradley Jaden vind ik fantastisch als Enjolras, en hoewel ik altijd wel een zwak heb gehad voor Rob en Carrie ben ik nu wel op een punt dat ik na 2,5 jaar eens iemand anders in die rollen zou willen zien.

Grappig voor de mensen die deze cast ook al vaker hebben gezien; Adam Pearce was niet op gisteren en Jordan Lee-Davies liep zijn track. Waar het normaal de grote bombastische Pearce is die wordt ‘aangevallen’ door Fantine en die door Thenardier Queer wordt genoemd waarna hij een nichterig hupje maakt, was dat gisteravond de kleinere Jordan Lee-Davies. Erg grappig als je gewend bent om Adam tijdens bepaalde scenes te zien, haha!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 173 ] 09 December 2015 07:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb tickets geboekt voor februari en zit op Rij Q, stoel 22. Is dit een goede plaats?

  [ # 174 ] 09 December 2015 08:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Heb daar zelf nooit gezeten (zit zelf in dit theater bij voorkeur front row stalls of dress circle) maar volgens de info op Theatremonkey, die ik doorgaans betrouwbaar vind,  is dit een plaats met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wat verder weg van de stage maar een goed overzicht waarbij je soms wellicht door de overhangende dress circle iets in je zicht naar boven belemmerd wordt. Nog gebruik gemaakt van de lopende kortingsacties?

  [ # 175 ] 09 December 2015 08:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

LondonMark - 09 December 2015 08:47 PM

Heb daar zelf nooit gezeten (zit zelf in dit theater bij voorkeur front row stalls of dress circle) maar volgens de info op Theatremonkey, die ik doorgaans betrouwbaar vind,  is dit een plaats met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wat verder weg van de stage maar een goed overzicht waarbij je soms wellicht door de overhangende dress circle iets in je zicht naar boven belemmerd wordt. Nog gebruik gemaakt van de lopende kortingsacties?

Heb via ‘Get Into London Theatre’ £40 ipv. £69 betaald.

  [ # 176 ] 09 December 2015 09:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Mooie prijs, scheelt toch 3 tientjes, hoewel het met de huidige wisselkoers natuurlijk toch nog wel kostbaar blijft. Nou ja deze voorstelling is het dubbel en dwars waard!

  [ # 177 ] 10 December 2015 08:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Heb er ook wel eens gezeten. Je zit iets verder weg maar ‘t is best een klein theater dus je ziet ‘t nog prima. De dress circle overhang maakt dat je waarschijnlijk in 2 scenes de gezichten niet ziet, maar dit is maar voor een aantal seconden. Zeker voor die prijs is het een prima plek.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 178 ] 07 January 2016 03:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Na 900 en nog wat voorstellingen verlaten Rob en Carrie vanaf 13 februari Les Miserables.

In de plek komen Danielle Hope (van 15feb - 4april) en Eva Noblezada (nu nog Kim in Miss Saigon), Rob wordt vervangen door Craig Mather (van mij hadden ze de huidige eerste cover Edd Campbell Bird als first cast mogen aanstellen overigens).

Ook zal de rol van Fantine tijdelijk worden overgenomen door Patrice Tipoki (huidige Fantine Australische tour) totdat Rachelle Ann Go weer terugkeert uit de nieuwe Azie tour.

http://www.whatsonstage.com/london-theatre/news/les-miserables-cast-change-west-end_39460.html

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 179 ] 07 January 2016 04:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik heb vorige week in Brisbane de Australische Tour gezien. Patrice Tipkoki is waanzinnig goed.nde productievinnAusralievis heel groot qua decor en vooral nieuw. In Londen vond ik het zo stoffig, hiphop mijn gevoel is de Australische Tour sneller, review volgt. Ik was in ieder geval onwijs ontroerd door de cast hier. Leuk dat zij NAR Lonnden gaat.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 180 ] 07 January 2016 05:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

@Anniek, fijne namen en dus maar weer eens aanleiding naar het Queens af te reizen. Persoonlijk ben ik wel blij dat Campbell Bird niet doorschuift; zangtechnisch kan hij de rol zeker aan maar qua uitstraling vond ik het al met al te mager.
Tenslotte, ergens toch vreemd straks zonder CHF en RH, vertrouwde gezichten van een hoog kwalitatief niveau. Maar goed, Eva Noblezada is ook een fijn vooruitzicht.

‹ First  < 10 11 12 13 14 >  Last ›
12 of 20