10 of 20 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
Les Misérables Londen
  [ # 136 ] 12 May 2015 07:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik denk stukje vastigheid icm d’r boek/drukte, en niet geheel onbelangrijk het 30 jarig jubileum aankomende september.

Overgenomen van whatsonstage.com

Cameron Mackintosh has announced new casting for Les Miserables, which is now in its record-breaking 30th year in the West End.
Joining the cast from 15 June 2015 are WhatsOnStage Award winner Rachelle Ann Go (Miss Saigon) as Fantine, alongside Phil Daniels as Thénardier, Jeremy Secomb as Javert, Katy Secombe as Madame Thénardier and Zoë Doano as Cosette.

Peter Lockyer will continue to star as Jean Valjean, Rob Houchen as Marius and Carrie Hope Fletcher as Eponine. Bradley Jaden, who is currently in the ensemble, will play Enjolras.

From 15 June the full company will be: Adam Bayjou; Sanne den Besten; Edd Campbell Bird; Oliver Brenin; David Burnip; Phil Daniels; Jordan Lee Davies; Zoë Doano; Tamsin Dowsett; Carrie Hope Fletcher; Rachelle Ann Go; Katy Hanna; Matthew Harvey; Rob Houchen; Bradley Jaden; Matt Jeans; Charlotte Kennedy; Emma Kingston; Peter Lockyer; Jo Loxton; Luke McCall; Ryan O’Gorman; Jo Parsons; Adam Pearce; Michael Riseley; Jeremy Secomb; Katy Secombe; Courney Stapleton; Jessamy Stoddart; Samantha Thomas; Lee Van Geleen; Helen Walsh and Paul Wilkins.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 137 ] 14 May 2015 04:07 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2015-05-14

Hoi!

Ik wil al heel lang een keer naar Les Misérables in Londen en dit jaar ga ik eindelijk naar Londen in Augustus 😊
Aangezien we met 4 personen gaan is Les mis echter wel een erg prijzige musical en daarom vroeg ik me af of misschien toch iets goedkoper zou kunnen. Nu lees ik vaak dat mensen in Londen op de dag zelf kaarten kopen voor een lagere prijs, maar zou dit ook lukken voor vier personen? En wat voor plaatsen zijn er dan meestal nog te koop?

Een andere optie is natuurlijk om goedkopere kaarten te boeken, met minder zicht. Op dit moment is er nog plaats op rij T in de stalls of rij D in de upper circle voor 45 pond. Heeft iemand ervaring met deze plekken? Mis je daar veel van wat er gebeurt op het podium?

Ik vind het een erg lastige afweging, want aan de ene kant ga ik waarschijnlijk maar één keer naar deze musical en wil ik dit zo goed mogelijk kunnen zien, maar aan de andere kant is 4x 95 pond wel erg veel geld.

  [ # 138 ] 14 May 2015 04:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als je maar één keer gaat, kies dan goede kaarten. Les Mis is altijd (bijna) helemaal uitverkocht en ze doen bij deze show sowieso niet aan day seats. Eerste rang is dan misschien een goed alternatief voor de premium seats. Als daar nog vier plaatsen in beschikbaar zijn (desnoods 2 aan 2 lijkt me), zou ik die boeken. Scheelt weer een beetje en je zit toch goed (kies dan wel voor de stalls zonder beperkt zicht ofzo). Het is het absoluut waard!

[ Gewijzigd: 14 May 2015 04:42 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 139 ] 17 May 2015 01:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Flo7 - 14 May 2015 04:07 PM

Hoi!

Ik wil al heel lang een keer naar Les Misérables in Londen en dit jaar ga ik eindelijk naar Londen in Augustus 😊
Aangezien we met 4 personen gaan is Les mis echter wel een erg prijzige musical en daarom vroeg ik me af of misschien toch iets goedkoper zou kunnen. Nu lees ik vaak dat mensen in Londen op de dag zelf kaarten kopen voor een lagere prijs, maar zou dit ook lukken voor vier personen? En wat voor plaatsen zijn er dan meestal nog te koop?

Een andere optie is natuurlijk om goedkopere kaarten te boeken, met minder zicht. Op dit moment is er nog plaats op rij T in de stalls of rij D in de upper circle voor 45 pond. Heeft iemand ervaring met deze plekken? Mis je daar veel van wat er gebeurt op het podium?

Ik vind het een erg lastige afweging, want aan de ene kant ga ik waarschijnlijk maar één keer naar deze musical en wil ik dit zo goed mogelijk kunnen zien, maar aan de andere kant is 4x 95 pond wel erg veel geld.

Rij T is (opzich) prima. Je zit wat verder van het toneel af, maar je ziet ‘t nog wel goed want het theater is niet zo groot. Zeker voor die prijs vind ik het prima stoelen!
Je zal in 2 scenes de top van de set niet zien, omdat de dress circle een beetje overhangt, maar dit duurt echt maar 3 seconden en je mist niks aan het verhaal. (Javert en Marius staan dan on top of the barricades/doorloop dus zie je net hun hoofd niet)

Rij D Uppercircle ligt er echt aan welke plaatsen je hebt. Aan de zijkanten is het namelijk erg restricted dus die plaatsen zou ik afraden. In het midden is het prima, soms moet je wat voor over leunen, en je bekijkt het geheel natuurlijk vanaf boven ipv in een directe lijn.

Wat je kan bekijken aangezien augustus nog ver weg is, is dress circle seats A2/A35. Aan de zijkant maar je ziet alles en zit dicht op het toneel maar je hebt toch een goed overzicht. Je moet soms wel een beetje voorover leunen bij deze plekken maar ze zijn maar 24 pond. 😊 (Ja, ik ben fan van deze stoelen haha!)

Je kan ook kijken op seatplan.com als je het niet zeker weet. Hier staan reviews van elk groot west end theater op.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 140 ] 15 June 2015 01:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

June - 15 April 2015 10:55 AM

Afgelopen vrijdag zag ik Les Misérables voor het eerst. Ik was dolblij dat Celinde speelde - ik ging immers vooral voor haar. Van Les Misérables zag ik alleen de film en die deed me niet bijzonder veel. De musical wel! Peter Lockyer als Jean Valjean was enorm intens, van begin tot einde… Zal niet iedereen noemen, maar ik heb een prachtige musical gezien met veel mooie stemmen, ook in het ensemble.

Celinde was prachtig als Fantine. Ik heb ongecontroleerd zitten janken bij I Dreamed a Dream en dat gebeurt me niet zo vaak. Ze smeerde de zinnen minder uit tot een brij dan dat ik haar bij de sing-a-long en Musicals in Concert heb horen doen en dat klinkt toch net iets prettiger. (Het moment waar dit nummer zit in de voorstelling is inderdaad raar, in de film is het logischer.)

Ik hoop dat Celinde snel in een musical speelt waarin haar personage niet doodgaat en zeker niet al vlak na het begin… :lol:

Ik zag zaterdagmiddag de voorstelling opnieuw en heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen. Het enige dat ik jammer vond is dat het duidelijk te merken was dat de kinderen pas kort geleden zijn begonnen met de voorstelling. De kinderen die ik de vorige keer zag vond ik echt een heel stuk beter… Het meisje dat kleine Cosette speelde had zichtbaar moeite met de timing van haar nummer en haar spel was nog een beetje te veel “ingestudeerd”. Jammer! Verder is het kwaliteitsgewijs gewoon beter dan de meeste voorstellingen die ik in Nederland zag… Bizar.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 141 ] 15 June 2015 02:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik was er zaterdagavond, en wat een gekkenhuis. Een groot gedeelte van de cast ging weg (waaronder Celinde) en het was te merken dat er veel mensen speciaal een kaartje hadden gekocht voor ‘deze laatste’.  Na elk nummer ontplofte de zaal! En dan heb ik het nog niet gehad over de 200 mensen bij de Stage Door. Ik heb nog nooit zo’n menigte bij de stage door gezien.

Ook leuk om te zien dat er op het toneel veel gebeurde. Uiteraard (kleine) grapjes die alleen de oplettende kijker/ degene die de show vaker hebben gezien opmerkt, maar ook veel meer interactie/knuffels/ tussen de acteurs. Applaus was fantastisch, zoveel liefde vanuit de zaal naar de acteurs toe, en ook op toneel veel liefde naar elkaar en behoorlijk wat tranen.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe cast, ik ga het vrijdag zien. Wat mij betreft hebben ze echt hele grote schoenen te vullen, wat een topcast was dit!!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 142 ] 15 June 2015 05:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2009-01-14

Ik weet het, het is een schande, maar ik heb Les Miserables nog nooit gezien… Maar aanstaande vrijdag gaat het dan eindelijk gebeuren en ook nog eens in Londen! ☺ Ben zo benieuwd!

  [ # 143 ] 15 June 2015 05:57 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2009-01-14

*sorry, dubbele post*

  [ # 144 ] 15 June 2015 06:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

haha dorian zoo enthousiast meteen een dubbele post. ik heb Les miserables wel een keertje gezien in Londen back in 1998

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 145 ] 16 July 2015 08:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vorige week de woensdag matinee van Les Mis gezien. Met een volledige eerste cast, tja kom daar maar eens om in NL… het was alweer mijn 4e keer in 2015 en dat is een normaal mens nauwelijks uit te leggen. Maar jammer dan, na de castwissel een maand geleden en het fenomenale optreden op West End Live stond het voor mij vast ook deze cast weer minimaal 1x te willen zien. En eindelijk ook weer eens vanaf front row, heerlijk om van zo dichtbij dit meesterwerk te mogen aanschouwen, al is het geluid in het Queen’s op deze plek niet geweldig. De castleden die gebleven zijn kende ik natuurlijk al en laat ik verder onbesproken. Nou ja vooruit, toch een woord: steengoed! Met als uitblinkers Peter Lockyer als Valjean en Carrie Hope Fletcher als Eponine. Allebei vocaal ijzersterk maar minstens even goed in hun spel. M.i. beheersen beiden het om alle lagen van hun rol tot in detail optimaal in te vullen, meesterlijk om dat van dichtbij te aanschouwen. Van de nieuwe cast overtuigt Rachelle Ann Go als Fantine. Mooi breekbaar spel, mooi gezongen al geeft ze minder gas dan tijdens West End Live en blijf ik bij het luisteren van de eerste klanken van I dreamed a dream stiekem hopen dat Celinde het podium oploopt. Jeremy Secomb als Javert vind ik zeer goed performen. Vocaal blaast hij je omver en ook zijn invulling van de rol behaagt me, al zal Javert nooit een favoriet personage voor mij worden. Phil Daniels zet Thenardier behoorlijk anders neer dan zijn voorganger Tom Edden. Qua zang minder sterk en aanmerkelijk minder grappig overall gezien, maar op sommige momenten weet hij wel zodanig in zijn spel te pieken dat ik het briljant vind. Leuk te zien dat ieder Thenardierkoppel zijn eigen nuances aanbrengt. Tenslotte Bradley Jaden, vanuit het ensemble doorgestroomd als Enjolras: een echte leider qua uitstraling en een krachtige mooie stem. Ook met deze nieuwe cast zal Les Mis ongetwijfeld volle zalen blijven trekken.het slotapplaus vandaag was er weer een om dik kippenvel van te krijgen.

[ Gewijzigd: 16 July 2015 08:42 PM by MarkZ ]
  [ # 146 ] 17 July 2015 07:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Leuk te lezen Mark!
Ik heb deze cast in hun eerste week gezien en was toen echt niet overtuigd, maar ga het binnenkort weer een kans geven.
Tom Edden en Celinde zal ik altijd blijven missen, hoe goed de cast nu ook (hopelijk) gegroeid is.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 147 ] 17 July 2015 10:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ach Aniek, het blijft natuurlijk maar mijn mening. Het is zo persoonlijk hoe je zo’n voorstelling beleeft. Net als jij vond ik de vorige cast overigens ook werkelijk top en het is de vraag of dit team als geheel uiteindelijk naar eenzelfde niveau kan en zal groeien.  Maar voor een cast die pas ruim 3 weken samenspeelt vond ik het overall al een heel erg goede performance.  Ga ze komend jaar zeker nog vaker bekijken.

  [ # 148 ] 06 September 2015 09:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Hele erge up, maar ik zag dit weekend Les Mis weer eens na 3 maanden en ik kwam heel blij het theater uit!
Ik was speciaal gegaan omdat Jessamy Fantine zou spelen en kreeg ook Adam (JVJ) en Luke (Enjolras) als US op.
Wauw! Ik heb echt een soft spot voor Peter dus was eerst een beetje teleurgesteld, maar ik neem deze twijfeling weg. Wat is Adam goed! Echt een aanrader mocht je hem nog een keer als JVJ kunnen zien.

Ook Jessamy en Luke waren erg sterk.
Vond de cast enorm gegroeid in de 3 maanden sinds ze spelen, dus positief verrast. (Hoewel Les Mis in het algemeen vrij weinig fout kan doen bij mij.)

Vind alleen nog steeds Phil als Thenardier een zwakke schakel. Zijn spel vind ik niet erg sterk, en met sommige grappen speelt ‘t ie ze echt naar het publiek. (Moeilijk uit te leggen, maar echt zo van ‘ik ga nu iets grappigs doen/zeggen, dus let op, jullie moeten zo in de lach schieten.’).
Ik zie het liever iets natuurlijker en meer onderling met de andere acteurs gespeeld. Maar goed, dit is puur persoonlijk.
Ik moet me er maar bij neerleggen dat er voor mij waarschijnlijk nooit een betere Thenardier komt dan Tom Edden 😉.
En grappig, de foto van Celinde als Fantine hangt nog!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 149 ] 16 September 2015 09:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Lees net dat Rachel Ann Go vanaf maart 2016 Fantine gaat spelen op de filipijnen.. Als dit betekend Jessamy first cast Fantine en wellicht meer shows voor Sanne, ben ik HEEL blij!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 150 ] 25 September 2015 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

LES MISà‰RABLES CELEBRATES ITS 30TH ANNIVERSARY WITH A VERY SPECIAL GALA PERFORMANCE IN AID OF SAVE THE CHILDREN SYRIA CHILDREN’S APPEAL

On Thursday 8 October 2015, the West End production of “LES MISà‰RABLES” at the Queen’s Theatre, London makes history when it celebrates its 30th Anniversary with a very special performance starting at 7.00pm.

To celebrate this milestone, the current stellar cast will be joined onstage by members of the original company and special guests including Colm Wilkinson, Roger Allam, Frances Ruffelle, Alfie Boe, John Owen-Jones and Gerà³nimo Rauch in a special finale.

450 tickets for this performance will be available to you, the fans, through a mobile lottery and a charity auction in aid of the Save the Children Syria Children’s Appeal.

Audience members wishing to attend this historic musical event will have the opportunity to enter the mobile lottery or auction from midday today (Friday 25 September) with applications closing at 2.00pm (BST) on Friday 2 October.

The official page where you can enter — lesmis.com/30 will be live from midday today (Friday 25 September).

Meer info over deze voorstelling en details over de lottery via website Les Mis

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 20