13 of 20 | ‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
Les Misérables Londen
  [ # 181 ] 07 January 2016 06:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ben benieuwd of Carrie dan weer War of the Worlds gaat doen die naar het Dominion gaat.

  [ # 182 ] 08 January 2016 08:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

@londonmark Ik vond hem wel een fijne verschijning. Nu hoor ik ook hele goede dingen over Craig maar ik heb hem nog nooit als Marius gezien.
Ben het wel met je eens, bijna 3 jaar Carrie en Rob, toch ergens gek dat ze bijna stoppen. Maar, een paar frisse gezichten is ook leuk en geeft weer reden tot een paar bezoekjes. 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 183 ] 08 January 2016 12:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

@Anniek, tav van ‘dat geeft weer reden tot een paar bezoekjes’  las ik eerder in dit topic dat je Adam Pearce nog graag als Javert wil zien.
Op Twitter meldt hij inmiddels:

Next Thenardier Dates: 18th-30th Jan
Next Javert Dates: 1st-6th Feb

  [ # 184 ] 08 January 2016 01:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

DANK DANK DANK.
Nu moet ik wel 2 keer gaan, haha! Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zn Thenardier..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 185 ] 31 January 2016 12:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

@Anniek, ik heb Pearce vanmiddag als Thenardier gezien. Hilarisch. Een aantal keer golfde een ware lachsalvo vanuit de zaal richting stage. En dan niet alleen bij het o zo leuke maar voor de kenner inmiddels o zo voorspelbare Colette/Cosette-moment. Pearce kan je met zijn gezicht zonder veel moeite al aan het lachen maken en dat is voor deze rol wel zo prettig. Vond het moment waarop hij Valjean verlinkt bij Javert en denkt goede sier te maken heel sterk, een enorm grappige onderdanigheid richting de machtige Javert. Wat hij ook op verschillende momenten doet is achteloos met zijn haarlokken spelen en oliedom kijken, zeg maar wat blonde vrouwen in komische films ook vaak doen. Ik moest zelfs even denken aan Vicky Pollard uit Little Britain. Die kleine dingetjes maken zijn vertolking zo anders dan die van Phil Daniels. Ik sprak overigens iemand uit het ensemble en die raadde me aan hem ook nog eens als Javert te zien, dat zou sensationeel goed zijn.

Verder was de voorstelling van vanmiddag heel intens. Voor mijn gevoel zat de halve zaal te snotteren naarmate het einde naderde. Rob Houchen’s Empty chairs at Empty tables ging door merg en been, net als de sterfscene van Valjean. De acteurs leken ook net even wat emotioneler te zijn, wellicht omdat voor sommigen het afscheid nadert en voor anderen het vandaag al dan niet voorlopig de laatste keer was.
Valjean werd vandaag overigens weer gespeeld door Adam Bayjou. Bizar dat Bayjou vorig jaar nog een tamelijk onbeduidende rol in Assassins had, en nu gewoon 1st cover Valjean is. En wat mij betreft schuift hij tzt door als Peter Lockyer stopt. Prachtige stem en geweldig spel. Je voelt het onrecht van zijn jarenlange straf, zijn onmacht als hij voorwaardelijk vrijkomt, je begrijpt zijn tweestrijd good guy bad guy als hij vervolgens tegen muren oploopt. Bayjou vult zijn ontwikkeling naar de oude Valjean zo geloofwaardig in dat je het gevoel hebt dat hij Valjean niet speelt maar is. Een underdog, onschuldig, puur. Ik dacht en passant ook aan de documentaire Making a Murderer, waarin Steven Avery 18 jaar onschuldig vastzit en daarna ook dwars gezeten wordt door de Javerts van deze tijd.
Tenslotte nog iets over de kids, waarvan ik vermoed dat ze nieuw zijn gezien hun nog wat geforceerde spel. Een ding was wel knap bedacht, Gavroche was in zijn sterfscene op de barricaden zijn tekst kwijt en deed toen heel slim net als of hij door zijn verwondingen niet verder kon zingen, keek snel naar de dirigent en vervolgde zijn spel.
Al met al weer een topmiddag. Ik kan de keren niet meer tellen dat ik Les Mis zag maar het blijft me maar raken. Wanneer mag ik weer?

[ Gewijzigd: 31 January 2016 12:59 AM by MarkZ ]
  [ # 186 ] 31 January 2016 02:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Aaaaah wat fijn om te lezen dit Mark! Ik ga donderdag Adam als Javert zien en ik kan echt niet wachten haha! Zeker niet na te lezen hoe hij zich de rol van Thenardier eigen maakt.
Ik hoop nog dat Sanne opgaat als Fantine, want ben er wel benieuwd naar, hoewel ik Jessamy echt heel erg fijn vind om naar te kijken en luisteren.
Wat betreft de kids, jep, deze zijn net afgelopen week begonnen, dus ‘t zou inderdaad nog wat onwennig kunnen zijn geweest.
Gaat er hier iemand ook op 13 februari? (laatste voor Rob en Carrie)

[ Gewijzigd: 01 February 2016 02:06 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 187 ] 03 February 2016 12:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-02-03

Adam Bayjou in januari als Jean Valjean gezien. Hij speelt hem geloofwaardig met een prachtige stem die iedereen zal ontroeren. Sanne speelde als Fantine, ze zong I dreamed a dream prachtig en mensen om mij heen waren over haar enthousiast. 
De kinderen kwamen aan het einde niet allemaal op voor het slot applaus. Dit vind ik jammer wat ze speelde erg goed. In Londen gebruiken ze hetzelfde decor als toen der tijd in Nederland. Het decor in New York vond ik persoonlijk mooier en wat intiemer. Zeker bij het nummer Empty chairs at empty tables komt de emotie van Marius beter over. Maar het is over het algemeen een goede cast met Adam Bayjou in de hoofdrol die hij meer dan waar maakt!

  [ # 188 ] 05 February 2016 09:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag gisteren een interessante Les Mis.
Als Javert was Adam op (daar ging ik eigenlijk voor), Fantine werd gespeeld door Jessamy Stoddart, Thenardier door Ryan O’Gorman en Cosette door Charlotte Kennedy. Een avond vol covers dus.

Allereerst Adam; Ik heb nu echt spijt dat ik hem niet als Thenardier heb gezien laatst, want volgens mij kan hij alles. In de eerste akte moest ik zijn approach een beetje begrijpen (nu moet ik zeggen dat ik -Edit: Jeremy Secomb ja) normaal gelijk -boem- geloof, als hij op komt lopen tijdens look down), maar hij groeide enorm en zijn stars en Javert’s suicide waren echt subliem, wat een stem heeft die man.
Ryan O’Gorman als Thenardier was echt een verademing. Ik vind Phil Daniels echt drie (oke, twee-en-een-half) keer niks, dus veel kon Ryan niet fout doen, maar zijn acteerwerk was verfrissend, hij was ‘echt’, zijn zangstem was erg prettig en… in sommige dingetjes zag ik sporadisch een Tom Edden terug en dat blijft voor mij de ultimate Thenardier.
Jessamy Stoddart als Fantine had ik al vaker gezien, dus had stiekem gehoopt dat Sanne op zou gaan (ik ben zo benieuwd naar haar Fantine). Maar ik vind haar eigenlijk altijd fantastisch. Heel erg sterk acteerwerk, ontzettend geloofwaardig.
Charlotte Kennedy was gewoon goed. Niet iets op aan te merken, maar ook niet enorm vernieuwend of interessant.  Carrie en Rob wil ik toch nog even vermelden.  Ik vind hen allebei ontzettend goed, en nog steeds weet vooral Rob mij nog elke keer als ik hem zie te raken. Zijn empty chairs was weer briljant gisteren.

Waarom was het interessant? Behalve 4 covers, waren er ook een aantal zieken/holidays denk ik want het podium leek toch echt minder vol dan normaal.  Qua energie was het niet volle bak gas, maar een meer ‘ingetogen’ voorstelling. Nogsteeds erg goed, maar grappig om te zien dat het gisteren zo op mij overkwam.
Daarnaast zat de techniek er heel, heel vaak naast. Ik denk dat er wel 15x een mic te laat open werd gegooid. Geen idee of er iets gaande was, maar opvallend was het wel.

Oh, en de kids; Gavroche was echt briljant. In het begin was hij constant aan het lachen wat niet helemaal klopte bij Look Down/The Beggars, maar zijn mimiek was zo sterk! Ook Cosette was een typische Cosette. De eerste zinnetjes nog een beetje spanning, maar ook zij was sterk in haar acteren/mimiek. Tijdens Thenardier Waltz keek ze echt vol walging als de Thenardiers haar wilde omhelzen om JVJ meer geld af te troggelen.
Leuke, interessante avond gehad. Nog steeds verveeld deze show mij niet.

-Sorry voor het slechte verslag, iets met TGIF en heel erg moe, haha!-

[ Gewijzigd: 05 February 2016 10:36 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 189 ] 05 February 2016 10:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

pffff, gaaf om te lezen. Zou Pearce ook nog graag als Javert zien, denk ook dat het een alleskunner is. Hij heeft zo’n onderscheidende stem dat die waarschijnlijk heel goed past bij deze rol.  Enfin, er zal vast nog een moment voorbijkomen…
Bijzonder dat je zoveel covers had, altijd fijn om nieuwe diamantjes te ontdekken zoals in jouw geval Ryan O’Gorman . Speelde Lockyer of was hij nog ziek? Woensdag speelde Bayjou nog.

Je noemt David Thaxton in je stuk, maar neem aan dat je (ook) Jeremy Secomb bedoelt?

  [ # 190 ] 05 February 2016 10:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

haha, dit bedoel ik dus met TGIF. Uiteraard bedoelde ik Jeremy Secomb. :p (Hoewel ik David Thaxton ook briljant vond!)
Lockyer was op, hij was goed bij stem maar je merkte nog wel dat hij wat aan het recoveren was. Het klopte wel allemaal qua spel. Hij was iets milder dan normaal wat mooi paste bij Jessamy, die ook wat zachter is dan bv Rachelle Ann.

De volgende keer dat iemand hier weet als Adam op gaat als Thenardier, let me know, ik wil dat echt niet nog een keer missen. 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 191 ] 06 February 2016 10:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb woensdag Pearce gezien als Javert en mij kon hij echt niet bekoren met zijn spel. Ik geloofde hem niet. Zijn zang daarentegen bij ‘Stars’ was zeer aangrijpend.
Ik vond hem qua uitstraling absoluut geen Javert, al ben ik er wel van overtuigd dat hij een fantastische Thénardier is.

[ Gewijzigd: 07 February 2016 08:52 AM by jonahke ]
  [ # 192 ] 14 February 2016 08:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Toch een paar woorden over gisteren, de laatste show van Carrie en Rob, na iets meer dan 2,5 jaar gediend te hebben in de cast van Les Mis.

Wat ik heel tof vond, is dat Jeremy Secomb moest invallen bij Phantom (nog geprobeerd voor de middag een kaartje te bemachtigen, maar helaas). Hoe diehard is dat. Phantom weg/ziek, standby Phantom afwezig, ‘Oh joh, dan loop ik drie theaters verder en speel vanavond wel Phantom ipv javert’ haha!

Dat betekende dat ik wederom Adam als Javert zag. Nu heb ik een soft spot voor die man, en vond ik hem vorige week ook al goed, maar gisteren overtuigde hij in zijn acteren veel meer! Vanaf het moment dat hij op kwam lopen geloofde ik hem en bracht hij een interessante laag aan zijn karakter. Vocaal is hij heel sterk, hoewel hij soms iets meer mag doseren naar mijn mening. Maar vooral zijn lage noten… pfff kippenvel. Zijn stars en suicide zorgden in ieder geval weer voor tranen. En ook Ryan was wederom op als Thenardier. Ik vond hem iets minder dan vorige week, maar het publiek was mega enthousiast dus gelukkig kwam zijn vertolking goed aan.

Carrie en Rob, want daar ging ik uiteindelijk voor, deden zoals zij al ruim 2.5 jaar doen. Beide zette een prima performance neer. Petje af want het lijkt me niet niks om de zaal in te kijken en na zo’n lange tijd te beseffen dat dit (waarschijnlijk) de laatste keer is dat je dit doet.
Rob kreeg het even zwaar toen Eponine in zn armen stierf, en dit keer was er wel een kus, wat ik heel erg mooi vond.
Zijn empty chairs ging wederom door merg en been, ik ga deze jongen echt missen. Hij heeft mij het personage Marius echt doen waarderen, waar ik het eerst eigenlijk een beetje een irritant joch vond.

Aan het eind van de voorstelling sprak Peter nog een paar mooie woorden voor deze twee jonge getalenteerde mensen wat heel ontroerend was. (ik had gedacht het wel droog te houden, maar er zijn toch wat tranen tussendoor gekomen)
In de zaal zaten erg veel krijsende hopefuls, die soms een beetje irritant waren, maar ik gun Carrie die populariteit zeker.

Vanaf 10 uur ‘s ochtends stonden er al mensen bij stage door, dus dat zegt wel wat.
Big shoes to fill als je het mij vraagt, maar met Craig en Danielle (en Patrice) (Ohhh, ik wil morgen eigenlijk weer) moet dat zeker goedkomen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 193 ] 14 February 2016 08:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Dank Anniek voor je mooie verslag, was er zelf ook graag bij geweest maar het paste niet in mijn agenda helaas.
Gaaf te lezen dat Eponine’s afscheid van Marius nu eindelijk samen ging met een afscheidskus, hoe symbolisch! Het zal toch vreemd zijn de eerstvolgende X zonder deze toppers. Big shoes to fill inderdaad, maar anderzijds is het ook wel weer verfrissend om nieuwe gezichten te zien en horen. Zelf kijk ik qua nieuwe castleden vooral uit naar Eva Noblezada maar moet daarvoor nog even geduld hebben. Ben trouwens ook benieuwd wat CHF en RH hierna gaan doen. Volgens mij heeft CHF al een nieuw project, dat ze echter nog niet mag prijsgeven.

Zonde van het niet gelukte Phantom ticket, hoe gaaf zou het geweest zijn Secombe te zien invallen! Niemand van het forum toevallig geweest?

  [ # 194 ] 04 April 2016 06:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Zojuist het optreden van Les Mis op Covent Garden teruggezien in het kader van de Oliviers. Genoten van Eva Noblezada, de nieuwe Eponine. Wow, wat een inleving en wat een power. Zelfs tijdens One Day More hoorde je haar er huizenhoog bovenuit.
Puik optreden al met al.

  [ # 195 ] 05 April 2016 07:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag afgelopen vrijdag een van de laatste voorstellingen van Danielle, en zondag was ik er bij in Convent Garden. (Wat overigens heerlijk was; American Idiot was verschrikkelijk (vals, geen energie, kwam niet aan) en vervolgens Poto en Les Mis en iedereen wordt wakker. Bewijst maar weer waarom deze shows het al (bijna) 30 jaar uithouden.

Danielle is vocaal wat minder powerhouse dan Carrie (de laatste die ik als Eponine zag) en Eva, maar ik vond het wel mooi eigenlijk. Ze was wat breekbaarder dan Carrie’s portrayal, en ik leefde echt met haar mee.
Eva vond ik niet tegenvallen zondag, maar ik vond haar soms wel wat schreeuwerig. Benieuwd hoe ze in de show is!

Van Craig had ik na eerder gelezen reviews meer verwacht.
Kan niet goed uitleggen waar het voor mij tekort schoot, maar het kon mij niet helemaal bekoren.  Bijvoorbeeld tijdens Empty chairs; Hij vond vooral zichzelf zielig, waar ik liever een beetje een gekweld iemand zie die er nog wel voor gaat.
Vocaal was het prima, hoewel ik soms wel heimwee had naar Rob. Wellicht een slechte eigenschap van mij om iedereen telkens met elkaar te vergelijken, maar Rob vond ik echt een held, en ik heb hem (gelukkig) vaak Marius mogen zien spelen, dus moet nog even afkicken.

Nog steeds is Phil Daniels wat mij betreft de zwakke schakel van het geheel, en naast Tamsin Dowsett was het geheel niet helemaal overtuigend. Zijn master of the house vind ik tenenkrommend, maar de sewers doet hij dan wel weer briljant.
Jessamy was op als Fantine (jammer genoeg Patrice gemist) maar gaf echt het optreden van haar leven. Ik ben compleet weggeblazen, terwijl ik normaal bij voorbaat terug denk aan Celinde haar uitvoering.  Jessamy, Emma, Jordan, en Adam zijn wat mij betreft echt de sleutelfiguren in het ensemble, waar mijn ogen dan ook altijd naar uit gaan. Helaas ontbraken Emma en Jordan vanavond.
Blijf het zeggen; Bradley, Peter en Jeremy kunnen niet anders dan mij keer op keer doen verwonderen. Prachtige stemmen en ook vrijdag weer dik in orde.  Al met al een fijne show gezien, en nu Eva er is weer een goede reden om snel nog een keer te gaan. 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
13 of 20