2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Publiek dat niet weet wie ze zien of waar het over gaat
  [ # 16 ] 27 November 2012 05:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

June - 27 November 2012 05:22 PM
Singingrosa - 27 November 2012 05:11 PM

Het moet wel je interesse zijn.

Nu, dat is zo, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat je naar een musical gaat en totaal geen flauw benul hebt wie je de hele avond voor je neus zou kunnen krijgen… Het zelfde met dat je niet weet waar het over gaat. (Tovenaar van wat? Nouja, zal wel.) Dan heb je ook geen interesse in je eigen vrije avond, vind ik. 😉

Uh tsja, maar dat soort mensen snap ik helemaal niet. Dat je naar een musical gaat en aan het eind totaal geen idee hebt waar het over gaat. Vraag me soms af dat niet gewoon mensen zijn die kaartjes hebben gewonnen, daarom maar zijn gegaan, maar er liever niet naar toe hadden gewild. Als mensen een kaartje gekocht hebben dan snap ik het al helemaal niet. Je boekt inprincipe voor een voorstelling die je aanspreekt. In elk geval een musical die je leuk lijkt. Dat het je verwachtingen niet waarmaakt is een ander verhaal. Ik vond Miss Saigon ook niet zoveel aan (is niet mijn genre), maar heb wel gewoon gekeken. Vind het echt zonde van het geld als je iets anders doet of whatever.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 17 ] 27 November 2012 05:44 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  61
Geregistreerd  2011-10-05

Toen ik naar Wicked ging, wist ik niet waar het verhaal over ging. Dat weet ik wel vaker niet als ik ga. Omdat ik het forum volg, weet ik vaak wel wie meespelen, maar of dat echt iets toevoegt aan mijn keuze. Ik ga altijd samen met mijn moeder en zusje en die weten ook veelal niet wie er meespelen of waar het verhaal over gaat. Wij vinden het gewoon een leuk avondje uit. 😊

  [ # 18 ] 27 November 2012 06:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik wilde met mijn post niet zo’n lange discussie opwekken. Was ook niet veroordelend bedoeld..Het is meer dat het bij mij niet zo werkt. 😉  Als ik speciaal voor iemand kom, weet ik die ook wel te herkennen..

En verder over het al dan niet weten van namen aan het einde van de voorstelling; mijn ouders, neefje en nichtje hadden het ook over de groene heks, de goede heks, de slechte heks (Akaber) en de prins. Maar ze wisten wel degelijk waar het verhaal om ging.
Oké, als ik het over Elphaba of Glinda had wisten ze wel wie ik bedoelde.. 😉


pfff, het valt nog niet mee om te schrijven in een hobbelende bus…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 19 ] 27 November 2012 07:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

nikkybel - 27 November 2012 05:44 PM

Toen ik naar Wicked ging, wist ik niet waar het verhaal over ging. Dat weet ik wel vaker niet als ik ga. Omdat ik het forum volg, weet ik vaak wel wie meespelen, maar of dat echt iets toevoegt aan mijn keuze. Ik ga altijd samen met mijn moeder en zusje en die weten ook veelal niet wie er meespelen of waar het verhaal over gaat. Wij vinden het gewoon een leuk avondje uit. 😊

Je hoeft ook niet perse te weten waar iets over gaat (vantevoren) vind ik. Dat weet ik ook lang niet altijd, maar als je na de musical niet weet wat je hebt gezien… Dat vind ik een ander verhaal.

@Madelonne als ik naar een musical ga voor iemand in het bijzonder dan herken in diegene ook hoor. Het is maar net wat je interesse is denk ik.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 20 ] 27 November 2012 09:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  379
Geregistreerd  2006-02-28

Bij next to normaal hadden ook veel mensen geen idee waar het over ging. Ze gingen om Simone te zien. Dachten een (leuke vrolijke voorstelling) te zien.  Waren wel verbaasd dat het zo’n zware voorstelling was. Je moet in hoofdlijnen toch wel weten waar je heen. Je boekt omdat jou de voorstelling leuk lijk t.

  [ # 21 ] 27 November 2012 10:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Toevallig stond vanavond iemand naast mij letterlijk hetzelfde te vertellen… Ging naar show voor Simone en Freek en dacht: dit wordt leuk….. Is in de pauze naar huis gegaan!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 22 ] 27 November 2012 11:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  431
Geregistreerd  2009-12-02

Margherita - 27 November 2012 09:48 PM

Je moet in hoofdlijnen toch wel weten waar je heen. Je boekt omdat jou de voorstelling leuk lijk t.

Ben ik het niet helemaal mee eens. N2N wist ik niets van het verhaal,Wicked, Phantom en Ghost ook niet. In december naar Billy Elliot en Singing in the rain (hopelijk) en ook daar heb ik geen idee van het verhaal. Ik laat me graag verrassen 😊
Vaak bevalt mij het heel goed, omdat ik het niet weet blijft mijn aandacht bij het stuk. Ook op aanraden van andere mensen ga ik naar shows, als die zeggen dat ik goed is dan wil ik hem ook zien en hoef ik het verhaal eigenlijk niet te weten. Maar zal nooit door een stuk heenpraten (ook omdat ik vaak alleen ga 😛 ) en ook nooit eerder weg.

[ Gewijzigd: 27 November 2012 11:20 PM by Marloes_89 ]
   Handtekening   

‘t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult

  [ # 23 ] 28 November 2012 06:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Als ik voor het eerst naar een show ga heb ik ook nooit een idee waar het over gaat!
Lees nooit recensies van shows die ik niet heb gezien en vaak zit ik bij eerste try-out 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 24 ] 28 November 2012 08:26 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb een paar keer hard gelachen in het theater om bezoekers.
één keer bij Sweet Charity (jaren geleden gespeeld door Simone Kleinsma, maar de laatste versie was toch echt met Lone) Mensen die in de pauze elkaar vertelde dat ze Simone zo goed vonden spelen en zingen die avond.
één keer bij de Jantjes (niet de versie die nu op het toneel staat maar die daarvoor) Mensen die in de pauze aan elkaar vertelde dat ze Danny de Munk zo goed vonden spelen deze avond (die 10 jaar er voor in de Jantjes stond, maar die avond toch echt niet)
En bij de engelstalige Fame versie van een paar jaar terug, stonden mensen te vertellen dat ze Jim Bakkum zo goed vonden zingen en spelen (terwijl Jim toch echt in de nederlandse versie van Fame stond op dat moment)

Dat mensen niet altijd weten waar ze naar toe gaan en wie er speelt kan gebeuren, maar het levert wel komische situaties op 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 25 ] 28 November 2012 09:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Hihi zo was ik bij Urinetown en waren mensen aan het vertellen dat de boodschap van de musical was dat we zuiniger moesten zijn met water…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 26 ] 28 November 2012 10:34 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Topaz - 27 November 2012 05:29 PM

Dat het je niet boeit wie er op het podium staat kan ik me voorstellen, veel mensen gaan voor de voorstelling en die boeit het echt niet of ze nou Celine of Keet hebben in Wicked. Waar ik wel van opkijk is dat je 2,5 uur naar een musical gaat kijken en dan niet weet wie Glinda is en wie Elphaba en dat na afloop nog steeds niet weet, om maar even in Wicked-termen te blijven. Maar het gebeurt, blijkt uit een aantal berichten in dit topic. Ik kan het me ook heel moeilijk voorstellen. Maar goed.

Nou ja..de allereerste musical die ik zag was Elisabeth, toen ik 14 jaar was. We hadden kaartjes gewonnen en zaten in het Circustheater ergens op de 4e of 5e rang. Had daarvoor nog nooit van de musical gehoord, kende het verhaal dus ook niet. Ik zag telkens ‘iets blauws’ op het podium staan, maar kon niet onderscheiden of dat nu Rudolf of Franz Joseph was, etc. Ook alle namen en verhoudingen tot elkaar kon ik niet in een keer helemaal helder krijgen. Kon ook lang niet ieder woord dat werd gezongen verstaan. Veel heb ik dus ook niet van het verhaal meegekregen, het enige wat ik me nog van die avond kan herinneren is dat ik zà³ overweldigd was door allerlei emoties dat ik het hoe dan ook prachtig vond 😉.

Soms kan een combinatie van allerlei factoren er dus voor zorgen dat je het niet helemaal meekrijgt. Je eigen leeftijd, bekendheid met het genre musical, plek waar je zit in het theater, bekendheid met het verhaal vooraf, verstaanbaarheid, etc.

  [ # 27 ] 28 November 2012 11:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Het “ergste” dat ik heb gehoord naast me bij Soldaat van Oranje (bevat spoiler als je SvO nog niet gezien hebt!) : Aan het einde als Ada met haar haar afgeschoren zit met het bordje “moffenhoer” zei de mevrouw naast me “Ah daar heb je Charlotte weer”. Kijk, dan heb je dus echt een heleboel gemist. Maar goed, ze vond het fantastisch, dus ze heeft toch een fijne avond gehad. 😉

  [ # 28 ] 28 November 2012 11:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Oh, ik weet ook niet altijd waar ik naar toe ga, maar of het een komische of dramatische voorstelling is weet ik wel.

In New York had ik de leukste aanvaring met mensen. Ik ging die week naar Next to Normal. En een moeder en dochter zaten naast me en we raakten wat aan de praat. Ze hadden dus een kortingsactie gezien en dachten; “Een musical, dat is altijd leuk. We hebben wel zin om een avondje te lachen”. Ze schrokken behoorlijk toen ik vertelde dat N2N een geweldige voorstelling is, met momenten waar goed om kan lachen, maar dat het een behoorlijk zwaar stuk is. In de pauze zijn ze weggegaan.

Verder bij Urinetown kwam ik mensen tegen die er heilig van overtuigd waren dat het stuk als boodschap had dat de zuinig om moesten gaan met water. Ik lag op sommige momenten helemaal dubbel om referenties naar musicals zoals Anatevka, maar ik werd me toch vreemd aangekeken…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 29 ] 28 November 2012 11:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik had ooit een zondagavondkaartje over voor Wicked en had het aan iemand gegeven (die niet zo bekend is in musicalland zal ik maar zeggen en daar ook niet de middelen voor heeft) ,
Ik had eerder op het forum van anderen al meegekregen dat die avond Rene en Celine op waren en ik vond het best ‘sneu’ voor de persoon die het kaartje had gekregen, Die vond Willemijn op de uitmarkt zo geweldig en Chantal vond ze ook zo leuk.
In de pauze van die voorstelling kreeg ik een sms dat Willemijn het geweldig deed en dat Chantal ontzettend grappig was. Ze was blij dat de hele eerste cast speelde en bedankte me maar weer eens. Ze had niet door dat het Rene en Celine waren die op het podium stonden.
Ik heb ook lekker zo gehouden (hihi) en natuurlijk is dat ook tegelijkertijd een compliment aan Rene en Celine ...

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 30 ] 28 November 2012 02:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Als ik boek voor een musical is het meer omdat het me wel leuk lijkt, en bij de ene musical boek ik al gelijk zonder ook maar wat gelezen te hebben over waar het nu ongeveer over gaat. Of ik lees een beetje waar het over gaat en beslis dan of ik ga boeken, recensies ga ik bijna nooit vanuit want wat de een niks vind kan een ander weer geweldig vinden en andersom.

Zo heb ik een keer gehad bij Droomvlucht een moeder gehad die maar aan het praten was over wat er nu gebeurde van oh kijk de elfjes oh de trollen, waarop het kind zei dat zie ik ook wel hoor mam, dat was erg komisch.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4
‹‹ Seizoen 2013/2014      Webshop Sound Of Music ››