4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Publiek dat niet weet wie ze zien of waar het over gaat
  [ # 46 ] 30 November 2012 12:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  742
Geregistreerd  2005-02-18

Tja, daar heb je een punt.. Maar ik vind het toch altijd heel grappig om mensen te horen, die ergens heilig van overtuigd zijn terwijl ik weet dat het toch écht niet zo is..

Ik vind het juist heel fijn om te weten wie er spelen, hoe het verhaal gaat enzovoorts.. Na 1x een voorstelling gezien te hebben, mis ik zo veel op het podium.. Ook krijg ik dan soms het verhaal niet goed mee, en op de terugweg denk ik dan “hoe zat dat nou precies ?!”

Hoe vaak ik ook naar een musical ga, (moet ik m wel echt heel leuk vinden) het blijft me altijd boeien.. Kan er geen genoeg van krijgen 😉

   Handtekening   

Dans door de dag, dans door de avond. En is het verslavend geniet er dan van…

  [ # 47 ] 30 November 2012 01:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben het met veerow eens. Ik wil ook graag van te voren weten waar een verhaal over gaat en wie er speelt.
Misschien wat minder verrassing ter plekke, maar ik krijg wel meer van wat er gebeurt mee op het podium en achteraf heb ik minder het gevoel dat ik iets heb gemist.

Niettemin valt er ook veel te zeggen voor de andere kant en je heerlijk onwetend te laten overweldigen door een show. En het is logisch dat je dan niet weet wie er speelt of wie wie is op het podium. Ik lach deze mensen ook zeker nooit uit! De mensen bij de parkeerautomaat heb ik toen ook niet uitgelachen. Ik vroeg me wel even af hoe ze erbij kwamen (Chantal al een half jaar weg, levensgroot bord buiten met Keet! erop en castbord dat toch echt Keet! liet zien), maar ja, daar hoef je niet op te letten inderdaad.

Degenen die soms wel uitlach (groot woord), zijn degenen die er heilig van overtuigd zijn dat ze X hebben, terwijl Y op het podium staat en daar vervolgens een heel verhaal van maken (als ‘expert’ zijnde). En dan heb ik het niet over rij 15 ofzo, de laatste keer dat ik dat iemand hoorde zeggen, zat ik op rij 2 en zat diegene pal achter mij. Tja…. kan ik het helpen dat ik dan een grijns krijg 😉..

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 48 ] 30 November 2012 06:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1288
Geregistreerd  2009-02-10

Ik ben het eens met Lisaatje. Ik mis soms ook de tijd toen ik niet wist wie wie was en waar een musical over ging. Hoewel ik het nu ook lang niet altijd weet, maar meestal ken je wel de namen van de mensen die erin spelen.
Nu ga je toch altijd met een bepaald vooroordeel over iemand naar de musical.

Daarom was ik zo blij dat ik me totaal niet verdiept had in SvO (ik kende alleen globaal het verhaal) toen ik er voor het eerst heen ging. Ik kende bijna geen castleden en ik had totaal geen idee wat het verhaal of de rollen inhielden. Heerlijk was dat haha!

   Handtekening   

Wees tevreden met een heel klein beetje.

  [ # 49 ] 02 December 2012 09:12 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2004-06-06

Als iedereen zich zou interesseren in wie welke rol speelt, de verhalen kent en luistert naar de zangkwaliteiten, zou het op het forum waarschijnlijk drukker worden dan in de zalen! Ik maak me er dus vooral niet druk om, en geniet voor mezelf van de shows.
Het merendeel van de mensen in het publiek kiest bv ook niet hun plaats uit, maar zien wel waar ze komen te zitten. Ik dus niet, ik ga niet verder dan rij 10 weg zitten, dan maar op een andere datum.
Dus het is maar goed dat er mensen zijn die zich niet zo verdiepen in het hoe wat waar wie en waarom, maar dat ze gewoon betalen voor een fijne avond uit. Dat houdt het voor ons musicalsfans ook in stand, toch?

Overigens, over een maand ga ik voor het eerst naar svo, ken het verhaal niet, ken de personages en muziek en spelers niet…we gaan het gewoon beleven!

  [ # 50 ] 02 December 2012 12:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

eponine - 02 December 2012 09:12 AM

Als iedereen zich zou interesseren in wie welke rol speelt, de verhalen kent en luistert naar de zangkwaliteiten, zou het op het forum waarschijnlijk drukker worden dan in de zalen! Ik maak me er dus vooral niet druk om, en geniet voor mezelf van de shows.
Het merendeel van de mensen in het publiek kiest bv ook niet hun plaats uit, maar zien wel waar ze komen te zitten. Ik dus niet, ik ga niet verder dan rij 10 weg zitten, dan maar op een andere datum.
Dus het is maar goed dat er mensen zijn die zich niet zo verdiepen in het hoe wat waar wie en waarom, maar dat ze gewoon betalen voor een fijne avond uit. Dat houdt het voor ons musicalsfans ook in stand, toch?

Overigens, over een maand ga ik voor het eerst naar svo, ken het verhaal niet, ken de personages en muziek en spelers niet…we gaan het gewoon beleven!

Als het dit bericht op facebook stond had ik het geliket!

‹ First  < 2 3 4
4 of 4
‹‹ Seizoen 2013/2014      Webshop Sound Of Music ››