8 of 10 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
War Horse
  [ # 106 ] 23 June 2014 08:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Jeroen - 23 June 2014 06:29 AM
Madelonne - 22 June 2014 07:44 PM

, misschien anders toch eerst de film eens proberen…

De film is 12+.

I know, maar ze kijkt wel vaker 12+ films met haar 12-jarige broer (oa Hunger Games). Wel altijd met een volwassene erbij…

[ Gewijzigd: 23 June 2014 08:43 AM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 107 ] 24 June 2014 03:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb afgelopen weekend warhorse in londen gezien voor 31 pond op rij k (aan de zijkant zegmaar) maar wat heb ik genoten zeg, heb de hele voorstelling met open mond zitten kijken, absoluut geen spijt gehad dat ik deze theatervoorstelling heb gezien.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 108 ] 30 June 2014 01:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een filmpje over de repetities van War Horse:

https://www.youtube.com/watch?v=1OhVjEBAHBU

  [ # 109 ] 09 July 2014 07:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben afgelopen woensdag geweest en kwam toch buiten met gemengde gevoelens. Het was met momenten overweldigend en op andere momenten dan precies weer wat minder. Ik weet niet goed wat ik ervan vind. De grootste reden hiervoor is volgens mij weer de plaatsen in de zaal (ja hoor, hier ben ik weer, de eeuwige zager over slechte plaatsen). Ik zat op rij 4 vanvoor. Doordat het podium hoger ligt en er weinig niveauverschil is, zag ik erg weinig van de benen van de paarden. Hierdoor mis je natuurlijk wel een erg belangrijk deel en daardoor lijkt het paard meer op een pop, omdat je die subtiele bewegingen mist.

Toch zaten er enkele waauw-momentjes in. Daarom wil ik deze voorstelling een tweede kans geven. Ik heb kaarten op de eerste rij van het balkon in Berlijn (Gefà¤rthen) gekocht. Zo zie ik de voorstelling van dichtbij en van ver. En kan ik even lekker vergelijken tussen beide versies.

Een minpuntje vond ik toch echt wel het geluid, dat stond echt te hard bij ontploffingen. Oudere mensen rondom mij heb ik regelmatig de oren zien toe knijpen. Dat ik zo ver van voor zat zal er ook wel mee te maken hebben, maar toch ... het moet voor iedereen aangenaam blijven natuurlijk.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 110 ] 09 July 2014 07:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ohja, het verbaasde me toch ietwat dat de tickets niet gescand of aandachtig nagekeken werden. Zo zat er een koppel achter ons dat een meningsverschil had met andere mensen die beweerden op hun plaatsen te zitten. Wat bleek nu, die mensen waren een week te vroeg!

Er waren echter heel wat lege plaatsen zowel aan de uiterste zijkanten als bovenaan aan de zijkanten (zaten die niet in de verkoop misschien?), dus als ik dat koppel was geweest, dan had ik gewoon wat verder op een lege plaats gaan zitten. Dan konden ze twee keer gaan.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 111 ] 22 July 2014 05:45 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag deze voorstelling vorige week vrijdag in een lang niet vol Carré. De plaatsen op rij 10 waren voor de afstand tot het podium prima. Ik denk niet dat je veel verder naar voren moet zitten voor deze voorstelling. Gelukkig zat er recht voor mij niemand waardoor mijn beeld niet al te veel werd geblokkeerd. Daarnaast wel een lange man waardoor ik toch niet helemaal een totaalbeeld had. Het beste lijkt me om op de eerste rijen van de ring te zitten. Maar goed dan de voorstelling zelf. De paarden en dan vooral Joey waren prachtig gemaakt. Heel knap hoe de paarden echt tot leven kwamen. Alle bewegingen en geluiden waren levensecht. Jammer genoeg was ik verder over de voorstelling niet heel enthousiast. Soms vond ik het zelfs een beetje saai en ongeloofwaardig. Ook het acteerwerk vond ik niet altijd overtuigend. Maar een aantal scène’s met de paarden maken de voorstelling toch zeker de moeite waard. Bijvoorbeeld wanneer Joey in het prikkeldraad vast komt en de beginscene met het veulen en Albert vond ik heel mooi. Vooral zeer knap gemaakt maar het verhaal wat minder.

  [ # 112 ] 30 July 2014 03:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

War Horse

Wegens succes extra voorstellingen!

War Horse, hét theaterfenomeen met levensechte paarden is vanaf oktober te zien in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Wegens aanhoudende grote vraag naar kaarten voor de voorstelling hebben de Stichting Theateralliantie en het nieuwe Luxor Theater besloten om extra voorstellingen in de programmering op te nemen. De extra voorstellingen worden gespeeld op 2, 9, 23 en 30 november en op 7 december in het nieuwe Luxor Theater.

War Horse is sinds de première in 2007 wereldwijd al gezien door meer dan 3 miljoen theaterbezoekers. De show staat voor het zesde jaar op West End in Londen voor uitverkochte zalen. De Broadway productie sleepte onder andere 6 Tony Awards in de wacht. Bij de première van Holland Festivals kreeg het stuk lovende reacties van de Nederlandse pers. Het AD schreef: [UTF-8?]à¢â‚¬Å“magnifiek [UTF-8?]theaterspektakelà¢â‚¬Â, en het NRC Handelsblad zei: [UTF-8?]à¢â‚¬Å“een toonbeeld van theatertechniek op [UTF-8?]topniveauà¢â‚¬Â.
War Horse gaat over de jongen Albert, wiens geliefde paard Joey verkocht wordt om te vechten in de Eerste Wereldoorlog. Een opmerkelijk verhaal over vriendschap en moed dat mede verteld wordt door middel van baanbrekend poppentheater van de Zuid-Afrikaanse Handspring Puppet Company, waarin levensgrote ademende en galopperende paarden tot leven worden gebracht op het toneel. Het verhaal van War Horse is gebaseerd op de roman van Michael Morpurgo, bewerkt door Nick Stafford en gemaakt in samenwerking met The Handspring Puppet Company.
War Horse is in het nieuwe Luxor te zien vanaf 2 oktober tot en met 7 december. In maart 2015 keert War Horse voor een kleine maand terug naar Rotterdam.

Locatie:        nieuwe Luxor Theater          
Datum:        do 2 oktober t/m zo 7 december 2014 en wo 4 t/m za 28 maart 2015
Aanvang:      diverse tijden  
Prijs:          vanaf [UTF-8?]à¢â€šÂ¬ 18,50
Meer info:      http://www.luxortheater.nl/94-1225-War-Horse

Kaarten voor de voorstelling via http://www.luxortheater.nl of aan de kassa van het theater, 010 - 484 33 33. De kassa is van ma t/m za telefonisch bereikbaar van 13.00 tot 18.00 uur, en geopend op ma t/m za van 16.00 tot 18.00 uur.

  [ # 113 ] 07 August 2014 07:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

Misschien dat ik het gemist heb, maar ik zie niets over War Horse staan.
Zij er al mensen naar de voorstelling geweest? Hoe is de voorstelling?

  [ # 114 ] 07 August 2014 07:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Topic is er al wel:
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/15089/P105/
Alleen niet in Nederlandse musicals (War Horse is dan ook geen musical 😉 ), maar in podiumbox…

[ Gewijzigd: 07 August 2014 07:40 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 115 ] 07 August 2014 07:40 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

bedankt, dan kan dit topic gesloten worden/eraf, excuses dat ik niet goed gekeken heb.

  [ # 116 ] 07 August 2014 07:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

toch bijzonder dat je op ing.nl de kaarten al weer met korting kan krijgen, zelfs voor heerlen in april 2014

  [ # 117 ] 07 August 2014 08:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

eline101 - 07 August 2014 07:40 PM

bedankt, dan kan dit topic gesloten worden/eraf, excuses dat ik niet goed gekeken heb.

Qua moderator-acties wordt het ‘mooier’ als ik beide topics samenvoeg.. Dus heb ik dat even gedaan.
Druk in het vervolg even op de ‘rapporteer’-knop. Dan krijgen alle mods een notificatie.. 😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 118 ] 10 August 2014 12:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Heeft iemand de url vd theatershop van war horse ?

  [ # 119 ] 21 August 2014 02:59 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2012-07-06

M’n moeder kwam er een tijdje geleden mee om naar deze voorstelling te gaan. Gisteravond bracht ik samen met mijn ouders en zus een bezoekje aan War Horse. Vooraf de trailer/website al wel bekeken, maar ik kon me nog geen specifiek beeld vormen. Het was ook na jaren dat ik echt een ‘toneelstuk’ bezocht in plaats van een musical. Ik had niet echt verwachtingen, maar dat maakte me juist wel nieuwsgierig.

We zaten in loge 5, prima plekken om een goed overzicht te krijgen tijdens de gehele voorstelling. Je hoeft ook niet echt ‘naar beneden te kijken’, maar gezichtsuitdrukkingen zijn iets minder goed te zien.
De poppen stelen echt de show in deze voorstelling, of eigenlijk alle spelers die ze tot leven wekken. Hoewel het me bij kleine dieren wat moeite kost om de poppenspelers weg te denken, slagen zij er wel in om goede interactie neer te zetten met de menselijke personages.
Toch slaagt dat ook beter wanneer poppenspelers niet helemaal zichtbaar zijn. Team Joey en Kay als Albert zijn goed op elkaar ingespeeld en laten het beiden geloofwaardig overkomen.

Kay, Claire als Emilie, Jochum als Friederich en Sjoerd als David zijn me het meest bijgebleven. De rest van de cast vond ik ook goed maar ze vielen me verder minder op.

Dan over het verhaal:  Ik ben zelf niet echt een liefhebber van het thema oorlog en ik moet eerlijk bekennen dat ik sommige stukken wat saai vond. Ik denk dat ik de filmversie zelf niet zou gaan kijken.
Het is ook een beetje verwarrend dat een volledig Nederlandse cast zelf de Fransen, Duitsers en Engelsen spelen. Oké, het levert een paar komische scènes op, maar het werd soms wat moeilijk te volgen. Misschien komt het doordat we de gezichten niet van dichtbij konden zien, maar ook de veelheid aan rollen was soms een beetje verwarrend. Met meerdere mannen in hetzelfde soort kostuum krijg je dit natuurlijk al snel, maar als ik de castlijst achteraf weer bekijk kan ik me sommige personages minder goed herinneren.
Ik heb net nog ergens het volledige plot van de voorstelling kunnen vinden, dus als ik alles zo teruglees kan ik het verhaal ook wel weer volgen, maar ik zou het op dit moment niet helemaal na kunnen vertellen.
De geluidseffecten zorgen er trouwens wel voor dat je de wat minder boeiende stukken weer vergeet, jeetje dat stond soms wel erg hard! Hoort natuurlijk ook bij een oorlogsverhaal, maar je zit soms echt tegen het plafond.

Ik heb over het algemeen zeker genoten van de voorstelling. Als ik het verhaal/plot van tevoren had gelezen, had ik het misschien beter kunnen volgen, maar misschien had ik er juist weer teveel van geweten. Ook twijfelde ik vooraf of ik het wel leuk zou vinden, theater zonder de vele liedjes zoals in een musical. Er werd hier en daar wel gezongen door de Songman en situaties werden soms aangesterkt met muziek, dit vond ik erg prettig.
Als je twijfelt om deze voorstelling te gaan zien, weet ik zeker dat de paarden het in ieder geval de moeite waard maken!

   Handtekening   

Geen grenzen meer.

  [ # 120 ] 04 November 2014 12:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

War Horse zal in het voorjaar ook in Antwerpen gespeeld worden met Vlaamse acteurs in de hoofdrollen, aldus Musicalnieuws.

Van 21 t/m 31 mei, zie ik op de website van Music Hall. Ze hebben het over vier weken, maar de overige tweeënhalve week kan ik niet in de agenda vinden…

Op de Facebookpagina van War Horse wordt nu gemeld dat er vanaf 17 mei wordt gespeeld.

[ Gewijzigd: 04 November 2014 01:55 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
8 of 10