9 of 10 | ‹ First  < 7 8 9 10 > 
War Horse
  [ # 121 ] 04 November 2014 02:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het bijbehorende persbericht:

Posterplaatje meldt van 16 mei tot 14 juni

Music Hall brengt internationale theatersensatie ‘War Horse’ naar Vlaanderen!

In het voorjaar van 2015 kan ook het Vlaamse publiek kennismaken met het wereldwijde theaterfenomeen ‘War Horse’.
‘War Horse’ is dé sensationele en unieke productie met levensechte paarden van het Britse National Theatre in samenwerking met de Zuid Afrikaanse Handspring Puppet Company 9 oktober 2007 in première ging in Londen. Inmiddels is War Horse zeven jaar onafgebroken te zien in Londen. Na de wereldpremière trok ‘War Horse’ meteen de wereld rond, overal met evenveel succes: Broadway, een Amerikaanse tournee, Australië, een Britse en Ierse tournee, Berlijn, een tour langs de grootste Nederlandse theaters en volgend jaar ook in China. Waar ook ter wereld raakt het publiek verrukt door het bijzondere verhaal en de unieke vormgeving. War Horse won in 2012 maar liefst 5 Tony Awards, waaronder die voor Beste Theaterstuk
Eindelijk strijkt de voorstelling in 2015 ook in Antwerpen neer, met Vlaamse acteurs in de hoofdrollen, in een Vlaamse vertaling.

IN DE PERS
“Magnifiek theaterspektakel” Algemeen Dagblad
“Onvergetelijk en verbluffend” Dagblad van het Noorden
“Genius isn’t too strong a word to describe this astonishing production.” The Daily Telegraph
“Spellbinding! Enormous power and imagination” New York Daily Times
“Theatrical Magic” The New York Times
“... Spannend, anrührend, staunenswert…” Berliner Zeitung

Over War Horse
‘War Horse’ vertelt het indrukwekkende verhaal van de Engelse boerenjongen Albert, die vriendschap sluit met het paard Joey. Als Joey door zijn vader Ted verkocht wordt aan het Britse leger om ingezet te worden op het slagveld van de Eerste Wereldoorlog, gaat Albert hem achterna.
Al snel na zijn verscheping naar Frankrijk komt Joey in vijandelijk gebied terecht. Door een reeks spelingen van het lot staat hij de beide kampen in de vreselijke oorlog bij, en komt hij uiteindelijk alleen terecht in Niemandsland. Intussen houdt Albert moedig vast aan zijn missie om Joey terug te vinden en hem weer thuis te brengen.

‘War Horse’ maakt niet alleen indruk door dit aangrijpende verhaal van vriendschap en zelfopoffering tegen de achtergrond van de Eerste Wereldoorlog. Bijzonder is dat de paarden en andere dieren tot leven worden gebracht via prachtige en inventieve poppen, ontworpen door de Zuid-Afrikaanse Handspring Puppet Company. De plaatselijke acteurs die Joey en zijn vriend Topthorn bedienen, krijgen hiervoor een intensieve opleiding. In totaal worden in ‘War Horse’ 23 grote en kleine poppen gebruikt.

‘War Horse’ is gebaseerd op de roman van Michael Morpugo uit 1982, en werd in 2011 ook verfilmd door Steven Spielberg.

[ Gewijzigd: 04 November 2014 02:30 PM by Jeroen ]
  [ # 122 ] 18 December 2014 03:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Zondag 14 december heb ik deze voorstelling gezien in Breda. In mijn optiek speelde de complete first cast (het waren echter zoveel rollen dat ik het niet zeker weet). Het decor is simpel maar praktisch. De paarden zijn prachtig, groot compliment voor de Puppeteers.
Remco Sietsema als Songman is prachtig, zijn stem is helder, ingetogen en heeft een speciale klank. Hij is van grote waarde voor de voorstelling.
Kay Greidanus speelde Albert Narracott. Kay speelt zeer overtuigend en met veel emotie. De interactie met Joey is prijzenswaardig.
Verder spelen Jochum ten Haaf, Bas Keijzer en Annick Boer ook heel erg goed!

Al met al is het een prachtige voorstelling. Het gebruik van de paarden is gewoon niet te beschrijven, het lijkt gewoon echt, als je de kans hebt, ga het gewoon zien. Een keer iets heel anders maar zeer geslaagd.

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 123 ] 18 December 2014 04:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag deze voorstelling gisterenavond. LET OP, ongetwijfeld veel SPOILERS.

Van te voren had ik het boek gelezen en de film gezien en volgens mij volgt de voorstelling meer het boek dan de film, behalve dan dat het boek dan is geschreven vanuit het perspectief van Joey. Ik kreeg nu de indruk dat hij meer een bijrol had dan de titel zou vermoeden.

Het verhaal is redelijk eenvoudig en wat dat betreft kun je beter de film opzetten. Het acteren was doorgaans goed, al had ik in het begin bij een aantal acteurs (o.a. Filip Bolluyt en ook Kay Greidanus) door de keuze van intonatie het idee dat ze dit te vaak doen. 😉 Ik moest wel bij Annick Boer steeds denken aan “Kanniewaarzijn” waar zij aan meewerkt en da’s lastig aangezien ze een redelijk serieuze rol speelde. Het nadeel van een herkenbare stem hebben zeker? Verder had ik wel het idee dat ze echt goede mensen gecast hebben voor deze show en niet hebben gekeken naar welke mensen kaarten verkopen. Voor mij sprong Jochum ten Haaf er in bijzonder positieve zin uit.

Het ontbrak aan een castbord/castvel/iets anders in die richting (bij binnenkomst niets gezien, in de pauze nog gezocht maar niks gevonden) dus ben ik er vanuit gegaan dat de eerste cast speelde. Ik had eigenlijk geen idee wie er in de paarden zaten, al had ik wel redelijk snel het idee dat Hein Gerrits erbij stond en dat bleek ook het geval. 😊 Betreft Joey: het eerste moment dat de volwassen Joey het podium opkomt zat ik al te janken en ik heb de hele voorstelling verwonderd zitten kijken hoe ze de poppen laten leven. Ik heb me subtiel (not) laten horen toen de zes “paardenjongens” hun applaus kwamen halen, want ‘t was echt, echt heel goed. Ik zou uren naar die paarden kunnen kijken… Bizar.

Andere momenten die ik heel bijzonder vond (ook in positieve zin) waren de dood van Nicholls en van Topthorn en de momenten dat Joey door de zaal liep (de eerste keer werd er zelfs voor geklapt). Het moment dat Joey vast zat in het prikkeldraad was echt hartverscheurend…

Wat ik een beetje uitgemolken vond waren de momenten met een taalbarrière. Claire Schuyffel sprak nog met een licht Frans accent wanneer er tegen haar in “het Engels” werd gepraat, maar dat was het ook. Verder vond ik het einde nogal een hoog “snelsnel-gehalte” hebben.

Misschien dat ik de voorstelling nog een keer ga zien, maar dat zal niet meteen zijn en waarschijnlijk ook niet voor de volle prijs.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 124 ] 07 January 2015 12:04 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2015-01-07

Beste iedereen,

Allereerst de beste wensen voor 2015.

Ik heb een klein vraagje.. ik ben al een paar x naar War Horse geweest en je kan zeker wel stellen dat ik de grootste fan ben 😉. Nu heb ik net een kaartje voor in Breda besteld, 10 mei. Rij 2. Weten jullie toevallig of rij 2 rij 1 is?

Bij andere theaters worden vaak de 1e paar rijen weg gehaald, vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Martine

   Handtekening   

<3 Warhorse

  [ # 125 ] 13 January 2015 10:13 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

Elsa1987 - 07 January 2015 12:04 PM

Beste iedereen,

Allereerst de beste wensen voor 2015.

Ik heb een klein vraagje.. ik ben al een paar x naar War Horse geweest en je kan zeker wel stellen dat ik de grootste fan ben 😉. Nu heb ik net een kaartje voor in Breda besteld, 10 mei. Rij 2. Weten jullie toevallig of rij 2 rij 1 is?

Bij andere theaters worden vaak de 1e paar rijen weg gehaald, vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Martine

Dat is volgens mij afhankelijk van het theater en van een mogelijke orkestbak of iets dergelijks. Het beste kun je even bellen met het theater deze kan jou meteen antwoord geven.

  [ # 126 ] 13 January 2015 10:26 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Of vraag het hier: http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/11272/P2190/
Dat lezen denk ik meer mensen dan deze topic.

  [ # 127 ] 13 January 2015 03:32 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2015-01-07

Waarom ik het hier vroeg is omdat ik dacht vraag het netjes in het Warhorse Topic en 2 ik dacht misschien zijn er al mensen naar War Horse in Breda geweest. Ik heb Breda een tweet gestuurd en die gaven mij niet echt een duidelijk antwoord. Ik ga er van uit dan dat rij 2 rij 1 is.

   Handtekening   

<3 Warhorse

  [ # 128 ] 13 February 2015 04:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De eerste naam voor de Vlaamse versie van War Horse is bekend. Els De Schepper zal de rol van Rose Narracott voor haar rekening nemen.

  [ # 129 ] 25 February 2015 10:10 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De rest van de cast in Vlaanderen bestaan uit onder andere Mark Tijsmans, Guillaume Devos, Kobe Van Herwegen, Wim Van den Driessche en Sébastien De Smet. De rol van Albert zal vertolkt worden door Soy Kroon. Bron: Musical Vibes.

Ik moet zeggen dat ik er niet verbaasd om ben dat Mark Tijsmans in dit lijstje staat…

Edit: Ik zit even te kijken naar de foto die Musical Vibes op Facebook plaatste en ik dacht ook Ianthe Tavernier en Pieter Van Nieuwenhuyze te herkennen. Jo De Poorter staat er ook bij volgens mij, maar ik vraag me serieus af wat die daar doet… Misschien heeft hij de perspresentatie geleid want ik zie hem eigenlijk niet als acteur…

[ Gewijzigd: 25 February 2015 10:27 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 130 ] 25 February 2015 01:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Aldus Musicalsites.nl:

In het voorjaar van 2015 komt het wereldwijde theaterfenomeen ‘War Horse’ naar Antwerpen, met Vlaamse acteurs in de hoofdrollen. Music Hall vond deze in Yves Bondue, Mark Tijsmans, Els de Schepper, Guillaume Devos, Wim Van Den Driessche, Kobe Van Herwegen, Sébastien De Smet en Nordin De Moor. 

Ianthe Tavernier en Pieter Van Nieuwenhuyze vervolledigen het Nederlandse ensemble. In totaal zullen er 40 mensen op het podium staan om dit fantastische verhaal te vertellen. 

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 131 ] 03 March 2015 06:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er staat een paard in de hal!

War Horse verwelkomd in Rotterdam met kunstwerk op CS

War Horse, hét theaterfenomeen met levensechte paarden, is van woensdag 4 tot en met zondag 29 maart weer te zien zijn in het nieuwe Luxor Theater. In dit kader staat er sinds vandaag een mega paard in de hal van het Rotterdamse Centraal Station, gemaakt door De Bende.

Van Bende tot paard
Het Rotterdamse collectief ’De Bende’ heeft hun interpretatie van War Horse vorm gegeven met een paard van hout en wilgentakken, dat steigerend uit de vloer van het station omhoog komt. De Bende is een netwerk van jonge makers die gezamenlijk zoeken naar nieuwe manieren om restmateriaal zo lokaal mogelijk een nieuw leven te geven. Het vier meter hoge paard zal tot begin volgende week te bewonderen zijn op het Rotterdamse Centraal Station. Het kunstwerk sluit mooi aan op het theaterspektakel, waarin de hoofdrol wordt vertolkt door het paard Joey, die op het toneel tot leven wordt gebracht door middel van baanbrekend poppentheater van de Zuid-Afrikaanse Handspring Puppet Company.

War Horse
War Horse gaat over de jongen Albert, wiens geliefde paard Joey verkocht wordt om te vechten in de Eerste Wereldoorlog. Een opmerkelijk verhaal over vriendschap en moed dat mede verteld wordt door middel van levensechte paarden. Het verhaal van War Horse is gebaseerd op de roman van Michael Morpurgo, bewerkt door Nick Stafford en gemaakt in samenwerking met The Handspring Puppet Company.

War Horse
Locatie:        nieuwe Luxor Theater          
Datum:        wo 4 t/m zo 29 maart 2015
Aanvang:      diverse tijden  
Prijs:          vanaf € 18,50
Meer info:      http://www.luxortheater.nl/94-1225-War-Horse

Meer info over de Bende: http://www.b-e-n-d-e.nl

  [ # 132 ] 05 April 2015 11:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik ga binnenkort naar War Horse. En nu heb ik al van vele gehoord dat er erg veel schrikmomenten inzitten.
Laat ik nu iemand zijn die echt best bang is voor harde geluiden, zeker als ze onverwachts komen.
Stiekem maak ik mij best druk om de explosies, geweerschoten enz.
Zou misschien iemand mij willen beschrijven hoe het qua schrikmomenten bij War Horse aan toe gaat?
Uiteraard in ‘spoiler taal’  😉
Alvast erg bedankt!

  [ # 133 ] 08 April 2015 10:52 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

munckin - 05 April 2015 11:48 AM

Ik ga binnenkort naar War Horse. En nu heb ik al van vele gehoord dat er erg veel schrikmomenten inzitten.
Laat ik nu iemand zijn die echt best bang is voor harde geluiden, zeker als ze onverwachts komen.
Stiekem maak ik mij best druk om de explosies, geweerschoten enz.
Zou misschien iemand mij willen beschrijven hoe het qua schrikmomenten bij War Horse aan toe gaat?
Uiteraard in ‘spoiler taal’  😉
Alvast erg bedankt!

Das vrij eenvoudig, als je iemand op toneel spot met een geweer dan gaat er een knal komen. Dat gebeurd door de vader in het begin van het verhaal. Maar ook in de wat grotere oorlog/vuurgevecht scene(s) verderop. Meer echte schrikscenes zijn er niet.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 134 ] 08 April 2015 01:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

munckin - 05 April 2015 11:48 AM

Ik ga binnenkort naar War Horse. En nu heb ik al van vele gehoord dat er erg veel schrikmomenten inzitten.
Laat ik nu iemand zijn die echt best bang is voor harde geluiden, zeker als ze onverwachts komen.
Stiekem maak ik mij best druk om de explosies, geweerschoten enz.
Zou misschien iemand mij willen beschrijven hoe het qua schrikmomenten bij War Horse aan toe gaat?
Uiteraard in ‘spoiler taal’  😉
Alvast erg bedankt!

Als aanvulling op het bericht hierboven: het geluid staat sowieso vrij hard bij deze voorstelling. Dat bouwt de spanning goed op! Maar er zijn toch ook wel een aantal harde knallen tijdens de voorstelling hoor… Weet nog dat War Horse op mijn werk (Nieuwe Luxor) stond en we konden zeker 4 knallen overal in het gebouw horen. Dat was voor ons vaak een teken hoelang de voorstelling nog duurt 😉 En het gebouw is vrij groot haha.

Maar die momenten zijn helaas niet echt te beschrijven. Weet niet meer precies wanneer die komen!

  [ # 135 ] 08 April 2015 03:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Bedankt voor de reacties! In ieder geval fijn dat ik nu ietsjes meer weet. Ik zal me er maar goed op voor gaan bereiden…

‹ First  < 7 8 9 10 > 
9 of 10