3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Elisabeth tour Duitsland 2014-2015
  [ # 31 ] 13 March 2015 01:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Mooie voorstelling gezien gisteren, samen met Inge en Ivon.  Mark Seibert en Kurosch Abaschi droegen de voorstelling en Janne Marie Peters bleek een prima understudy voor Elisabeth. Ik was om kwart over één thuis en kan terugkijken op een mooie avond!

  [ # 32 ] 13 March 2015 01:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

het was echt een prachtige voorstelling en inderdaad mark seibert en kurosch abbaschi droegen echt de voorstelling. Ik was zelf om half 1 thuis. Vond ook vooral de achtergronden erg mooi gedaan (maar soms ook erg druk, het weinige decor wordt erg mooi gebruikt.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 33 ] 13 March 2015 01:35 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja precies. Er was niet veel decor, maar datgene wat er was, was dan wel meteen zeer uitgebreid en groots. Een beetje kitscherig, maar dat hoort ook wel bij Elisabeth.

  [ # 34 ] 13 March 2015 06:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2008-09-22

Gister was idd een prachtige voorstelling, maar er speelden naast Janne Marie nog meer understudies. Lucheni werd niet gespeeld door Kurosch, maar door Michael Souschek. En Max werd gespeeld door Wolfgang Postlbauer.
Verder wel eerste cast en gelukkig speelde Mark wel, want dat stond eerst niet op de planning 😉

  [ # 35 ] 13 March 2015 06:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Dan is het mij niet opgevallen of we hebben niet goed gelezen maar desalniettemin ook deze lucheni was erg goed, en liet trouwens het jongetje (was een jaar of 10 schat ik) die voor hans zat enorm schrikken bij kitsch

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 36 ] 13 March 2015 07:16 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oh huh, we hebben nog naar de foto’s in het programmaboek gekeken en waren er van overtuigd dat het toch Kurosch was. Maar goed. Zal wel niet dan..hoe dan ook deed ie het prima 😉

  [ # 37 ] 13 March 2015 09:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Wat verkopen ze allemaal in de shop

  [ # 38 ] 14 March 2015 10:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

niet veel
de souveniersbrochure en de cd van de tour 2011/2012

maar een paar straten verder (eigenlijk bij het theater de hoek om zit de winkel van Sound of music

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 39 ] 16 March 2015 11:10 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Afgelopen zaterdagavond ‘Elisabeth’ gezien in Essen. Ik had er altijd spijt van dat ik in mijn puberjaren de voorstelling nooit in Scheveningen had gezien, dus dit was de kans om dat goed te maken. Voor de mannelijke hoofdrollen hadden wij bijna de volledige eerste cast: Luigi Lucheni- Kurosch Abbasi, Franz Joseph - Maximilian Mann, Rudolf - Thomas Hohler, Max - Dennis Kozeluh. Tod werd deze voorstelling gespeeld door Martin Markert. Vocaal allemaal perfect in orde waarbij Abbasi als Lucheni vocaal en ook qua spel het meest indruk weet te maken. Dit is natuurlijk deels ook aan zijn personage en songs te danken, maar hij lijkt als enige van de heren echt tot leven te komen. Market als Tod weet vocaal wel te imponeren maar als acteur is hij vooral poseur die de mise en scene plichtmatig af lijkt te werken en het vooral belangrijk vindt veel de zaal in te kijken, in plaats van Elisabeth te verleiden.
Ook deze avond was Roberta Valentini afwezig. Marle Martens had de eer om deze avond de keizerin te spelen. Aan het begin van de show leek ze er even in te moeten komen zowel qua spel als vocaal. Maar de solo- showstoppers wist ze met gevoel en kracht te brengen. Voor de rol zelf is ze misschien iets te jong, maar ja, in het theater kan alles.

Muzikaal vond ik de show op sommige punten wat gedateerd en blikkerig klinken. Veel digitale elementen die - waarschijnlijk een bezuiniging - de show niet ten goede komen. Waar shows als Miss Saigon een muzikale transformatie door hebben gemaakt en nog fris klinken, lijkt hier de tijd muzikaal stil te hebben gestaan. Dat is jammer.
Het decor is van een redelijke eenvoud waar ik opzich wel van kan genieten.  De lijst/koets/grafzerk na de pauze valt daarbij een beetje uit de toon omdat het weinig nut dient.
Een dooddoener zijn echter de videoprojecties. We komen ze tegenwoordig overal tegen. Soms geslaagd - Angels in America van TGA, Ghost op West End - maar hier wordt de plank misgeslagen. Het is te illustratief en soms gewoon fout. Zoals de vriendin die mee was zei: ‘Sinds wanneer is er in Oostenrijk een strand te vinden?’ over de strand projectie bij ‘Ich gehör nur mir’.
In totaal was het een vermakelijke voorstelling, maar niet eentje waarvan ik denk: ik moet hem nog eens zien. ***

[ Gewijzigd: 17 March 2015 07:33 AM by MeMartijn ]
  [ # 40 ] 17 March 2015 07:15 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2008-09-22

Dat Roberta zaterdag niet zou spelen was al bekend (ze heeft haar speeldagen op facebook staan) en daar is ook te zien dat ze de rest van de week (op donderdag na) gewoon gespeeld heeft, dus geen griep 😉

En waarschijnlijk had je ook iemand anders als Tod? Mark Seibert was afwezig vanwege een concert in Oostenrijk. Wat ik begrepen heb speelde ‘s avonds Martin Markert.

  [ # 41 ] 17 March 2015 07:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Dat laatste was mij niet opgevallen, maar als jij dat zegt (je bent duidelijk meer fan en beter geïnformeerd dan ik 😉 ) neem ik dat graag van je aan. Verklaart waarschijnlijk wel waarom ie zo houterig speelde. Ik heb het in de recensie aangepast!

[ Gewijzigd: 17 March 2015 07:29 AM by MeMartijn ]
  [ # 42 ] 17 March 2015 08:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

MeMartijn - 16 March 2015 11:10 AM

Een dooddoener zijn echter de videoprojecties. We komen ze tegenwoordig overal tegen. Soms geslaagd - Angels in America van TGA, Ghost op West End - maar hier wordt de plank misgeslagen. Het is te illustratief en soms gewoon fout. Zoals de vriendin die mee was zei: ‘Sinds wanneer is er in Oostenrijk een strand te vinden?’ over de strand projectie bij ‘Ich gehör nur mir’.

Die projectie van strand met zee was mij ook opgevallen en kwam in ook bij mij in eerste instantie vreemd over. Oostenrijk in zijn huidige grenzen ligt ver van alle zeeën af, maar ten tijde van Franz Jozef bestond het keizerrijk ook uit Slovenië, Kroatië en het oostelijkste puntje van Italië, dus had wel degelijk een stuk kustlijn aan de Middellandse Zee!

  [ # 43 ] 17 March 2015 09:36 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Nou, dat er een verklaring voor is maakt de projectie zelf er niet mooier op.

  [ # 44 ] 17 March 2015 11:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

MeMartijn - 17 March 2015 09:36 AM

Nou, dat er een verklaring voor is maakt de projectie zelf er niet mooier op.

Maar dát is Elisabeth in zijn oorspronkelijk vorm nou eenmaal… een hele rare productie, dus een kustlijntje in de achtergrond. Ach, wel artistiek. 😉

  [ # 45 ] 17 March 2015 12:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Wat vind je nog meer raar dan? Ben ik wel eens benieuwd naar. 😊

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4