18 of 19 | ‹ First  < 16 17 18 19 > 
The Sound of Music 2014-2015
  [ # 256 ] 27 May 2015 03:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Dat is inderdaad gewoon haar track ja!

  [ # 257 ] 02 June 2015 10:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Is Nandi van Beurden al eens opgeweest als maria?

  [ # 258 ] 11 July 2015 07:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Blijkbaar speelt Rein Kolpa ook weer Kapitein Von Trapp, als we de tweet van Wieneke moeten geloven. Wist iemand dat hij weer terug was?

  [ # 259 ] 14 July 2015 08:33 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

munckin - 11 July 2015 07:50 PM

Blijkbaar speelt Rein Kolpa ook weer Kapitein Von Trapp, als we de tweet van Wieneke moeten geloven. Wist iemand dat hij weer terug was?

Ad heeft vakantie en ze werken niet met SWINGS, Arme Hans Lemmen

  [ # 260 ] 15 July 2015 10:56 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Vanavond een geweldige en speciale voorstelling in Apeldoorn gezien, allereerst de rolverdeling deze avond:

Kortom de volledige 1e cast met als kers op de taart Rein Kolpa als Kapitein Von Trapp, hoe tof is dat.

En toen aan het einde van de voorstelling bleek dat het voor een van de castleden de laatste voorstelling was geweest. Ik heb het natuurlijk over Vajen van den Bosch die na vanavond gaat repeteren voor de rol van Sandy in Grease. Er vloeiden bij meerdere mensen tranen, maar Vajen vertolkte haar rol van Liesl dan ook wel erg goed.

slotapplaus 1

slotapplaus 1

slotapplaus 1

[edit jeroen: te grote foto’s vervangen door linkjes]

[ Gewijzigd: 16 July 2015 05:50 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 261 ] 25 July 2015 09:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als cadeau een avond in theater bij klassieker Sound of Music.
Verbaasd om de keuze een aantal liedjes om te gooien; keuzes die ik niet begrijp, het zingen over leuke dingen was juist bedoeld om angst te verdrijven en paste prima temidden van onweer en regen daar op dat bed.
Evenzo begrijp ik niet de keuze om Elsa en Max te laten zingen middels bijgeschreven liedjes die qua stijl afwijken van de originele stijl waarin de musical is. Waarschijnlijk niet anders dan om Ellen en Tony hun zangmoment te gunnen.
Wel ben ik blij met de alternate Ellen als Elsa en Lotte als Liesl. Mooi passend in de rollen.
En dan, net als Maria heeft besloten de familie te verlaten, het moment dat ze weemoedig omkijkt; de aanhef tot climb every Mountain net nog voor de pauze. Ik hou het niet meer droog. Alle gevoel intens als eerder in de afgelopen maanden. Nu omdat het bevestigd is.
Weet iemand waar ik de hier gebruikte vertaling van dat liedje vind?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 262 ] 25 July 2015 10:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Overigens zij opgemerkt dat ik niet meer de gehele cast weet, maar deze wel:
Anouk Maas als Maria was jong, overtuigend en prachtig.
Kapitein Von Trapp, ik weet niet meer wie dat was (Rein Kolpa?) stal gaandeweg de voorstelling mijn hart.
Ellen Evers was een welkome aanvulling in de rol van Elsa, ze paste uitstekend in deze rol.
Tony Neeff deed het prima als Max.
Lotte Stevens en Rolf (Martijn Vogel?) hadden een overtuigende chemie met elkaar.
En hoewel de nonnen niet zo statig waren, stak An Lauwereins er als Moeder Overste met kop en schouders bovenuit; ze raakte me in het ontroerende Bergen en Dalen en overtuigde met haar prachtige klassiek helderde stem.
Aanvullingen op wie verder de hoofd- en kindrollen vanavond in Rotterdam vervulden, zijn welkom.
Ondanks de kritieke puntjes heeft deze versie van The Sound of Music me vergeleken met die in de Efteling een paar jaar geleden me meer geraakt en overtuigt.
Al blijft geen enkele adaptatie het halen naast het onverwoestbare origineel; de filmversie met Julie Andrews.

[ Gewijzigd: 25 July 2015 10:30 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 263 ] 25 July 2015 11:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

In de oorspronkelijke theater versie van SoM zaten de liedjes van Max en de barones er al in, ze zijn alleen niet gebruikt in de film 😊. Ook zat The lonely goatherd in het origineel in de onweerscène en niet My favourite things.

  [ # 264 ] 26 July 2015 06:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ellen Evers, Rein Kolpa, An Lauwereins…? Wat een gegoochel met de cast zeg…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 265 ] 26 July 2015 12:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Marik - 25 July 2015 11:25 PM

In de oorspronkelijke theater versie van SoM zaten de liedjes van Max en de barones er al in, ze zijn alleen niet gebruikt in de film 😊. Ook zat The lonely goatherd in het origineel in de onweerscène en niet My favourite things.

Hee, dat wist ik niet; ik ken (en beschouw) de film als het onverwoestbare origineel.
Misschien omdat ik het zo gewend ben, maar ik vind de plaatsing van de liedjes daar beter.
En voor mij hoeven Elsa en Max ook niet per se te zingen; het maakt hun rol onnodig groot.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 266 ] 26 July 2015 12:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De film heeft ook wel een stevige invloed gehad op alle productie daarna, maar het origineel is zes jaar ouder dan de film. I Have Confidence en Something Good zijn speciaal voor de film geschreven. De laatste vervangt sindsdien vrijwel altijd An Ordinary Couple.

My Favourite Things vind ik ook mooier in de onweerscène omdat ik het liedje niet zo bij Moeder Overste vind passen. De productie uit 2002 volgde wel de film daarin.

  [ # 267 ] 26 July 2015 07:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

martijn-j - 26 July 2015 12:23 PM

De film heeft ook wel een stevige invloed gehad op alle productie daarna, maar het origineel is zes jaar ouder dan de film. I Have Confidence en Something Good zijn speciaal voor de film geschreven. De laatste vervangt sindsdien vrijwel altijd An Ordinary Couple.
.

Zo heet het dus in het Engels!
Koninklijk Ballet van Vlaanderen had destijds dat nummer erin zitten.

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 268 ] 30 July 2015 08:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Kortgeleden had ik bij Billy 3 familieleden (Carlos, Floris, Elsa Puts) op het podium en ik dacht toen dat dit wel het record zou zijn. Gisteravond werd dit echter verbroken bij de Sound of Music. En nee dan bedoel ik niet de 9 leden van de familie Von Trapp. Wel heb ik het over Ad Knippels met zijn 3 kinderen Storm (Friedrich), Moos (Kurt) en Lux (Gretl).

An was op als Moeder Overste, ze staat inmiddels ook op de website vermeld met die rol. Ik vond haar “Bergen of dalen” beter verstaanbaar als ik het vergelijk met de versie die ik heb gehoord van Maaike. Wel grappig is haar enorme Vlaamse tongval. Lotte (Liesl) weet dat veel beter te onderdrukken maar ook bij haar hoor je bij vlagen het Vlaams naar boven komen.

  [ # 269 ] 30 July 2015 02:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vond het Vlaams bij Moeder Overste wel passen.
Bij Lotte als Liesl heb ik het niet gehoord.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 270 ] 30 July 2015 09:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Vlamingen op het Nederlandse podium vind ik altijd een groot genoegen; in het algemeen zijn ze bijna standaard beter te verstaan dan menig Nederlandse acteur, vanwege hun uitstekende dictie (uitgezonderd old-school acteurs als Simone Kleinsma etc.).

‹ First  < 16 17 18 19 > 
18 of 19