19 of 19 | ‹ First  < 17 18 19
The Sound of Music 2014-2015
  [ # 271 ] 31 July 2015 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ikduz - 30 July 2015 08:41 AM

Wel grappig is haar enorme Vlaamse tongval. Lotte (Liesl) weet dat veel beter te onderdrukken maar ook bij haar hoor je bij vlagen het Vlaams naar boven komen.

Dan is het waarschijnlijk wat langer geleden? Heb Lotte deze week 2 maal mogen zien en haar niet één keer op een Vlaamse tongval kunnen betrappen. Vind juist dat Lotte echt perfect ABN spreekt!
Niets dan lof voor Lotte!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 272 ] 01 August 2015 09:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb die Vlaamse tongval ook gehoord tijdens de Carré-premiere. Niet constant, maar wel op momenten, en dat valt onmiddellijk op in een Hollands sprekende kinderschare

  [ # 273 ] 01 August 2015 10:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Nou, echt een groot probleem vind ik dat nu niet. Je hoort het ook duidelijk wanneer Nederlanders in een Vlaamse productie meespelen.
Maar sowieso lijkt het me makkelijker voor Vlamingen om met een Nederlands accent te spreken dan omgekeerd.

  [ # 274 ] 13 August 2015 10:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Anouk Maas Takeover

Vanavond, donderdag 13 augustus, neemt Anouk Maas - Maria in The Sound of Music - tussen 18.00 en 19.00 uur het Twitter- en Instagram account van Koninklijk Theater Carré over.
Ze geeft de Carré volgers door middel van foto’s een uniek kijkje achter de schermen in aanloop naar de voorstelling van vanavond.
The Sound of Music is nog tot en met 23 augustus te zien in Carré. http://www.carre.nl.

Twitter: @theatercarre
Instagram: @theatercarre

  [ # 275 ] 14 August 2015 01:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Gisteren mocht ik met mijn dochter genieten van de Sound of Music. Wat een feest der herkenning, hoewel de productie wel afwijkt van de film, maar dit was mij van te voren bekend.

Anouk Maas: ik was vooraf wat huiverig, aangezien ik niet heel erg onder de indruk was van haar in Flashdance. Daarnaast, ga er maar eens aanstaan om Julie Andrews te “vervangen”. Maar ik ben heel positief verrast. Ze heeft een prachtige stem, ook sterk in de hoogte. Ik wist niet dat ze zo goed kon zingen, complimenten daarvoor.
Ze heeft een fijn gevoel voor humor, haar stembuigingen hierin zijn sterk. Haar spel met de kinderen is lief. De chemie tussen haar en de kapitein vond ik minder uit de verf komen, maar dat ligt geheel aan mij (zie verder). Terechte hoofdrol, ik ben om en ben erg benieuwd naar haar als Belle straks.

Ad Knippels: ik vind het zo sneu, hij moet voor mij opboksen tegen Christopher Plummer en haalt het gewoon niet. Ik weet dat ik hem daarmee onrecht aandoe, maar ja, zijn/waren we niet allemaal een beetje verliefd op Plummer? Oké, een dikke plus ten opzichte van Plummer krijgt Knippels van me, hij kan namelijk wél zingen. Briljante vertolking van Edelweiss, ik voelde met hem mee. Zijn spel en de transformatie van drilcommandant naar liefhebbende vader zijn ook prima, maar het lukte mij maar niet om mee te gaan in het feit dat Maria verliefd wordt op hem. Ik kan mij de productie met Hugo Haenen nog wel herinneren waar ik dit precies andersom had, aangezien ik die wel kon appreciëren 😜 .

Maaike Widdershoven: hulde, niets dan hulde. Bergen en Dalen was prachtig. Kippenvel tot en met.

Kinderen Von Trapp:  Liesl doet het heerlijk als 16-jarige en zorgt er duidelijk voor dat alle ukkies ook doen wat ze moeten doen. Mooie prestatie van Lotte Stevens. De andere kinderen waren (ook) schattig, vandaar dat je sommige dingen door de vingers ziet. Friedrich ging bijvoorbeeld met zijn goodbye halverwege de mist is (hij sloeg over), Gretl was aandoenlijk bij haar speel- en zangstukjes, maar keek nogal chagrijnig als ze geen spelmoment had (of ze keek naar het stickertje op de vloer waar ze moest staan). Nou ja, het meisje is nog maar 5 natuurlijk.

Cindy Bell; wat een genoegen om Cindy te zien. Complimenten hoe ze “ohne Worte” precies kan uitdrukken hoe ze zich voelt en wat ze bedoelt. Briljant, wanneer komt er eens een award haar kant op?

Tony Neef: lekker aan het schmieren, net als de originele Max Dettweiler in de film trouwens, dus het mocht. Maar dat de wereld om hem draait, had ik al na een paar keer wel begrepen…... Ook fijn samenspel en -zang met Cindy.

Martijn Vogel: nu had ik altijd al een pesthekel aan Rolf in de film, zo’n arrogant kwalletje. Gelukkig zet Martijn ‘m een stuk leuker en verfrissender neer.

Mijn 8 jarige dochter heeft zich uitstekend gedragen en zat helemaal en ademloos in het verhaal. Die kan ik dus vaker meenemen, tot ons beider vreugde, ha ha.
Goed gedrag kon ik van de meisjes van een jaar of 10-12 naast mij, die tot overmaat van ramp mee begonnen te jodelen, helaas niet zeggen. En dan een moeder hebben, die er niets van zegt. Zucht….

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

‹ First  < 17 18 19
19 of 19