4 of 20 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 46 ] 11 September 2015 09:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

vizier - 11 September 2015 08:47 AM

Aladdin en American in Paris? Ik weet het niet… Beide zijn wel echt ontzettende amerikaanse musicals, iets dat in Nederland niet echt lekker aanslaat denk ik. .

Que?
American in Paris snap ik.. (Hoewel ik er persoonlijk helemaal weg van ben.. Maar als ik denk aan de jongens die het kunnen dansen dan blijven er geen jongens over met de Gene Kelly-charm)

Maar Aladdin? Disney musical.. Liedjes die super aanstekelijk zijn.. Je kunt uitpakken qua decor dingen en effecten.. Ik denk dat Aladdin het beste zou kunnen werken, om heel eerlijk te zijn..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 47 ] 11 September 2015 09:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat Aladdin zeker een succes kan worden, maar het is onlogisch om in drie buurlanden een productie te hebben.

  [ # 48 ] 11 September 2015 11:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Ik vind het al wel positief dat er een enquàªte is gekomen die de meningen van regelmatige theaterbezoekers onderzoekt.

Van mij mogen ze snel The Phantom, Matilda en Aladdin brengen!

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 49 ] 11 September 2015 05:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Ik denk dat er een aantal problemen zijn. De crisis, idd een succesvoorstelling als Soldaat van Oranje, de te hoge prijzen van de kaartjes voor bijv de produkties in het Beatrix en Circustheater(als je niet in de buurt woont, met kinderen wilt gaan, verblijfskosten of reiskosten komen er dan ook nog bij). De enquete vind ik een goed idee, maar had volgens mij meer opgeleverd als er ruimte was voor eigen opmerkingen.
Persoonlijk vind ik het heel jammer dat er steeds meer voor orkestbanden gekozen wordt, haalt een deel van de essentie uit de musical en vind ik ook getuigen van weinig liefde voor het vak, het stuntcasten waarvan ik echt denk dat het voor goede acteurs een echte belediging is en ik ook niet op zit te wachten getuigt ook van weig liefde voor het vak. Getuigt vooral van denken in termen van winst, hoe halen we zoveel mogelijk geld binnen.
Wat Billy Elliot betreft denk ik dat een grote groep is weggebleven vanwege het grove taalgebruik. Ik ging vaak meerdere keren naar een voorstelling, dit was de eerste produktie waarbij ik zelfs tijdens de voorstelling heb overwogen om weg te gaan. Het gaat me er niet om om daar een discussie over te beginnen, maar ik weet gewoon ook van anderen dat het een reden is geweeest om er niet met bepaalde vrienden heen te gaan. Is niet bepaald slim als het een duure produktie is. Trouwens de kaartjes waren me ook echt te duur in het weekeinde. Dan ga ik liever naar een paar kleinere produkties voor het zelfde geld.

  [ # 50 ] 11 September 2015 05:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het moet natuurlijk best frustrerend zijn als je de beste musical ter wereld neerzet, en zelfs dat wordt geen succes. Ondanks het irritante nepaccent is het toch wel het beste wat tot nog toe in Nederland te zien is geweest. Dus een publieksenquàªte kan geen kwaad, al zijn de vragen soms wel heel knullig van het type stageopdracht. Ik vraag me dan ook wel af of er serieus wat mee wordt gedaan. In ieder geval is duidelijk dat ze de rechten van Matilda hebben (er waren geruchten dat deze ook voor Nederland bij Studio 100 zouden liggen).
Ik weet het ook niet meer. Zelf zou ik een Nederlandse Matilda toejuichen, en uiteraard ook Aladdin verwelkomen, en vooral niet met oude successen terug te komen, zeker niet als deze gewoon in het nabije buitenland nog te zien zijn zoals Lion King en Phantom, Maar de Stege theaters zijn gevoelsmatig te groot voor Matilda,, en Delamar weer te klein.

  [ # 51 ] 11 September 2015 08:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Wat denk ik ook meespeelt bij het vroege einde van Billy Elliot is de strenge Nederlandse wetgeving t.a.v. de inzet van kinderen. De rollen van twee van de balletmeisjes zijn niet voor niets overgenomen door volwassen acteurs. Als kinderen nog maar 18 speelbeurten hebben per jaar dan wordt het praktisch gezien bijna onmogelijk om musicals van het kaliber Billy Elliot voor lange tijd in Nederland te brengen.

Hetzelfde geldt voor Matlda. Ook deze hoofdrol is behoorlijk zwaar met lappen tekst.

  [ # 52 ] 11 September 2015 09:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Daarom dat het volgens mij ‘beter’ zou zijn indien Studio 100 de rechten van Matilda zou hebben en deze eerst in Vlaanderen zou opvoeren en eventueel dan door Nederland zou laten touren aangezien de wet op kinderarbeid in België veel minder streng is. (Of als Stage de productie naar Vlaanderen haalt, maar dat zou me verbazen als ze BE de primeur geven boven NL)
Maar langs de andere kant: Ciske de Rat is ook gelukt in Nederland, dus…. (al weet ik niet hoe groot de andere kinderrollen in Matilda zijn)

[ Gewijzigd: 11 September 2015 09:04 PM by jonahke ]
  [ # 53 ] 11 September 2015 10:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

jonahke - 11 September 2015 09:01 PM

Daarom dat het volgens mij ‘beter’ zou zijn indien Studio 100 de rechten van Matilda zou hebben en deze eerst in Vlaanderen zou opvoeren en eventueel dan door Nederland zou laten touren aangezien de wet op kinderarbeid in België veel minder streng is. (Of als Stage de productie naar Vlaanderen haalt, maar dat zou me verbazen als ze BE de primeur geven boven NL)
Maar langs de andere kant: Ciske de Rat is ook gelukt in Nederland, dus…. (al weet ik niet hoe groot de andere kinderrollen in Matilda zijn)

Die zijn best wel groot en een aantal prominent. Uit mijn hoofd zijn er incl. Matilda 9 kinderen die alle schoolscenes aan het spelen zijn. Je hebt ook groep-achters en die worden door volwassenen gespeeld. 

Maar wat ik me afvraag, waarom is er nog getracht om die wetgeving te versoepelen?

  [ # 54 ] 12 September 2015 06:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De strenge wetgeving heeft natuurlijk weinig te maken met het vroegtijdige einde van ‘Billy Elliot’. Het is niet alsof ze van tevoren niet wisten dat die strenge regelgeving in Nederland er nu eenmaal is. Er komt bijna niemand kijken, dat is het probleem.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 55 ] 12 September 2015 07:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Wat ik veel heb teruggehoord van mensen die naar Billy Elliot zijn geweest: ik dacht dat het een familieshow was. Allemaal gezinnen die op basis van de promotie zijn gegaan en dus niet terugkomen met enthousiaste mond-op-mond reclame. Teveel gevloek, moeilijk taaltje, lastig verhaal vooral voor kinderen. Dan is het niet gek dat mensen wegblijven.

  [ # 56 ] 12 September 2015 09:33 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Het is gewoon geen gezinsvoorstelling. Mensen moeten zich misschien ook een beetje meer inlezen. Wat aan ‘mijnenstaking’ schreeuwt familievoorstelling? Je wil toch zelf ook wel weten waar je naar toegaat?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 57 ] 12 September 2015 10:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Natuurlijk is het handig als je met kinderen ergens naar toe gaat om je af te vragen of voor de betreffende leeftijdsgroep geschikt is. Een mijnstaking op zich hoeft niet in te houden dat het voor kinderen niet geschikt is denk ik. Gaat om het geheel en het verhaal. Ik denk wel vaker dat iets niet geschikt is en dan zijn er toch kinderen in de zaal. Dat Stage een deel inkomsten is kwijtgeraakt doordat deze produktie voor kinderen minder geschikt is zal beslist zo zijn. Vind het voor iedereen die aan de produktie heeft gewerkt of aan meewerkt wel jammer dat de produktie zo snel stopt. Hoewel ik uitkijk naar Beauty en the Beast omdat ik het circustheater altijd een bijzonder uitje vind en ik Billy Elliot na een keer wel gezien had.

  [ # 58 ] 12 September 2015 10:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Natuurlijk is het handig als je met kinderen ergens naar toe gaat om je af te vragen of voor de betreffende leeftijdsgroep geschikt is. Een mijnstaking op zich hoeft niet in te houden dat het voor kinderen niet geschikt is denk ik. Gaat om het geheel en het verhaal. Ik denk wel vaker dat iets niet geschikt is en dan zijn er toch kinderen in de zaal. Dat Stage een deel inkomsten is kwijtgeraakt doordat deze produktie voor kinderen minder geschikt is zal beslist zo zijn. Vind het voor iedereen die aan de produktie heeft gewerkt of aan meewerkt wel jammer dat de produktie zo snel stopt. Hoewel ik uitkijk naar Beauty en the Beast omdat ik het circustheater altijd een bijzonder uitje vind en ik Billy Elliot na een keer wel gezien had.

  [ # 59 ] 12 September 2015 10:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Beauty and the Beast wordt geen bijzonder uitje, want ze gebruiken een orkestband.

  [ # 60 ] 12 September 2015 11:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vind het opvallend dat het productieniveau de laatste tijd zo minimaal is. Als je ‘vroeger’ naar een voorstelling van Stage ging en dan bedoel ik niet eens zo heel lang geleden, was het qua decor en orkest altijd dik in orde en werd je daarin in ieder geval nooit teleurgesteld.

‘Grease’ heeft bijna geen decor, ‘De Tweeling’ zo te zien ook niet en voor ‘The Bodyguard’ zijn blijkbaar de LED schermen uit de vorige productie gebruikt. En of je een live orkest krijgt is tegenwoordig ook nog maar de vraag ...

Ik heb niets tegen een minimalistisch statisch decor als het werkt, maar het lijkt in het kader van de kostenbesparing tegenwoordig de norm.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 20