6 of 20 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 76 ] 13 September 2015 07:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Interessant topic!


* Ook ik heb de enquete maar ingevuld. Geen spectaculaire vragenlijst omdat je er niet eigen suggesties kon invoeren.

* Hoe het met Stage gaat, kan ook niet goed beoordelen. Ik kan slechts mijn eigen ervaring geven en mening vormen over de huidige musicalcultuur in Nederland en dan voor al met betrekking tot Stage Entertainment:

- BELACHELIJK dat er vaker met een orkestbak wordt gewerkt! Het is theater en daar hoort een orkest in dit geval bij.

- De hoge prijzen en de vele kortingsacties snap ik absoluut niet. Ik ben best bereid om voor een kwalitatief goede show wat te betalen, maar dan verwacht ik wel grotendeels de cast waarmee geadverteerd wordt (en ik heb niets tegen understudies!). Ik wil musicalartiesten zien (niet zomaar een blik BN-ers), ik wil een orkest, goede kostuums en een mooi decor (het het hoeft niet spectaculair te zijn, maar wel mooi…geen waaibomenhout)

- Zoals eerder gemeld: ik wil niet zomaar BN-ers zien. Ik wil Mensen met passie voor hun vak. Tegenwoordig wordt iedere BN-er in een musical geduwd.

- Het valt me op dat er ook vaak mensen maar 1 of 2 keer in een show te zien zijn. Denk aan Tessa Suniva van Tol (Little Mermaid), Jette Carolijn (Dirty Dancing), etc. Ze zijn even een “ster” (Fantastisch, geweldig…volgens de makers…maar daarna hoor je er niets meer van).

Ik mis talentvolle mensen als Renee van Wegberg, Brigitte Heitzer, Antje Monteiro, Celine Purcell, Marleen van der Loo, Jeroen Phaff, etc in Stage-shows

- Weinig aansprekende titels en te veel revivals. Ik ben groot musicalfan. Heb in het verleden shows meerdere malen gezien. Maar de glamour en het speciale is er vanaf. Liever twee goede shows dan 5 matige.

- De prijzen van Eventim zijn BELACHELIJK!!!! Wie betaalt er nu zulke torenhoge reservering- en verzendkosten. Dat kan echt niet!!!!

- Weinig succes de laatste tijd maken mij ook niet enthousiast. Ik heb 2x enorm genoten van Sonneveld (prachtig, supersterke cast, klein & intiem…perfecte show, maar je moet er van houden). Verder niet super genoten de laatste seizoenen (Moeder ik wil bij de Revue, Dreamgirls, Billy Elliot, Jersey Boys…Allemaal gezien, leuke avond gehad.  Maar lang niet zo enthousiast als “vroeger” Ik ben dus echt musicalmoe)

- Van alles en iedereen wordt maar een musical gemaakt….

- “Hij gelooft in mij” was succesvol (creatief en financieel), maar verder weinig grote successen de laatste tijd. Lege zalen, korte speeltijd

- Dan de shows die ik graag terug zou zien:
1. The Phantom (dat moet na al die tijd echt weer gaan gebeuren hoor…Rene, Celinde Freek en Pia in de hoofdrollen) 
2. Aida: toch echt 1 van mijn mijn favorieten
3. West Side Story (destijds niet gezien, maar als er een klassieker terug moet komen, dan deze)
4. Alladin
5. 9 to 5
6. Singin in the Rain (ooit aangekondigd door Erwin van Lambaart….Niets meer van vernomen)
7. Oliver (oke, een revival…maar is best lang geleden)
8. Fame (revival…lekker Feel Good)
9. 3 Musketiers >> nieuwe versie
10. Joe-de hemel kan wachten >>> kleinschalige versie (zoals in M-lab)
11. On Your Feet! The Story of Emilio and Gloria Estefan
12. Hunchback (Disney-versie)

- Ik genoot enorm van de “Op zoek Naar… shows” Dat gaf in mijn ogen een goede boost aan musicals

- De crisis heeft uiteraard ook geen goed gedaan.

- Hopelijk krijgt de musical en met name het bedrijf Stage de glamour en de succes terug. Ik ben altijd groot bewonderaar geweest van het bedrijf.

- Ten slotte: ik mis enorm de cd’s van de voorstellingen. De laatste jaren zijn er nauwelijks cd’s verschenen waardoor ik niet meer kan nagenieten van de shows.

[ Gewijzigd: 13 September 2015 08:07 PM by jemar ]
  [ # 77 ] 13 September 2015 08:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

jemar - 13 September 2015 07:53 PM

- Dan de shows die ik graag terug zou zien:
7. Oliver (oke, een revival…maar is best lang geleden)

Niet zo heel lang geleden; er was een jaar of 3(?) geleden nog een Vlaamse versie te zien in Gent/Antwerpen;

https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=-DmivEnqBi0

  [ # 78 ] 14 September 2015 03:34 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  153
Geregistreerd  2011-01-02

Ik wil ook nog wel een Op Zoek Naar serie… Kan ik ook zo erg van genieten 😊

  [ # 79 ] 14 September 2015 03:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

Ik ook graag! Dat is voor jong professionals ook gelijk een mooi podium om zichzelf te laten zien.En dan worden ze voor een producent ook gelijk interessanter omdat het “grote” publiek ze al kent.
Kunnen ze ook meteen weer ophouden met die belachelijke stuntcasting en weer mensen aan gaan nemen die er voor gestudeerd hebben.

  [ # 80 ] 14 September 2015 04:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Misschien kunnen ze Op zoek naar een orkest ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 81 ] 14 September 2015 04:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  153
Geregistreerd  2011-01-02

Op zoek naar Aladdin? Ofzo? :D Je kunt zeggen wat je wilt, dat er toch gestuurd werd naar een bepaalde winnaar whatever. Maar ik vond het altijd leuk. En betere reclame voor je musical kun je niet krijgen…

  [ # 82 ] 14 September 2015 07:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Heb het idee als ik een en ander zo lees dat de meeste echte fans gewoon terugverlangen naar de echte stageshows.  Zoals Les Mis, My Fair Lady, Tarzan. Dat grootse, magische met prachtige echte live muziek van het orkest, grote decorstukken, mooie kostuums en het kleinere apartere zoals Next to Normal en Aspects of Love. Volgens mij was de enquete niet nodig geweest…als ze van stage het forum eens zouden lezen!
En idd een show zoals Op zoek naar zou ik ook niet vervelend vinden.

  [ # 83 ] 15 September 2015 07:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Op zoek naar, vind ik prima. Maar dan wel de AVRO variant en niet de vreselijke RTL versie.

  [ # 84 ] 15 September 2015 07:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Leuk die enquete maar niet zoveel ruimte om zelf dingen in te vullen.
Misschien lezen ze hier ook wel mee (zoals volgens mij ook veel spelers doen) en realiseren ze zich dat een orkest echt wel een heel groot pluspunt is.

  [ # 85 ] 15 September 2015 07:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Mij lijkt een op zoek serie heel erg leuk! En dan voornamelijk jonge (net afgestudeerde) talenten volgen (altijd leuk voor later.. ‘weet je nog, toen die 19 was en nog op de opleiding zat, haha!’
Daarnaast is het niveau denk ik enorm gestegen en de hoeveelheid talent in NL enorm ook tov de eerdere series (ik keek laatst wat fragmenten terug, en natuurlijk wordt er nu ook nog weleens ergens vals gezongen (oei, musical sing-a-long) maar toch denk ik dat het niveau een stuk hoger ligt wat voor mooie en interessante optredens kan zorgen.)

Op zoek naar Raoul lijkt me wel een leuke. (Hoewel ik het trio Rene, Celinde, Freek ook prima zou vinden mocht er een revival komen.)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 86 ] 15 September 2015 01:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Goudelsje - 14 September 2015 07:59 PM

Heb het idee als ik een en ander zo lees dat de meeste echte fans gewoon terugverlangen naar de echte stageshows.  Zoals Les Mis, My Fair Lady, Tarzan. Dat grootse, magische met prachtige echte live muziek van het orkest, grote decorstukken, mooie kostuums en het kleinere apartere zoals Next to Normal en Aspects of Love. Volgens mij was de enquete niet nodig geweest…als ze van stage het forum eens zouden lezen!
En idd een show zoals Op zoek naar zou ik ook niet vervelend vinden.

Precies mijn gedachtegang, ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Hier sluit ik me bij aan!

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 87 ] 15 September 2015 02:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Zou mooi zijn als ze het forum als uitgangspunt gebruiken. Helaas zijn de meeste gebruikers hier denk ik niet erg representatief voor heel Nederland waarop ze moeten inspelen. (Neemt niet weg dat ik het compleet eens ben met bovenstaand bericht!)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 88 ] 16 September 2015 09:53 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

Wat ik ook een leuk programma vond is “A Star is born” een talentenjacht voor jonge musical talenten. Volgens mij een van de eerste Nederlandse programma’s waarin werd gezocht naar nieuw musicaltalent. De winnaar kon een studiebeurs winnen voor een half jaar musical opleiding in New York. Top om jonge musical talenten een podium te geven en vervolgens weg te kunnen zetten in producties.

  [ # 89 ] 16 September 2015 03:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Welk programma won Renee van Wegberg toen ook weer?

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 90 ] 16 September 2015 04:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Avro’s sterrenjacht!

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 20