Tien revivals vind ik inderdaad ook veel, zeker omdat revivals soms al na een paar jaar komen (ik zeg TSOM,Grease).
Lastig, liever zie ik een nieuwe productie, maar anderzijds, als dat een ‘Eurovisie de Musical’ wordt, tsja dan maar liever voor de duizendste keer TSOM. (Hoewel ik na afgelopen productie mezelf gezworen heb alleen nog maar de film te kijken..)
Ik vond MIWBDR bijvoorbeeld echt een leuke nieuwe voorstelling (hoewel gebaseerd op een serie) en Ciske ook, maar om die nu al weer terug te halen vind ik veel te snel (daarnaast inderdaad; dan kijk ik de dvd wel) maar qua revivals kunnen ze zoveel meer dan tsom of grease, en het eerste wat me dan te binnen schiet is Phantom.
Lijkt me trouwens (mocht Celinde het na d’r run in NL willen doen) een enorme klapper met goede marketing-truc. ‘West-End Ster binnenkort in Nederland etc…)
Overigens zou ik Matilda ook niet onderschatten. Matilda is een grote rol en dat moet je net als Billy groot aanpakken, ik vind dat er binnen die rol geen ruimte is voor ‘Aaah ze maakt een foutje, wat schattig’, waar kinderen soms mee weg komen in een rol.
Daarnaast ook in deze voorstelling veel kinderen die mijn inziens de show echt dragen. Ja, er zijn wat volwassenen die de oudere kinderen spelen, maar deze voorstelling draait voor mij echt om die vreselijk goede kinderen.
Maar goed, Billy is qua kindertalent ook gelukt, dus wat dat betreft zie ik er kansen voor. En het is een voorstelling die een bredere doelgroep trekt dan bv Billy Elliot.
Weinig onopvallende dingen zoals lastig verhaal voor kinderen, veel schelden etc.. -Tenzij mensen zich dan ineens boos gaan maken dat Trunchbull gespeeld wordt door een man ofzo, haha-