95 of 97 | ‹ First  < 93 94 95 96 97 > 
The Bodyguard - Beatrix Theater
  [ # 1411 ] 17 July 2017 06:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Vandaag schoot me opeens een reden binnen waarom het weinig spelen en de Romy bashing zo lang is doorgegaan. Romy weinig laten spelen, betekent veel teleurgestelde mensen die nog een keer gaan om Romy te zien, wat betekent dat meer kaarten verkocht worden. T klinkt onwaarschijnlijk, en dat is het waarschijnlijk ook, maar zeg nou zelf. Ik heb, gebaseerd op de recensies, nog nooit gezien dat zoveel mensen een show vaker dan 1x hebben bezocht om een bepaalde speler (Romy) te zien. Afgezien van de musicalfans hier op het forum.

  [ # 1412 ] 17 July 2017 06:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

jemar - 17 July 2017 05:30 PM

Ik vind het onbegrijpelijk dat Romy zo neergezet wordt als de ster van de show. Wat vond ik haar goed en leuk…in het begin… Maar ik ben enorm teleurgesteld in haar. En ook in Stage…. April heeft veruit de meeste shows gespeeld. Zij verdient aandacht en enorme media-aandacht.

Hoe heeft dit zo kunnen gebeuren? Waarom heeft Stage dit laten gebeuren? Dit is toch niet te verkopen op deze manier?!?!?! Als bedrijf en als artieste ben je op deze manier toch niet geloofwaardig?!?!?!

Ik heb ook weer met een mix van woede en teleurstelling zitten kijken naar het Boulevard item en ook Romy zelf kan ik inmiddels niet meer luchten of zien.

Om eerlijk te zijn, verweet ik het Romy zelf eerst heel erg dat ze haast nooit speelde. Want waarom doet ze er zoveel naast als ze deze rol zo graag wilde spelen? Als je het niet leuk vindt, zeg je dat gewoon tegen je baas en laat je je contract ontbinden. Dat zou ik ook doen, als ik mijn werk niet leuk vond. Prima dat Romy bezig is geweest met Dance Dance Dance, een eigen album, schnabbels, maar ik snap niet zo goed dat Stage Entertainment vorig jaar ofzo al niet heeft gezegd “Romy doet een stapje terug en speelt nog maar één keer in de week, hier zijn haar fantastische opvolgers”.

Romy zelf gaf op een bepaald moment aan dat Stage Entertainment haar voor een x aantal shows per week inplant en dat ze daar zelf niets over te zeggen heeft. Oké, dat kan. Maar dan vraag ik me af: waarom laat je het dan als Stage Entertainment gebeuren dat je werknemers dag in dag uit stront over zich heen krijgen omdat ze Romy niet zijn? En waarom staat niemand van die werknemers op om te zeggen dat het niet oké is als werknemers elke dag stront over zich heen krijgen omdat de werkgever bepaalde verwachtingen schept die op zo’n manier niet-realistisch zijn dat je melkkoe in een slecht daglicht staat?

Nu zag ik laatst een reactie van Romy waarin ze zei dat “het niet goed is voor je stem om zoveel te spelen”, dus dat ze daarom niet elke show speelt. “Niet elke show” is een manier om het te omschrijven, natuurlijk. En de ene stem is de andere niet, de een heeft bijna ijzeren stembanden, de ander heeft na een half uur technisch perfect zingen bij wijze van spreken al knobbels. Maar nogmaals: dan moet je daarover communiceren naar je publiek.

Er heeft twee jaar lang zo’n negatieve sfeer gehangen om de rol Rachel Marron. Ik ben zeker dat er veel mensen zijn die iemand anders dan Romy absoluut geen kans gegeven hebben, of de persoon in kwestie nou de sterren van de hemel zong of niet. Ik ben ook zeker dat er echt wel vals gezongen is in die rol, en als het Romy was dan hebben de mensen dat niet gehoord.

Zoals ik al schreef in mijn bericht over zaterdag, ben ik sinds september vorig jaar niet meer naar de show geweest omdat ik het gedoe omtrent de rol Rachel Marron zà³ spuugzat was. Ik heb serieus overwogen om Radar erbij te betrekken of om een open brief in een paar kranten te zetten, maar het is vechten tegen de bierkaai vrees ik. Het is me ontzettend duidelijk geworden waar het Stage Entertainment nu om draait (of eigenlijk CVC Capital, grootaandeelhouder): geld. Makkelijke hits à  la The Lion King en Ciske de Rat mét Danny de Munk worden teruggehaald, reclame maken voor The Bodyguard met iemand anders dan Romy Monteiro is ondenkbaar, want - you love her or you hate her - ze heeft wel een stem die flink lijkt op die van Whitney Houston en haar vervangers niet (het is natuurlijk voor het publiek ondenkbaar dat iemand die niet het Whitney-geluid heeft het materiaal à³à³k goed kan laten klinken).

Enfin, inmiddels weet ik niet meer wie ik het moet verwijten dat ik me zo boos en teleurgesteld voel over een show waar ik best enthousiast over was. Om eerlijk te zijn ben ik blij dat het voorbij is. Laat Romy lekker haar ding doen in de muziek, hopelijk laat ze Aida toch schieten als die musical terugkomt want musical en Romy is, zoals ik het zie, een beroerde combi.

[ Gewijzigd: 18 July 2017 06:04 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1413 ] 17 July 2017 06:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

June - 17 July 2017 06:28 PM


Maar dan vraag ik me af: waarom laat je het dan als Stage Entertainment gebeuren dat je werknemers dag in dag uit stront over zich heen krijgen omdat ze Romy niet zijn? En waarom staat niemand van die werknemers op om te zeggen dat het niet oké is als werknemers elke dag stront over zich heen krijgen omdat de werkgever bepaalde verwachtingen schept die op zo’n manier niet-realistisch zijn dat je melkkoe in een slecht daglicht staat?

 

Ik denk dat dit nou eenmaal de macht is die Stage heeft. Stage heeft zo’n groot aandeel in de markt, dat opstand een gevaar vormt voor je eigen carrière (denk ik)

  [ # 1414 ] 17 July 2017 08:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Het zal allemaal niet helpen, maar heb het vervelende feit over de speeldagen van Romy wel aan RTL Summer Night gemaild. Zij zullen dit hoogstwaarschijnlijk niet in de uitzending aan Albert gaan voorleggen, maar je weet maar nooit…

  [ # 1415 ] 17 July 2017 08:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Om eerlijk te zijn ben ik blij dat het voorbij is. Laat Romy lekker haar ding doen in de muziek, hopelijk laat ze Aida toch schieten als die musical terugkomt want musical en Romy is, zoals ik het zie, een beroerde combi.

In een heel lang zelfverheerlijkend betoog op IG laat ze weten afscheid te nemen van musical. Nu heeft Jim Bakkum dat ook heel vaak geroepen, maar die kreeg misschien niet genoeg tv-klussen aangeboden 😉 Denk dat ze voorlopig nog wel even zoet is met optredens en presenteren.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat ze haar speelschema normaal vond, of die indruk wekte ze in ieder geval. Als je een hoofdrol hebt in een musical hoor je daar gewoon het merendeel van de shows te staan. Ik zou mezelf ontzettend bezwaard voelen als ik een hoofdrol had maar 5/6 shows per week iemand anders de rol liet vertolken.

  [ # 1416 ] 17 July 2017 08:45 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Goed stuk June, ben het helemaal met je eens 🙂👌🏻

  [ # 1417 ] 18 July 2017 05:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

June, AMEN!!! Echt!

Ben er ook van overtuigd dat Romy naarmate de productie vorderde ook meer en meer vervreemde van haar collega’s en dat die het haar niet in dank afnamen dat ze zo weinig speelde, maar wel alle publiciteit genoot.

Ook ik heb, net als June, de productie voor mezelf al afgesloten in september tijdens de castwissel. Heb nog wel een uitzondering gemaakt om de laatste Rachel van Tjindjara te zien, maar dat was het.

  [ # 1418 ] 18 July 2017 11:00 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

AfterForever - 17 July 2017 08:45 PM

Goed stuk June, ben het helemaal met je eens 🙂👌🏻

Is April en Talita zondag nog op podium geweest ?
Naar April toe is het schandalig want die heeft veel meer gedaan de laatste twee jaar.
Samantha Klots heeft helemaal niets op insta gezet over het einde van de show

  [ # 1419 ] 18 July 2017 11:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

sky14 - 18 July 2017 11:00 AM
AfterForever - 17 July 2017 08:45 PM

Goed stuk June, ben het helemaal met je eens 🙂👌🏻

Is April en Talita zondag nog op podium geweest ?
Naar April toe is het schandalig want die heeft veel meer gedaan de laatste twee jaar.
Samantha Klots heeft helemaal niets op insta gezet over het einde van de show

Nee.. Albert heeft ze niet eens genoemd in zijn speech.. Heb ik hem op insta onder een filmpje dat hij had gepost ook gezegd.. Dat ik het belachelijk vind dat April niet is genoemd.. Samantha Klots zit op Cuba.. Wel raar idd dat ze helemaal niks over de laatste show heeft gezegd…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 1420 ] 18 July 2017 11:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

munckin - 17 July 2017 08:17 PM

Het zal allemaal niet helpen, maar heb het vervelende feit over de speeldagen van Romy wel aan RTL Summer Night gemaild. Zij zullen dit hoogstwaarschijnlijk niet in de uitzending aan Albert gaan voorleggen, maar je weet maar nooit…

Ik had het ze ook getwitterd😂

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 1421 ] 18 July 2017 01:00 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

sky14 - 18 July 2017 11:00 AM
AfterForever - 17 July 2017 08:45 PM

Goed stuk June, ben het helemaal met je eens 🙂👌🏻

Is April en Talita zondag nog op podium geweest ?
Naar April toe is het schandalig want die heeft veel meer gedaan de laatste twee jaar.
Samantha Klots heeft helemaal niets op insta gezet over het einde van de show

Sterker nog, April zat een paar rijen achter mij en ben tijdens de show eens op gaan letten en toen iedereen ging staan en joelen, bleven April en Talita zitten, die gingen pas staan en klappen/joelen toen de rest van de cast op kwam.

  [ # 1422 ] 18 July 2017 01:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ai, pijnlijk…  :grrr:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1423 ] 18 July 2017 01:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Heb ook tenenkrommend naar dat stuk in Boulevard gekeken.
Mevrouw moest een traantje wegpinken. Van geluk zeker, dat ze niet meer hoeft te doen alsof ze avond aan avond een show draagt. En van geluk, dat ze nu nooit meer in een musical hoeft te spelen.

  [ # 1424 ] 18 July 2017 02:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

AfterForever - 18 July 2017 01:00 PM
sky14 - 18 July 2017 11:00 AM
AfterForever - 17 July 2017 08:45 PM

Goed stuk June, ben het helemaal met je eens 🙂👌🏻

Is April en Talita zondag nog op podium geweest ?
Naar April toe is het schandalig want die heeft veel meer gedaan de laatste twee jaar.
Samantha Klots heeft helemaal niets op insta gezet over het einde van de show

Sterker nog, April zat een paar rijen achter mij en ben tijdens de show eens op gaan letten en toen iedereen ging staan en joelen, bleven April en Talita zitten, die gingen pas staan en klappen/joelen toen de rest van de cast op kwam.

Ik kreeg het idee dat de hele (oud) cast in de zaal zich redelijk inhield als het publiek los ging voor Romy en pas uit zijn plaat ging voor het ensemble. Maar ik zat wat verder dus kan het mis hebben.

  [ # 1425 ] 18 July 2017 03:07 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

@GXP nee dat heb je goed gezien, dat was ook zo.

‹ First  < 93 94 95 96 97 > 
95 of 97
‹‹ De Kleine Kapiteon      Nachtgasten ››