16 of 19 | ‹ First  < 14 15 16 17 18 >  Last ›
Ciske terug in het theater…
  [ # 226 ] 16 November 2016 10:10 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Bedankt Mark, aangenaam verrast door je recensie. Buiten Soldaat misschien weer eens een goede reden om de grens over te steken 😉.

  [ # 227 ] 17 November 2016 07:52 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2014-02-25

Ik ben vorige week donderdag naar de eerste Amsterdam try-out geweest en dit was echt weer genieten! De vorige productie van Ciske was de eerste grote musical die ik zag en daar is mijn liefde dus ook een beetje begonnen! Ik weet hrlaas niet meer wat toen mijn cast was, behalve dat ik Danny niet had als Cis de man. Dat is gelukkig vorige week goed gemaakt! Het was een fantastische voorstelling en mijn grote complimenten aan Silver die de rol van Ciske speelde! Ik vond het wel jammer dat een van mijn lievelingsnummers uit de vorige versie er uit is, maar gelukkig is er ook iets moois bijgekomen!

Vanavond reis ik voor de tweede keer naar Amsterdam om nog eens lekker te genieten!

  [ # 228 ] 17 November 2016 09:18 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Welk lied was dat dan die er nu niet meer in zit?

  [ # 229 ] 17 November 2016 09:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

myrte - 17 November 2016 09:18 AM

Welk lied was dat dan die er nu niet meer in zit?

Avondschemer

  [ # 230 ] 17 November 2016 10:09 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2014-02-25

SPOILER: Er zijn een stuk of 4 nummers uit, maar ik bedoelde Breekbaar (het nummer van Suus). En het nummer van Bedje is er ook uit, maar op dat punt ongeveer zit wel een mooie vervanger.

  [ # 231 ] 17 November 2016 11:51 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Benvolio_Tom - 16 November 2016 10:10 PM

Bedankt Mark, aangenaam verrast door je recensie. Buiten Soldaat misschien weer eens een goede reden om de grens over te steken 😉.

Hoi Tom, graag gedaan. Mijns inziens, als je de eerste versie van Ciske niet gezien hebt, absoluut de moeite waard om er dan nu de grens voor over te steken. Ciske is een met liefde gemaakte voorstelling, die knap de verhaallijn van de jonge en de oude Ciske verbindt. Mooi verhaal, goede muziek, goede spelers en met hart gemaakte musical. Ook in deze versie blijft dat zeker overeind naar mijn mening . Gaan jullie dan daar nog eens een mooie productie van Romeo&Juliette; maken (met live orkest !) dan kom ik daarvoor afzakken 😊 .

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 232 ] 17 November 2016 01:18 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-11-17

AylavanBerkel - 17 November 2016 10:09 AM

SPOILER: Er zijn een stuk of 4 nummers uit, maar ik bedoelde Breekbaar (het nummer van Suus). En het nummer van Bedje is er ook uit, maar op dat punt ongeveer zit wel een mooie vervanger.

Wat zonde dat Breekbaar eruit is. Dat was juist een sterk echt musical nummer.

  [ # 233 ] 17 November 2016 06:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

En de parallel met Gebroken was heel mooi..

Welke nummers zijn er nu uit dan?
Breekbaar
Avondschemering
Een Teken van Leven

Welke nog?

  [ # 234 ] 17 November 2016 08:33 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2014-02-25

Wat heb ik gedaan is er ook uit. Ik zit nu in de zaal (het is pauze) en Mats speelt nu Ciske, ook een hele sterke! Ik moest er wel even aan wennen dat hij zeker een kop groter is dan Silver! Ik heb de regisseurs achter me zitten deze voorstelling :p

  [ # 235 ] 17 November 2016 09:18 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Best wel veel er uit dus! :-( Hopelijk goede vervangers..

  [ # 236 ] 18 November 2016 10:02 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Zijn er voor deze nummers wel nieuwe nummers in de plaats gekomen.
Of geschrapt om de musical korter te maken?

  [ # 237 ] 18 November 2016 10:08 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2014-02-25

Er is een nieuw nummer voor terug gekomen en af en toe zitten er wel nieuwe tekststukjes tussen. Dr musical duurt nu 2 uur en 55 minuten inclusief pauze, ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe lang de vorige versie duurde?

  [ # 238 ] 19 November 2016 08:56 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Gisteren de show gezien en jeetje mina wat is die Silver goed zeg!

  [ # 239 ] 20 November 2016 10:26 AM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Slimmere Ciske maakt indruk

Gezien: vrijdag 18 november 2016

Een reprise van één van de meest succesvolle origineel Nederlandse producties, op voorhand is de neiging om daar wat sceptisch tegenover te staan groot. Maar de nieuwe versie van Ciske de Rat is een frisse voorstelling en maakt ‘ouderwets’ indruk.

De creatives lijken te hebben gekozen voor een versie die het houdt bij de basis, waardoor er een integere en oprechte vertelling van het verhaal ontstaat. Het decor is sec en simpel, en in vergelijking met de vorige versie minder imposant en groots. Het publiek is afgelopen jaren verwend met ronddraaiende zalen en 3D-musicals, dus het is een gedurfde keuze om castleden ouderwets met decorstukken op en af te laten lopen. Het doet echter recht aan de keuze het verhaal daadwerkelijk centraal te stellen zonder afleidende en overdonderde factoren. Door kleine toevoegingen danwel schrappingen in het script, wijzigingen in de volgorde van sommige scènes en andere keuzes qua techniek kent de voorstelling geen inkakmomenten meer. Deze versie is slimmer en vlotter.

Een voorstelling valt of staat met de sterkte van de cast en daarin komt het publiek op enkele uitzonderingen na niets te kort. De kinderrollen zijn overweldigend sterk. Silver overtuigt als Ciske. Hij beschikt op deze leeftijd al over een heerlijk levensliedtimbre en weet elke noot simpelweg te raken. Hij emotioneert, doet je grinniken en is bovenal een schoffie om van te houwe. Tydo als Dorus is een schat, evenals de heerlijk onnozel en lief spelende Lotta als Betje. Jay-Luca als Jantje zit Ciske constant op de huid en hij zet een onwijze etter neer. In de volwassen cast treffen we allereerst Danny de Munk. Hij heeft natuurlijk niets meer te bewijzen, maar zet Cis neer alsof dat nog wel zo is. Een vurige performance vol plezier en emotie, omlijst door uitstekende zang. Ad Knippels imponeert als een betrokken en gevoelige meester Bruijs. Bas Keijzer is op zijn plek als een rouwe down-to-earth pa Vrijmoeth. Ellen Evers is een takkewijf als ma Vrijmoeth en doet er alles aan haar vege lijf te redden onder lastige omstandigheden. Dit maakt d’r wat manipulatief, waardoor de rol een boeiende laag krijgt. Ook is ze wat emotioneler dan Marjolijn Touw in de vorige versie, waardoor de tragiek van ‘ze kan niet anders’ beter overkomt. Brigitte Nijman is een schat in de rol van de eenvoudige tante Jans, al mag het hier en daar wat subtieler. Boris van der Ham is accuraat als Muysken. Ger Otte als Henri is de verpersoonlijking van het kwaad, en als Maatsuyker een perfect equivalent van de tijdsgeest uit het begin van de vorige eeuw. Raymond Kurvers is een energieke en sympathieke Pater de Goey. Babeth van der Zalm levert in de rol van Bet het noodzakelijke. Sophie Veldhuizen overtuigt helaas niet als Suus Bruijs. Instabiele zang krijgt de overhand, en ook haar spel is wat vlakjes.

De hoofdrollen worden bijgestaan door een uitstekend ensemble, waarbinnen diverse castleden de kans om een sterke individuele indruk te maken grijpen. Job Bovelander is een Jan Verkerk van het zuigende en subtiel treiterende soort, Rick Sessink vlamt als Dries, Rutger Bulsing vult Arnoldi zeer gedegen in en Jacqueline Aronson is een lieve, maar tegelijk onmachtige tante Chris.

Ciske de Rat is een voorstelling die er anno 2016 toe doet. Het indrukwekkende verhaal over hoe dicht pech en geluk bij elkaar liggen, moet zo nu en dan worden verteld. En deze Ciske slaagt daar zonder enige twijfel in.

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 240 ] 20 November 2016 06:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Heeft Sophie nog wel een solo ?

Zou iemand alle US / Alternates willen vermelden van de rollen ?

‹ First  < 14 15 16 17 18 >  Last ›
16 of 19
‹‹ Mariken      In bed met Dietrich en Piaf ››