21 of 71 | ‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 301 ] 29 March 2018 01:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik bedoel meer dat als sophie licht is en donna donker er dan minimaal toch een vader bij moet zitten die dan ook licht getint of donker is.
De illusie moet er zijn dat 1 van de drie toch de vader is en dat komt dan denk ik (naar mijn mening) niet over met een donkere donna, een lichte sophie en 3 lichte (mogelijke) vaders.

  [ # 302 ] 29 March 2018 02:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

berber15 - 29 March 2018 01:55 PM

ik bedoel meer dat als sophie licht is en donna donker er dan minimaal toch een vader bij moet zitten die dan ook licht getint of donker is.
De illusie moet er zijn dat 1 van de drie toch de vader is en dat komt dan denk ik (naar mijn mening) niet over met een donkere donna, een lichte sophie en 3 lichte (mogelijke) vaders.

Eh, juist niet dan toch? Twee donkere mensen krijgen geen kind met een lichte huidskleur. Wat Mark zegt lijkt me dan een goede “oplossing” (voor zover je een donkere Donna een probleem kunt noemen): ook een donkere of getinte Sophie. Dan maakt het niet zoveel uit hoe de vaders worden gecast.

  [ # 303 ] 29 March 2018 03:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Nurlaila Karim wordt alternate Donna. Dat vertelde ze me althans dit weekend bij de artiestenuitgang bij On Your Feet!. Het ou mij trouwens niets verbazen als Albert wederom Ellen Evers kiest voor Tanya. Ze is wel het perfecte type ervoor en ze oogt ook (met een goede pruik) niet zo oud. Sowieso staat Ellen tegenwoordig hoog op z’n lijstje.

  [ # 304 ] 29 March 2018 03:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Mark - 29 March 2018 10:16 AM
berber15 - 29 March 2018 06:55 AM

misschien heb je daar zeker een punt A.musical, al ben ik wel van mening dat je het dan door zou moeten voeren.
Dan zouden de drie mogelijke vaders minimaal 1 donkere man moeten hebben, ze is toch op zoek naar haar vader.

Hier raak ik je even kwijt .... we hebben het toch over Carolina als Donna ga ik van uit en niet als Sophie toch ? Sophie is op zoek naar haar vader ... niet Donna. Dus als Donna een donkere vrouw is en Sophie een donkere of getinte vrouw dan hoeft de vader toch niet donker te zijn…dat heeft er toch niks mee te maken ?

Donkere Donna prima .... ik zou alleen voor het beeld/de kloppendheid het dan doortrekken en daar geen knetter blondharige/blauwogige Sophie naast zetten . Doe dan ook een donkere Sophie of in ieder geval iemand van wie het geloofwaardig is dat zij de dochter van Donna is. Dus inderdaad doorvoeren zoals Berber zegt, maar volgens mij dan met name met de casting van Sophie, niet met de mannen. Dat zou mijn enige opmerking m.b.t een donkere Donna zijn.

Voor de rest geen Carolina ...... simpelweg omdat ik haar niet het type vind voor de rol en ik haar stemgeluid ook niet altijd even prettig vind en ik vermoed dat nummers als “De Winnaar krijgt de macht” niet op zijn fraaist vertolkt gaan worden door Carolina.

Carolina heeft voor komend seizoen al een rol:

Vanaf najaar 2018 is de populaire televisiepresentator John Williams in het theater te zien met de swingende show R&B Oldskool hits 80/90.
Oldskool is weer hot en trending, maar voor deze show gaan we helemaal terug naar de jaren 80 en 90. Bruno Mars lag nog in de luiers. Dit waren de jaren van New Jack Swing, Bobby Brown, Johnny Gill, Mary J Blige, Keith Sweat en ga zo maar door. Dit was de tijd waarin de danspasjes belangrijker waren dan je IPhone. De tijd van de running man en de slowjams.

Tijdens deze voorstelling neemt John Williams, de populaire televisiepresentator, je mee op reis in alle oldskool R & B hits van toen.
Als geen ander weet hij herinneringen bij je op te roepen, als geen ander weet John je mee te nemen naar die zwoele en dampende jaren tachtig en negentig. De tijd waar de ‘mooiboys’ zich massaal verdrongen om de gunsten van de knappe meiden.

Heb je de moves nog, ken je de tekst en heb je de outfits nog? Zo ja, neem ze allemaal mee want je zult het nodig hebben.
Voor één avond waan je je weer in The Challenge, Imperium, Locomotion of Bluetiek-In. De discotheken waar je in een lange rij moest staan voor de beste swingbeats.

Onder leiding van een liveband worden de mooiste nummers gezongen door Sharon Doorson, Carolina Dijkhuizen, Laise Sanchez, Omri Tindal, Jared Grant, Rico Greene en Jared Hiwat.

  [ # 305 ] 29 March 2018 03:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

musicalmens - 29 March 2018 03:14 PM

Nurlaila Karim wordt alternate Donna. Dat vertelde ze me althans dit weekend bij de artiestenuitgang bij On Your Feet!. Het ou mij trouwens niets verbazen als Albert wederom Ellen Evers kiest voor Tanya. Ze is wel het perfecte type ervoor en ze oogt ook (met een goede pruik) niet zo oud. Sowieso staat Ellen tegenwoordig hoog op z’n lijstje.


We wachten maar af of zeker klopt van Nurlaila Karim 😉!

  [ # 306 ] 29 March 2018 06:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

We hebben het wel over theater, hè? Acteurs spelen ook dieren in The Lion King, hoe geloofwaardig is dat… En een donkere vrouw en een blanke man kunnen best een blanke, blonde dochter krijgen, dus dat is toch geen bezwaar?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 307 ] 30 March 2018 06:28 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Laush - 29 March 2018 02:28 PM
berber15 - 29 March 2018 01:55 PM

ik bedoel meer dat als sophie licht is en donna donker er dan minimaal toch een vader bij moet zitten die dan ook licht getint of donker is.
De illusie moet er zijn dat 1 van de drie toch de vader is en dat komt dan denk ik (naar mijn mening) niet over met een donkere donna, een lichte sophie en 3 lichte (mogelijke) vaders.

Eh, juist niet dan toch? Twee donkere mensen krijgen geen kind met een lichte huidskleur. Wat Mark zegt lijkt me dan een goede “oplossing” (voor zover je een donkere Donna een probleem kunt noemen): ook een donkere of getinte Sophie. Dan maakt het niet zoveel uit hoe de vaders worden gecast.

Aah zo, ja dan is het geen probleem denk ik 😉

  [ # 308 ] 30 March 2018 10:47 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Mocht je een donkere Donna hebben en een lichte Sophie, kan er dus geen van de vaders écht donker zijn. En andersom, lichte Donna en donkere Sophie, moeten álle vaders dus donker zijn, om het te laten kloppen. Anders valt er een al meteen af. Dus het lijkt mij inderdaad goed om in elk geval Donna en Sophie dezelfde huidskleur te laten hebben dan ben je van alle ‘problemen’ af haha.

Als Nurlaila inderdaad alternate wordt, voorzie ik hierin niet echt problemen. Nutlaila is vrij licht van kleur en heeft ook al eens de moeder van Suzan Seegers gespeeld (Les Mis).

  [ # 309 ] 30 March 2018 12:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Interessant om te lezen hoe verschillend theater is voor mensen. Voor mij hoeft theater totaal niet logisch te zijn. Als ze zeggen dat iets zo is dan is het zo, ook al zien je ogen wat anders. Voor mijn kan Sophie dus prima door een donkere actrice gespeeld worden terwijl Donna en de drie vaders wit zijn.

  [ # 310 ] 30 March 2018 01:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bij andere shows zou ik zeggen dat ik het met je eens ben, maar niet bij Mamma Mia!. Een behoorlijke brok van de musical gaat over Sophie die haar vader zoekt. Dan vind ik het toch een beetje gek als Sophie een andere huidskleur heeft dan haar moeder en de drie vaders. Daar moet voor mij in dit geval toch wat logica in zitten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 311 ] 30 March 2018 10:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Billie Elliot in London is gespeeld door blanke, donkere and Chinese kids met een blanke vader en broer… Who cares! Het is theatre, gebruik je fantasie.

Zelfde geld voor Eponine, als klein kind was ze blank en als volwassene was ze ineens donker.

  [ # 312 ] 31 March 2018 09:43 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 30 March 2018 12:48 PM

Interessant om te lezen hoe verschillend theater is voor mensen. Voor mij hoeft theater totaal niet logisch te zijn. Als ze zeggen dat iets zo is dan is het zo, ook al zien je ogen wat anders. Voor mijn kan Sophie dus prima door een donkere actrice gespeeld worden terwijl Donna en de drie vaders wit zijn.

Eigenlijk heb je een goed punt: de essentie van naar het theater gaan, is tenslotte om je voor een paar uurtjes te verliezen in een fictieve wereld. Althans voor mij, is dat één van de essenties. En dan ga ik wel zo ingewikkeld doen als een moeder-dochter-vader niet klopt qua huidskleur ....... terwijl de rest van het verhaal bij wijze van spreken kant nog wal kan raken en daar ga ik prima in mee, maar zoiets moet dan ineens “kloppen”.

Misschien moet ik mezelf maar eens van dat “moeten kloppen” bevrijden en inderdaad gewoon meegaan in het verhaal en de personages. Ik kan dat op andere vlakken ook prima dus zou hier ook moeten lukken 😊 . Dus ik ben eigenlijk wel om: laat het door iemand spelen met talent en uitstraling ; veel belangrijk dan dat een kleurtje klopt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 313 ] 31 March 2018 10:19 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ben heel benieuwd wat nu de daadwerkelijke cast wordt!

  [ # 314 ] 02 April 2018 06:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Tommie Christiaan gaat NIET in Mamma Mia! spelen.
Hij gaat vanaf oktober een eigen theatertour doen.

  [ # 315 ] 05 April 2018 12:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

sky14 - 02 April 2018 06:31 PM

Tommie Christiaan gaat NIET in Mamma Mia! spelen.
Hij gaat vanaf oktober een eigen theatertour doen.

Dat is al een hele opluchting 😉. Wat iig wel duidelijk is, is dat Nurlaila alternate Donna wordt. Ben nu toch wel benieuwd wie dan de ‘first-cast’ Donna wordt. Antje gaat namelijk nog een vierde Opvliegers doen. Lijkt me niet dat ze dat kan combineren (ook niet als ze pas in december in premiere gaan). Wat wel duidelijk is, is dat Soy Kroon Sky speelt. Jolijn Henneman zal Sophie worden.

Ziu mij ook niets verbazen als Albert Vajen op Donna zet haha.

‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
21 of 71