6 of 10 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Volgende Productie Circustheater
  [ # 76 ] 22 August 2018 09:36 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

Ik persoonlijk denk al een hele tijd dat Aladdin naar het Circustheater gaat komen.

- Ten eerste is het een Disney musicals, iets waar het CT zo’n beetje om bekend staat zo langzamerhand.

- Weet niet of het iemand is opgevallen maar in het programmaboekje van The Lion King wordt ook al geadverteerd met een pagina grote affiche van Aladdin.

- Het is wel weer een nieuwe musical en geen voorstelling die al eerder in Nederland te zien was.

- Ik vind het wel een geschikte musicals voor het Nederlandse publiek. De film kennen veel mensen wel en het verhaal en de personages zijn bekend.


Daarnaast zou ik heel graag Aida terug zien komen. Waarbij ik overigens wel benieuwd ben naar de casting. Ik heb laatst met een paar musical liefhebbende vriendinnen zitten nadenken en vonden het nog knap lastig om acteurs/actrices te bedenken voor de rollen.  Ben benieuwd naar jullie ideeën.

  [ # 77 ] 22 August 2018 10:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zou Newsies ook iets kunnen zijn? Het is Disney, het is een familiemusical, de mensen onder wie de film toen populair was hebben nu zelf misschien kinderen met wie ze erheen willen.

  [ # 78 ] 22 August 2018 10:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Aladdin is aan het strugglen op West End, er gaan geruchten rond dat het z’n theater volgend jaar kwijtraakt aan Mary Poppins (ook met het oog op de nieuwe film van MP). Dan zou er dus een decor vrijkomen… Albert heeft wel eens zijn interesse voor Aladdin uitgesproken, dus ik zie die transfer zeker gebeuren.

En een revival van Tarzan, tja… Het klinkt wel als iets wat SE zou doen, maar ik vraag me echt af wie er nog behoefte heeft om die show te zien. Desondanks zie ik Albert wel trots verkondigen dat we een hippe/frisse/snelle versie van Tarzan krijgen met Tim/Ferry/Buddy/Tommie als Tarzan en Anouk Maas als Jane.

  [ # 79 ] 22 August 2018 11:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie. Aladdin zal inderdaad een kwestie zijn van wachten welke set er het eerste beschikbaar komt!

Zelf heb ik sterk het vermoeden dat ze Lion King flink uit gaan melken en volgend voorjaar met Anastasia gaan komen aangezien er op dit moment twee producties uit de grond worden gestampt in Europa. Waarschijnlijk de set vanuit Spanje overnemen dan?

  [ # 80 ] 22 August 2018 11:11 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

musicfever - 22 August 2018 11:04 AM

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie. Aladdin zal inderdaad een kwestie zijn van wachten welke set er het eerste beschikbaar komt!

Zelf heb ik sterk het vermoeden dat ze Lion King flink uit gaan melken en volgend voorjaar met Anastasia gaan komen aangezien er op dit moment twee producties uit de grond worden gestampt in Europa. Waarschijnlijk de set vanuit Spanje overnemen dan?

Word daarmee specifiek gedoeld op de versie in duitsland?

  [ # 81 ] 22 August 2018 11:14 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Mmmadelon - 22 August 2018 09:04 AM

Ik zou ZO graag The Phantom willen… Maar zie dat niet gebeuren 😛 Hunchback klinkt goed (weet weinig van deze productie), maar is wel een minder bekende Disney titel dus wat dat betreft is het makkelijker scoren met Tarzan misschien. En Tarzan was toch juist een groot succes in NL? (Lees ik op Wiki, geen idee of die info klopt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tarzan_(musical))

Wat dat betreft lijkt me Frozen, gezien de hele hype, nog de slimste keuze. Volgens mij is dat een instant succes als je die hier brengt.

Tja als die verdomde brand nou niet bij de franse productie daarvan was uit gebroken, dan hadden we dat kunnen hebben. Maar zal helaas wel droomwerk zijn ja… Jammer overigens dat het tegenwoordig in scheveningen alleen maar Disney moet zijn.

  [ # 82 ] 22 August 2018 11:16 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

BGreen - 22 August 2018 09:36 AM

Ik persoonlijk denk al een hele tijd dat Aladdin naar het Circustheater gaat komen.

- Ten eerste is het een Disney musicals, iets waar het CT zo’n beetje om bekend staat zo langzamerhand.

- Weet niet of het iemand is opgevallen maar in het programmaboekje van The Lion King wordt ook al geadverteerd met een pagina grote affiche van Aladdin.

- Het is wel weer een nieuwe musical en geen voorstelling die al eerder in Nederland te zien was.

- Ik vind het wel een geschikte musicals voor het Nederlandse publiek. De film kennen veel mensen wel en het verhaal en de personages zijn bekend.


Daarnaast zou ik heel graag Aida terug zien komen. Waarbij ik overigens wel benieuwd ben naar de casting. Ik heb laatst met een paar musical liefhebbende vriendinnen zitten nadenken en vonden het nog knap lastig om acteurs/actrices te bedenken voor de rollen.  Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Die advertentie gold volgens mij enkel voor West End. Maar het zou inderdaad een mogelijke hint kunnen zijn.

  [ # 83 ] 22 August 2018 11:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Aladdin lijkt logisch maar toen ik de making-of las dacht ik van nou ik moet het eerst nog zien. De eisen van Disney zijn namelijk bijzonder hoog. Nu zijn ze wel diverse versies aan het creeeren dus het zou ook zomaar een reisversie kunnen zijn die we hier te zien krijgen. En viel me ook op dat Aladdin lang niet altijd meer volzit in Prince Edward. Dus het is geen nieuwe Lion King (hoewel ik meer heb met Aladdin).

Maar er zijn nog zoveel grote, mooie shows die in Scheveningen zouden kunnen. Dan denk ik aan 42nd Street (versie die nu in Londen te zien is en in 2019 stopt) of Rebecca.

En wat te denken van The Hunchback of Notre Dame? Nu in Duitsland en zal voor Stage niet al te duur zijn. Prachtige musical die mooi een jaar in Scheveningen zou kunnen staan.

[ Gewijzigd: 22 August 2018 11:25 AM by Svenn ]
   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 84 ] 22 August 2018 11:26 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

musicfever - 22 August 2018 11:04 AM

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie.

Wat is er nieuw aan die versie dan? Ik dacht altijd dat Duitsland gewoon dezelfde versie had als Broadway en Nederland.

  [ # 85 ] 22 August 2018 11:29 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Over het stoppen van Tarzan doen meerdere verhalen de ronde. Maar die musical kan stage echt niet naar NL halen, want dat liep des tijds al voor geen meter.
Ik denk dat het Alladin zal worden als het een nieuwe productie gaat worden. Alle andere ‘nieuwe’ Disney musicals zijn denk ik niets voor de Nederlandse markt. Een Newsies bijvoorbeeld is te Amerikaans/Engels. Een Huncback zou ik persoonlijk erg voor zijn, maar ik denk dat dat te zwaar/dramatisch is voor een familievoorstelling waar het hele gezin heen moet kunnen.
Maar ik denk dat men uiteindelijk ook teleurgesteld is in Alladin. Want het is gewoon niet het beste wat Disney heeft gemaakt; net als Tarzan en The Little Mermaid. Probleem is toch vaak dat de films goed afgewogen zijn en binnen die tijdspanne leuk en goed zijn. Voor de musicals wordt het verhaal vaak onnodig uitgerekt en worden er nummers gebruikt die misschien de film (
Niet voor niks) hebben gehaald of er wordt wat extra’s bijgemaakt wat bijna nooit aan de classics kan tippen. Alleen de eerste Europese versie van Beauty And the Beast en the Lion King vind ik geslaagden bewerkingen van de film. En ook in de volgorde, want The Lion King is in mijn optiek vooral een zingend en bewegend prentenboek.

  [ # 86 ] 22 August 2018 11:34 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

MeMartijn - 22 August 2018 11:29 AM

Over het stoppen van Tarzan doen meerdere verhalen de ronde. Maar die musical kan stage echt niet naar NL halen, want dat liep des tijds al voor geen meter.
Ik denk dat het Alladin zal worden als het een nieuwe productie gaat worden. Alle andere ‘nieuwe’ Disney musicals zijn denk ik niets voor de Nederlandse markt. Een Newsies bijvoorbeeld is te Amerikaans/Engels. Een Huncback zou ik persoonlijk erg voor zijn, maar ik denk dat dat te zwaar/dramatisch is voor een familievoorstelling waar het hele gezin heen moet kunnen.
Maar ik denk dat men uiteindelijk ook teleurgesteld is in Alladin. Want het is gewoon niet het beste wat Disney heeft gemaakt; net als Tarzan en The Little Mermaid. Probleem is toch vaak dat de films goed afgewogen zijn en binnen die tijdspanne leuk en goed zijn. Voor de musicals wordt het verhaal vaak onnodig uitgerekt en worden er nummers gebruikt die misschien de film (
Niet voor niks) hebben gehaald of er wordt wat extra’s bijgemaakt wat bijna nooit aan de classics kan tippen. Alleen de eerste Europese versie van Beauty And the Beast en the Lion King vind ik geslaagden bewerkingen van de film. En ook in de volgorde, want The Lion King is in mijn optiek vooral een zingend en bewegend prentenboek.

Waarom word hier veronderstelt dat Tarzan het slecht deed? Qua kaartverkoop heeft het de eerste productie van The Lion King overtroffen en het heeft hier dik 2 jaar gestaan. Ik weet niet wat jij onder een slechte run verstaat maar voor een nederlandse productie was dat toch vrij goed!

  [ # 87 ] 22 August 2018 11:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

martijn-j - 22 August 2018 11:26 AM
musicfever - 22 August 2018 11:04 AM

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie.

Wat is er nieuw aan die versie dan? Ik dacht altijd dat Duitsland gewoon dezelfde versie had als Broadway en Nederland.

Toen de show naar Oberhausen verhuisde is een nieuw set design toegepast en is er op het gebied van regie en muziek een aantal dingen veranderd. En dat deed de show niet veel goed..

Hunchback zie ik niet zo snel gebeuren aangezien dit alles behalve de Disney film is. In Duitsland is na verloop van tijd de marketing aangepast en een adviesleeftijd aangegeven van 12 jaar (ik kan het mis hebben) omdat er complete families met kleine kinderen kwamen die huilend de zaal moesten verlaten omdat de tweede akte alles behalve vrolijk Disney is!

  [ # 88 ] 22 August 2018 11:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

martijn-j - 22 August 2018 11:26 AM
musicfever - 22 August 2018 11:04 AM

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie.

Wat is er nieuw aan die versie dan? Ik dacht altijd dat Duitsland gewoon dezelfde versie had als Broadway en Nederland.

Totaal anders! In Hamburg was Tarzan veel grootser van opzet. maar had vorig jaar wel het idee dat de versie in Oberhausen wat soberder was.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 89 ] 22 August 2018 11:38 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Svenn - 22 August 2018 11:34 AM
martijn-j - 22 August 2018 11:26 AM
musicfever - 22 August 2018 11:04 AM

Tarzan zie ik niet gebeuren, ondanks eerdere geruchten. De hele reden waarom Tarzan stopt in Duitsland is omdat Disney de stekker er uit trekt omdat ze niet tevreden zijn met de kwaliteit en het niveau van deze ‘vernieuwde’ versie.

Wat is er nieuw aan die versie dan? Ik dacht altijd dat Duitsland gewoon dezelfde versie had als Broadway en Nederland.

Totaal anders! In Hamburg was Tarzan veel grootser van opzet. maar had vorig jaar wel het idee dat de versie in Oberhausen wat soberder was.

Ah…. Dacht het al…. Dank voor de bevestiging.

  [ # 90 ] 22 August 2018 11:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Ik vond de show in Oberhausen niet slechter dan in Nederland. Voor het Circustheater zou ik Hunchback een mooie optie vinden. Hoewel iets anders dan Disney ook wel welkom is.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 10