7 of 10 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Volgende Productie Circustheater
  [ # 91 ] 22 August 2018 11:41 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Alexander. - 22 August 2018 11:34 AM
MeMartijn - 22 August 2018 11:29 AM

Over het stoppen van Tarzan doen meerdere verhalen de ronde. Maar die musical kan stage echt niet naar NL halen, want dat liep des tijds al voor geen meter.
Ik denk dat het Alladin zal worden als het een nieuwe productie gaat worden. Alle andere ‘nieuwe’ Disney musicals zijn denk ik niets voor de Nederlandse markt. Een Newsies bijvoorbeeld is te Amerikaans/Engels. Een Huncback zou ik persoonlijk erg voor zijn, maar ik denk dat dat te zwaar/dramatisch is voor een familievoorstelling waar het hele gezin heen moet kunnen.
Maar ik denk dat men uiteindelijk ook teleurgesteld is in Alladin. Want het is gewoon niet het beste wat Disney heeft gemaakt; net als Tarzan en The Little Mermaid. Probleem is toch vaak dat de films goed afgewogen zijn en binnen die tijdspanne leuk en goed zijn. Voor de musicals wordt het verhaal vaak onnodig uitgerekt en worden er nummers gebruikt die misschien de film (
Niet voor niks) hebben gehaald of er wordt wat extra’s bijgemaakt wat bijna nooit aan de classics kan tippen. Alleen de eerste Europese versie van Beauty And the Beast en the Lion King vind ik geslaagden bewerkingen van de film. En ook in de volgorde, want The Lion King is in mijn optiek vooral een zingend en bewegend prentenboek.

Waarom word hier veronderstelt dat Tarzan het slecht deed? Qua kaartverkoop heeft het de eerste productie van The Lion King overtroffen en het heeft hier dik 2 jaar gestaan. Ik weet niet wat jij onder een slechte run verstaat maar voor een nederlandse productie was dat toch vrij goed!

Die show starte met een spaaractie bij de Albert Heijn, waardoor bijna de hele eerste speel periode werd gevuld omdat Stage moest bewijzen dat Tarzan in Europa wel kon gaan slagen, nadat het op Broadway geflopt was. Daarna hebben nog meer acties en gratis kaarten de zaal gevuld. Daarnaast is Chantal Jansen toen min of meer expres in die periode zwanger geworden om uit die vreselijke productie te kunnen.

  [ # 92 ] 22 August 2018 11:42 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

MeMartijn - 22 August 2018 11:41 AM
Alexander. - 22 August 2018 11:34 AM
MeMartijn - 22 August 2018 11:29 AM

Over het stoppen van Tarzan doen meerdere verhalen de ronde. Maar die musical kan stage echt niet naar NL halen, want dat liep des tijds al voor geen meter.
Ik denk dat het Alladin zal worden als het een nieuwe productie gaat worden. Alle andere ‘nieuwe’ Disney musicals zijn denk ik niets voor de Nederlandse markt. Een Newsies bijvoorbeeld is te Amerikaans/Engels. Een Huncback zou ik persoonlijk erg voor zijn, maar ik denk dat dat te zwaar/dramatisch is voor een familievoorstelling waar het hele gezin heen moet kunnen.
Maar ik denk dat men uiteindelijk ook teleurgesteld is in Alladin. Want het is gewoon niet het beste wat Disney heeft gemaakt; net als Tarzan en The Little Mermaid. Probleem is toch vaak dat de films goed afgewogen zijn en binnen die tijdspanne leuk en goed zijn. Voor de musicals wordt het verhaal vaak onnodig uitgerekt en worden er nummers gebruikt die misschien de film (
Niet voor niks) hebben gehaald of er wordt wat extra’s bijgemaakt wat bijna nooit aan de classics kan tippen. Alleen de eerste Europese versie van Beauty And the Beast en the Lion King vind ik geslaagden bewerkingen van de film. En ook in de volgorde, want The Lion King is in mijn optiek vooral een zingend en bewegend prentenboek.

Waarom word hier veronderstelt dat Tarzan het slecht deed? Qua kaartverkoop heeft het de eerste productie van The Lion King overtroffen en het heeft hier dik 2 jaar gestaan. Ik weet niet wat jij onder een slechte run verstaat maar voor een nederlandse productie was dat toch vrij goed!

Die show starte met een spaaractie bij de Albert Heijn, waardoor bijna de hele eerste speel periode werd gevuld omdat Stage moest bewijzen dat Tarzan in Europa wel kon gaan slagen, nadat het op Broadway geflopt was. Daarna hebben nog meer acties en gratis kaarten de zaal gevuld.

Oh zo…

  [ # 93 ] 22 August 2018 12:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

BGreen - 22 August 2018 09:36 AM

Daarnaast zou ik heel graag Aida terug zien komen. Waarbij ik overigens wel benieuwd ben naar de casting. Ik heb laatst met een paar musical liefhebbende vriendinnen zitten nadenken en vonden het nog knap lastig om acteurs/actrices te bedenken voor de rollen.  Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Aida zou ik ook heel blij van worden! Die is ook van Disney toch?
Met Romy Monteiro als Aida en Jim Bakkum als Radames? :P (Volgens mij ben ik nu aan het vloeken in de kerk hier haha)

  [ # 94 ] 22 August 2018 12:33 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Als ik zou moeten gokken dan zou ik inzetten op Alladin.

Zou Ghost kunnen werken? Weet niet hoe lang deze nog door gaat in Berlijn?
Willemijn ook in het circustheater als Molly zie ik in ieder geval wel zitten

  [ # 95 ] 22 August 2018 01:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

jeroen100 - 22 August 2018 12:33 PM

Als ik zou moeten gokken dan zou ik inzetten op Alladin.

Zou Ghost kunnen werken? Weet niet hoe lang deze nog door gaat in Berlijn?
Willemijn ook in het circustheater als Molly zie ik in ieder geval wel zitten

Ghost mag ik toch echt hopen van niet! In originele vorm misschien maar deze stadstheater versie van Linz was toch best wel dramatisch slecht, dat kon zelfs Willemijn niet redden.

  [ # 96 ] 22 August 2018 01:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Mmmadelon - 22 August 2018 12:21 PM

Aida zou ik ook heel blij van worden! Die is ook van Disney toch?
Met Romy Monteiro als Aida en Jim Bakkum als Radames? 😛 (Volgens mij ben ik nu aan het vloeken in de kerk hier haha)

Bende gek….. hahaha

Aida zou ik overigens wel graag weer zien. Tommie als Radames?

  [ # 97 ] 22 August 2018 04:40 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

MeMartijn - 22 August 2018 11:41 AM
Alexander. - 22 August 2018 11:34 AM
MeMartijn - 22 August 2018 11:29 AM

Over het stoppen van Tarzan doen meerdere verhalen de ronde. Maar die musical kan stage echt niet naar NL halen, want dat liep des tijds al voor geen meter.
Ik denk dat het Alladin zal worden als het een nieuwe productie gaat worden. Alle andere ‘nieuwe’ Disney musicals zijn denk ik niets voor de Nederlandse markt. Een Newsies bijvoorbeeld is te Amerikaans/Engels. Een Huncback zou ik persoonlijk erg voor zijn, maar ik denk dat dat te zwaar/dramatisch is voor een familievoorstelling waar het hele gezin heen moet kunnen.
Maar ik denk dat men uiteindelijk ook teleurgesteld is in Alladin. Want het is gewoon niet het beste wat Disney heeft gemaakt; net als Tarzan en The Little Mermaid. Probleem is toch vaak dat de films goed afgewogen zijn en binnen die tijdspanne leuk en goed zijn. Voor de musicals wordt het verhaal vaak onnodig uitgerekt en worden er nummers gebruikt die misschien de film (
Niet voor niks) hebben gehaald of er wordt wat extra’s bijgemaakt wat bijna nooit aan de classics kan tippen. Alleen de eerste Europese versie van Beauty And the Beast en the Lion King vind ik geslaagden bewerkingen van de film. En ook in de volgorde, want The Lion King is in mijn optiek vooral een zingend en bewegend prentenboek.

Waarom word hier veronderstelt dat Tarzan het slecht deed? Qua kaartverkoop heeft het de eerste productie van The Lion King overtroffen en het heeft hier dik 2 jaar gestaan. Ik weet niet wat jij onder een slechte run verstaat maar voor een nederlandse productie was dat toch vr

Die show starte met een spaaractie bij de Albert Heijn, waardoor bijna de hele eerste speel periode werd gevuld omdat Stage moest bewijzen dat Tarzan in Europa wel kon gaan slagen, nadat het op Broadway geflopt was. Daarna hebben nog meer acties en gratis kaarten de zaal gevuld. Daarnaast is Chantal Jansen toen min of meer expres in die periode zwanger geworden om uit die vreselijke productie te kunnen.

Ja maar ze hebben, als je het vergelijkt met Beauty and the Beast en The Little Mermaid, niet veel meer met Tarzan gedaan. In 2008, toen Tarzan hier nog liep, zijn ze gestart in Duitsland in Hamburg. Deze versie was nét nog wat uitgebreider dan de Scheveningse versie. Dit komt omdat het Neue Flora Theater heel breed is en best omhoog loopt en een breed balkon. Dus extra en langere zaal-vliegmomenten, orkest zat onder het toneel en het toneel liep uit als een trap wat erg mooi is voor de interactie. Toen zijn ze in 2013 verhuist naar Stuttgart waar ze weer aanpassingen hebben gedaan omdat het Apollo daar weer een heel ander theater is. Qua zaal beetje vergelijkbaar met het Nieuwe Luxor Rotterdam. Daar hadden ze voor het eerst de loopbrug aan de zijkanten. Deze twee genoemde versies hadden nog het decor, echter met wat aanpassingen, zoals het ook in Scheveningen werd gedaan met “de groene slierten” als jungle. Nu hebben ze in Oberhausen een nieuwe versie met een soort glow in the dark effect. Alsnog is deze show een grote omdat deze per zaal weer opnieuw wordt uitgevonden. Maar hij bleef maar in Duitsland. Joop zei tijdens de Musical Awards 2008, toen Tarzan de publieksprijs won, dat er ook plannen voor Londen waren… Ook nooit gebeurd! Dus na ruim 10 jaar Duitsland vraag ik me af wat er verder nog gaat gebeuren met deze show. Andere door Joop gereanimeerde Disneyshows zoals BATB en TLM waren al in meerdere steden te zien. Gezien de omvang van het decor denk ik geen Tarzan maar Aladdin.

  [ # 98 ] 22 August 2018 10:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Veel vrienden van mij die wel eens naar musical gaan en niet heel erg musicalran of kenner zijn, hebben het er over dat ze Aida of nog een keer willen zien of heel graag willen zien. Ik heb hem zelf ook niet gezien en staat nummer 1op mijn lijstje. Daarnaast als de AVRO tros slim is maken ze daar weer een Op zoek naar….... programma van, ook weer even fijn om teru te keren en heb je daardoor meer publiciteit.

  [ # 99 ] 22 August 2018 11:01 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Dat mag dus niet meer op de AVRO TROS omdat het te veel PR is voor een show en daarmee sluikreclame. Daarom waren de laatste zoektochten ook bij commerciële zenders. Daarbij vind ik dat we het casten aan de profs over moeten laten in plaats van Nederland.
Aida is wel redelijk goedkoop qua decor omdat het best basic is, dus op dat punt zou het een goede zijn. Het verhaal is echter niet voor kinderen en aangezien ze altijd een beetje een familievoorstelling willen hebben waar opa en oma, papa en mama en de kinderen heen kunnen is dat met een titel als Aida niet echt zo.

  [ # 100 ] 23 August 2018 06:25 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

MeMartijn - 22 August 2018 11:01 PM

Dat mag dus niet meer op de AVRO TROS omdat het te veel PR is voor een show en daarmee sluikreclame. Daarom waren de laatste zoektochten ook bij commerciële zenders. Daarbij vind ik dat we het casten aan de profs over moeten laten in plaats van Nederland.
Aida is wel redelijk goedkoop qua decor omdat het best basic is, dus op dat punt zou het een goede zijn. Het verhaal is echter niet voor kinderen en aangezien ze altijd een beetje een familievoorstelling willen hebben waar opa en oma, papa en mama en de kinderen heen kunnen is dat met een titel als Aida niet echt zo.

Als Albert Verlinde durft, dan brengt hij komend seizoen Aida als TOUR!
Romy als Aida, Tommie als Radames en Willemijn Verkaik als Amneris

  [ # 101 ] 23 August 2018 07:12 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

sky14 - 23 August 2018 06:25 AM

Als Albert Verlinde durft, dan brengt hij komend seizoen Aida als TOUR!
Romy als Aida, Tommie als Radames en Willemijn Verkaik als Amneris

Gaat niet gebeuren. De boekhouders hebben bedacht dat de bezoekers van een tour niet naar CT/Beatrix/DeLaMar gaan. Dus geen tour meer voor SE.

Vervolgens krijgen ze in het eerste seizoen waarin dit van toepassing is meteen een tour van Evita en The Addams Family om de oren….

  [ # 102 ] 24 August 2018 11:36 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-10-17

https://www.forbes.com/sites/leeseymour/2018/08/21/anastasia-plans-massive-unconventional-international-rollout/#62275a502814

Volgens deze link wordt Anastasia wel heel snel naar Nederland gebracht, namelijk de eerstvolgende internationale productie na Spanje en Duitsland.
Anastasie wordt dan wellicht in het Circustheater neergezet. Of Utrecht 😊

  [ # 103 ] 24 August 2018 03:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Jimmm - 22 August 2018 04:40 PM

Dus na ruim 10 jaar Duitsland vraag ik me af wat er verder nog gaat gebeuren met deze show.

Tarzan gaat naar Denemarken. Rune Hà¸ck Mà¸ller die ook in Oberhausen te zien was gaat ook daar Tarzan spelen.

Ik gok op De Klokkenluider van Notre Dame. Vanaf maart 2019 is Aladdin te zien in Stuttgart. Ik gok dat het decor van Glöckner von Notre Dame in maart naar het circustheater gaat verhuizen. En dat Stage Aladdin naar Nederland haalt als de speelperiode in Stuttgart is afgelopen.

Dus dat het er zo ongeveer uitziet voor Nederland

Delamar 
Annie MG (2018)
Lazarus (2019-2020)
Tina? (2020-...)

Circustheater
Lion king (2018-2019)
De klokkenluider van Notre Dame (2019-2020)
Frozen of Aladdin (2020-...)

Beatrix
Mamma Mia (2018-2019)
Anastasia (2019-2020)
Aladdin of Frozen (na 2020)

Ik heb het gevoel dat nu tours verdwenen zijn er erg nood is aan een vierde vaste locatie.

[ Gewijzigd: 24 August 2018 03:32 PM by Fentom ]
  [ # 104 ] 24 August 2018 03:58 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Fentom - 24 August 2018 03:23 PM
Jimmm - 22 August 2018 04:40 PM

Dus na ruim 10 jaar Duitsland vraag ik me af wat er verder nog gaat gebeuren met deze show.

Tarzan gaat naar Denemarken. Rune Hà¸ck Mà¸ller die ook in Oberhausen te zien was gaat ook daar Tarzan spelen.

Ik gok op De Klokkenluider van Notre Dame. Vanaf maart 2019 is Aladdin te zien in Stuttgart. Ik gok dat het decor van Glöckner von Notre Dame in maart naar het circustheater gaat verhuizen. En dat Stage Aladdin naar Nederland haalt als de speelperiode in Stuttgart is afgelopen.

Dus dat het er zo ongeveer uitziet voor Nederland

Delamar 
Annie MG (2018)
Lazarus (2019-2020)
Tina? (2020-...)

Circustheater
Lion king (2018-2019)
De klokkenluider van Notre Dame (2019-2020)
Frozen of Aladdin (2020-...)

Beatrix
Mamma Mia (2018-2019)
Anastasia (2019-2020)
Aladdin of Frozen (na 2020)

Ik heb het gevoel dat nu tours verdwenen zijn er erg nood is aan een vierde vaste locatie.

Ah, ik was dus niet de enige die dacht dat Tina meer geschikt was voor het Delamar. Echter Aladdin of Frozen in het beatrix theater? Anastasia geloof ik wel dat het past in het Beatrixtheater. Maar Aladdin en Frozen lijken me gedoodverfde producties voor het circus theater. In ieder geval heel fijn dat we geen Tarzan opnieuw krijgen. In ieder geval iets nieuws dus!

  [ # 105 ] 24 August 2018 04:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zowel Frozen als Aladdin zou ik inderdaad meer in het Circustheater verwachten, maar sowieso niet tegelijkertijd spelend in Scheveningen en Utrecht… Tina in Delamar lijkt me goed, maar als het ‘t Beatrix Theater wordt zou het me ook niet verbazen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 10