12 of 13 | ‹ First  < 10 11 12 13 > 
Aida in Concert 2019
  [ # 166 ] 24 June 2019 12:29 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Mijn reactie op de voorstelling die ik zondagavond 23 juni bijwoonde.

Ik heb een mooie avond gehad. Ik ben blij dat ik het gezien heb. Ik vond er veel onevenwichtigheden in zitten waardoor het me slechts bij (korte) vlagen echt kon raken.

Openlucht vind ik toch fijn en geeft een andere sfeer wat ik op zichzelf al bijzonder vind om mee te maken. Deze Aida in concert haalde daar minder uit dan erin zat. In mijn beleving kwam dat vooral dus door vele onevenwichtigheden. Voorbeelden hiervan: Freek’s stemgeluid was in sommige, “kleinere” stukken prachtig in andere -samenzang- delen echter weer bijna onverstaanbaar en te mager. Energie en dans van het ensemble was in sommige delen een meerwaarde, op andere momenten deed het dan weer klunzig en amateurnivo-achtig aan. De dames zingen vrijwel de hele score probleemloos en krachtig weg, komen de heren erbij (Freek en Tony) dan wordt het minder krachtig en zie je ze werken om noten te halen of er om heen te zingen. Het ontbreken van de spelscene maakt de eerste helft van de voorstelling erg fragmentarisch in de tweede helft is het echter nauwelijks een probleem meer.

Kortom: redenen om blij te zijn er geweest te zijn waren er genoeg voor mij:
- mooie locatie en openluchtsfeer
- fijne score van Aida
- prachtige April in de titelrol
- Willemijn Verkaik die laat zien waarom ze een internationale ster is

Als geheel echter teveel ups en downs om echt betoverd te raken en laaiend thuis te komen. Maar een fijne zomeravond invulling was het wel.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 167 ] 24 June 2019 05:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

April zegt in de rapportage dat ze de musicalversie niet konden doen i.v.m. Disney. Klopt dit en welke reden zou Disney hebben dit te dwarsbomen?

  [ # 168 ] 24 June 2019 05:31 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Judaz - 24 June 2019 05:15 PM

April zegt in de rapportage dat ze de musicalversie niet konden doen i.v.m. Disney. Klopt dit en welke reden zou Disney hebben dit te dwarsbomen?

Waarschijnlijk vraagt Disney de volledige auteursgelden om de show volledig op te voeren. Dat is met zo’n korte run niet rendabel. Bij Disney doen ze niet aan korting. En Stage denkt waarschijnlijk: “We gaan niet volledig betalen als we ook quitte kunnen spelen / beetje winst kunnen maken” met een concertante.

  [ # 169 ] 25 June 2019 01:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er speelt toch ook nog een conflict tussen Stage Entertainment en Disney? Misschien heeft dat nog een rol gespeeld.

  [ # 170 ] 25 June 2019 08:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De recensies van De Volkskrant, Trouw en De Telegraaf zeggen eigenlijk vrijwel hetzelfde als de meesten hier: mooie prestaties van cast + orkest (met Willemijn als uitschieter) en een goed verzorgd evenement, maar het ontbreken van de scènes maakt dat het moeilijk te volgen is en daardoor niet helemaal raakt.

Jammer dat het dan toch zo loopt met zo’n mooie titel en dito cast. In de MW reportage is te horen dat de cast zelf ook aan het struggelen was/is zonder spelscènes, dus ik vraag me af of men daar niet bijtijds een oplossing voor had kunnen verzinnen. Waarschijnlijk niet als je maar een krappe 2 weken hebt om te repeteren :’)

  [ # 171 ] 25 June 2019 10:43 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ga dit weekend pas, maar mijn oom en tante zijn al geweest en waren verbijsterd over de wederom hoge prijzen voor parkeren en consumpties. Na Elisabeth in Concert is er een enquàªte rondgegaan die mede over dit soort zaken ging, maar als ik het goed begrijp hebben ze daar dua niets mee gedaan…

  [ # 172 ] 25 June 2019 11:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

MarronSisters - 25 June 2019 10:43 AM

Ik ga dit weekend pas, maar mijn oom en tante zijn al geweest en waren verbijsterd over de wederom hoge prijzen voor parkeren en consumpties. Na Elisabeth in Concert is er een enquàªte rondgegaan die mede over dit soort zaken ging, maar als ik het goed begrijp hebben ze daar dua niets mee gedaan…

Mag ik vragen waarom ze verbijsterd zijn hierover?

Op een foodtruck festival betaal je voor de consumpies hetzelfde.
Dit geldt ook voor het parkeren, 13 euro betaal je denk ik gemiddeld voor andere parkeergelegenheden bij theaters ook.

  [ # 173 ] 25 June 2019 03:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

berber15 - 25 June 2019 11:31 AM
MarronSisters - 25 June 2019 10:43 AM

Ik ga dit weekend pas, maar mijn oom en tante zijn al geweest en waren verbijsterd over de wederom hoge prijzen voor parkeren en consumpties. Na Elisabeth in Concert is er een enquàªte rondgegaan die mede over dit soort zaken ging, maar als ik het goed begrijp hebben ze daar dua niets mee gedaan…

Mag ik vragen waarom ze verbijsterd zijn hierover?

Op een foodtruck festival betaal je voor de consumpies hetzelfde.
Dit geldt ook voor het parkeren, 13 euro betaal je denk ik gemiddeld voor andere parkeergelegenheden bij theaters ook.

Bij een foodtruckfestival ga je speciaal voor het eten, nu is het meer iets dat er bij komt. Gelukkig kan het goedkoper. In het Buytenpark Openluchttheater is parkeren gratis, de picknick is € 10,- en de barbecue € 20,- En dan krijg je ook nog eens een show mét spelscènes 😉

  [ # 174 ] 26 June 2019 05:32 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

baud - 25 June 2019 03:10 PM

Bij een foodtruckfestival ga je speciaal voor het eten, nu is het meer iets dat er bij komt. Gelukkig kan het goedkoper. In het Buytenpark Openluchttheater is parkeren gratis, de picknick is € 10,- en de barbecue € 20,- En dan krijg je ook nog eens een show mét spelscènes 😉

En het entreekaartje bij voorverkoop is nog goedkoper ook. Nu alleen Willemijn Verkaik nog, en dan wordt de keuze wel heel makkelijk.
Maar goed, terug on-topic.

  [ # 175 ] 26 June 2019 09:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ga a.s. zaterdag en heb een reguliere parkeerticket, maar kan nergens vinden hoe lang het lopen is van het parkeerterrein naar de locatie (alleen dat VIP tickets dichterbij zijn). Kan iemand me dat hier vertellen?

  [ # 176 ] 27 June 2019 07:28 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Mmmadelon - 26 June 2019 09:17 PM

Ik ga a.s. zaterdag en heb een reguliere parkeerticket, maar kan nergens vinden hoe lang het lopen is van het parkeerterrein naar de locatie (alleen dat VIP tickets dichterbij zijn). Kan iemand me dat hier vertellen?

Regulier was op het parkeerterrein van Autotron (voor ons in ieder geval).
En was een minuut of 10 lopen.

  [ # 177 ] 27 June 2019 08:47 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

berber15 - 27 June 2019 07:28 AM
Mmmadelon - 26 June 2019 09:17 PM

Ik ga a.s. zaterdag en heb een reguliere parkeerticket, maar kan nergens vinden hoe lang het lopen is van het parkeerterrein naar de locatie (alleen dat VIP tickets dichterbij zijn). Kan iemand me dat hier vertellen?

Regulier was op het parkeerterrein van Autotron (voor ons in ieder geval).
En was een minuut of 10 lopen.

Het hangt er even vanaf waar je precies staat op het algemene parkeerterrein, maar 10 minuten is wel de max en dat is echt van autodeur tot stoel in het theater.
Tot de ingang (waar ze je kaartjes scannen) is het hooguit 5 minuten.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 178 ] 27 June 2019 03:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Oké bedankt! :)

  [ # 179 ] 27 June 2019 04:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Klaske - 24 June 2019 05:31 PM
Judaz - 24 June 2019 05:15 PM

April zegt in de rapportage dat ze de musicalversie niet konden doen i.v.m. Disney. Klopt dit en welke reden zou Disney hebben dit te dwarsbomen?

Waarschijnlijk vraagt Disney de volledige auteursgelden om de show volledig op te voeren. Dat is met zo’n korte run niet rendabel. Bij Disney doen ze niet aan korting. En Stage denkt waarschijnlijk: “We gaan niet volledig betalen als we ook quitte kunnen spelen / beetje winst kunnen maken” met een concertante.

Nou het klinkt meer alsof ze een volwaardige reprise wilden maken, dat niet ging en als alternatief met een concertante op de proppen zijn gekomen.

  [ # 180 ] 30 June 2019 09:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ben gister geweest en vond het een erg mooie voorstelling. Mooie locatie (goed georganiseerd). Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen verwarrend kan zijn omdat het alleen de nummers zijn en niet het verhaal erbij, maar ik ken het verhaal dus ik had daar geen moeite mee.

Voor mij was April toch echt de ster van de avond, nummers zoals Dans van de mantel en Gezegend Nubië vond ik prachtig! Freek was ook goed, soms een beetje te ‘smooth’ gezongen naar mijn smaak maar dat komt denk ik ook gewoon doordat ik Bastiaan Ragas’ iets rauwere stem gewend ben van de CD. Freek is altijd kwaliteit vind ik en altijd fijn om naar te luisteren. Willemijn vond ik persoonlijk iets minder. Super goede zang natuurlijk, maar ik vond het acteren er soms iets te bovenop liggen (qua stemmetjes bij Pakkie an bijvoorbeeld). Tony Neef: prima, maar hij zingt soms erg ‘pratend’.

Vond de kleding/kostuums erg gaaf en al met al een erg mooie avond gehad. Toen Martine Bijl genoemd werd als vertaler was er even een momentje en werd er geklapt, vond in ook mooi!

‹ First  < 10 11 12 13 > 
12 of 13