10 of 11 | ‹ First  < 8 9 10 11 > 
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 136 ] 25 March 2021 08:04 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Coulis8 - 24 March 2021 02:31 PM

Iets wat me opviel:
Pia hoopt denk ik dat “Das gewisse etwas” het nieuwe “Pezazzzz!” wordt . 😄

OMG, ik was die uitspraak helemaal vergeten! Klonk altijd vrij eng ?

  [ # 137 ] 28 March 2021 12:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De nummers zijn bekend!

Natascha
- ‘Heel alleen’ (Les Misérables)
- ‘Get Happy’ (Judy Garland).

Jolijn
- ‘Walking on Sunshine’ (Katrina & The Waves)
- ‘Dit keer’ (Cabaret).

Tessa
- ‘Heel even’ (Shirley Zwerus/Haal het doek maar op)
- ‘Diamonds Are a Girl’s Best Friend’ (Marilyn Monroe).

Nandi
- ‘This is My Life’ (Shirley Bassey)
- ‘Stille liefde’ (Simone Kleinsma).

Valerie
- ‘Tamelijk voortreffelijk’ (Mary Poppins)
- ‘Your Song’ (Elton John/Moulin Rouge).

[ Gewijzigd: 28 March 2021 12:46 PM by MusicalN ]
  [ # 138 ] 28 March 2021 12:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Betere keuzes dan vorige week. Denk dat vooral Natascha twee goede nummers heeft. Als Nandi het nummer met gebarentaal doet (wat eigenlijk wel hoort bij dat nummer) zal dat ook hoge ogen gooien.

  [ # 139 ] 28 March 2021 08:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Wat me opvalt in deze serie is de snede in de nummers. Ik weet wel 3,4 of 5 minuten zingen is te lang voor het programma, dus moet het rond de twee minuten zijn, maar zo af en toe wordt er wel een raar stuk uitgesneden.

Bij Het Dorp bijvoorbeeld, het hele tweede couplet weg. Het derde couplet begint normaal met de modulatie, maar nu begon de tekst halverwege dat couplet, mét modulatie. Een heel vreemde ervaring. Dit nummer zit toch in bijna iedereens DNA en als er dan iets niet klopt dan hoor je het meteen.

Zo ook One day I’ll Fly Away. De doorbraak voor Randy Crawford en vijf minuten schoonheid, met een mooie opbouw naar de uithaal. Die uithaal zat nu wel in deze uitvoering, maar kwam onverwacht.

Door deze “productie” stonden Anouk resp. Valarie beiden al met 1-0 achter. Beiden zouden hun nummer in het origineel moeiteloos moeten kunnen brengen, maar nu was het het gewoon niet. Vreemde overgangen dus en sommige stukjes onzuiver, dat helpt dan ook weer niet.

Tessa en Jolijn zetten beiden naar mijn mening hun beste optreden neer van deze serie en mijn verwachting eerder dat zij in de sing-off zouden staan kwam dus niet uit.

Ook Nandi kwam niet volledig uit de verf, was één van de minste optredens van haar, maar ze gaat deze wedstrijd toch wel verdiend winnen!

Valerie en Anouk in de sing-off. Hoewel Anouk vorige week de beste ooit was van deze serie met Somewhere in mijn ogen, was Valerie degene die tijdens de sing-off de meeste warmte uitstraalde. Wat een prachtige Aida zou ze zijn! Dus ik snap de keuze wel om Anouk te laten gaan. Maar wat een slotnoot!

Ik zie Natascha als tweede finalist. Weinig op haar uitvoering aan te merken. Week na week goed, maar ik zie geen Maria in haar. Wie als derde volgende week mag aanschuiven zal één van de resterende drie zijn: Valerie, Tessa of Jolijn. Alle drie verwacht ik ze vanavond wel in tenminste één van de twee sing-offs.

Blij dat iedereen twee nummers mag zingen straks, ik ben benieuwd!

  [ # 140 ] 28 March 2021 11:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Wow… wat een avond aan emoties! Ik vond het over het algemeen een goede show. Er werd gevochten om die felbegeerde halve finale tickets.

Ik ben blij met de uitslag. Voor mij verdienden Nandi, Natascha en Tessa het om in de finale te staan. In al die weken hebben zij overall gewoon het meest laten zien geschikt te zijn voor de rol van Maria. Ik was dan ook erg blij toen Natascha en Nandi in ieder geval al door waren. Het werd een spannende sing-off, waarbij ik de verschillen niet eens zo groot vond. Gelukkig ging Tessa door.

Maar… even serieus! Wie heeft bedacht dat er 3 kandidaten in de sing-off moesten staan? Dit maakte het wel érg lastig om echt op te vallen met die paar zinnen die je hebt. Ik had ook wel het idee dat niet iedereen evenveel kans kreeg om echt uit te pakken. Wat mij betreft hadden er vanavond 2 sing-offs geweest óf was degene met de minste stemmen naar huis gestuurd en hadden nr 3 en 4 het uitgevochten.

En het is eigenlijk wel triest dat Valerie en Jolijn niet zelf het eindliedje hebben kunnen zingen. Dat is toch wel een beetje hét moment van afscheid. En nu vond ik het erg lastig in te schatten hoe zij dit deden. Ik was daar juist zo benieuwd naar. Maar goed twee eindliedjes achter elkaar had ook wel een beetje vreemd geweest. Dus het is gewoon niet zo goed bedacht allemaal ;)

Ik vond het ook verrassend dat de jury unaniem Natascha als favoriet aanwees. Wilde zij Nandi een keer niet noemen om kritiek uit de weg te gaan? Zou me niet verbazen als de jury volgende week unaniem Nandi gaat noemen ;)

Tot slot! Ik heb heel veel zin in de finale. Eerlijk gezegd is Nandi ook van af het begin al mijn grote favoriet en ik hoop dan ook dat zij wint. Maar met Tessa en Natascha kan ik ook zeker leven. Dat maakt het oh zo heerlijk om volgende week zondag te gaan kijken! Wie er ook wint, het is prima en goh dat is lekker zeg!

  [ # 141 ] 29 March 2021 08:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Heb genoten in de avond.
Toen Natascha en Nandi door waren was het mij daarna om het even.

  [ # 142 ] 29 March 2021 10:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Nog even een terugkoppeling vanuit de familie, waar ik een tolk Nederlandse Gebarentaal NGT heb zitten op de vraag of de gebaren van Nandi gisteren conform NGT waren. Dat waren ze inderdaad en bijna helemaal foutloos uitgevoerd. Dikke plus dus vanuit die hoek.

Verder: gisteren was retespannend. Nandi en Natascha staken er met kop en schouder bovenuit. Ik had wellicht liever Valerie naar de finale gezien dan Tessa, maar op zich kan ik hier ook prima mee leven. Ook gezien het feit dat ik vermoed dat het volgende week eigenlijk alleen tussen Nandi en Natascha gaat.

Oh ja, de sing-off en het slotnummer had echt anders aangepakt moeten worden. Dan maar iets minder lang commentaar en vooral wat minder Albert Verlinde en dan twee sing-offs en twee aparte slotnummers. Ik ben benieuwd hoe ze dat volgende week gaan doen.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 143 ] 29 March 2021 12:08 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

In het verleden was de show met een dubbele eliminatie in tweeën geknipt.

Tijdens de eerste helft was er een sing-off en viel er iemand af. Daarna was een uur lang een ander programma en daarna was er weer een sing-off met een afvaller.
Aangezien er nu geen programma tussen zit, maar alleen een reclame break, was dit nu lastiger te realiseren.

Tijdens de sing-off vond ik Jolijn beter dan Tessa. Maar Jolijn had over het algemeen minder goede kritieken dan Tessa gekregen.

Ik verwacht dat Nandi wint, Tessa alternate wordt (niet dat de rol het nodig heeft..) en Natascha understudy.

  [ # 144 ] 29 March 2021 12:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik vind Tessa geen Maria. Had haar dan eerder in de rol van Barones wel eens willen zien. Nandi en Natascha al Maria/ Alternate waarbij ik dan het meest nieuwsgierig ben naar Natascha omdat ik die nog nooit in het theater heb gezien…

  [ # 145 ] 29 March 2021 12:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Spannende avond met een stuk betere nummers dan vorige week. Nandi en Natascha terecht in de finale, maar ik denk dat Nandi met haar prachtige uitvoering van Stille liefde definitief gewonnen heeft. Hopelijk bieden ze Natascha volgende week de positie van understudy aan. Als derde finalist had ik liever Valerie gezien, maar aangezien zij al twee keer in de sing-off stond had ik dat niet verwacht. Dan had ik liever Jolijn gezien aangezien ik haar gewoon beter vind dan Tessa.

Nog twee dingen die me opvallen:

Waarom beoordeelt Pia alle musicalnummers op zichzelf? Gisteren ging ze bijvoorbeeld bij Valerie best lang door op wat voor type Mary Poppins is. Dat is niet interessant in de zoektocht naar Maria. In mijn ogen moet je bij elk nummer juist denken hoe Maria dat zou doen. Juist met Mary Poppins liggen de links naar Maria voor het oprapen. Het valt me op dat Carline dat wel heel goed doet.

Wat me ook opvalt is dat de Nederlandse uitspraak bij veel kandidaten echt ondermaats is en dat is iets waar ik me al langer aan stoor bij de Nederlandse musical. Het lijkt alsof hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed op de opleidingen en dat vind ik gek. Het lijkt me echt een essentieel onderdeel. Als je bijvoorbeeld naar mensen als Pia, Joke, Vera en Simone luistert is dat zo’n enorm verschil. Ieder woord is verstaanbaar.

  [ # 146 ] 29 March 2021 12:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Luuk - 29 March 2021 12:08 PM

In het verleden was de show met een dubbele eliminatie in tweeën geknipt. Tijdens de eerste helft was er een sing-off en viel er iemand af. Daarna was een uur lang een ander programma en daarna was er weer een sing-off met een afvaller. Aangezien er nu geen programma tussen zit, maar alleen een reclame break, was dit nu lastiger te realiseren

Klopt wat je zegt en ook de reden is plausibel. Kan me wel herinneren in de spelregels te hebben gelezen enkele weken geleden dat er in de aflevering twee sing-offs zouden zijn. Dat is inmiddels wel aangepast zag ik vanmorgen.

Frits zei gisteren dat in de finale geen top drie wordt vermeld alleen de winnares. Dat betekent dus niet al een eliminatie in de liveshow, maar met z’n drieën naar de resultshow.

Dat er eentje afvalt in de liveshow voor het reclameblok staat nog nu nog wel in de spelregels maar zal dus nog wel aangepast worden. Of Frits heeft toch voor zijn beurt gepraat!

  [ # 147 ] 30 March 2021 11:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Faatijn - 11 March 2021 09:05 AM

Ik was ook wel een beetje in shock toen bleek dat Sanne en Tessa in de sing-off stonden.
Ik vind Tessa zeker geen Maria maar had wel gedacht dat ze in de finale zou komen.
Ben toch altijd een beetje achterdochtig, denk dat SE toch altijd iemand naar voren duwen en ik dacht dat dat Tessa was.

Het verbaasde me deze keer ook weer dat Tessa weer gered werd door Pia. Ik vind haar ook geen type voor Maria. Ik moest hierbij terugdenken aan de vorige keer en had toch vooral graag gezien wat Sanne ons nog in de wedstrijd ging tonen, zij is wat mij betreft toch écht wel meer een type Maria (wat ze blijkbaar al bewezen heeft met haar understudy-positie in de vorige versie).

Mijn vermoeden was ook dat SE Tessa naar voor wil duwen (mochten ze Anastasia alsnog van stal willen halen) maar ik las bij de bio van Tessa ook het volgende: ‘In 2019 was ze te zien in Best of Broadway waarmee ze naast Pia Douwes, Willemijn Verkaik, Stanley Burleson en Freek Bartels door heel het land optrad.’ (https://www.stage-entertainment.nl/nl/tessa-sunniva-van-tol). Tja, dan kunnen persoonlijke gevoelens bij Pia ook wel meespelen, niet?

 

  [ # 148 ] 30 March 2021 12:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Pia werd hier vlak voor de eerste try-out vervangen door Anouk Maas, dus vraag me af fo dat zo meespeelt? Mag ook aannemen dat Pia professioneel genoeg is om dit niet te laten meewegen, immers kan ze met alle tien Maria’s ooit nog in een productie staan.

Ik heb tot nu toe nog geen reactie geplaatst over de zoektocht omdat ik het enorm moeilijk vind. Door de bijzondere liedkeuzes kan niet iedereen shinen en dat heeft al meermaals een echte kanshebber de kop gekost. Met name de exit van Sanne zit me hier nog steeds dwars, maar het vetrek van Anouk vond ik ook onterecht. Zij heeft duidelijk niet vaak een nummer gekregen waar ze echt kon laten zien wat ze waard is in het meer klassieke repertoire, waar ze zich duidelijk als een vis in het water voelde (Somewhere, wow!). Sanne was voor mij een top-3-kandidaat, ik vind haar veel meer Maria dan bijvoorbeeld Tessa. Dat ze dan allebei sneuvelen met een suf, nietsig nummer, is dan echt zuur.

Terugkijkend denk ik dat een of twee voorbereidende afleveringen met wat beelden van het selectieproces en workshops en dergelijke, het publiek meer feeling had kunnen geven met de kandidaten en een aantal bijzondere exits had kunnen voorkomen.

Van de top 3 die we nu hebben, zitten er twee bij mijn favorieten vanaf de eerste liveshow: Nandi en Natascha. De laatste levert sowieso een fantastisch visitekaartje af en op basis van wat ik nu gezien heb zou ik er niet rouwig om zijn om haar de show te zien spelen. Het zou me alleen enorm verbazen als Nandi niet wint; zij levert vanaf moment 1 steady kwaliteit af en laat wat mij betreft zien 100% klaar te zijn om als principal een rol te spelen. Tessa heeft in de laatste weken duidelijk een knop omgezet om tijdens haar optredens meer in het moment te zijn in plaats van vanuit vogelperspectief naar haar performance te kijken. Dat kan voor haar alleen maar positief werken in toekomstige producties, maar voor mij is ze geen Maria.

Wie er zondag met de winst vandoor gaat, hangt denk ik ook enorm af van de nummers die ze toebedeeld krijgen. Ik hoop dat er ook een nummer wordt gezongen met iemand anders uit de cast.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 149 ] 30 March 2021 06:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Wat een mooie aflevering. Veel verschil in niveau. Eens Nandi nummer 1, een talent voor de toekomst. Wat Tessa betreft, absoluut een talent, maar voor mij ook geen Maria. Ik vind haar te glamoureus. Ik vind haar zeker geen barones ook, daar is een rijpere actrice en comedienne meer op haar plaats.

Nandi zal veel PR werkzaamheden krijgen, dus een alternate lijkt mij zeker gewenst. Ik verwacht dat er al meiden uit Op zoek naar zijn gecontracteerd voor het ensemble en us positie.

Halve finale, Op zoek naar. Mijn review ?

Natascha - Heel alleen. Mooie inleving. Goed verhaal, waanzinnig nummer!

Jolijn - Walking on sunshine. Hoog piepstemmetje. Ai. Niet echt een succes.

Tessa - Heel even. Gemaakt, mist echtheid. Wel mooi in het laatste refrein.

Nandi: This is my life. Waanzinnig, show! Hierin zag ik wel de boodschap.

Valerie - Tamelijk voortreffelijk. Hier had meer uitgehaald kunnen worden. Zang was niet aangenaam vond ik

Jolijn - Dit keer. Niet iemand waar ik een hele avond naar wil luisteren.

Natascha - Get Happy. Leuk gedaan, goede performance.

Nandi - Stille lief. Geweldig! Het beste nummer in deze race. Waanzinnig knap en het werd gebracht.

Tessa: Diamonds are girls best friends. Geweldige performance, goed gebracht.

Valerie - Your song. Middenmoter. Kwam bij mij niet binnen.

Jolijn en Valerie vond ik het minste van de dames.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 150 ] 01 April 2021 06:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

‘’ De Maria’s worden tijdens de grote finale van Op zoek naar Maria op zondag 4 april 2021 bijgestaan door musicalacteurs René van Kooten, William Spaaij en Milan van Waardenburg. ‘’ (AvroTros)

‹ First  < 8 9 10 11 > 
10 of 11