8 of 11 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 106 ] 14 March 2021 01:45 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Fijn om te zien dat er weer een beetje meer musical wordt gezongen, maar wie heeft bedacht dat Jolijn ‘Jolene’ moet gaan zingen? Dat is toch niet te doen?

(Nu ik het uitgetypt heb snap ik de keuze, ze vonden het gewoon grappig: Jolijn/Jolene)

  [ # 107 ] 14 March 2021 07:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En dan mag Valerie volgende week Valerie zingen (van Amy Whinehouse).

  [ # 108 ] 14 March 2021 10:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Of het stemmen wel helemaal goed gaat als de singoff het mooiste nummer van de avond oplevert is wederom de vraag. Hoop dat we Renee in een andere productie gaan terugzien.

  [ # 109 ] 14 March 2021 10:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Volledig eens, al voelde Renee de bui al hangen, te zien aan haar zenuwen. Ik had Tessa, Jolijn of Renee in de singoff verwacht. Valerie zeker niet, maar velen kenden dat nummer Inspiratie niet en het is juist zo mooi…. Maar dat is dan ook wel een nummer dat moet groeien.

  [ # 110 ] 15 March 2021 03:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2021-02-21

kort mijn opinie bij gisterenavond! Wat een leuke, leuke show was het!!

Tessa: Niet het meest gemakkelijke nummer maar ik heb er wel van genoten. Haar uitstraling paste goed bij het nummer. Ik hou van haar warme kleur, in de laagte is iets meer uitspraak soms wenselijk, maar ik heb genoten van wat ze gisteren deed.

Natascha: mooie klassieke stem en lichte aarzeling bij de vocalise toch mooi in de interpretatie gestopt. Zeer geschikt voor dit repertoire en (dus ook voor Maria) en prachtige uitstraling. Paar lichte onzuiverheden maar als ze zo blijft groeien, vast wel iemand voor een goede US-positie (aangezien het naar mijn idee heel raar moet lopen moest iemand bepaald het niet worden)..

Jolijn: De verrassing van de avond. Vorige week was ze naar mijn mening het zwakste, maar over werkpunten je eigen maken gesproken… Wat een prachtige revanche en wat een inleving van binnenuit!! Ik vind haar nog steeds geen Maria, (daarvoor vind ik haar te jong ogen en haar stemkleur echt wat te helder en wat warmte missen maar stiekem hoop ik dat ze ook Liesl nog moeten casten, zou ze perfect doen :) Ik las elders ook: Kan Frozen the Musical niet komen, dan casten we Jolijn gelijk als Anna? Prima plan!!

Anouk: Kijk, dit is nu gewoon haar kracht en het type nummers dat haar type stem moet zingen. Tuurlijk struggled zij meer met nummers als Let’s hear it for the boy. Het is gewoon een compleet ander type, ook vocaal waar je dan voor cast. Dus dankjewel AVRO om eindelijk een pak meer klassiekere musicalnummers tevoorschijn te toveren deze aflevering. Inleving mag zeker nog meer, maar vocaal gaf ze zeker een visitekaartje af. Aangezien Maria ook niet de meest “interessante rol” is maar ik ook niet per sé hou van het te veel moderniseren :p” (ze moet niet ineens superstoer of tegendraads gaan zijn); wil ik vooral een Maria die heel goed zingt. Iemand met niet gewoon een mooi timbre maar met een heel mooi timbre met iets onderscheidends wat Anouk zeker heeft. Blij dat ze door mocht. Benieuwd of ze volgende week eenzelfde groeispurt op interpretatievlak kan maken als Jolijn deze week.

Rénee: prima zangeres en actrice maar kon me wel vinden in het “gespeelde”-commentaar. Hoewel ik het stiekem ook wel leuk vond. Alleen….ik blijf haar echt niet het type vinden… 101 andere rollen waar ik haar zo voor zou willen hebben (soM_ The baroness. Gisteren die nummers nog eens beluisterd en Renée heeft ook wel echt dat aristocratische, miss Hannigan in annie, Beatrice als Rebecca ooit naar hier komt,...). Ze zal de rol zeker kunnen spelen maar er zijn teveel mensen in de running die veel meer zonder er moeite voor te hoeven doen het type zijn. Slotlied zong ze erg mooi maar en ze kan zeker klassiek klinken maar ook daar schreeuwde het niet Maria voor mij. Ze heeft volgens mij geen van nature klassiek geluid zoals bv. Anouk wel heeft. Ik had haar in de sing off verwacht.

Nandi: ik herhaal mezelf maar ik stel voor dat we haar nu al de rol geven, en bij de anderen zoeken naar alternates en us. Gisteren zag ik zowel een Maria die impulsief op een fluitje blaast om de kapitein terug te halen en ik kan me zo voorstellen dat ze jurkjes uit gordijnen haalt. En een mooie, goed projecterende stem. Ze benut elke vocale mogelijkheid optimaal. Prettig, open en ontwapenend om naar te kijken. Ik kreeg Julie Andrews-vibes en ik weet dat dat misschien niet nodig is maar ik betrap mezelf wel dat, omdat de film zo iconisch is, ik een type het leukst vind, die een soort gelijke vibe uitstraalt.

Valerie: Tja, na een ijzersterke eerste aflevering kan ze me niet meer naar zich toetrekken. Inspiratie vind ik zo een prachtig nummer maar ik had het idee dat ik naar een popsong zat te luisteren :.... halve zinnen die wegvielen in de laagte, weinig zinsbogen en spanning…. prachtige stem maar ik onthoud haar niet. Dus ook haar had ik in de sing off verwacht… waarin ze wel bewijst dat haar forté echt in de dramatische nummers lijkt te liggen dus ik snap de keuze van Pia zeker.

[ Gewijzigd: 15 March 2021 05:55 PM by musicaltheatermeisje1 ]
  [ # 111 ] 16 March 2021 06:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

musicaltheatermeisje1 - 15 March 2021 03:18 PM

Jolijn: De verrassing van de avond. Vorige week was ze naar mijn mening het zwakste, maar over werkpunten je eigen maken gesproken… Wat een prachtige revanche en wat een inleving van binnenuit!! Ik vind haar nog steeds geen Maria, (daarvoor vind ik haar te jong ogen en haar stemkleur echt wat te helder en wat warmte missen maar stiekem hoop ik dat ze ook Liesl nog moeten casten, zou ze perfect doen :)

Ik zou het juist leuk vinden als ze Natascha daarvoor zouden casten. Absoluut de ontdekking van de show. Alleen nog te onervaren om meteen een hele productie te laten dragen. Dus laat haar maar meters maken in een mooie bijrol.

  [ # 112 ] 19 March 2021 06:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Mag ik ook even zeggen dat, los van dat het afgelopen zondag inderdaad niet Renee’s beste optreden was, er aan deze ingekorte versie van ZEUR NIET weinig eer te behalen viel? Ik merk sowieso dat, in tegenstelling tot andere Op Zoek Naar-reeksen, soms rare keuzes worden gemaakt met inkorten. Abrupte overgangen in een lied/tekst die weggespeeld moeten worden die toch wel veel van je acteerskills vragen. Dat nummers ingekort moeten worden om in dit tv-format te passen zijn we gewend, maar de manier hoe dit met Zeur Niet werd gedaan sloeg echt totaal de plank mis, in mijn beleving. Zo werkt het nummer niet (meer).

Maar misschien zeur ik te veel ;-)

  [ # 113 ] 20 March 2021 01:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Quin - 19 March 2021 06:15 PM

Mag ik ook even zeggen dat, los van dat het afgelopen zondag inderdaad niet Renee’s beste optreden was, er aan deze ingekorte versie van ZEUR NIET weinig eer te behalen viel? Ik merk sowieso dat, in tegenstelling tot andere Op Zoek Naar-reeksen, soms rare keuzes worden gemaakt met inkorten. Abrupte overgangen in een lied/tekst die weggespeeld moeten worden die toch wel veel van je acteerskills vragen. Dat nummers ingekort moeten worden om in dit tv-format te passen zijn we gewend, maar de manier hoe dit met Zeur Niet werd gedaan sloeg echt totaal de plank mis, in mijn beleving. Zo werkt het nummer niet (meer).

Maar misschien zeur ik te veel ;-)

Ik ben het wel met je eens! Wat mij ook al vaker opvalt aan talentenjacht programma’s, is dat het stemmend publiek weinig geheugen heeft d.w.z. de artiest beoordeelt op het laatste optreden, waarbij dan ook nog het soort liedje van belang is. Willemijn kreeg 2x een niet passend nummer en hup, eruit. Niet dat ze heel ver was gekomen, maar toch.

Ook bij The Voice was er gisteravond een shock-exit. Channah Hewitt (Lion King, Tina - Hamburg) moest van coach Waylon een moeilijk en complex R & B nummer zingen. Maar als iemand het kan in Nederland, ben jij het, vond Waylon. En ze nailde het qua zang, maar het nummer zelf sprak mij totaal niet aan. Blijkbaar velen niet, dus Channah exit, terwijl zij in mijn ogen de wedstrijd met gemak had kunnen winnen. Ook hier een duidelijk verkeerde nummerkeuze die een kandidaat fataal wordt.

Terug naar OZNM. Afgelopen zondag vond ik Tessa de minste, het kwam bij mij niet binnen qua zang en dans (Bij Little Mermaid overtuigde ze me wél!) Ook Jolijn kan me nog steeds niet boeien, iets wat ze bij Mamma Mia! wél deed. En zelfs Nandi had ik beter zien doen in eerdere afleveringen. Sing-off wat mij betreft Tessa en Jolijn.

Renee had pech met nummerkeuze, zoals Quin hierboven al aangeeft. In de middenmoot wat mij betreft deze keer.

Natascha en Valerie stonden in mijn top 3. Twee mooie musicalnummers naar mijn mening overtuigend gebracht. Het probleem met “Inspiratie” is wel dat dit een nummer is dat bij herhaaldelijk beluisteren groeit, althans, zo heb ik het ervaren. Lang niet iedereen zal de musical “Joe” gezien hebben of het singletje van Mathilde Santing nog kennen, dus voor velen zal dit de eerste keer zijn geweest of lang geleden zijn (bij OZNE Marleen).  Dat Valerie uiteindelijk tot de twee laatsten behoorde is naar mijn idee daaraan te wijten. Onbekend maakt onbemind. De uitvoering vond ik prima.

Top of the bill deze week Anouk. “Somewhere” is één van de mooiste nummers uit WSS en als je het dan ook nog eens zó brengt. Kippenvel all over! Ik snap nu dat ze alternate Christine is bij de UK-tour van The Phantom.

Kortom, niet eens met kandidaten in de sing-off, daar hadden anderen horen te staan. En eigenlijk lieten ze dat zelf ook horen door een mooie versie neer te zetten van “I know him so well”. Zo jammer dit, maar ja er kan er maar één winnen over twee weken!

  [ # 114 ] 20 March 2021 02:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

hannetje - 26 January 2021 10:09 AM

Het is al zo’n niet originele zoveelste herhaling (maar dat hadden we al geconstateerd). Ik had liever een andere zoektocht gehad.

Niet alleen herhaling van The Sound of Music; ook naar Maria zijn ze al eerder op zoek geweest.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 115 ] 20 March 2021 02:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

martijn-j - 26 January 2021 01:49 PM

Ik denk dat ik eerst een aflevering moet zien om te beoordelen of ik er op zit te wachten. De tijden zijn natuurlijk wel veranderd. Zo kun je nu niet meer met tien witte meisjes aankomen. Dat kan wel zorgen voor een nieuwe interessante kijk op de musical. Ik wacht het allemaal even af.

Historisch gezien kan dat nog steeds en moet het in mijn ogen zelfs.
Ik wordt een beetje kriebelig van het per se sociaal maatschappelijk gedwongen ‘inclusief’ casten, ook als dit historisch helemaal niet past.
Voor een Angel in Rent maakt het niet uit of hij wit of zwart of alles er tussenin is, maar Mozart in een Mozart musical is historisch toch echt wit!
En als er ooit een musical over Barack Obama of Marten Luther King komt, kast je daar toch ook geen anders getinte met dan Afrikaans ogende types voor mag ik hopen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 116 ] 20 March 2021 02:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Luna24 - 20 March 2021 02:06 PM
martijn-j - 26 January 2021 01:49 PM

Ik denk dat ik eerst een aflevering moet zien om te beoordelen of ik er op zit te wachten. De tijden zijn natuurlijk wel veranderd. Zo kun je nu niet meer met tien witte meisjes aankomen. Dat kan wel zorgen voor een nieuwe interessante kijk op de musical. Ik wacht het allemaal even af.

Historisch gezien kan dat nog steeds en moet het in mijn ogen zelfs.
Ik wordt een beetje kriebelig van het per se sociaal maatschappelijk gedwongen ‘inclusief’ casten, ook als dit historisch helemaal niet past.
Voor een Angel in Rent maakt het niet uit of hij wit of zwart of alles er tussenin is, maar Mozart in een Mozart musical is historisch toch echt wit!
En als er ooit een musical over Barack Obama of Marten Luther King komt, kast je daar toch ook geen anders getinte met dan Afrikaans ogende types voor mag ik hopen.

Ik wil die discussie best voeren, maar denk dat deze topic niet de juiste plaats is.

  [ # 117 ] 20 March 2021 02:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

martijn-j - 20 March 2021 02:14 PM

Ik wil die discussie best voeren, maar denk dat deze topic niet de juiste plaats is.

Dat is het ook onderdaad niet, maar de voorzet was gedaan, dus daar wilde ik toch even op reageren.
Wat mij betreft terug naar Maria ;-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 118 ] 20 March 2021 04:14 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2021-02-21

ik keek net even de versie van zeur niet van Rosalie bij Mary Poppins terug. Die vind ik heel leuk, humoristisch en vooral erg naturel overkomen en ook wel passend voor Mary Poppins.                                                          Op die manier geknipt kan ik er ook wel bij het kwajongensachtige en tegelijk het doorzetten van Maria van in het liedje I have confidance in zien . Maar ik weet niet of daar op dezelfde manier in geknipt is als bij deze zoektocht?

Louter hypothetisch zit ik me nu te bedenken dat ik het vorige week superinteressant had gevonden als ze de nummers van Renée en Nandi hadden omgewisseld :).

  [ # 119 ] 21 March 2021 12:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Jolijn - ‘Non, je ne regrette rien’ (Piaf, de Musical).
Nandi - ‘Just Give Me a Reason’  (P!nk en Nate Ruess).
Anouk - ‘Het dorp’ (Sonneveld).
Tessa - ‘I Feel Pretty’ (West Side Story) .
Valerie -  ‘One Day I’ll Fly Away’ (Moulin Rouge!).
Natascha - ‘River Deep, Mountain High’  (TINA).

Op de site staat ook:’ Vanavond zijn er nog twee extra optredens. Wat voor optrendens dit zijn, zie je vanavond om 20.25 uur op NPO 1.’

  [ # 120 ] 21 March 2021 12:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Flinke achteruitgang ten opzichte van vorige week. Maar één musicalnummer en maar één keer Nederlands, terwijl er een prima vertaling van I Feel Pretty bestaat. Vreemd.

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 11