9 of 11 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 > 
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 121 ] 21 March 2021 12:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Aardige kluif voor Jolijn om dit liedje te zingen. En Nandi heeft voor het eerst een nummer waar je niet zoveel mee denkt te kunnen. Ben benieuwd..

  [ # 122 ] 21 March 2021 12:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het ook heel oneerlijk verdeeld tot nu toe.

Tessa: vijf keer musical, drie keer Nederlands (ik reken Mamma Mia hier tot musical aangezien ze die in het Nederlands zong)
Nandi: drie keer musical, één keer Nederlands
Anouk: twee keer musical, twee keer Nederlands
Natascha: twee keer musical, één keer Nederlands
Valerie: één keer musical, twee keer Nederlands
Jolijn: één keer musical, één keer Nederlands

  [ # 123 ] 21 March 2021 12:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ja, dit is best vreemd. Degene die de liedjes kiest, heeft volgens mij geen musical feeling in ieder geval

  [ # 124 ] 21 March 2021 01:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

MusicalN - 21 March 2021 12:25 PM

Jolijn - ‘Non, je ne regrette rien’ (Piaf, de Musical).
Nandi - ‘Just Give Me a Reason’  (P!nk en Nate Ruess).
Anouk - ‘Het dorp’ (Sonneveld).
Tessa - ‘I Feel Pretty’ (West Side Story) .
Valerie -  ‘One Day I’ll Fly Away’ (Moulin Rouge!).
Natascha - ‘River Deep, Mountain High’  (TINA).

Op de site staat ook:’ Vanavond zijn er nog twee extra optredens. Wat voor optredens dit zijn, zie je vanavond om 20.25 uur op NPO 1.’

Gekkig lijstje. Natascha en Valerie hebben naar mijn idee al eens dergelijke liedjes gezongen, Jolijns stem past m.i. totaal niet bij het repertoire van Piaf en in Anouk & Sonneveld zie ik ook nog geen goede combinatie. Just Give Me A Reason is qua genre wel een hele vreemde eend in de bijt, maar ik vind het eigenlijk wel interessant dat juist Nandi dat moet zingen. Al was het misschien beter geweest als er was gekeken naar de catalogus van popzangeressen die in het Nederlands zingen (daar zijn er tegenwoordig echt genoeg van).

  [ # 125 ] 21 March 2021 05:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Als ik zo naar de nummers kijk zijn Valerie en Natascha met twee vingers in de neus door naar volgende week.

Ben benieuwd hoe Jolijn het Piaf-nummer neerzet. Dat kan alle kanten op gaan. Eigenlijk is ze veel te jong voor zo’n nummer. Het Dorp, ja dat krijgt zelfs in een mindere uitvoering sowieso wel stemmen en Nandi gaat deze wedstrijd winnen, dus…sing-off zonder een optreden gehoord te hebben: Tessa en Jolijn. We gaan het zien straks.

  [ # 126 ] 21 March 2021 07:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Tussen dit soort nummers valt een nummer als dat van Anouk weg, vrees ik. Veel vocaal popgeweld, dan komt een klassieker als ‘Het Dorp’ saai over. Ben benieuwd wat ze daarvan maakt. Ze heeft heel veel in huis, maar ik zie haar meer als een ‘klassieke’ musicalactrice (het ‘Christine’ type) en minder als een kleinkunst-actrice. Ik hoop dus vooral dat het niet vooral op vocale kracht wordt gegooid, want daar is dit nou niet echt het nummer voor. Nou moet ik zeggen dat ik dit nummer zelden sterk heb zien uitgevoerd worden door een vrouw. Als een man het zingt heeft het iets melancholieks, bij een vrouw vind ik het vaak saai. Maar dat zal misschien aan mij liggen.

Anouk en Jolijn hebben beide nummers die je niet van ze verwacht. Het kan of verrassend uitpakken of…nét niet.

En één Nederlands nummer in het hele programma vind ik erg kwalijk, ja.

  [ # 127 ] 21 March 2021 10:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Bergen en dalen: vorige week top met Somewhere, vandaag na het Dorp in het dal naar de singoff en naar huis, maar die eindnoot was top!
En dan heb ik het natuurlijk over Anouk.

Had het graag anders gezien maar dat was de vorige twee keren ook al zo, met het vertrek van Renee en Sanne.

  [ # 128 ] 21 March 2021 11:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ergens vind ik het ook wel verfrissend - in tegenstelling tot andere talentenjachten - dat het hier echt niet gaat om louter de mooiste stem. Iedere keer komt de overtuiging en het gelaagd spel terug. Dat is ook wel eens anders geweest.

  [ # 129 ] 22 March 2021 12:19 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Quin - 21 March 2021 07:35 PM

Tussen dit soort nummers valt een nummer als dat van Anouk weg, vrees ik. Veel vocaal popgeweld, dan komt een klassieker als ‘Het Dorp’ saai over. Ben benieuwd wat ze daarvan maakt. Ze heeft heel veel in huis, maar ik zie haar meer als een ‘klassieke’ musicalactrice (het ‘Christine’ type) en minder als een kleinkunst-actrice. Ik hoop dus vooral dat het niet vooral op vocale kracht wordt gegooid, want daar is dit nou niet echt het nummer voor. Nou moet ik zeggen dat ik dit nummer zelden sterk heb zien uitgevoerd worden door een vrouw. Als een man het zingt heeft het iets melancholisch, bij een vrouw vind ik het vaak saai. Maar dat zal misschien aan mij liggen.

Jij bent ook veel te bescheiden, want wat je hier schreef kwam gewoon uit helaas!

  [ # 130 ] 22 March 2021 01:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Dank u ;-)
Volgende week dus al de Halve Finale.  Ik ben welk benieuwd vanaf welk punt de dames zelf nummers mogen aandragen, gezien het nu hard gaat.

Ik zei gisteren wel nog tegen m’n medekijkers: wat een rotvaart heeft dit programma tegenwoordig. Ik heb het gevoel alsof Frits de hele tijd in z’n oortje krijgt: door! door! Juryleden, hou het kort. Niet spontaan invallen. En schrap die intro’s of instartfilmpjes maar, dan gaat het nog sneller.

  [ # 131 ] 22 March 2021 02:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Gekeken? Mijn aantekeningen op m’n blocknote:

Respect voor iedereen die op tv auditeert. ?

Jolijn - Kwam bij mij niet binnen. Lege huls. Prachtig nummer, maar niet bij haar stem.
Ik miste inleving.

Nandi - Just give me a reason. Mooi! Ik vond haar krachtig, wel wat te klassiek gezongen.

Anouk - Ze zong ‘t Dorp aardig, maar niet denderend. Blijft voor mij een leuk ensemble meisje. Beetje degelijk.

Tessa - I feel pretty. Ik vind haar een zangtalent. Mooie uitstraling en speels, toch pakte ze de camera niet.

Valerie: Prachtig! Feedback Jamai vond ik onterecht. Ze was zo mooi, breekbaar en puur.

Natascha - River deep mountain high. Wat een beauty en pressence! Eens met het jurycommentaar, meer los. Wel een talent.

Oei, veel sterke optredens. Sing off: Anouk en Jolijn. Dat werd Valerie onterecht wat mij betreft.

Nandi blijft de sterkste. Ik ben benieuwd hoelang Tessa het nog uithoudt, ze mist de gunfactor wat. Of dat komt doordat ze al drie rollen speelde weet ik niet. 

Finale: Nandi. Natascha en Tessa?

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 132 ] 22 March 2021 02:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Frits was juist spontaner dan ooit! En wat was het vreselijk 😃 Maar ik begrijp wat je bedoelt, überhaupt maar zeker gisteren was er weinig tijd om bij de kandidaten individueel stil te staan. Daarbij heb ik meerdere vragen voor de stylist en de regisseur. En voor Frits. Maar ik weet niet of ik zijn spontane antwoord wel aankan.

Ik zei het al in de chat, maar het is eigenlijk wel heel erg dat Anouk na Sylvia & Sanne al de derde afvaller is bij wie we in het afscheidsnummer pas horen hoe goed het materiaal van SOM bij haar past. Natuurlijk kan een klassiek geschoolde vrouw van begin 20 weinig met Het Dorp of Let’s Hear It For The Boy. Zo zonde, al die rare liedkeuzes (ook bij andere kandidates).

Het zoeken naar zowel Maria als een allround musicalster levert gewoon een vrij halfbakken resultaat op; Nandi werd door jury & publiek bijvoorbeeld al meteen gebombardeerd tot dé Maria (en terecht). Gisteren bracht ze het er wmb echter niet zo goed vanaf met dat nummer van Pink. Toch werd ze alsnog door de jury als de beste of op-één-na beste van de avond bestempeld. Jolijn groeit na een niet-zo-denderende start met de week, maar laat nou nooit iets écht goeds zien. Wel gaat ze iedere week probleemloos door. Op basis van uitstraling snap ik dat, maar ik kan me nou niet indenken dat ze Bergen en Dalen zo goed kan zingen als Anouk dat gisteren deed. Natascha blijft me overigens wel verrassen, ik gun haar een finaleplaats. Al gok ik dat ze die niet krijgt.

Gelukkig blijft de entertainmentwaarde van Frits z’n praatjes en Pia’s kledingkeuzes ongekend hoog. En als zelfs dat niet volstaat zit de jury wel 5 minuten te bakkeleien over een bed dat wel of niet genoeg gebruikt werd 😂

  [ # 133 ] 22 March 2021 02:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

edit: dubbele post

  [ # 134 ] 22 March 2021 03:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het jammer dat Anouk naar huis moest. Ik vond haar in de eerste show het minst van iedereen maar daarna liet ze groei zien en overtuigde ze vorige week met een prachtige versie van Somewhere. Ik twijfel er bij haar niet aan of ze de rol van Maria kan zingen. Bij andere kandidaten heb ik die twijfel nog wel. Als ze niet terug kan naar de UK Tour van The Phantom zou het me niet verbazen als ze understudy Maria wordt. Ook denk ik dat zij andere klassieke rollen goed zou kunnen spelen. Het jammere is alleen dat in Nederland nooit klassieke musicals te zien zijn en altijd weer gekozen wordt voor The Sound of Music.

Als ik nu een top drie moet aanwijzen zou zeggen Nandi en Natascha en verder is alles mogelijk. Valerie gaat het denk ik niet redden aangezien zij al twee keer in de sing-off heeft gestaan. Tessa stond daar ook al een keer. Jolijn vind ik moeilijk in te schatten.

  [ # 135 ] 24 March 2021 02:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Iets wat me opviel:
Pia hoopt denk ik dat “Das gewisse etwas” het nieuwe “Pezazzzz!” wordt . 😄

‹ First  < 7 8 9 10 11 > 
9 of 11