3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Sweeney Todd (2023)
  [ # 31 ] 25 April 2023 02:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik dacht dat je op mij reageerde, omdat je niet geciteerd had. Vandaar. Overigens werd het ook niet zo stellig gezegd als jij het overnam. Het ging om een specifieke recensent met twee recensies als onderbouwing. Hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk.

  [ # 32 ] 25 April 2023 03:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@martijn-j Reageerde niet op jou alleen. Ik vind, dat er altijd erg overdreven gereageerd wordt als zoiets als Sweeney Todd negatief wordt beschreven, want dan snappen “ze” het blijkbaar niet. Staat nog net niet Gerda van drie hoog bij, die alleen van kleurtjes houdt ofzo…. Ja, Sondheim is ingewikkeld en nee is geen Mamma Mia. Maar niet alle Sweeney’s zijn top. Deze niet.

  [ # 33 ] 25 April 2023 06:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

poohfan - 25 April 2023 02:27 PM

“Dit is de tweede recensie van deze auteur in korte tijd die zo uitgesproken negatief is en mijn inziens aantoonrlt dat deze persoon geen benul heeft van deze kunstvorm (kan er naast zitten natuurlijk).”

Dat zegt dus wel iemand……

Wellicht heb ik mijzelf verkeerd uitgedrukt. Het gaat mij ook niet per se om dat het negatief is. Het gaat mij meer om de formulering en inhoud van het geschreven stuk. Ook de positieve recensies van deze recensent kunnen mij niet bekoren. Martijn-J verwoord het beter en slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop.

  [ # 34 ] 25 April 2023 06:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

En wat betreft de opmerking “niet alle Sweeneys zijn top”; zeker dat klopt. Maar deze versie is in mijn optiek prikkelender dan de Opus one productie die ik zelf heel braaf vond.

  [ # 35 ] 25 April 2023 08:21 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

martijn-j - 25 April 2023 09:20 AM

Als hij wil weten waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt kan hij dat beter aan het creatieve team vragen.

Ik vermoed wel dat de recensent een persmap heeft gekregen, niet? Hij had zich alvast kunnen inlezen.

Is er trouwens een programmaboekje uitgebracht?
(Bij Come From Away wel, maar was wel eerder een reclamefolder).

 

  [ # 36 ] 26 April 2023 07:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

charlie - 25 April 2023 08:21 PM

Is er trouwens een programmaboekje uitgebracht?

Ja er is een digitale versie. In het theater is er een QR code te scannen en er staat een link in het mailtje dat je na de voorstelling van het DeLaMar ontvangt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 37 ] 27 April 2023 07:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

charlie - 25 April 2023 08:21 PM

Ik vermoed wel dat de recensent een persmap heeft gekregen, niet? Hij had zich alvast kunnen inlezen.

Ik denk dat je overschat welke informatie pers krijgt. Doorgaans niet meer dan ook op de site staat. Navragen kun je natuurlijk altijd doen, maar je bekijkt een voorstelling vanuit het perspectief van de bezoeker en deze heeft die mogelijkheid doorgaans ook niet, op de spaarzame met een Q&A na.

Een andere invalshoek kan heel verfrissend zijn, maar vaker ervaar ik deze toch als gezocht, als artistiek geneuzel. Sommige titels als Jesus Christ Superstar lijken hier patent op te hebben, bij Sweeney heb ik dat tot nog toe nooit gehad. Ik heb een paar recensies gelezen en ik ben eigenlijk wel van plan nog voor mijn bezoek iemand uit de productie te vragen wat de gedachte had moeten zijn. Er is een tijd voor puzzelen en een tijd voor musicalbezoek, maar de combinatie bevalt me zelden.

Theo - 26 April 2023 07:59 AM
charlie - 25 April 2023 08:21 PM

Is er trouwens een programmaboekje uitgebracht?

Ja er is een digitale versie. In het theater is er een QR code te scannen en er staat een link in het mailtje dat je na de voorstelling van het DeLaMar ontvangt.

Voor een oudere musicalbezoeker is dit toch gewoon nee :-D

[ Gewijzigd: 27 April 2023 07:14 AM by Jeroen ]
  [ # 38 ] 27 April 2023 10:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het is handig om een en ander na te lezen maar doe mij inderdaad maar een fysiek programmaboek. Net als al die audiofiles en downloads tegenwoordig. Ik heb liever een tastbare CD :-)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 39 ] 27 April 2023 09:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Theo - 26 April 2023 07:59 AM
charlie - 25 April 2023 08:21 PM

Is er trouwens een programmaboekje uitgebracht?

Ja er is een digitale versie. In het theater is er een QR code te scannen en er staat een link in het mailtje dat je na de voorstelling van het DeLaMar ontvangt.

Zou je de link hier kunnen posten?
Ik heb mijn ticket aan de kassa zelf gekocht dus ik heb geen mail gekregen.
Ik zag een avant-première en heb geen QR-code gezien.

Zowel op de site van Medialane als op de site van Delamar vind ik ook niets terug. Je kan alleszins niet op de foto’s van de acteurs klikken om hun biografieën te lezen.

  [ # 40 ] 28 April 2023 09:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Hierbij de link naar het programma Sweeney Todd

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 41 ] 28 April 2023 09:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het is pauze bij sweeney. Ik ben er nog niet achter of de gevangenis setting nut heeft. Decor is leuk, ik hou van decor met veel deuren en verdiepingen. Wel wat mooie dingen gezien.

Kritiek is wel verstaanbaarheid. Ik ken de teksten en de inhoud maar heb bij sommige stukken moeite het te verstaan.

Geen last van Simone’s accent, maar ze wisselt wel bij sommige stukken / noten als het meer lyrisch wordt.

Kan het zijn dat het zo’n lange zit wordt doordat sommige stukken langzamer zijn dan oorspronkelijk? Ik vond De Vieste Pasteien erg traag. Maar ik ben niet heel erg thuis in deze voorstelling.

Voor aanvang vroegen de mensen achter mij aan de zaalwacht naar de recensies. De zaalwacht begon over de AD recensie, en dat je bij deze voorstelling wel voorkennis nodig hebt. Daar ben ik het (tot nu toe) wel mee eens. Ik denk dat je dingen mist in het verhaal door ontbreken van duidelijke setting dmv kostuum en decor bijv.

Laatste tip, neem geen stoel als die links buiten het toneellijst valt. Volle 70 euro voor een plek met een dode hoek waar ik scenes van
Turpin en Joanna mis… De manager gaat het door geven, maar ik verwacht niet dat dat helpt 😉

  [ # 42 ] 28 April 2023 11:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

op de premiere hadden bezoekers wel een fysiek programma in de hand?

  [ # 43 ] 29 April 2023 06:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Tweede akte maar 1 scene gemist door de dode hoek. Had eigenlijk zo’n beginnersfout niet verwacht van Frank van Laecke.

Het was een oké voorstelling, middle of the road. Allemaal prima, geen echte uitschieters naar boven of naar onder.

Ben niet weg van de nieuwe invalshoek. “We gaan een keer wat anders doen.” Is het nodig? Nee. Draagt het iets bij tot nieuwe inzichten? Nee.
Is dit lastig voor mensen die het verhaal niet kennen? Ja. 

Kan iemand zich herinneren wie er op de plaats van Judas zit in het laatste avondmaal tableau? Afhankelijk van wie er zit wil ik daar nog wel een ondiep extra laagje in zien.
(En met een cast van 12, wie ontbreekt er in dit tableau 😉)

  [ # 44 ] 29 April 2023 07:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Klaske - 29 April 2023 06:14 PM

Kan iemand zich herinneren wie er op de plaats van Judas zit in het laatste avondmaal tableau? Afhankelijk van wie er zit wil ik daar nog wel een ondiep extra laagje in zien.
(En met een cast van 12, wie ontbreekt er in dit tableau 😉)

Bartolomeüs - ontbreekt
Jakobus de Mindere - ensemble
Andreas - ensemble
Judas - Turpin
Petrus - Lovett
Johannes - Beadle
Tobias
Jezus - Todd
Thomas - Beggar woman
Jacobus de Meerdere - Anthony
Filippus - Johanna
Mattheüs - ensemble
Taddeüs - ontbreekt
Simon - Pirelli

 

  [ # 45 ] 29 April 2023 08:34 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Voor mij voegde de nieuwe versie ook niks toe. Vond het wel weer een goede voorstelling. Alleen mijn voorkeur gaat wel uit naar de opus one versie. Door het abstracte kan ik me minder goed inleven. Dat kan ook aan mij liggen natuurlijk haha. Wel leuk bedacht die scherven als scheermessen bijvoorbeeld maar ik zat bij de vorige versie echt veel meer in spanning toen er echt werd geschoren met een scheermes. Alle spelers wel echt super goed maar jammer van de nieuwe insteek…

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4