4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Sweeney Todd (2023)
  [ # 46 ] 05 May 2023 07:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ja mensen naast mij snapten plot ook niet helemaal. Joanna kind van bedelaar en Sweeney maar donker gekleurd. Bedelaar eerdere vrouw van Sweeney uit gesticht maar “verloren”. Mrs Lovett die dit weet…
Dit was voor mij duidelijker uit vorige versie… Eh ja blanke ouders met een dochter met donkere huid moet je even plaatsen…

Edit Luuk: Spoilers geel gemaakt

[ Gewijzigd: 06 May 2023 11:20 AM by Luuk ]
  [ # 47 ] 20 May 2023 08:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag deze voorstelling gezien.

Ik ben niet zo zuur als de recensent van het AD, maar ook ik heb moeite met de gevangenissetting. Waarom hiervoor gekozen is en wat het dan toevoegt, is me absoluut niet duidelijk. Ik ga me dan ook afvragen waar mannen en vrouwen samen in een gevangenis zitten. Dan had ik het interessantee gevonden als het een all-male of all-female cast was geweest.

Dat je bij props wat verbeeldingskracht nodig hebt, is verder niet zo’n punt. De terugkerende klant vond ik hilarisch en waarom zou je dat ook niet doen? Decor was verder prima functioneel. Ik zat rechts op rij 8 en had niet echt last van een dode hoek.

Qua performance vond ik iedereen degelijk, niet een échte uitblinker. Ik heb HPJ volgens mij nooit eerder zien spelen; misschien is zijn performance uitmuntend hier (award-waardig, blijkbaar?), maar voor mij bleef hij wat op de oppervlakte. Bijzonder wel dat, bij een voorstelling die Sweeney Todd heet, de persoon die Sweeney Todd speelt niet als laatste buigt.

Ik denk dat de versie van Opus One me meer deed.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 20 May 2023 09:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bij Sweeney buigt de ster van de show meestal het laatst en hier is dat Simone Kleinsma. Ze is de grootste naam in de cast en de show is op haar eigen verzoek teruggehaald omdat ze deze rol nog graag eens wilde spelen. Dit dan weer in het kader van haar jubileumjaar. In de oorspronkelijke versie was het Angela Lansbury die als laatste applaus haalde.

  [ # 49 ] 21 May 2023 07:17 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dit weekend de voorstelling op de valreep nog gezien. Ik heb een hele leuke avond gehad. Altijd erg fijn om voorstellingen met muziek van Sondheim te zien.
De nieuwe setting voegde voor mij niet echt iets toe. Het was leuk bedacht, maar ik vond het niet bijdragen aan het geheel. De cast vond ik sterk. Eigenlijk niet echt een zwakke schakel, al had ik alleen bij Valerie wat moeite met de verstaanbaarheid af en toe.

Ik heb de OpusOne versie een aantal keer gezien en die versie deed me wel meer. Ik vond Vera Mann een stuk sterker als Mrs Lovett dan Simone. Simone is absoluut een vakvrouw, maar ze raakte me hiermee niet. Zoals iemand eerder hier al zei: een beetje Kees uit Kees & Co. Ik vond Vera meer constant in haar accent, de humor meer on point en haar liefde voor Sweeney en Tobias was ontroerend. Nu bleef dat een beetje vlak waardoor “niemand zal je kwaad doen” ook niet echt overkwam.

Al met al een hele fijne avond gehad, maar als ik mocht kiezen dan heeft de OpusOne versie mijn voorkeur.

  [ # 50 ] 21 May 2023 08:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

MarronSisters - 21 May 2023 07:17 AM

Simone is absoluut een vakvrouw, maar ze raakte me hiermee niet. Zoals iemand eerder hier al zei: een beetje Kees uit Kees & Co.

Ik had bij Simone héél erg het idee dat ze exact hetzelfde stond te doen als in 1993. Later heb ik dit ook van iemand bevestigd gekregen. Het leek daardoor alsof ze door iemand anders geregisseerd was dan de rest van de cast, wat voor het plaatje natuurlijk niet helpt.

[ Gewijzigd: 21 May 2023 08:23 AM by S7rin ]
‹ First  < 2 3 4
4 of 4