2 of 10 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Wat voor studie/werk doe je?
  [ # 16 ] 19 February 2007 04:11 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik zit nu in het tweede jaar van de studie Geschiedenis op de Radboud Universiteit in Nijmegen!
Ik weet nog niet 100% wat ik er later mee wil doen (ben het vooral gaan studeren omdat ik ‘t leuk vond, niet omdat je er een of andere geweldige baan mee kunt krijgen - dat kun je niet met alleen Geschiedenis 😉), maar ik denk dat ik de journalistiek in wil uiteindelijk. Het bevalt me nog erg goed allemaal, ga over een jaartje ook een half jaar in Engeland studeren en daar heb ik ook al super zin in!

Oh ja, verder heb ik nog een bijbaantje bij de Burger King op het CS in Nijmegen 😉

  [ # 17 ] 19 February 2007 05:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb vorig jaar juni de opleiding MBO verpleegkundige afgerond (zelfde school als Niels 😛 ) Daarna een beetje doelloos geweest, wat ik wel zeker wist is dat ik nog niet klaar was met leren. Toen een domme fout gemaakt om met HBO-verpleegkundige te beginnen. Op deze opleiding kwam ik er al gauw achter dat het niet was wat ik wou. Dus er meegestopt na een 5tal weken. Dit lijkt snel, maar toen wist ik echt al zeker dat ik als ik dat nog 2 jaar zou doen gillend gek zou worden (bij wijze van spreken dan 😉 )
Na het stoppen van mijn opleiding ben ik voor Randstad gaan werken in verpleeg/ verzorgingshuizen in de buurt. En dat doe ik nog steeds en het bevalt prima. Ik kan zelf zeggen wanneer ik werk, en het verdient ook nog eens lekker 😉 En het werk geeft genoeg voldoening, en is meestal erg leuk.
Ondertussen hard aan het piekeren geweest wat ik nou wel wilde, en ik geloof dat ik er nu uit ben. Ik ga in September beginnen met de HBO opleiding Pedagogiek in Zwolle.
Met deze opleiding zeg ik misschien verpleegkundige wel op, maar blijf toch op een andere manier met de zorg voor mensen, kinderen in dit geval, betrokken.
Het meest trekt mij om als gezinshulpverlener aan het werk te gaan, maar misschien veranderd dat nog wel tijdens de opleiding.

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 18 ] 20 February 2007 10:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Ik studeer Kunst Cultuur en Amusement in Amsterdam, onwijs leuke opleiding, niet wat ik uiteindelijk wil, zij leiden mij op voor organiseren van festival, poppodia enz. en voor het begeleiden in drama, dans, muziek en verbeelding lessen. Ikw il hierna een hbo richting, kleinkunst, musical(dans), muziektheater gaan doen.

Verder doe ik zo nu en dan vrijwilligerswerk, en ik sta ingeschreven bij een uitzendorganisatie maar heb geen tijd om te werken.

  [ # 19 ] 20 February 2007 10:25 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

1e jaar (propedeuse-jaar) Kunstacademie Minerva te Groningen. Van de Hanze Hogeschool. HBO, niveau 4.

Richtingkeuze: Theatervormgeving

———

Oké, dat was iets te kort hé?

Momenteel heb ik diverse lessen, ze hebben niet echt een naam, we doen bij elke les ook elke periode iets anders. Eerste periode: Echt en waar. Tweede periode: Territorium. Derde en huidige periode: Manipulatie. Twee thema-vakken, 1 mentor-les waarin je je ontwikkelingen bespreekt en een opdracht maakt dat samenhangt met het thema en met je beroepskeuze. Een vak uit je beroepsprofiel en 3 theorie-lessen: Kunstgeschiedenis, Kunstbeschouwing en Filosofie.

Het klinkt alsof het niet zo veel is, maar niets is minder waar. Elk vak geeft je als het ware een opdracht waar je dagenlang van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat zoet mee bent.

Zo heb ik o.a. al gedaan: Op groot formaat schilderen, boetseren, modeltekenen, filmpjes maken en monteren, ruimtelijke dingen maken (m.b.t. het thema), illusies opwekken, etcetera.
In ieder geval: Heel veel!

En het is leuk. Onze klas is leuk, het is gezellig. School is makkelijk, je kan zo in en uit lopen. Gewoon, een standaard kunstacademie. Veel rare mensen!

Theatervormgeving. Ik heb een interview gehad met een freelance theatervormgeefster. Ze woont in de Randstad en is vooral aan het netwerken. Continue. Gaat de premières af en probeert contacten te leggen met de regisseurs om te laten weten dat je misschien iets voor ze kan betekenen, voor een eventueel volgend project. Dát lijkt mij leuk. Dat je niet aan één bedrijf vast zit maar op verschillende plaatsen komt, met verschillende collega’s. Bij zo’n project is het mogelijk om het decor te ontwerpen, dan word het gebouwd (wat je zelf niet hoeft te doen) maar je bent wel aanwezig, om te kijken of alles naar wens verloopt en of er evt. aanpassingen aangebracht moeten worden. Tot de première, dan zou je in principe over kunnen stappen op een nieuw project. Daarvoor moet je gedurende de periode dat je met een project bezig bent ook netwerken, om achtereenvolgens meteen door te kunnen stappen. In de zomertijd word dat natuurlijk lastig omdat veel theaters dan gesloten zijn.

En dát is alleen nog maar een voorbeeld. Je kan veel worden na een kunstacademie; fotograaf, beeldend kunstenaar, beeldhouwer, schilder, architect, autonoom kunstenaar, grafisch vormgever, etc. etc.

Heel breed dus. 😉

  [ # 20 ] 21 February 2007 11:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mijn baan sluit het meeste bij die van Eva aan; ik ben gedetacheerd voor dat bureau met die “twee fantastische dagen” en werk - met tussenstop - nu bijna twee jaar aan de Sociale Dienst gemeente Ede.
Taakomvang: aanvragen bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, hercontroles uitkering.
Momenteel doe ik er het laatste deel van de opleiding JK-GSD bij; juridisch kwaliteitsmedewerker, aan de bestuursacademie in Amsterdam (geweldig pand aan de Keizersgracht).
Hiervoor heb ik HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gedaan in Arnhem tot 2003, maar was meer dienstverlenend dan hulpverlenend ingesteld. Achteraf had ik beter voor HBO Juridische Dienstverlening kunnen kiezen.
Ambities voor het komende jaar: ergens bij een leuke gemeente in vaste dienst 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 22 February 2007 06:32 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

[quote author=“Luna24”]Mijn baan sluit het meeste bij die van Eva aan; ik ben gedetacheerd voor dat bureau met die “twee fantastische dagen” en werk - met tussenstop - nu bijna twee jaar aan de Sociale Dienst gemeente Ede.
Taakomvang: aanvragen bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, hercontroles uitkering.
Momenteel doe ik er het laatste deel van de opleiding JK-GSD bij; juridisch kwaliteitsmedewerker, aan de bestuursacademie in Amsterdam (geweldig pand aan de Keizersgracht).
Hiervoor heb ik HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gedaan in Arnhem tot 2003, maar was meer dienstverlenend dan hulpverlenend ingesteld. Achteraf had ik beter voor HBO Juridische Dienstverlening kunnen kiezen.
Ambities voor het komende jaar: ergens bij een leuke gemeente in vaste dienst 😊

De opleiding die ik wil gaan doen zit ook aan de BA, maar dan in Arnhem.
Wil je trouwens aan de slag als kla(nt)ma(nager) of kwal(iteitsmedewerker)?

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 22 ] 22 February 2007 07:37 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Eva”]Wil je trouwens aan de slag als kla(nt)ma(nager) of kwal(iteitsmedewerker)?

Als kwal natuurlijk :D Ik wil toetsen :D

Nee serieus, klantmanager is wel leuk, maar de reintegratie trekt me niet.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 23 ] 22 February 2007 09:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Ja pffff, CMV….... ik zou er heel lang over nadenken hoor. Serieus. Ik doe het ook, in Rotterdam. Je leert inderdaad van alles wat, maar eigenlijk niks. Ik heb heel weinig les gehad vind ik en het is eignelijk veel te breed. Ook ik wilde de theaters in, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt en over theater e.d. heb ik maar 6 lessen ofzo gehad (podiumkunsten) en dat was het. Als je echt iets met theater wilt, zou ik toch iets anders gaan zoeken!

  [ # 24 ] 22 February 2007 10:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

[quote author=“Sophie_mfan”]
Oke. Nou als het niks blijkt te zijn kan ik altijd nog overstappen op SPH. Weet je of Utrecht oke is, of niet?

Ik weet niet of de open dagen al geweest zijn, maar je kan daar natuurlijk ook met studenten gaan praten 😊. Die kunnen je dan vertellen hoe de opleiding in Utrecht is. Als je het vraagt kan je soms ook mailadressen krijgen van andere studenten, zodat je later nog dingen kan vragen als je dat wil.

  [ # 25 ] 22 February 2007 01:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ik zit nu in het tweede jaar PABO op Hogeschool de Kempel in Helmond. Bevalt echt super goed, leuke opleiding, leuke klas, leuke stages.
Heb vorig jaar stagegelopen in groep 0/1 en groep 8. Dit jaar ben ik begonnen in groep 5/6 en ik ben vorige week begonnen in groep 1/2.
Volgend jaar hebben we horizonverbreding, dan mag je dus zelf kiezen in welk onderwijs je stage wilt lopen, en dan wil ik graag in het speciaal onderwijs stagelopen, het liefst een school voor kinderen met ADHD en autisme.
Dan nog 1 jaar afstuderen, dan wil ik of in de bovenbouw, of in het speciaal onderwijs, ligt eraan hoe dat bevalt volgend jaar.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 26 ] 22 February 2007 04:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

[quote author=“Luna24”][quote author=“Eva”]Wil je trouwens aan de slag als kla(nt)ma(nager) of kwal(iteitsmedewerker)?

Als kwal natuurlijk :D Ik wil toetsen :D

Nee serieus, klantmanager is wel leuk, maar de reintegratie trekt me niet.

Ik moet zeggen dat kwal mij ook meer trekt dan klama.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 27 ] 22 February 2007 05:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1165
Geregistreerd  2003-09-13

Afgelopen jaar heb ik de opleiding MBo Dierverzorging en Paraveterinaire Ondersteuning afgesloten, helaas heb ik op dit vakgebied geen werk kunnen vinden.
Ik ben na verschillende afwijzingen bij mijn werkgever Mc Donalds blijven werken, met de hoop op een toekomst als manager. Nu is gebleken dat dit een hoop loze beloftes waren ben ik verder gaan kijken.
Morgen heb ik een sollicitatie bij @Home als helpdeskmedewerker, waar ik een test moet maken. Pakt deze positief uit dan ben ik aangenomen en kan ik bouwen aan een betere toekomst 😉

  [ # 28 ] 22 February 2007 05:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Ik zit op dit moment in 5 havo (examenjaar). 

Ik hoop volgend jaar de opleiding Theatre Management aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht te gaan volgen of de opleiding Productie Podiumkunsten aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.
Ligt er aan waar ik aangenomen en/of ingeloot wordt.

Verder breng ik 2x in de week kranten/folders rond, niet wat ik wil…
Hoop zodra ik 18 ben een baantje in het theater te kunnen krijgen.

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

  [ # 29 ] 22 February 2007 06:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Sophie_mfan”]Nou als het niks blijkt te zijn kan ik altijd nog overstappen op SPH.

Als je nu CMV doet en je wil graag het theater in, dan zou ik nog wel drie keer nadenken over SPH!

SPH mag dan creatief zijn, maar het hulpverlenen staat hierin centraal. Een keuze tussen SPH en MWD kan ik beter begrijpen. SPH is een studie die zich vooral richt op: “Heb je een probleem, klei het weg.”

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 23 February 2007 04:44 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2005-05-25

Ik zit nu in 4-VMBO (examen) Hierna ga ik als ik aangenomen word Toerisme en Recreatie doen en dan vooral de Recreatie kant op met entertaiment. 😊 En als werk doe ik nu aan aardbeienplukken. Lekker makkelijk werk en het verdient goed. :D

   Handtekening   

kijk nu ook op: http://www.freewebs.com/shirley2701
📣

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 10
‹‹ sophie_mfan jarig      Starbucks: Frapuccino ››