5 of 9 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Wat is de slechtste musical die je gezien heb ?
  [ # 61 ] 24 February 2007 08:59 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2005-08-29

[quote author=“RoosjeBertens”]De afgelopen twee jaar heb ik vele musicals bezocht.
De producties die mij daarin opvielen, maar dan niet aan de positieve kant, zijn:

- Assepoester (Nationaal Jeugd Musical Theater)
- Chess


daar ben ik het mee eens.

  [ # 62 ] 27 February 2007 02:42 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2004-02-28

Kwam dat door het Amsterdamse of door slecht geluid ofzo??[/quote]


Kwam door het Amsterdams wegens ik zelf Antwerpse ben.

  [ # 63 ] 27 February 2007 02:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

[quote author=“Sylverke”]Kwam door het Amsterdams wegens ik zelf Antwerpse ben.

Jaaa, dan is dat inderdaad heel moeilijk te verstaan!
(volgens mij zat jij trouwens bijna naast mij tijdens de meeting naar Wat Zien Ik?! want toen vertelde jij(?) dat ook 😉).

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 64 ] 27 February 2007 03:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Hahaha, vind ik niet een juiste beredenering…. Omdat je het niet verstaad is de musical slecht, dat terwijl je weet dat het Amsterdams is en jezelf uit Antwerpen komt…. Zo je kun je zien dat men aan het woord slecht allemaal een andere intrepetatie geeft.

Zelf vond ik 3 musketiers een mindere voorstelling, het spel vond ik niet goed, dit kwam mede door Bastiaan en Tooske. Rembandt vond ik ook minder door het slechte script en het was erg langdradig.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 65 ] 27 February 2007 03:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik denk dat Sylverke niet helemaal verwacht had dat het zo plat Amsterdams was.

Zelf vond ik de Jantjes ook wat minder, maar toen die ene dood was (welke was dat ook alweer), hoe ze dat vertelden, en toen dat liedje er achteraan (de Vriendschap), toen moest ik wel huilen, dus heeft het toch wel indruk op mij gemaakt…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 66 ] 27 February 2007 03:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

[quote author=“Robin”]Hahaha, vind ik niet een juiste beredenering…. Omdat je het niet verstaad is de musical slecht, dat terwijl je weet dat het Amsterdams is en jezelf uit Antwerpen komt…. Zo je kun je zien dat men aan het woord slecht allemaal een andere intrepetatie geeft.

Ik kan me anders best voorstellen dat je niet optimaal kan genieten van een voorstelling als je het dialect (Amsterdams in dit geval) niet goed kunt verstaan, en het je gaat irriteren. En misschien ging Sylverke niet speciaal kijken voor de show op zich, maar voor iemand uit de cast… Ja dat wil natuurlijk niet zeggen dat je de show dan ook goed vindt! Ze zal vast wel geweten hebben dat het dialect mogelijk voor haar lastig te begrijpen is!
Andersom begrijp ik plat Antwerps ook niet altijd even goed! (Maar gelukkig heb ik veel Vlaamse vrienden dus is het niet echt een groot probleem voor mij)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 67 ] 27 February 2007 03:51 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

er zijn een aantal musical die ik slecht vond:

Pietje Bell
Verhaal? welk verhaal?
Liedjes? welke liedjes?
Karakters? welke karakters? ow.. er waren welk karakters, opervalkkige karakters..


Rent, Arena Producties
Men neemt een goede musical, propt daar matige acteurs in die niet bij de rollen passen. Schrapt en wisseld een paar nummertjes. En met neemt een verschrikkelijk lelijk decor. Wat krijg je dan, deze Rent productie.
Jammer, want de muziek is zo goed…

Mary Poppins
Ze hebben de liedjes van de film gebruikt, door elkaar gegooid. Het script van de film weggegooid en de roman niet gelezen. Oftewel het was een voorstelling met leuke liedjes en zonder verhaal.
Ook leek het net of het voordoek nog dicht was.. de liedjes kwamen niet over en alles bleef flauwtjes op het podium.

  [ # 68 ] 27 February 2007 04:47 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2004-02-28

Ik vond De Jantjes gewoon in’t geheel niet goed. Is gewoon niet mijn genre dat ik graag zien. En dan kwam er dan nog is bij ik meer dan de helft dus niet kon verstaan. Had dat niet verwacht want gaan vaak naar Nederlandse musicals. Ik ging voor niemand speciaal in de musical.

Kan kloppen ik in de buurt van jou zat bij “Wat zien ik?!

3 musketiers vond ik geweldige musical maar ik had altijd Joost (3x). Bastiaan dus nooit gehad en achteraf na dvd te bezien geen spijt van 😊.

  [ # 69 ] 27 February 2007 07:51 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2005-01-10

3 Musketiers, The Lion King en The Wiz. Het zijn geen slechte producties, maar ik vond er niks aan.

Oh, en die productie van West Side Story waar al eerder over gepraat word inderdaad.

  [ # 70 ] 28 February 2007 06:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Tja…  een slechte musical? Is een musical slecht als je er heel veel van verwacht en dan valt het tegen. Zo ja, dan zou ik Wicked slecht vinden. Maar dat vind ik dan weer te kort door de bocht. Is een musical slecht als er voor mijn smaak teveel decor op het podium is. Zo ja, dan zouden er heel veel musicals slecht zijn. En dat is ook weer niet waar. Slecht klinkt zo definitief, alsof er niets meer aan te doen is, alsof niemand het dan ooit nog goed kan vinden want het heeft de stempel slecht!

Als ik nu zo mijn antwoord herlees,  lijkt het alsof ik dan alle musicals goed vind of me verplicht voel ze niet slecht te noemen. Maar toch zijn er musicals, die wat mij betreft nooit gemaakt hadden hoeven worden.

Pietje Bell en Mary Poppins (Stop nooit de verhaallijn van verschillende boeken en films in één musical… het wordt een onbegrijpelijke, suffe warboel van los staande liedjes. En ja, dit is mijn mening. Stempel ik toch nog)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 71 ] 01 March 2007 03:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Aan de onderstaande musicals heb ik mij groen en geel geergerd:

Chess (Koninklijk Ballet van Vlaanderen)
Chess (Mark Vijn)
Fame (Stage Entertainment)
Joe (Stage Entertainment)
De klokkenluider van Notre Dame (Opus One)
A Little Night Music (Koninklijk Ballet van Vlaanderen)
The Rocky Horror Show (Londen) met Jason Donovan
Rembrandt - de musical
Tsjechov - de musical
We Will Rock You (Londen)
West Side Story (Stage Entertainment)

  [ # 72 ] 01 March 2007 03:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik vind al die lijstjes erg interessant, maar het is interessanter om ook even te vertellen waarom…

Is ‘t het totaalplaatje , de cast, het verhaal, de liedjes of wat?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 73 ] 01 March 2007 04:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“dokter_P”]
Rent, Arena Producties
Men neemt een goede musical, propt daar matige acteurs in die niet bij de rollen passen. Schrapt en wisseld een paar nummertjes. En met neemt een verschrikkelijk lelijk decor. Wat krijg je dan, deze Rent productie.
Jammer, want de muziek is zo goed…

Hier sluit ik mij volledig bij aan ! ‘Collins’ bijvoorbeeld; Volgens mij hadden ze hem vanwege zijn (overigens wel mooie) stem ergens uit een koor geplukt, maar hij stond er in zijn scenes bij alsof hij nog steeds tussen zijn collega-koorleden stond. En dan “One blies of klory”  :o :shock:  :?  :lol:

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 74 ] 01 March 2007 05:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“brian”]Aan de onderstaande musicals heb ik mij groen en geel geergerd:

Chess (Koninklijk Ballet van Vlaanderen)
Chess (Mark Vijn)
Fame (Stage Entertainment)
Joe (Stage Entertainment)
De klokkenluider van Notre Dame (Opus One)
A Little Night Music (Koninklijk Ballet van Vlaanderen)
The Rocky Horror Show (Londen) met Jason Donovan
Rembrandt - de musical
Tsjechov - de musical
We Will Rock You (Londen)
West Side Story (Stage Entertainment)

Wat vond jij slecht aan de van den Ende West Side Story?

Mijn slechtste musical ervaring is overigens de West Side Story van de inmiddels falliete Stairway productions, wat een een ellende was dat met hoogte/diepte punt dat 1600 man in lachen uitbarste toen Tony werd vermoord.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 75 ] 01 March 2007 06:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Saigon:

Wat vond jij slecht aan de van den Ende West Side Story?

Weet ik niet meer precies, omdat ik het heel wat producties geleden was (zie in mijn database dat ik het een ster heb gegeven). Ik weet alleen dat ik er geen goede gevoelens aan heb overgehouden.

Net als jij bij die van Stairway (die ik niet heb gezien) moest ik op heel wat dramatische momenten lachen. Ik was niet gecharmeerd van de vertaling en kan me herinneren dat ik de zang ook vreselijk vond, vooral die van Maria (dat was geloof ik Maaike Widdershoven). Het enige goede aan deze productie vond ik geloof ik Hilde Norga als Anita.

Is ‘t het totaalplaatje , de cast, het verhaal, de liedjes of wat?

In mijn geval gaat het altijd om het totale plaatje. Vertel je een interessant verhaal op een vakkundige manier en dragen alle elementen in de show daar op een professioneel niveau aan bij.

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9