5 of 14 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Carlo in Les Mis?
  [ # 61 ] 11 March 2007 10:26 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ook ik heb heb Carlo 2x gezien als Lumiere ik heb in een eerder topic ook geschreven dat het me meeviel, maar ik er niet echt enthousiast over was. Die rol past wel een beetje bij hem, hij kan zich erin uitleven, maar het was op vele momenten wel een “one man show”. Ik wil hem echter liever niet in een rol als Thenardier zien ik denk dat dat te hoog gegrepen is voor hem. Bekijk de dvd van het concert maar eens en zie Alun Armstrong een briljante vertolking geven en zie dan in gedachten eens Carlo in zijn plaats! Sorry maar ik was erg blij toen ik het nieuws hoorde dat Les Mis terug kwam in NL. Het zou gewoon een deel van mijn plezier bederven als Carlo die rol zou gaan spelen, of uberhaupt ieder andere rol in deze fantastische musical. Zondagmiddag gaan is dan misschien een optie, misschien speelt hij dan wel niet als life & cooking ook live is!
Judith

  [ # 62 ] 11 March 2007 10:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“Judith”]Ook ik heb heb Carlo 2x gezien als Lumiere ik heb in een eerder topic ook geschreven dat het me meeviel, maar ik er niet echt enthousiast over was. Die rol past wel een beetje bij hem, hij kan zich erin uitleven, maar het was op vele momenten wel een “one man show”.
Judith

Ik vind dat wel een boeiende uitspraak. De rol is goed voor Carlo, maar is Carlo ook goed voor de rol?

  [ # 63 ] 11 March 2007 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Zelf ben ik wel een fan van Carlo! Ik heb hem ook als DJ Monty gezien en 2x als Lumiere. Toen ik een keer naar BATB ging en Carlo was er niet, miste ik hem wel en vond persoonlijk de andere Lumiere toch niet zo leuk als Carlo.
Maar mensen verwachten van Carlo dat hij zich als Carlo gedraagd, dus als hij een serieuze rol zou gaan spelen dan zullen mensen dat absoluut niet waarderen! Iedereen gaat dan wachten tot hij grapjes gaat maken! Misschien zijn sommige dan blij-verrast als hij dat niet doet, maar de andere zullen dat heel erg missen :!: Persoonlijk zie ik hem dan ook liever in “Carlo-rollen”  😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 64 ] 11 March 2007 05:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“MoNieky”]Maar mensen verwachten van Carlo dat hij zich als Carlo gedraagd, dus als hij een serieuze rol zou gaan spelen dan zullen mensen dat absoluut niet waarderen!

Persoonlijk zou ik het wel boeiend vinden als Carlo daar lak aan zou hebben en het gewoon eens doet; kijken wat er dan gebeurt.

Er zijn weinig mensen die gewaagde keuzes maken die niet voor de hand liggen, maar die het daarom zo interessant maken om ernaar te kijken.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 65 ] 11 March 2007 06:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik hoorde daarstraks bij Life & Cooking dat Carlo in ieder geval door is naar een volgende ronde. Marianne van Wijnkoop liet verder niet echt veel los behalve dat er woensdag werksessies zijn met de Argentijnse regisseur en Belgisch muzikaal leider. Namen daarvan werden helaas niet genoemd…

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 66 ] 11 March 2007 06:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O… tja, wat kan ik zeggen…

Veel nieuws is het niet he?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 67 ] 11 March 2007 07:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nee eigenlijk niet maar dacht ik meld het even :lol: Nog even zitten googelen of die Argentijnse regisseur misschien meer produkties van ‘Les Mis’ op zijn naam heeft staan maar niets gevonden…

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 68 ] 11 March 2007 07:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd een vergelijking te maken voor mijn gevoel rondom Carlo in een musical. En ik geloof dat ik hem gevonden heb 😉 :

Carlo heeft voor mij eenzelfde reactie als Jim Carrey. Carlo is als presentator een van de beste in zijn vak. Daar is (bijna) niets op aan te merken. Net als Jim Carrey gekke bekken kan trekken als geen ander. Maar net als Jim Carrey probeert Carlo ook serieuze rollen op zich te nemen. Jim Carrey doet dat fantastisch in films als Man on the Moon, Eternal Sunshine with the Spotless Mind en nog wel meer. Maar het verschil met Jim Carrey is dat hij van oorsprong echt een acteur is. Die achtergrond mist Carlo. Hij weet er wel een succes van te maken, hij is immers een goede showman. Maar helaas geen acteur.

En nu begrijp ik dat musicalacteurs een extra moeilijkheidsgraad hebben omdat ze ook nog moeten kunnen zingen en dansen. Maar de basis van een goede musical is altijd het verhaal dat verteld moet worden. En Carlo weet dan óf zijn imago niet onder controle te houden óf hij heeft echt te weinig acteerervaring.
En dat is ook prima hoor. Zonder Carlo zouden er waarschijnlijk enkele honderden/duizenden kaarten minder besteld zijn.

Er werd ook aangegeven dat Carlo vooraf al veroordeeld wordt. Aan de ene kant is dat inderdaad niet eerlijk. Maar Carlo heeft wel al zijn kansen gehad. Ik kan me nog herinneren dat ook Jamai aankondigde in de musicals te stappen. Ook toen waren de reacties even heftig als bij Carlo. Maar Jamai heeft denk ik wel de verwachtingen van iedereen overtroffen. Op een of andere manier is dat Carlo nog niet gelukt en ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat Carlo té bekend is geworden of té weinig acteer-ervaring heeft voor serieuze producties.

Maar als hij door de verdere audities komt, dan heeft hij weer een kans om zich te bewijzen. Het grote publiek zal in ieder geval met hem weglopen. Dus dan scheelt dat alweer.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 69 ] 11 March 2007 09:18 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

[quote author=“Ronny”]Maar als hij door de verdere audities komt, dan heeft hij weer een kans om zich te bewijzen. Het grote publiek zal in ieder geval met hem weglopen. Dus dan scheelt dat alweer.

En daarmee sla je de spijker op z’n kop. Want het gaat er toch om hoe het grote publiek hem vind? Die paar musicalfans die in de zaal zitten zijn immers altijd kritisch. Trouwens, daar val ik net zo goed onder 😉

[quote author=“Ronny”]...dan heeft hij weer een kans om zich te bewijzen.

Nee dus. Bij het grote publiek heeft hij zich immers al bewezen.

Bij de kritische fans hier kan hij bewijzen wat hij wil maar dat zal waarschijnlijk niets uitmaken. Bij een aantal reacties merk ik op dat hij het toch nooit goed kan doen en dat men hem van tevoren afschrijft. Dan houdt alles op, ook voor Carlo. Ook al zou Carlo de rol 100% goed spelen dan zijn er gewoon mensen die het hem misgunnen en altijd wel iets vinden om hem af te kunnen branden. En dan kunnen ze onderbouwen tot ze een ons wegen, die onderbouwing is altijd gebaseerd op de negatieve aspecten. Onderbouwen is goed maar graag wel reeel blijven…

  [ # 70 ] 11 March 2007 09:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind het wel een goede vergelijking; Carlo met Jim Carrey.
De argumentatie van Ronny snijdt wel hout.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 71 ] 11 March 2007 11:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

[quote author=“mko”]
[quote author=“Ronny”]...dan heeft hij weer een kans om zich te bewijzen.

Nee dus. Bij het grote publiek heeft hij zich immers al bewezen.

Ik bedoelde eigenlijk ook dat hij een kans heeft om zich voor musicalliefhebbers weer weer te bewijzen. En dat dat voor het grote publiek dus niet meer hoeft.

[quote author=“mko”]
Bij de kritische fans hier kan hij bewijzen wat hij wil maar dat zal waarschijnlijk niets uitmaken. Bij een aantal reacties merk ik op dat hij het toch nooit goed kan doen en dat men hem van tevoren afschrijft. Dan houdt alles op, ook voor Carlo. Ook al zou Carlo de rol 100% goed spelen dan zijn er gewoon mensen die het hem misgunnen en altijd wel iets vinden om hem af te kunnen branden. En dan kunnen ze onderbouwen tot ze een ons wegen, die onderbouwing is altijd gebaseerd op de negatieve aspecten. Onderbouwen is goed maar graag wel reeel blijven…

Gedeeltelijk ben ik het daar ook wel met je eens.
Carlo zal het voor sommige nooit goed doen, maar dan wordt hij afgerekend op persoonlijke eigenschappen en niet op zijn (gebrek aan) kwaliteiten. En ja, in zo’n geval heeft die mening inderdaad weinig waarde, dat zal Carlo zelf ook beseffen.

Maar er zijn genoeg mensen die vooraf een (zwaar) negatief beeld hadden van een acteur (als voorbeeld gebruikte ik al Jamai) maar waarvan het beeld wel is omgedraaid. Carlo heeft voor veel mensen inmiddels genoeg kansen gehad. Kansen die een minder bekend acteur nooit had gekregen. En dan is dat soms wel heel wrang om te zien.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 72 ] 12 March 2007 06:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

‘t Interesseert me allemaal geen bal meer wie nou Thernadier wordt, als er ook maar genoeg evil in zit like Barry James in de UK Versie :mrgreen: .

  [ # 73 ] 13 March 2007 12:21 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-03-05

Jamai is bescheiden. Carlo niet !!!!

  [ # 74 ] 13 March 2007 12:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“mira”]Jamai is bescheiden. Carlo niet !!!!

Of je dit als waar of niet waar ervaart zal persoonlijk zijn, maar wat heeft dat met de geschiktheid voor een rol te maken? Het gaat toch om wat hij (of zij) laat zien, niet hoe hij (of zij) over zichzelf denkt of praat.

  [ # 75 ] 13 March 2007 06:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar anderzijds kun je het ook lezen als: “bescheiden zijn in een rol”
Ofwel: je rol op de voorgrond plaatsen, niet jezelf en daarmee ook de andere castleden een kans geven.

Maar Mira moet zelf maar even uitleggen wat ze bedoelt.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 14