6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Sound of Music terug!
  [ # 76 ] 11 June 2008 11:13 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mijn punt ging vooral om de tijd die er tussen zit.. niet om de musical zelf..

2 jaar vind ik gewoon te kort.. Het plannen van een musical kost tijd.. kan je nagaan dat ze toen Cabaret nog speelde er al plannen over aan het maken waren..

SoM (topic gaat daar immers over..) zit voor mijn gevoel gewoon te kort tijd tussen..
En ik snap gewoon niet waarom ze er nu weer voor kiezen.. twee seizoenen later had ik veel logisch gevonden..

10 jaar is echt het minimum..

  [ # 77 ] 12 June 2008 02:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Mijn punt ging vooral om de tijd die er tussen zit.. niet om de musical zelf..

2 jaar vind ik gewoon te kort.. Het plannen van een musical kost tijd.. kan je nagaan dat ze toen Cabaret nog speelde er al plannen over aan het maken waren..

SoM (topic gaat daar immers over..) zit voor mijn gevoel gewoon te kort tijd tussen..
En ik snap gewoon niet waarom ze er nu weer voor kiezen.. twee seizoenen later had ik veel logisch gevonden..

10 jaar is echt het minimum..

Hier ben ik het totaal mee eens, er is zoveel ander moois dat terug kan komen of nog nooit in Nederland geweest is. Als SoM over een paar jaar was terug gekomen, was het wèl leuk geweest

  [ # 78 ] 12 June 2008 05:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik ben het ook wel met je eens hoor Dokter_P maar ik kan me vanuit het oogpunt van een producent wel indenken dat je op safe wilt spelen. Joop heeft zich best in de vingers gesneden met the Wiz maar hij heeft een ruime financiele buffer. Mark Vijn, die eigenlijk maar met 1 grote productie per seizoen komt, heeft dat niet. Ik snap dan wel dat je zekerheid wilt hebben. Wil niet zeggen dat ik het met die keuzes eens ben want natuurlijk zie ook liever nieuwe producties maar ik snap het wel…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 79 ] 12 June 2008 06:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik ben het ook wel met je eens hoor Dokter_P maar ik kan me vanuit het oogpunt van een producent wel indenken dat je op safe wilt spelen. Joop heeft zich best in de vingers gesneden met the Wiz maar hij heeft een ruime financiele buffer. Mark Vijn, die eigenlijk maar met 1 grote productie per seizoen komt, heeft dat niet. Ik snap dan wel dat je zekerheid wilt hebben. Wil niet zeggen dat ik het met die keuzes eens ben want natuurlijk zie ook liever nieuwe producties maar ik snap het wel…

Maar was The Wiz dan zo’n grote flop (ik wist het eigenlijk niet)? Hij heeft iig de ANWB publieksprijs gewonnen voor Beste Grote Musical, dus hij lag schijnbaar toch vrij goed bij het publiek :S…

  [ # 80 ] 12 June 2008 09:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

the wiz was inderdaad niet het succes wat ze ervan verwacht hadden en zo’n anwb publieksprijs zegt ook niet zoveel, maar goed laten we weer terug on topic gaan en dat is the Sound of Music. Laten we een nieuw topic openen over revivals wel of niet en wanneer dan etc. Maar dit topic gaat weer terug naar the sound of music

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 81 ] 21 September 2008 01:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

weet iemand of er last-minute kortingen zijn bij S.O.M?

  [ # 82 ] 21 September 2008 02:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

Hier staat wel iets over voor-première prijzen:
http://www.efteling.com/thesoundofmusic/tickets/

Scheelt 4,50 per kaartje volgens mij.

  [ # 83 ] 21 September 2008 02:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Happyme - 21 September 2008 02:14 PM

Hier staat wel iets over voor-première prijzen:
http://www.efteling.com/thesoundofmusic/tickets/

Scheelt 4,50 per kaartje volgens mij.

ja weet ik, maar zoek iets van een LM aanbieding!

  [ # 84 ] 23 September 2008 01:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jouke - 21 September 2008 02:46 PM

ja weet ik, maar zoek iets van een LM aanbieding!

Daarvoor loopt de kaartverkoop voor de aankomende voorstellingen te goed. De Efteling heeft vorig jaar met Assepoester ook maar beperkt LM aanbiedingen gehad en die liep niet zo goed als SOM nu doet.

Hier zijn twee scenefoto’s alvast:

  [ # 85 ] 25 September 2008 06:51 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

jouke - 21 September 2008 01:40 PM

weet iemand of er last-minute kortingen zijn bij S.O.M?

Aan last-minute korting met je CJP doen ze helaas niet. En als student krijg je ook geen korting. Heb dit namelijk bij de Efteling gevraagd.

  [ # 86 ] 30 September 2008 04:04 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Op 28 september ging V&V Entertainments The Sound of Music in première in Theater de Efteling. Musicalworlds recensie en foto-impressie zijn te vinden onder deze link. Inclusief reportage van MusicalWorld.TV.

  [ # 87 ] 01 October 2008 11:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Net terug uit theater De Efteling voor een avondje genieten op bankjes die een klooster waardig zijn.

De Efteling kan haar geluk niet op het hun eigen open eind theater. Niet dat ik er echt in geloof, want volgens mij vieren we volgend jaar september/oktober gewoon weer een nieuwe premiere, maar goed, daar wil ik vanaf zijn.

V&V riep bij de premiere van de musical Fame begin dit jaar dat ze trots waren op Fame en ook toen David ‘Father Fame’ Desilva naar nederland kwam zei Albert: Wij hebben Fame naar de 21e eeuw gebracht.

The Sound of Music hebben ze maar halverwege de vorige eeuw laten verleppen.

De muziek klinkt gedateerd. Het geluid is om te huilen, ik heb zeker de helft van de songs niet verstaan. Dat maakt het gelijk ook lastig om de nieuwe vertaling te beoordelen. De scriptbewerking heeft wel een heel mooi nieuw moment opgeleverd, er zeker drie geruïneerd en slaat van tijd tot tijd nergens op. Het vertrek van Maria doet je maar weinig. De dreiging van de opkomst van de Nazi’s

Het decor zit vol perspectief wat er op neerkomt dat ’t alleen goed werkt voor het middelste gedeelte van de lagere rijen. Zit je verder naar de zijkant of naar boven dan lijkt The Sound Of Music meer op een tekening van M. C. Escher. Eerlijk gezegd vond ik de hoeveelheid decor zeker niet indrukwekkend. Aan de andere kant staat indrukwekkend niet gelijk aan goed. Oh ja, ik heb ook het wonder gezien van ‘uit de muur groeiende klimop’.

En het duurt en duurt maar. Jeetje, wat een armoe met changeren. Ik heb welgeteld één prachtig changement gezien. Het gros van de changementen gebeurde in het donker of met weer een reprise van Do Re Mi. Zelden een voorstelling gezien waarbij het zo lang duurde.

Wieneke is een prachtige Maria dat wel. Rein is en blijft een erg mooie en charmante man, maar als strenge kapitein totaal ongeloofwaardig. Voor de rest doet de cast erg z’n best, maar in een dergelijk truttige productie valt weinig te bereiken.

En toch veert de zaal bij het slot op als een veertje.

Maar… Het beweegt en het heeft kleurtjes dus Truus uit Delft zal moet volle teugen genieten.

Kortom: Heb je drie uur tijd over en je weet echt absoluut niet wat je er mee moet doen dan heeft Kaatsheuvel de uitkomst.

PS. Er waren wel degelijk een paar mooie momenten. Liesl die droomt dat ze danst met Rolf tijdens het diner dansant was prachtig. De eerst opkomst van de nonnen door de zaal is indrukwekkend en het finalebeeld heeft in al z’n eenvoud iets machtigs. Het nieuwe vocale arrangenten van Do Re Mi tijdens het Salzburger concert is oorstelend en de reprise van De Muziek Van De Hoogste Bergen door de Kapitein is erg mooi.

PPS. Géén hakenkruizen bij het slotapplaus! Af die dingen voor je gaat buigen!! Ik weet dat dat bij Stage Entertainment echt problemen opleverde toen iemand dat een keer vergat te doen.

  [ # 88 ] 02 October 2008 10:57 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Bedankt voor je verslagje TIm,

ik was al niet vanplan om te gaan, maar nu al helemaal niet meer..

  [ # 89 ] 24 October 2008 11:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

jouke - 21 September 2008 01:40 PM

weet iemand of er last-minute kortingen zijn bij S.O.M?

Vond net toevallig dit en herinnerde je vraag:

Last-minute aanbieding!

Kom op onderstaande data extra voordelig naar de musical
The Sound of Music. Voor maar € 27,50 per persoon geniet u van deze familiemusical, die exclusief te zien is in Theater de Efteling.

Datum                       Tijd
zondag 26 oktober         19.00 uur
woensdag 29 oktober       19.00 uur

Reserveren:

Last-minute kaarten zijn uitsluitend telefonisch te reserveren via 0900 - 0161 (€ 0,25 p.m.), vanuit België 0900 - 84037 (€ 0,44 p.m.), dagelijks van 09.00-22.00 uur.
U krijgt uw kaarten per email toegestuurd of u kunt uw kaarten afhalen bij de Gastenservice-balie bij de hoofdentree. De kaarten dienen uiterlijk één uur voor aanvang van de voorstelling opgehaald te worden anders zal uw reservering komen te vervallen.

Voorwaarden:

deze actie is alleen geldig op bovengenoemde datum
exclusief €3 reserveringskosten per kaartje
korting is niet geldig i.c.m. andere kortingen en/of acties
niet geldig op reeds gemaakte reserveringen
niet inwisselbaar tegen contant geld

[ Gewijzigd: 25 October 2008 11:40 PM by g.devries ]
   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 90 ] 10 November 2008 08:42 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan het nieuwsbericht op de homepage niet openen. Ik krijg dan een scherm zonder de MW-lay out, wel met ‘reageer’ enzo, maar zonder tekst.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7
‹‹ HAIR      Dora’s Piratenavontuur ››