3 of 17 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
try out Evita
  [ # 31 ] 06 December 2007 11:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Pasje - 06 December 2007 10:31 PM

Donderdag 8 dec de voorstelling gezien in het luxor theater…

Ik ben net terug uit Rotterdam en heb een beetje een dubbel gevoel….
Brigitte doet inderdaad zoals iemand al aschreef vreselijk haar best…maar bij het begin is het Brigitte die aan het acteren is…..en wat zang betreft…zodra ze de hoogte ingaat vind ik haar stem er echt niet mooier op worden..
Buenos Aires moet vol vuur gebracht worden naar mijn idee en daarin schoot ze erg tekort, zeer zeker als ik het ensemble zag knallen !!!
Een opmerking die Willem Nijholt gaf in de zoektocht naar Evita is dat ie zich afvroeg of ze het scharminkel zou kunnen spelen in het begin ...dit vraag ik me dus ook af..??!!
Vlak voor de pauze en het stuk na de pauze acteert en zingt ze beter ( ligt misschien ook aan de nummers qua zangtechnisch ofzo ? ! )

Ik heb jaren geleden de show gezien met Pia Douwes en een keer met Doris Baaten en vorig jaar de “vernieuwde"show in Londen ( die ik dus superieur vond met Elena Roger!)
bij deze shows werd ik “gepakt”  .... en dat gevoel had ik vanavond beslist niet..
een heel dubbel gevoel ..maar ben erg benieuwd hoe het verlopen gaat…

ik ga de maand december nog drie keer naar deze voorstelling kijken ..en hoop dat ik dan wel een mening kan vormen ...aangezien me dat nu niet lukt door het dubbel gevoel….

hoezo nou dubbel gevoel. wat een gelul. je vindt dus eigenlijk dat je het goed zou moeten vinden, maar je vindt het niet goed. Je mening straalt er helemaal van af. Je werd door de vorige Evita ervaringen geraakt, hier niet. Je vindt Brigitte Heitzer te kort schieten. Kortom, je hebt geen dubbel gevoel, je vond het niet goed. Je hoeft het niet goed te vinden hoor.  Daar heb je echt niet nog 3 slechte ervaringen voor nodig.

  [ # 32 ] 07 December 2007 06:54 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

ookeenmedewerker - 06 December 2007 11:20 PM
Pasje - 06 December 2007 10:31 PM

Donderdag 8 dec de voorstelling gezien in het luxor theater…

Ik ben net terug uit Rotterdam en heb een beetje een dubbel gevoel….
Brigitte doet inderdaad zoals iemand al aschreef vreselijk haar best…maar bij het begin is het Brigitte die aan het acteren is…..en wat zang betreft…zodra ze de hoogte ingaat vind ik haar stem er echt niet mooier op worden..
Buenos Aires moet vol vuur gebracht worden naar mijn idee en daarin schoot ze erg tekort, zeer zeker als ik het ensemble zag knallen !!!
Een opmerking die Willem Nijholt gaf in de zoektocht naar Evita is dat ie zich afvroeg of ze het scharminkel zou kunnen spelen in het begin ...dit vraag ik me dus ook af..??!!
Vlak voor de pauze en het stuk na de pauze acteert en zingt ze beter ( ligt misschien ook aan de nummers qua zangtechnisch ofzo ? ! )

Ik heb jaren geleden de show gezien met Pia Douwes en een keer met Doris Baaten en vorig jaar de “vernieuwde"show in Londen ( die ik dus superieur vond met Elena Roger!)
bij deze shows werd ik “gepakt”  .... en dat gevoel had ik vanavond beslist niet..
een heel dubbel gevoel ..maar ben erg benieuwd hoe het verlopen gaat…

ik ga de maand december nog drie keer naar deze voorstelling kijken ..en hoop dat ik dan wel een mening kan vormen ...aangezien me dat nu niet lukt door het dubbel gevoel….

hoezo nou dubbel gevoel. wat een gelul. je vindt dus eigenlijk dat je het goed zou moeten vinden, maar je vindt het niet goed. Je mening straalt er helemaal van af. Je werd door de vorige Evita ervaringen geraakt, hier niet. Je vindt Brigitte Heitzer te kort schieten. Kortom, je hebt geen dubbel gevoel, je vond het niet goed. Je hoeft het niet goed te vinden hoor.  Daar heb je echt niet nog 3 slechte ervaringen voor nodig.

gelul ?? ik heb niet met je geknikkerd dus wens niet zo aangesproken te worden door je !
dat doe je maar in je vriendenkring maar niet tegen mij !!!!!

als ik intik dat ik een dubbel gevoel heb , dan heb ik een dubbel gevoel ....zo simpel is dat ! dus wie ben jij dan om mij te vertellen wat ik wel of niet moet/kan voelen !!

Ik zag iemand kei hard werken aan haar rol en aangezien ze pas de vierde keer deze rol speelde kan ik nog niet echt een mening vormen ..ook gezien de “nieuwe” opzet van de show !!
misschien zo duidelijker voor je of moet ik het uittekenen ????
ooh and by the way ik ga in februari nog 2 keer :omg: 
Ik zag Joost de Jong in in van zijn eerste shows van SNF , toen vond ik hem ook stukken minder ...naarmate de show vorderde groeide hij goed door en vond ik hem uiteindelijk wel goed spelen en zingen , dit gevoel kan ik misschien dus ook krijgen bij Briggitte/Evita wie weet…


groetjes
Pascal

  [ # 33 ] 07 December 2007 10:22 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Wat zijn we weer snel op onze teentjes getrapt hier op het forum….

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 34 ] 07 December 2007 10:26 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

saigon - 07 December 2007 10:22 AM

Wat zijn we weer snel op onze teentjes getrapt hier op het forum….

Laten we inderdaad weer even lief voor elkaar zijn zo vlak voor de feestdagen…...(en natuurlijk ook daarna 😉 ).....hey ik zie hier een mooi goed voornemen voor 2008 ....... :tong:

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 35 ] 07 December 2007 11:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Pasje - 07 December 2007 06:54 AM

Als ik intik dat ik een dubbel gevoel heb , dan heb ik een dubbel gevoel ....zo simpel is dat ! dus wie ben jij dan om mij te vertellen wat ik wel of niet moet/kan voelen !!

Sorry dat ik het moet zeggen Pasje, maar ik vroeg me toen ik het las ook af waar het dubbele gevoel in zit. Ik merk dat je haar niet fantastisch vond en dat kan ik goed begrijpen, maar ik haal nergens uit op dat je een dubbel gevoel had. Zo van, dat was slecht, maar dat was fantastisch.

Dat hoef je niet goed te praten door het een ‘dubbel gevoel’ te noemen. Als iets niet kan tippen aan wat je al eerder hebt gezien dan is dat gewoon zo. Jouw goed recht.

Maar om vervolgens zo hysterisch te reageren op iemand is ook enigzins overdreven…

Ik snap wel dat je vaker gaat. Ik heb ook voorstellingen vaker gezien die ik eigenlijk nogal matig vond in de hoop dat het zou groeien. Soms wil graag dat een show groeit. (Soms wil ik ook heel graag dat iemand een show in de fik zou zetten, maar da’s een ander verhaal).

  [ # 36 ] 07 December 2007 11:51 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

In gedachten houden wie het geschreven heeft wil ook nog wel eens helpen.  Ookeenmedewerker staat niet bepaald bekend om zijn / haar subtiele taalgebruik. 😉 

Maar even terug naar Evita. Ik heb nu in meerdere meningen gelezen dat Brigitte het niet trekt. Sommigen zeggen vocaal, anderen zeggen qua dans, weer een andere groep qua acteren (zowel het arme meisje als de diva). Kunnen we nu concluderen dat ‘het’ Nederlands publiek zicht vergist heeft, of zou Brigitte echt tijd nodig hebben om zich de rol eigen te maken?

[ Gewijzigd: 07 December 2007 11:55 AM by Klaske ]
  [ # 37 ] 07 December 2007 12:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Klaske - 07 December 2007 11:51 AM

Kunnen we nu concluderen dat ‘het’ Nederlands publiek zicht vergist heeft, of zou Brigitte echt tijd nodig hebben om zich de rol eigen te maken?

Ik denk dat we dat niet kunnen concluderen..
Het zijn try-outs.. Ik denk dat we pas twee weken na de premiere kunnen zeggen of Brigitte wel of niet DE Evita is.
Dan is de show ingespeelt en zit iedereen lekker in zijn rol.

Maar het blijft een kwestie van smaak..
Marjolein en Suzan blijven een grote groep fans hebben die altijd blijven roepen dat ze hun veel meer als Evita zien..

  [ # 38 ] 07 December 2007 12:28 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Ik denk dat het NLse publiek terecht een winnaar zag in Brigitte. Ze heeft alles wat een musical leading lady moet hebben, ze is alleen geen Evita en daar loopt ze nu tegenaan vrees ik. Ik hoop dat ze zich kan hernemen.

  [ # 39 ] 07 December 2007 12:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Klaske - 07 December 2007 11:51 AM

Maar even terug naar Evita. Ik heb nu in meerdere meningen gelezen dat Brigitte het niet trekt. Sommigen zeggen vocaal, anderen zeggen qua dans, weer een andere groep qua acteren (zowel het arme meisje als de diva). Kunnen we nu concluderen dat ‘het’ Nederlands publiek zicht vergist heeft, of zou Brigitte echt tijd nodig hebben om zich de rol eigen te maken?

Ik hoop op het laatste, dat het Brigitte toch lukt om de rol eigen te maken en dat ze een fantastische Evita neerzet. Ik ben iig zeer benieuwd hoe ze het doet, na al die reacties op dit forum en op andere fora gelezen te hebben. Het zijn zeer wisselende reacties.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 40 ] 07 December 2007 12:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik neig toch ook naar optie één … Ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal wat ‘Evita’ betreft en Brigitte trekt die rol gewoon niet, zowel qua zang als dans. Ik had bij de try outs al het idee dat ze haar stem helemaal aan het stuk zingen was. Bovendien miste ik inlevingsvermogen en passie in haar spel, het bleef allemaal erg vlak.

‘Evita’ staat of valt met de invulling van de hoofdrol en ik heb het idee dat Stage Entertainment hier de plank volledig mis slaat.

Ik misgun Brigitte niets, heb haar gezien als Belle in Beauty & The Beast en dat deed ze prima, maar ze is voor mij helaas geen Evita.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 41 ] 07 December 2007 12:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

eastwick - 07 December 2007 12:34 PM

Ik neig toch ook naar optie één … Ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal wat ‘Evita’ betreft en Brigitte trekt die rol gewoon niet, zowel qua zang als dans. Ik had bij de try outs al het idee dat ze haar stem helemaal aan het stuk zingen was. Bovendien miste ik inlevingsvermogen en passie in haar spel, het bleef allemaal erg vlak.

‘Evita’ staat of valt met de invulling van de hoofdrol en ik heb het idee dat Stage Entertainment hier de plank volledig mis slaat.


dit gevoel had ik dus ook !!!

maar het ensemble vond ik juist super en sommige nieuwe dingen wat de show aangaat ook ( bv hoe men huil niet om mijn argentina nu invult) vandaar dus dat dubbele gevoel…

[ Gewijzigd: 07 December 2007 01:25 PM by Pasje ]
  [ # 42 ] 07 December 2007 12:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

Lance - 07 December 2007 11:25 AM
Pasje - 07 December 2007 06:54 AM

Als ik intik dat ik een dubbel gevoel heb , dan heb ik een dubbel gevoel ....zo simpel is dat ! dus wie ben jij dan om mij te vertellen wat ik wel of niet moet/kan voelen !!

Sorry dat ik het moet zeggen Pasje, maar ik vroeg me toen ik het las ook af waar het dubbele gevoel in zit. Ik merk dat je haar niet fantastisch vond en dat kan ik goed begrijpen, maar ik haal nergens uit op dat je een dubbel gevoel had. Zo van, dat was slecht, maar dat was fantastisch.

Dat hoef je niet goed te praten door het een ‘dubbel gevoel’ te noemen. Als iets niet kan tippen aan wat je al eerder hebt gezien dan is dat gewoon zo. Jouw goed recht.

Maar om vervolgens zo hysterisch te reageren op iemand is ook enigzins overdreven…
Ik snap wel dat je vaker gaat. Ik heb ook voorstellingen vaker gezien die ik eigenlijk nogal matig vond in de hoop dat het zou groeien. Soms wil graag dat een show groeit. (Soms wil ik ook heel graag dat iemand een show in de fik zou zetten, maar da’s een ander verhaal).

hmmzz hysterisch valt wel mee hoor :roll:
was niet de bedoeling in ieder geval 😊

maar zand er over ..ik lees met veel plezier hier en wil dat zo houden ! Vandaar dat ik al minimaal regaeer op dingen aangezien ik al vaker gelezen heb dat men elkaar aanvalt hier over een mening , geen zin in ...

  [ # 43 ] 07 December 2007 01:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik ben gister (6 december) naar Evita geweest en wil graag even kort mijn mening geven, let wel op, een paar verrassingen uit de show worden verklapt:

De cast:

Brigitte Heitzer als Evita.. Ze zong SOMS erg mooi, soms ja want ze haalde de noten zeker niet altijd. Ze heeft wel DE uitstraling van Evita en zet een prachtige Evita neer. Haar “Huil niet om mij Argentina” was prachitg. Dansen is niet de strerkste kant, soms ging het even wat minder. Maar ondanks dat noten die ze soms net niet haald, en de dans zet ze een prachtige Evita neer.

Stanley Burleson als Che Zijn zang was erg goed, al moet hij nog even werken aan de hoge tonen, die kwamen er gister niet helemaal lekker uit. De eerder geplaatste opmerkingen dat hij als een dronke zatlap over het toneel heen rende vind ik erg overdreven. Kortom weer een mooi personage voor zijn CV maar zeker niet zijn sterkste rol. Bill van Dijk was toch stukken beter

Roberto de Groot als Juan Perà³n, een en al lof voor Roberto, super niks op aantemerken, prachtige zang, toneel, en emoitie.

Anouk Maas als Maà®tresse ze zong naar mijn mening een van de mooiste nummers uit deze musical, prachtig, ze zong ook super.

Paul Walthaus als Augustin Magaldi, mhh ja iets TE gelikt, ik vind hem niet super maar ook niet slecht, gewoon “voldoende” dus.

Decor:

Alles is omgegooid,  maar op een goede manier, het prachtige phanteon was een goede vondst, maar maakte het toch net iets TE abstract. Ook vond ik de steiger met de volg spot een mooie vonds, de verlichtingen van Buenos Aires waren wel ech fel, maar straalde de sfeer wel uit. De balon scene was ook prachitg in dit nieuwe decor, ik kreeg een brok in mijn keel. (hier over meer bij de regie)

Vertaling:

Als deze geen Award krijgt eet ik mijn schoen op, in 1 woord PRACHTIG

Regi

Matthew Ryan heeft wel lef getoond door DE balkon sene radicaal om te gooien, moelijk te beschrijven maar Evita komt in haar jurk prachtig in beeld en komt op het balkon te staan. Met het idee in je hoofd dat Brigitte Heitzer daar dadelijk fel in de spot lichten staat zit je te wachten.. Maar haar hoofd wordt niet verlicht, wat blijkt, Brigitte Heitzer is gewoon verkleed als burger en zingt het nummer terwijl ze gewoon over het podium loopt, maar dit geheel heeft zoiets moois, alsof ze ECHT een burgervrouw is en nog steeds tussen de mensen leeft… PRACHTIG

Lekker raciaal omgegooid en het blijft lekker verfrissend.

Kortom, naar mijn mening kan SE zeker op een goede manier shows op-pimpen en er een gehele nieuwe versie van te maken. Evita was nooit echt mijn favo musical, maar deze versie is zeer aangenaam .

[ Gewijzigd: 07 December 2007 03:56 PM by jouke ]
  [ # 44 ] 07 December 2007 01:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Leuk verslagje!

Alleen 1 maar, ik heb sommige stukken 2 keer moeten lezen omdat letters ontbraken, of je hebt een toetsenbord dat naar de gallemiezen is, of het kan zijn dat je dyslectisch bent, maak niet uit maar probeer het ff te fixen, leest wat makkelijker! 😊

[ Gewijzigd: 07 December 2007 02:26 PM by Judaz ]
  [ # 45 ] 07 December 2007 02:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik ben dyslectisch EN heb (op deze PC ) een k*t toetsenbord, maar ik ga eens kijken of ik er nog fouten uit kan vissen

[ Gewijzigd: 07 December 2007 02:44 PM by jouke ]
 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 17