5 of 17 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
try out Evita
  [ # 61 ] 08 December 2007 12:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Nou, toch ook maar wat schrijven. Ook ik ben op 6 december wezen kijken in het Luxor. Ik vond de show een ongelofelijke tegenvaller. Ik heb 4 verschillende versies van Evita gezien en dit was mijn 5e. Nu wist ik dat ze er flink aan gesleuteld hadden, dus ben er gaan zitten met een open mind.
Het achterwandje, wat het decor is, was even wennen, maar ze deden er mooie dingen mee. Helaas is dat een van de weinige positieve punten. Brigitte was als Evita, naar mijn mening, een grote misser. Vocaal haalde ze het niet. Ten eerste: het is een rock musical, geen klassiek concert. Ook qua acteren haalde ze het niet. Vooral bij de sterfscene hoopte ik dat ze snel zou gaan. De laatste toespraak was dan ook vreselijk. Deed me nog het meeste denken aan de peperkoek reclame (het kind dat in het vliegtuig niet bij zijn peperkoek kan). Maar goed, misschien groeit ze nog in de rol. en waren het de zenuwen. Ze heeft me namelijk geen enkel moment kunnen raken. Maar ze zal nog wel groeien, slechter kan in ieder geval niet.
Stanley irriteerde me mateloos. Waar is de jonge student gebleven die Che hoort te zijn? En het viel me op dat hij regelmatig zijn hoge tonen niet haalde. Verder blijft het Stanley, maar dat vind ik in al zijn rollen. Roberto was erg goed. Goed qua stem en qua emoties. Al blijft Peron een ondankbare rol.
De balkonscene, tja…het was een tegenvaller. Op zich een mooie vondst die me wel raakte. Maar om het kunstje later in de show weer te doen….dan is het effect weg.
Maar goed, conclusie: Zonde van de show en ik houd mijn hart vast voor mijn all-time favorite Sunset Boulevard.
Wel ga ik nog een paar keer kijken in Tilburg en Eindhoven om te zien hoe de show groeit. Het kan de show alleen maar ten goede komen, het waren per slot van rekening nog maar de try-outs.

  [ # 62 ] 08 December 2007 01:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

MoNieky - 08 December 2007 12:04 PM
dokter_P - 07 December 2007 03:37 PM

Mischien moet je er ook even SPOILER boven zetten..

want nu je de verrassing voor de balkon scene een beetje verpest..  😉

Nou toen in eerste instantie Marjolein in “de” jurk naar beneden kwam, dacht ik dat het Brigitte was en dat ze het toch veranderd hadden…. Pas na een paar tellen realiseerde ik mij dat Brigitte vlak voor mij stond :ohw:

FF een vraagje hierover: staat bij de balkonscene diegene in de jurk daar nou als een kastplant of doet zij ehm hoe zeg je dat, dat gezwaai met haar handen/armen zoals Evita dat hoort te doen? Of doet Brigitte dat in burger?

  [ # 63 ] 08 December 2007 01:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

palex - 08 December 2007 12:38 PM

Maar goed, conclusie: Zonde van de show en ik houd mijn hart vast voor mijn all-time favorite Sunset Boulevard

Oh nee daar had ik nog niet eens aan gedacht ... Het beste er maar van hopen 😊 Verder kan ik me grotendeels in je conclusies vinden. Een énorme tegenvaller zeker als je deze lichtgewicht ‘Evita’ vergelijkt met voorgaande versies en weet hoe de score ook kan en eigenlijk mà³et klinken. Ik ben erg benieuwd naar de recensies na de première.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 64 ] 08 December 2007 02:14 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-12-07

de ‘balkonscene’ wordt gedaan met volledige armzwaai bewegingen door de ander terwijl evita tussen het volk loopt, je ziet eigenlijk alleen het silhouet van evita op het balkon staan, geen gezicht, maar als ze door het publiek gelopen heeft, dan komt evita toch nog het balkon op met jurk, maar is de clue allang foetsie…

  [ # 65 ] 08 December 2007 04:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Het lijkt alsof het een clandestiene Musicalworldmeeting was, maar wij waren ook bij Evita op donderdag 6 december. Ik ben helemaal niet zo negatief als de meesten op die avond. Natuurlijk, Brigitte komt het best tot haar recht in de tweede helft, als de rockopera af en toe een musical wordt. Ook lukt het haar uitstekend om zich hard en meedogenloos voor te doen. Maar in de eerste helft gaat het erom dat allerlei plannen in haar hoofd opkomen en dat zag ik (nog) niet gebeuren. Het was alsof de mensen om haar heen betoverd werden door een kracht die ons in de zaal niet kon bereiken. Brigittes gezicht stond altijd in dezelfde - lege - stand. Zelf had ik ook liever een meer ervaren dame gezien, bijvoorbeeld Marleen, die veel meer met haar ogen en intonatie zou kunnen werken.

Maar goed, het publiek wilde een ster en kreeg een ster. Jammer dat in het televisieprogramma nergens tot uiting kwam dat de meisjes streden om een plek in een sobere, artistiekerige versie, géén typische megamusical waarin een girl next door royaal kan schitteren. Deze interpretatie ligt heel dicht bij de Jesus Christ Superstar van twee jaar geleden, kostte even tijd om je voor zich te winnen. En in deze Evita staat nu nét het verkeerde meisje in de verkeerde versie.

Los daarvan vond ik Brigitte een waardige prestatie leveren. Net als bij Jesus Christ Superstar, omdat het bronmateriaal prachtige momenten heeft, kan geen enkel artistiek brein Evita kapotkrijgen. En wees nou eerlijk, de musical heet Evita, maar de dame wordt meer besproken dan dat ze zelf het achterste van haar tong laat zien. Met andere woorden, ze staat wel centraal, maar ze levert toch niet de absolute hoofdrol. Iedere bijrol- en ensemblespeler danst en gebaart wild om het grote mysterie Evita heen en we kijken eigenlijk door hun ogen. En de ene observatie is nog onbetrouwbaarder dan de ander.

Stanley, ik moet zeggen, hij moet die pruik voortaan ook buiten de voorstelling dragen, het extra haar haalt zijn gezicht enorm op. Hij was wat schor, maar hield zich staande. Jammer dat hij zijn Che vertolkte op een manier waarvoor ik bang was. Cynisme op en top, cynisme voor, cynisme na: dat betekent bij elke vijfde lettergreep de toon extra veel walging en minachting meegeven. Dat is leuk bij het eerste O, wat een circus. Maar tegen de tijd dat Hoog vloog je, te hoog aan de beurt is, kan ik me voorstellen dat zo’n personage geleidelijk aan denkt, al dat geminacht brengt me nergens. En had Stanley het nummer een versie kunnen geven die dat prachtige lied verdient, namelijk gewoon zingen, noot voor noot.

Roberto, lees ook de komende editie van Gay Krant, mijn petje af voor hem. Ondanks de ondersteunende rol vangt hij de aandacht. Tussen al die druk gesticulerende spelers is hij met zijn statige houding een oase van rust. Hij zingt zijn Diamant heel mooi, jammer dat het nummer zo kort is. Hij is de eerste die zich staande weet te houden te midden van alle goede en minder gelukkige keuzen van het creatieve team.

Het ensemble wist me ook in te palmen. Prachtige samenzang, twee-, drie- of tienstemmig, het maakte ze niet uit. Jammer dat Roy Kulick tijdens Perà³ns nieuwe vlam één moment het keiharde regime van de snelle verkledingen niet kon bijhouden. Stoer stond hij als soldaat daar te marcheren met geweer in de hand, alleen had hij zijn gulp open laten staan. Het werd nà³g erger: luttele seconden later zakte zijn legerbroek van zijn heupen en de schok golfde door de zaal.

Meest opvallend ensemblelid was Robin van den Akker. Hij speelt een tangodanser, maar omdat hij stiekem tegelijkertijd de dood symboliseert, is Robin bijna constant op het podium. Samen met Esther van Boxtel die Evita’s seksualiteit en liefde moet voorstellen. Haar make-up was echter zà³ angstaanjagend, dat ik af en toe dacht dat ZIJ de dood speelde. Kan goed kloppen, want Robin oogt - ook door zijn zwart gecontourde ogen - als een sensueel kloppend hart dat dood en verval op verre afstand houdt. Een geweldige blikvanger. En een uitstekende compensatie - samen met Roberto - voor iedereen die niets van Brigitte moet hebben.

Schrik ook niet van het slotapplaus. De regie heeft kennelijk bedacht dat alles in het leven cyclisch is, dus ook de structuur is een cirkel. Maar zo indrukwekkend als dat was in Aida, zo verwarrend is dat bij Evita. Na de laatste buiging verlaat de cast het podium, alleen Evita blijft staan, het licht dimt. Natuurlijk denk je dat Brigitte - à  la Joseph 2007 in Londen - nog even een liedje als toegift overdoet. Het loopt echter anders. En of het publiek zoiets apprecieert…

Hoe gek het ook klinkt na al deze alinea’s, ik heb genoten en ik kan niet wachten tot ik weer ga.

Groeten, Frans.

[ Gewijzigd: 08 December 2007 04:45 PM by Frans ]
  [ # 66 ] 08 December 2007 06:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Krijg net een smsje dat Evita vanavond afgelast is vanwege een zieke hoofdrolspeler (geen idee wie).. Mooi balen.

  [ # 67 ] 08 December 2007 06:31 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2002-06-02

Brigitte is ziek.

  [ # 68 ] 08 December 2007 06:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ik hoorde het net inderdaad.

  [ # 69 ] 08 December 2007 06:36 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Peggy - 08 December 2007 06:31 PM

Brigitte is ziek.

huh?? en de understudies dan? kan Marjolein het niet overnemen?

  [ # 70 ] 08 December 2007 06:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

IngeG - 08 December 2007 06:36 PM

huh?? en de understudies dan? kan Marjolein het niet overnemen?

Understudies worden vaak pas na de premiere ingewerkt. Het is, zo goed als, onmogelijk voor Marjolein deze rol nu in een halve dag in te studeren…

  [ # 71 ] 08 December 2007 06:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Lance - 08 December 2007 06:38 PM
IngeG - 08 December 2007 06:36 PM

huh?? en de understudies dan? kan Marjolein het niet overnemen?

Understudies worden vaak pas na de premiere ingewerkt. Het is, zo goed als, onmogelijk voor Marjolein deze rol nu in een halve dag in te studeren…

Marjolein is al ingewerkt en zei gisteren dat ze snel op zou gaan.. maar blijkbaar was ze nog niet helemaal klaar!?

Vind het wel heel sneu voor Brigitte!

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 72 ] 08 December 2007 07:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hoorde t ook.
Hoop dat ze gauw weer beter is!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 73 ] 08 December 2007 08:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Peggy - 08 December 2007 06:31 PM

Brigitte is ziek.

hopelijk is dat de reden waarom ze zo matig zong (klinkt raar maar dat kan dus betekenen dat ze normaal beter zingt)

  [ # 74 ] 08 December 2007 10:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

‘Evita’ Brigitte geveld


AMSTERDAM -  Evita is geveld. Brigitte Heitzer (28), de winnares van de grote tv-auditie voor de rol in de megamusical, kon zaterdagavond niet op. Alle bezoekers van het Nieuwe Luxor theater in Rotterdam konden naar huis. De musical Evita, die midden in de generale repetities zit, kon niet doorgaan.


Erwin van Lambaart, directeur van Joop van den Ende theaterproducties, is zeer verdrietig door de tegenslag. “De KNO-arts die Brigitte heeft onderzocht legde haar absolute stemrust op voor een dag of drie. Haar vervangster Marjolein Teepe was nog niet klaar. Zij gaat vanmiddag voor het eerst op. Brigitte was in tranen, maar moet doen wat de arts voorschrijft. Ik gun haar volgend weekeinde de première, maar dan zal zij eerst voldoende moeten herstellen.”

Voor Brigitte, die na een wekenlange strijd de auditie won voor de hoofdrol in Evita, zijn de Olympische Spelen van de musical aangebroken. Haar rol, waarin ze bijna continu op het toneel staat, is loodzwaar.

Lacht: “Acteurs die Evita speelden, hebben wel eens grappend geroepen dat musicalauteur Andrew Loyd Webber zijn spelers moet haten. Maar nu begrijp ik echt wat zij bedoelden. Je stem moet in topconditie zijn om dit te kunnen halen. Ik slaap veel, ik praat weinig voor de voorstelling. Ik weet dat ik elke avond twaalf gecompliceerde nummers moet zingen. Het is topsport. Maar wel geweldige topsport. Dit is het mooiste wat ik ooit heb gedaan.”

Brigitte, die elke avond als een nachtegaal presteert, begrijpt nu ook waarom de jurering tijdens de Op zoek naar Evita zo heftig was. “Ik kende Stanley al uit de musical Belle en het Beest waar ik de vaste vervangster was van Chantal Janzen als Belle. Maar wat je daar moet zingen is echt een stuk minder dan wat ik nu moet doen. Stanley is een enorme steun. We weten allebei dat je stembanden wennen aan je dagelijkse repertoire. Je kunt je stembanden als spieren trainen. Het wordt dus alleen maar gemakkelijker.”

  [ # 75 ] 08 December 2007 10:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Daar baal ik dus vreselijk van…. En even over op de RELmodus…

Hoe gaan ze dat eigenlijk doen? Ik heb de kaarten gekocht naar aanleiding van Brigitte d’r overwinning. Compensatie? Ik bedoel Marjolein zal het vast geweldig doen. Maar als ik Marjolein had gewild had ik wel op haar gestemd.

Einde RELmodus

Ik denk dat het er wel aan zat te komen. Vanaf begin van Wie wordt Evita zo bezig zijn houdt niemand vol. Toch jammer. Volgende maand beter hopen we maar!

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 17