7 of 17 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
try out Evita
  [ # 91 ] 09 December 2007 12:38 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Tessiej - 08 December 2007 11:26 PM

Marjolein durfde het vanavond nog niet aan. Er zijn vanavond en morgen extra repetities en morgen zal ze dus wel opgaan als Evita. Ik vermoed dat ze haar doorloop nog niet gehad heeft en dat ze daardoor het nog niet aandurfde. Alleen maar respect voor haar dat ze haar grenzen zo goed durft aan te geven.

Sneu voor Brigitte dat ze nu al ziek is, maar misschien wel beter dat ze nu even een paar dagen rust heeft dan bij de Première en vlak daarna…

Marjolein zal de aankomende 3 voorstellingen spelen en hoe het daarna zal gaan lopen? Dat weet niemand….

Jij weet als geen ander dat ik absoluut geen fan ben van Marjolein maar ik vind het super dat zij morgen al durft op te gaan voor Evita!!! Erg knap en moedig! Ik ben erg benieuwd naar de reacties! 😊

Ik hoop ook dat Anne zsm wordt ingewerkt want je weet maar nooit.

Ik vraag me trouwens af of Brigitte het wel red tot oktober… Ikzelf ga in augustus, dus ben benieuwd of zij dan opgaat in Maastricht, hoop het wel want daar komt zij vandaan(althans, het dorpje ernaast;)), maar dat zie ik dan wel.

Grtz. Yves

  [ # 92 ] 09 December 2007 08:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

*even aankondiging vooraf: ik heb voorgaande reacties in dit topic nog niet gelezen*

Gek eigenlijk: Brigitte heeft gewonnen en ik gunde het haar van harte en toch… ben ik ineens heel benieuwd naar Marjolein. Ik heb het gevoel dat zij om meer redenen een hele goede Evita zou zijn dan Brigitte.

Evita was als kind ondervoed, die uitstraling benadert Marjolein. Evita werd zowel geliefd als verguisd, ik heb totaal niets met Marjolein (echt helemaal niets) maar daardoor lijkt het me juist wel spannend als zij opgaat: zal zij me net als Evita ervan kunnen overtuigen? Met welk gevoel laat ze me achter? Zal het dubbel zijn en vragen oproepen?
Ik heb het gevoel dat Marjolein er véél harder voor moet werken om het publiek voor zich in te pakken. Ze zal er voor moeten knokken om zich op te werken naar de top, net als Evita. Maar als ze dan op het balkon van de Casa Rosada staat met Don’t Cry for me Argentina, dan zal ze er ook zijn. Ik denk dat Marjolein veel geloofwaardiger Evita neer zal zetten dan elk ander (misschien op Anne na), omdat ze er net als Evita voor zal moeten vechten.

Het zal een interessante avond worden.

[ Gewijzigd: 09 December 2007 09:02 AM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 93 ] 09 December 2007 09:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Wauw mooi gezegd! Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Ik denk dat de ‘schuld’ van haar ziekte toch bij de producent ligt. De rol alleen al is erg zwaar, als je dan ook al 3 dagen na de finale moet beginnen met repeteren en dan tussendoor nog duizenden interviews en andere activiteiten. Tja, dat houdt niemand vol.

Meteen toen ik dit nieuws hoorde, dacht ik ineens: zie je wel, ze hadden gewoon een ervaren Evita als Marleen moeten kiezen. Maar bij dit werkschema was zelfs Marleen ziek geworden.

Ik hoop voor Brigitte dat ze snel weer opknapt, maar dat ze wel helemaal uitziekt.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 94 ] 09 December 2007 09:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik ben een dag of 2 niet op dit forum geweest en ik heb opeens 5 pagina’s over de musical evita ‘in te halen’.
Over het algemeen valt het bij veel mensen dus tegen? Ik ga pas in mei, dus misschien dat Brigitte tegen die tijd de rol meer eigen heeft gemaakt.
Leuk trouwens, al die verslagen. Dan kan ik tot mek, toch nog een beetje evita meevolgen.

  [ # 95 ] 09 December 2007 09:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Nogmaals zoals andere mensen eerder ookal hebben gezegd het gaat er niet om dat Brigitte alles moet spelen, maar mensen dan wel de kans moet geven om andere datum te boeken of compenseren.
. Het is vergelijkbaar met How do you solve a problem like maria. Toen Connie ziek werd. Heeft iedereen kunnen omboeken of geld terug gehad.

Later werd gewoon bekend gemaakt wanneer haar u/s op ging. Omdat toen gekozen werd voor mevrouw… die nummer 4 geworden is werden zelfs haar vrije dagen vermeld.

Ik ga vanmiddag gewoon kijken naar Marjolein omdat mijn ouder meegaan en het hun niet echt uitmaakt. Wie weet ben ik dan ook minder aan het zeuren maar ga met lichte tegenzin naar het Luxor.

  [ # 96 ] 09 December 2007 10:25 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2007-05-23

Als er toevallig mensen zijn die van hun kaarten voor vandaag afwillen, omdat Brigitte niet speelt… Laat het me dan alsjeblieft weten!!!! Ik wil er heel graag heen!

Groetjes Tessa

  [ # 97 ] 09 December 2007 11:01 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Cremi:

Nogmaals zoals andere mensen eerder ookal hebben gezegd het gaat er niet om dat Brigitte alles moet spelen, maar mensen dan wel de kans moet geven om andere datum te boeken of compenseren.

Dat vind ik dus ook. Als het hele product met een ‘naam’ verkocht wordt, moet je als consument de mogelijkheid hebben om je kaartjes te ruilen voor een andere dag (of je geld terug te krijgen). Zoals Klaske al aan gaf is dit heel netjes geregeld in Londen en NY, en zo hoort het ook. Toen ik laatst naar de gelauwerde ‘Macbeth’ in Londen ging met Patrick Stewart (Star Trek, X-Men) was hij ziek. Dit stond ten eerste netjes bij de ingang van het theater opgehangen en ten tweede kon ik mijn kaartjes zonder problemen voor een andere dag omruilen.

  [ # 98 ] 09 December 2007 11:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

cremi - 09 December 2007 09:44 AM

Nogmaals zoals andere mensen eerder ookal hebben gezegd het gaat er niet om dat Brigitte alles moet spelen, maar mensen dan wel de kans moet geven om andere datum te boeken of compenseren.

ja inderdaad, ik was JUIST in de try-out periode gegaan omdat ik er dan 99% zeker van zou zijn de 1ste cast te zien (wat 6dec ook zo was) maar kan me voorstellen dat het een teleurstelling kan zijn

Ik ga vanmiddag gewoon kijken naar Marjolein omdat mijn ouder meegaan en het hun niet echt uitmaakt. Wie weet ben ik dan ook minder aan het zeuren maar ga met lichte tegenzin naar het Luxor

.

oh leuk, ben erg benieuwd naar je verslag!

  [ # 99 ] 09 December 2007 11:26 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2007-05-23

Heb kaarten geregeld bij het Luxor!!!
Rij 3, 1e balkon :D

  [ # 100 ] 09 December 2007 12:00 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

ik ook kaarten gereserveerd balkon rij 6 ...wauwwwwww superrrr rij 6 :D

  [ # 101 ] 09 December 2007 12:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Als je in Londen kaarten voor een show als Sound of…. en Joseph koopt (waar hetelfde aan de hand is: een hoofdrolspeler die door het publiek is gekozen) kun je op de website precies zien wie wanneer speelt. Alle vakanties worden vermeld en de dagen dat de alternate opgaat (en zelfs welke alternate bij Joseph….Lewis!). Dit lijkt me in dit geval de enige juiste manier. Je publiek komt voor DIE MEVROUW, daar hebben ze toch weken voor ge-smst? Geld terugkrijgen MOET KUNNEN! (al zie ik 10 keer liever Marjolein dan Brigitte…veel plezier vandaag!)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 102 ] 09 December 2007 12:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jaccozoveel - 09 December 2007 12:19 PM

Als je in Londen kaarten voor een show als Sound of…. en Joseph koopt (waar hetelfde aan de hand is: een hoofdrolspeler die door het publiek is gekozen) kun je op de website precies zien wie wanneer speelt. Alle vakanties worden vermeld en de dagen dat de alternate opgaat (en zelfs welke alternate bij Joseph….Lewis!). Dit lijkt me in dit geval de enige juiste manier. Je publiek komt voor DIE MEVROUW, daar hebben ze toch weken voor ge-smst? Geld terugkrijgen MOET KUNNEN! (al zie ik 10 keer liever Marjolein dan Brigitte…veel plezier vandaag!)

Daar heb je helemaal gelijk in.

Door die hele televsietoestand hebben ze mede een andere publiek angeboord. Het jongere idols-publiek. Poppubliek koopt een kaartje Brigtte en geen kaartje Evita.

Als je als producent duidelijk communiceert wanneer Brigitte en wanneer Marjolein speelt sla je toch twee vliegen in één klap? De aanhang van zowel Brigitte als Marjolein zal tevreden zijn met de informatie.

  [ # 103 ] 09 December 2007 01:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Lance - 09 December 2007 12:56 PM
Jaccozoveel - 09 December 2007 12:19 PM

Als je in Londen kaarten voor een show als Sound of…. en Joseph koopt (waar hetelfde aan de hand is: een hoofdrolspeler die door het publiek is gekozen) kun je op de website precies zien wie wanneer speelt. Alle vakanties worden vermeld en de dagen dat de alternate opgaat (en zelfs welke alternate bij Joseph….Lewis!). Dit lijkt me in dit geval de enige juiste manier. Je publiek komt voor DIE MEVROUW, daar hebben ze toch weken voor ge-smst? Geld terugkrijgen MOET KUNNEN! (al zie ik 10 keer liever Marjolein dan Brigitte…veel plezier vandaag!)

Daar heb je helemaal gelijk in.

Door die hele televsietoestand hebben ze mede een andere publiek angeboord. Het jongere idols-publiek. Poppubliek koopt een kaartje Brigtte en geen kaartje Evita.

Als je als producent duidelijk communiceert wanneer Brigitte en wanneer Marjolein speelt sla je toch twee vliegen in één klap? De aanhang van zowel Brigitte als Marjolein zal tevreden zijn met de informatie.

jullie vergeten 1 ding: Brigitte is niet vrij of op vakantie maar ZIEK!. Er is een voorstelling gecancelled en gemeld dat de komende voorstellingen MARJOLEIN op gaat als Evita. Iedereen weet er dus van. Insiders melden dat Brigitte het al wekenlang niet meer trekt.

  [ # 104 ] 09 December 2007 01:33 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2005-09-05

Ik had ook niet anders verwacht dan dat ze het niet zou trekken. Op de perspresentatie was Buenos Aires al vreselijk zwak, natuurlijk waren toen de repetities net begonnen, dus niemand verwacht een topprestatie, maar ze kon zelfs 1 nummer niet overbrengen. Zowel vocaal als qua dans was het erg zwak. Ik gun haar absoluut die rol en denk dat ze het heel mooi zou kunnen doen.. over een paar jaar. Wanneer ze zelf al een aantal hoofdrollen (en niet als alternate of understudy) heeft gespeeld en weet hoe het is om echt zo vaak op te gaan. Het is natuurlijk een vrij pittig stuk, Evita. Nogmaals, ik gun het haar, en hoop dat ze op de première een geweldige Evita neer kan zetten. Maar ik heb er een hard hoofd in..

  [ # 105 ] 09 December 2007 01:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Bij de perspresentatie hadden ze het nummer net 1 dag geoefend.. dat is een ander verhaal..

Mag ik verder even aangeven dat ik de Brigitte - Marjolein discussie helemaal moe ben.. :vaag:

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 17