4 of 17 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
try out Evita
  [ # 46 ] 07 December 2007 02:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Heel leuk verslag, Jouke!! Ik ga vanavond en ben erg nieuwsgierig.  📣

@ Judaz, het is dyslectisch 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 47 ] 07 December 2007 03:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mischien moet je er ook even SPOILER boven zetten..

want nu je de verrassing voor de balkon scene een beetje verpest..  😉

  [ # 48 ] 07 December 2007 04:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Maar dat had ze er toch ook bij gezet; niet het woordje Spoiler, maar wel dat ze wat verassingen ging verklappen….

Ik hoop in ieder geval dat Brigitte de komende tijd gaat groeien in haar rol als ik bovenstaande allemaal lees. Het kan natuurlijk goed zijn dat ze gewoon ontzettend zenuwachtig is, het is wel haar 1e hoofrol. Voor haar alternate rollen heeft ze ‘lekker kunnen schuilen’ achter Chantal, maar nu hebben meer dan 2 miljoen mensen naar die finale gekeken en die verwachten natuurlijk dat je er staat. Brengt nogal een druk met zich mee. Dat wist ze van te voren natuurlijk wel, maar goed, het zal een omschakeling voor haar zijn om ineens de show te moeten dragen als 1e cast.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 49 ] 07 December 2007 04:55 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Marilena - 07 December 2007 04:42 PM

Maar dat had ze er toch ook bij gezet; niet het woordje Spoiler, maar wel dat ze wat verassingen ging verklappen….

Crap.. daar heb ik dus overheen gelezen..

(en het is trouwens een HIJ) :tong:

  [ # 50 ] 07 December 2007 07:06 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-12-07

hallo

ik ben gisteren geweest naar de allereerste try-out van evita.

wil je niets weten, NIET lezen :-)

er zijn mij een paar punten opgevallen van de try-out waarvan ik hoop dat ze die veranderen, alhoewel ik niet zou weten hoe ze bij de musical nu weten hoe het overgekomen is bij het publiek…

1- je kan soms geen tekst verstaan omdat die overstemd wordt door het te harde orkest. dit vooral als er veel tegelijk zingen zoals in ensemble.
2- ik vind de opzet van de musical niets en valt tegen, het zijn losse stukjes die achter elkaar gezet worden, ik mis het goed lopende geheel. en vooral het begin met de doodskist vond ik redelijk onpasselijk en kreeg het gevoel, nou nu kunnen we meteen weer weg.
3-ik vond juist het feit dat brigitte NIET in mooie jurk zong: huil niet om mij, een enorme tegenvaller ! dat is toch het herkenbare eraan en verwacht je als publiek toch eigenlijk wel. ik vond die opzet van iemand anders in de jurk en zij op het podium door het gewone volk een onplezierige keus. misschien ook omdat de opzet van de tv-serie was: wie mag er straks in die jurk HET lied zingen…. brigitte dus niet…
4-brigitte zong vond ik juist wel goed, verstaanbaar en zenuwachtig :-) 2 keer hoorbaar missertje maar dat moet kunnen. en dat ze groot is en misschien niet passend in de breekbare of jonge versie, valt niet op, kan je toch niet zien vanaf de zaal :-)
5-de ensembles vond ik in zijn geheel niet zo indrukwekkend, het gezang als duo dat pakt tenminste qua zang en licht etc
6- en praktisch, de deur van de zaal ging pas om 1945 open en dus te laat en dus begon het pas om 2010 en de parkeerplekken bij luxor zijn 10keer niets:-)
7-en dan vooral,  dit zijn mijn meningen en exact hetzelfde als die van mijn moeder die mee was en dat betekent dus dat iedereen alles anders beoordeeld en individueel oordeel is. iedereen heeft een eigen smaak, gelukkig maar.
8-en als laatste, ik hoop dat ze nog flink gaan sleutelen voor de uiteindelijke versie van de musical, daar zijn de try-outs voor ! ik weet wel dat als het zo blijft, ik niet nog een keer zou gaan en niet zou gaan aanbevelen, maar goed, dat is mijn specifieke eigen mening :-)

en verder zou ik zeggen, ga gewoon zelf kijken en oordeel zelf :-)

groetjes mamnicole

  [ # 51 ] 07 December 2007 09:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

oioi mamnicole, welkom op musicalworld, grapig dat je gisteren ook bent geweest. ik wil graag reageren op een paar “uitspraken” van jou.

ik ben gisteren geweest naar de allereerste try-out van evita.

het was niet 1ste try-out, in Bussem zijn er al een paar geweest, geloof dat dit ongveer de 5de try-out was.

2- ik vind de opzet van de musical niets en valt tegen, het zijn losse stukjes die achter elkaar gezet worden, ik mis het goed lopende geheel. en vooral het begin met de doodskist vond ik redelijk onpasselijk en kreeg het gevoel, nou nu kunnen we meteen weer weg.

de doodskist aanhet begin is juist 1 van de dingen die WEL uit het orgineel is overgenomen, en je mag dit natuurlijk onpasselijk vinden, maar in andere versie’s was de kist ook open en zag je zo een “lijk” liggen

3-ik vond juist het feit dat brigitte NIET in mooie jurk zong: huil niet om mij, een enorme tegenvaller ! dat is toch het herkenbare eraan en verwacht je als publiek toch eigenlijk wel. ik vond die opzet van iemand anders in de jurk en zij op het podium door het gewone volk een onplezierige keus. misschien ook omdat de opzet van de tv-serie was: wie mag er straks in die jurk HET lied zingen…. brigitte dus niet…

natuulijk is dit even wennen/schrikken, maar ik vind het juist een prachtige vonds, zo wordt ze meer als Evita/vrouw van het volk neergezet, en ze gaat alsnog in de jurk hoor 😛 (op het eind van het nummer..)

de puntjes over de parkeerplaatsen hebben niks met de show Evita te maken, alhoewel het natuurlijk wel vervelend is. (wel super dat er sinds kort ook een metroingang PAL voor het Luxor zit!!!).

ik wens ik je veel plezier op deze site

  [ # 52 ] 07 December 2007 10:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Waar blijven de productiefoto’s!!! 😛

  [ # 53 ] 07 December 2007 10:08 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

jouke - 07 December 2007 01:48 PM

Vertaling:

Als deze geen Award krijgt eet ik mijn schoen op, in 1 woord PRACHTIG

lol, je weet dat je moet oppassen met dat soort uitspraken hier he. We kunnen je er zomaar aan houden. 😉

Verder..ik heb je verslagje niet helemaal gelezen, omdat ik niet teveel voor mezelf verklapt wil hebben (ook al duurt het nog heel lang voordat ik ga, maar goed).

  [ # 54 ] 07 December 2007 11:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

dr zijn op 6 dec fotos gemaakt dus het zal niet lang meer duren

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 55 ] 07 December 2007 11:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Nou ik ben vanavond geweest en als je voor Brigitte hebt gestemd tijdens de uitzending vind je haar nu ook geweldig! Want ze deed het echt heel erg goed!! Ook zoals ze tijdens de zoektocht zong en overkwam, vind ik.
Laatst las ik dat iemand Stanley als Che een zwerver noemde, nou ik heb deze zwerver er nog nooit zo sexy uit vinden zien 😉 Zelfs als prins vond ik hem niet zo sexy als vanavond!!
Roberto heeft gewoon een super mooie stem en ik vond alles gewoon echt kloppen. Het decor, het ensemble, gewoon alles was geweldig. Trouwens over sexy mannen gesproken… Ik weet niet hoe die man heette waar Esther van Boxtel mee danste, maar pfff wat een kanjer 📣
Maar genoeg over sexy mannen (sorry, maar ik moest het ff kwijt 📣 ), want ook de vrouwen vond ik heel erg mooi uitzien en geweldig zingen en dansen!
Kortom: Ik ben erg enthousiast en zit nu even iets negatiefs te bedenken, maar zou het niet weten…. Misschien dat ik na een nachtje slapen iets kan verzinnen, maar nu even niet 😉

PS Ik was een beetje laat en kwam pas 10 minuten voor 8 in de buurt van Luxor en had gelijk een parkeerplaatsje. Dus het is een kwestie van geluk hebben denk ik.
Dus auto neergooien, gratis tijdelijk programma scoren, toilet bezoekje en ruim op tijd in de zaal… Dat alles zo mee zat wilde ook nog even kwijt   📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 56 ] 08 December 2007 12:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Ik was er ook vanavond en dit vond ik ervan (sorry trouwens als het iets te vrolijk is, maar ik heb gewoon een leuke avond gehad! :D):

Wauuuww.. Wat een prachtshow! Tering, ik vind het echt hip XD. Ik word nu al gek van mezelf .. alleen maar happyy happy verslagen XD maar goed.
Ik heb in meerdere verslagen gelezen dat mensen het verhaal niet te volgen vonden. Ik vond het zelf allemaal echt vrij duidelijk eigenlijk .. Natuurlijk zal ik wel wat dingetjes gemist hebben, maar ik kon het verder wel volgen.
Ik heb geen andere versies van Evita gezien om mee te vergelijken, maar ik vind het wel prettig dat het decor vrij simpel is gelaten. Dat ding op de achtergond wat dan het Pantheon schijnt te zijn, sja .. dat zal dan wel, ik heb dat ding nog nooit gezien. Ik vond eigenlijk dat ze heel mooi met die vorm en achtergrond dingen lieten zien en met kleine veranderingen daarin een heel andere setting creƫerden.
De kostuums <3 die vond ik trouwens echt hip!

Brigitte - Evita:
Sja. Ik weet het nog niet zo goed eigenlijk. Ze deed het goed. Dat zeker, maar ik merkte wel, zeker in de hoge noten, dat ze niet lekker bij stem was. Als ze flink de hoogte in ging kneep ze zo ontzettend met haar stem, sorry maar dat was niet prettig om naar te luisteren. Verder vond ik dat ze vrij lang de tijd nodig had om ‘in te komen’. Toen ze ziek werd kreeg ik pas het gevoel dat ze echt aan het acteren was. Toen kwam het gevoelsmatig in ieder geval pas aan. Ze heeft haar momenten gehad, maar was nog niet heel de show geweldig.
Roberto - Peron:
Ahhhhh, wat een gast <3. Die stem! Die hoge noten! Tering <3. Minpunt is wel dat zijn rol niet echt diepgaand is of zo .. hij is best veel op het podium .. maar vaak doet ie niet zoveel .. dan staat ie daar gewoon en heeft ie niet veel inbreng. Das jammer. Maar toch weet ie in zijn momenten wel veel te stoppen, zodat je wel van hem kan genieten.
Stanley - Che:
Moet zeggen dat ik niet zo op hem heb gelet .. Zo op het eerste gezicht en gehoor vond ik dat ie het best aardig deed.
Paul & Anouk - Magaldi en Maitresse:
Allebei echt minirollen.. Paul is hip, deed het prima. Anouk vond ik ook goed, ook al stelde de rol dus niks voor. Ze zong haar eigen liedje erg mooi, ze kan wel erg goed articuleren.

Rest van de mensen die opvielen:
Natuulijk Marjolein, god wat een mens <3 Ze ging prachtig in het ensemble op maar als je haar opzoekt dan houd ze je aandacht zo vast met die kracht die ze weet uit te stralen <3 Telkens weer weet ze me weer te boeien en laat ze nieuwe dingen zien en dat vind ik zo tof aan haar.
Verder gaat Anne inderdaad ook mooi op in de groep, maar speelt haar eigen kleine ding vol overtuiging <3.
Esther valt me ook op. Niet alleen door haar expressieve hoofd wat je overal herkent maar ook door de geweldige dans die ze laat zien in de show <3
En dan nog Loes Worm, die me niet echt om iets speciaals opviel maar gewoon omdat ik haar koppie gewoon telkens zie langshuppelen.

Na het zien van de show ben ik echt rete benieuwd naar hoe Marjolein de rol gaat spelen. Als het goed is word dat ‘zeer snel’. Ze geeft het door als ze zelf een exacte datum heeft.

[ Gewijzigd: 08 December 2007 07:46 AM by Sophie_mfan ]
   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 57 ] 08 December 2007 07:55 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2007-12-07

het was de 1e try-out in rotterdam :-)

en tja.. iedereen heeft zo zijn mening en gevoel, dus iedereen zal het anders beleven, is maar goed ook.. ik zou wel eens willen vergelijken idd als marjolein het gaat spelen. ik miste het ‘gepakt zijn’ de hele show door brigitte… misschien dat marjolein dat wel lukt :-)

  [ # 58 ] 08 December 2007 12:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

sebas17 - 07 December 2007 11:02 PM

dr zijn op 6 dec fotos gemaakt dus het zal niet lang meer duren

Die kunnen ook zijn gemaakt voor het programma boekje want daarin staan natuurlijk ook altijd actiefoto’s

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 59 ] 08 December 2007 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Sophie_mfan - 08 December 2007 12:16 AM

Na het zien van de show ben ik echt rete benieuwd naar hoe Marjolein de rol gaat spelen. Als het goed is word dat ‘zeer snel’. Ze geeft het door als ze zelf een exacte datum heeft.

Hou ons op de hoogte, want daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 60 ] 08 December 2007 12:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

dokter_P - 07 December 2007 03:37 PM

Mischien moet je er ook even SPOILER boven zetten..

want nu je de verrassing voor de balkon scene een beetje verpest..  😉

Nou toen in eerste instantie Marjolein in “de” jurk naar beneden kwam, dacht ik dat het Brigitte was en dat ze het toch veranderd hadden…. Pas na een paar tellen realiseerde ik mij dat Brigitte vlak voor mij stond :ohw:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 17