2 of 10 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Opvolger Tarzan
  [ # 16 ] 30 December 2007 11:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Persoonlijk zou ik ook liever Billy Elliot in het Circus Theater zien. Deze heb ik nog nooit gezien, maar wel zoveel over gehoord 😉

Helemaal boven aan mijn lijstje van musicals die ik wil zien is nog altijd Mary Poppins, maar egoistisch gezien wil ik die graag in Luxor en misschien nog in andere kleinere zalen zien…. Dan kan ik tenminste regelmatig gaan, het Circus Theater is voor mijzelf een stuk lastiger om te komen. Plus dat producties in het Circus Theater en het Beatrix Theater in mijn gevoel echt een heel stuk duurder zijn!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 17 ] 30 December 2007 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mark Schmeitz - 30 December 2007 11:28 AM

Heb je gelijk, hij klopt in die zin ook niet echt, of zelfs helemaal niet. Het is namelijk niet mijn punt om te promoten dat er alléén maar Circus moet komen. Dus klopt, is kromme argumentatie in die zin. Als je doorleest snap je denk ik echter ook wel dat mijn argument vooral is en erom gaat dat er niet weer een Disney show moet komen omdat wat afwisseling beter is.

Nu ik het teruglees merk ik dat ik het nogal ‘agressief’ heb verwoord. Sorry daarvoor was niet zo bedoeld. Het was vroeg nog zullen we maar zeggen, haha… 😉

Ik begrijp wat je bedoelde hoor…

  [ # 18 ] 30 December 2007 11:37 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Lance - 30 December 2007 11:32 AM
Mark Schmeitz - 30 December 2007 11:28 AM

Nu ik het teruglees merk ik dat ik het nogal ‘agressief’ heb verwoord. Sorry daarvoor was niet zo bedoeld. Het was vroeg nog zullen we maar zeggen, haha… 😉

Ik begrijp wat je bedoelde hoor…

Ok, géén probleem, maar wel aardig dat je het zegt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 30 December 2007 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zou eigenlijk wel blij zijn met alle drie 😊 Wicked, Mary Poppins of Billy Elliot. Al lijkt me het een hele opgave om die laatste te casten want alles staat of valt met de vertolking door de hoofdpersoon, getuige de laatste teleurstellende voorstelling die ik zag in Londen met een erg matig presterende Billy.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 30 December 2007 12:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb van Billy Elliot erg genoten, maar weet niet of de show een transformatie naar Nederland kan hebben. Een deel van de kracht is de autenticiteit, en die gaat verloren in een Nederlandse bewerking. Het stuk speelt in Noord-Engeland, en de tongval is daarin wel belangrijk. Dit valt niet te bewerken. Nederlandse accenten gaan geforceerd aandoen, ABN komt misschien niet echt over.

Wicked: ik weet het niet. Ik snap niet waarom hier zo opgewonden over wordt gedaan. Ik ken alleen de soundtrack, maar was daardoor niet overdonderd. Misschien is ala Billy Elliot de show zelf wel overdonderend… Maar vooralsnog zie ik het niet.

Mary Poppins. Een verrassend leuke film, maar zit Nederland na My Fair Lady en de herneming van The Sound of Music wel op nog meer van deze truttigheid te wachten?

Eerlijk gezegd: Laat de van Dijk-jes eens goed schaven aan het Vliegende Hollander-stuk, en knal dat er neer. Een groot nieuw eigen stuk; ik ben voor.

Al denk ik dat het gewoon De Kleine Zeemeermin wordt.

  [ # 21 ] 30 December 2007 12:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Verdere argumenten: Billy Elliot heeft een groot/vast theater nodig, niet geschikt als reisproductie

persoonlijk vind ik Billy een van de mooiste musicals, dus ik ben zeker voorstander van Billy naar NL, MAAR waarom niet als tour producite? volgens mij gaat dat makkelijk hoor, als een BATB al kan touren dan kan Billy dat zeker (qwa grote dan) zelf ben ik ook voorstander van een Limburgs dialect,gewoon omdat de mijnen in Limburg zijn.

heb meteen al een cast optie:

Mrs Wilkinson: Ellen Evers
Vader: Jeroen Phaff
Tony: Freek Bartels
Oma: ik weet niet wie, maar GEEN Loeki Knoll
Moeder: Antje Monteiro
Mr Braithwaite: Paul de Leeuw

  [ # 22 ] 30 December 2007 12:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jeroen - 30 December 2007 12:10 PM

Al denk ik dat het gewoon De Kleine Zeemeermin wordt.

Ik hoop zo dat je ongelijk heb! Geef me vleugels e.d. hoor ik hier nog regelmatig in huis. Dus ik heb m’n portie Kleine Zeermeermin wel aardig gehad en zou weleens iets anders willen horen/zien 😉
Waar gaat Ja Zuster/Nee Zuster eigenlijk spelen? Is dat bekend en heb ik dat over het hoofd gezien?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 23 ] 30 December 2007 12:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

MoNieky - 30 December 2007 12:15 PM

Geef me vleugels e.d. hoor ik hier nog regelmatig in huis. Dus ik heb m’n portie Kleine Zeermeermin wel aardig gehad en zou weleens iets anders willen horen/zien 😉

Jeroen bedoeld de Disney versie: The Little Mermaid en niet dat wanhopige gedoe van Studio 100… 😉

  [ # 24 ] 30 December 2007 12:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Lance - 30 December 2007 12:20 PM
MoNieky - 30 December 2007 12:15 PM

Geef me vleugels e.d. hoor ik hier nog regelmatig in huis. Dus ik heb m’n portie Kleine Zeermeermin wel aardig gehad en zou weleens iets anders willen horen/zien 😉

Jeroen bedoeld de Disney versie: The Little Mermaid en niet dat wanhopige gedoe van Studio 100… 😉

Al was dat ook wel vermakelijk haha

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 25 ] 30 December 2007 12:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Lance - 30 December 2007 12:20 PM
MoNieky - 30 December 2007 12:15 PM

Geef me vleugels e.d. hoor ik hier nog regelmatig in huis. Dus ik heb m’n portie Kleine Zeermeermin wel aardig gehad en zou weleens iets anders willen horen/zien 😉

Jeroen bedoeld de Disney versie: The Little Mermaid en niet dat wanhopige gedoe van Studio 100… 😉

Ja, dat snap ik wel, maar ik heb gewoon even genoeg van de hele Kleine Zeemeermin.

Alhoewel in natuurlijk wel weer voor in de zaal zit als hij toch weer komt 😉
Hoe bedoel je tegenstrijdig?!?!  📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 26 ] 30 December 2007 02:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Lance - 30 December 2007 10:50 AM
saigon - 30 December 2007 10:44 AM

Is het overigens nog steeds de bedoeling dat ``the producers`` het nieuwe van den Ende theater gaat openen? ik dacht van wel…

Dat was zes jaar geleden een gerucht, maar wat is het nu…?

Blijven lobbyen, blijkbaar heeft het bij anderen ook geholpen… 😉

Het was zekers geen gerucht. Joop van den Ende heeft ``the producers`` destijds zelf bevestigd bij de presentatie van het theater. Van den Ende noemde toen oa dat hij een afspraak heeft met Paul de Leeuw voor de rol van Max.

En het zal mij ook niets verbazen als deze show dat theater gaan openen. Past prima bij Amsterdam vind ik.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 27 ] 30 December 2007 02:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

jouke - 30 December 2007 12:13 PM

heb meteen al een cast optie:

Mrs Wilkinson: Ellen Evers
Vader: Jeroen Phaff
Tony: Freek Bartels
Oma: ik weet niet wie, maar GEEN Loeki Knoll
Moeder: Antje Monteiro
Mr Braithwaite: Paul de Leeuw

Ik vraag me gelijk af of je de musical wel gezien hebt..

Moeder en Mr Braithwaite zijn twee piepkleine bijrollen.. en om daarnou twee van deze sterren in te zetten..
ok Jeroen lijkt me geen geschikte casting… te jong
Freek zie ik dan wel weer zitten en ook Ellen is geen mis-cast..
Al lijkt me Pia nogsteeds het beste..

  [ # 28 ] 30 December 2007 03:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Ik zou eigenlijk stemmen voor Wicked. Misschien ook door de verbouwing die het FCT (ik ken het alleen nog maar uit die tijd) zou deze show er goed kunnen staan.

Met Billy Elliot ben ik niet bekend, maar de film was wel heel erg mooi! Weet je wat JvdE eigenlijk eens zou moeten doen wat V&V heel goed doet? Een eigen musical ontwikkelen die een vaste plek krijgt in het FCT! Met Ciske hebben ze toch wel bewezen dat ze dat kunnen, is dat geen goed idee?

Een beetje offtopic hoor, maar wie denkt dat DD goed gaat lopen?

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 29 ] 30 December 2007 08:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

persoonlijk vind ik Billy een van de mooiste musicals, dus ik ben zeker voorstander van Billy naar NL, MAAR waarom niet als tour producite? volgens mij gaat dat makkelijk hoor, als een BATB al kan touren dan kan Billy dat zeker (qwa grote dan) zelf ben ik ook voorstander van een Limburgs dialect,gewoon omdat de mijnen in Limburg zijn.

Ik denk dat Billy niet kan touren, Chantal en de Humeurige Geit had in Nederland genoeg aan een eeuwig draaiende draaischijf, dat is nog wel in te passen in een theater. Maar het hele huis van Billy dat uit de grond moet komen… Daar moet je toch wel het podium voor verbouwen.


Misschien moeten we eerst afwachten hoe Little Mermaid volgende week ontvangen wordt op Broadway en over 9 maanden Billy op Broadway. Als die 2 daar misgaan wordt de kans dat een van deze shows hier naartoe komt een stuk kleiner.

[ Gewijzigd: 30 December 2007 08:19 PM by Klaske ]
  [ # 30 ] 30 December 2007 08:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Klaske - 30 December 2007 08:17 PM

Ik denk dat Billy niet kan touren, Chantal en de Humeurige Geit had in Nederland genoeg aan een eeuwig draaiende draaischijf, dat is nog wel in te passen in een theater. Maar het hele huis van Billy dat uit de grond moet komen… Daar moet je toch wel het podium voor verbouwen.

Ach, je weet hoe dat gaat in Nederland: we maken er gewoon weer een “Heel Eigen Stijl” van en het huis van Billy komt opschuiven uit de coulissen.

Btw: Ellen Evers als Mrs. Wilkinson vind ik niet eens zo heel gek, al blijf ik in het duister tasten voor de rest van de cast.
Ik denk dat je Billy gewoon niet naar Nederland moet wà­llen halen. Ga allemaal fijn in Londen 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 10