3 of 10 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Opvolger Tarzan
  [ # 31 ] 30 December 2007 08:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Luna24 - 30 December 2007 08:28 PM

Ik denk dat je Billy gewoon niet naar Nederland moet wà­llen halen. Ga allemaal fijn in Londen 😉

Dat hoop ik aankomende week te gaan doen!

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 32 ] 30 December 2007 09:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik vraag me gelijk af of je de musical wel gezien hebt..

Moeder en Mr Braithwaite zijn twee piepkleine bijrollen.. en om daarnou twee van deze sterren in te zetten..
ok Jeroen lijkt me geen geschikte casting… te jong
Freek zie ik dan wel weer zitten en ook Ellen is geen mis-cast..
Al lijkt me Pia nogsteeds het beste..

Heb je hem zelf wel gezien??? Pia.. komop zeg.. het moet wel leuk blijven :S ik zie Pia het ECHT niet doen.
En bekende sterren voor kleine rollen is toch niet ZO raar om meteen te denken dat ik de show niet gezien heb?

  [ # 33 ] 30 December 2007 09:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Je durft Luuk te vragen of-ie Billy wel zelf gezien heeft?

Ooeh..

Hihi, grapje! (niet te serieus nemen dus..)

Ik zie ook eerder Ellen dan Pia en voor de kleine rollen zou ik ook niet meteen grote sterren “casten”...

  [ # 34 ] 30 December 2007 09:29 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ja 😛

zeker als je kijkt naar de rollen.. die zijn echt veel te klein voor die ego’s..
Vooral de moeder van Billy.. dat is gewoon een ensemble rol die twee keer over het podium huppeld..

en tja ik vind Pia toch echt geschikt voor die rol.. Ik hoor haar het al zo zingen.
En zal zeker zo spelen..

  [ # 35 ] 30 December 2007 10:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

Ik zou het geweldig vinden…  als Billy Elliot naar nederland zou komen. Hij leek me al geweldig maar na hem in Londen gezien te hebben ben ik verkocht.

Maar… Is het uberhaupt ooit haalbaar in Nederland? De show zonder Billy Elliots, is geen Billy elliot… maar waaaar halen we al die Billy’s vandaan? De Billy’s in Londen en nu ook Australie zijn door auditie trajecten van soms wel een jaar gegaan. Zeker de eerste 3. Daarbij duurt de opleiding van de Rol voor de billy’s duurt maanden. En dan heb je te maken met uitzonderlijke danstalenten die ook nog eens moeten kunnen acteren en zingen. Hoe gaan we dat hier doen met onze kinderen mogen maar 24 x per jaar spelen?  Het kinderniveau gaat met het steeds meer opkomen van musical en kinderen die het willen al steeds hoger…maar Billy Elliot is wel een hele bijzondere rol.

Over het dialect, ik ben zelf Limburgs en ik zou zeggen dat dat aan een kant wel mooi zou zijn, inderdaad door het mijnleven dat in zuid-limburg ook afspeelde. Maar hoe dan? Het Limburgse dialect wordt lang niet door iedereen verstaan in Nederland, en Nederlands met een zachte g en wat limburgse klanken zoals in van god los (de film) zou wel heel nep zijn. Dan liever een dialect/accent dat daadwerkelijk grotendeels normaal nederlands is zoals inderdaad rotterdams of amsterdams.  Het dialect van Billy is ook Engels met andere klanken en wat andere woorden maar zelfs voor niet engelsen te verstaan. Limburgs is dat denk ik niet, ik kan er moeilijk over oordelen omdat ik zelf natuurlijk wel limburgs versta en spreek maar als ik in Breda ben en ik telefoneer dan krijg ik ongeveer altijd reacties over dat het niet te verstaan is hahaha.

  [ # 36 ] 30 December 2007 10:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Op de homepage staat ter aanvulling een poll over deze discussie om jullie mening in cijfers om te zetten…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 37 ] 30 December 2007 10:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Ik ben voor Mary Poppins. 1 omdat ik er helemaal in weg kan dromen en 2 ik wil deze productie NIET als reisversie, dan blijft er niks van over. Dan zie ik Mary Poppins al vliegen van links naar rechts omdat andere opties niet haalbaar zijn.

En goede 2de Wicked. Al zal deze casting niet heel verassend zijn. Voel een Chantal als Glinda aankomen!

Billy hoeft voor mij niet (voelt een hoop boze blikken opkomen 😉) Ik vond de film echt helemaal ruk (als 1 van de 3 op deze hele aardbodem heb ik wel eens het idee)

  [ # 38 ] 31 December 2007 09:05 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

cremi - 30 December 2007 10:16 PM

En goede 2de Wicked. Al zal deze casting niet heel verassend zijn. Voel een Chantal als Glinda aankomen!

Terwijl ik eerder zat te denken aan Celine Purcell ofzo omdat ik die persoonlijk grappiger en natuurlijker vind overkomen. Maar aan de andere kant, Chantal heeft wel bewezen dat ze het “domme blondje” kan spelen. Wie zal Elphaba gaan doen, Ellen Evers?

Wie zijn nog meer stoere vrouwen, Simone Kleisma maar ik denk dat haar stem te zacht (niet volume maar .. kan het niet uitleggen) klinkt voor de rol of niet?

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 39 ] 31 December 2007 09:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Willemijn Verkaik natuurlijk..

Maar daar is-ie weer Wicked, die voor ellenlange discussies leidt…

  [ # 40 ] 31 December 2007 10:19 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik stem ook voor Wicked….al ken ik Mary Poppins en Billy Elliott eigenlijk niet zo goed, dus kan er mssch niet over oordelen 😉
Chantal zal idd een goede Glinda zijn - op ieder gebied behalve vocaal 😉

  [ # 41 ] 31 December 2007 10:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

NEE geen Chantal (help het iedee alleen al…) na het horen van het duitse castalbum ga ik voor Willemijn als Eplheba maar kan 1,2,3 niet verzinnen wie ik als Glinda zie (Brigitte HEEL misschien???)

  [ # 42 ] 31 December 2007 12:36 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Ik denk SuuS als Glinda, die heeft een mooi sopraantje, is fris in haar spel, en kan erg grappig zijn.
Willemijn is een ideale Elphaba, maar ik denk dat NL nog wel meer geschikte kandidates telt.
Ik ben ook voor Wicked, of Mary Poppins.
En Disney is altijd goed… 😉

  [ # 43 ] 31 December 2007 01:15 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2007-06-25

Ik heb zowel Mary poppins als wicked gezien…en hoewel ik ze allebei geweldig vond was ik echt onder de indruk van wicked. Als ik terug dnek aan londen denk ik aan wicked.

Ik zou daarom wicked graag willen zien met chantal als glinda…zij is er perfect voor! Elphaba mag van mij een nieuw talent zijn!

Naast wicked zou ik ook wel billy elliot willen..aangezien ik de andere 2 al gezien heb en ik alleen maar goede verhalen hoor over billy elliot

  [ # 44 ] 31 December 2007 01:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Als ik mag kiezen, wordt het ook Billy Elliott.
Helaas heb ik de musical nog steeds niet gezien. Ik ging enkele jaren geleden naar londen. De week dat we gingen konden we precies de eerste paar try-outs zien. Helaas…de 1e voorstelling werd een week uitgesteld! Dus toen wij weer naar huis gingen was de show nog steeds niet begonnen! :-( daarna heb ik geen kans meer gehad om naar Londen af te reizen!
De film vind ik echt geweldig en ik heb heel veel goede dingen over deze show gehoord!

Limburgs vind ik een grappige suggestie, maar als het een vaste show in het circustheater wordt, denk ik niet dat dat haalbaar is. Reis maar eens na schooltijd dagelijks op tijd met bussen vol kids naar Scheveningen vanuit Limburg en weer terug.
Om dezelfde reden denk ik dat Twents of Fries o.i.d. ook geen goed idee zou zijn.
West-Fries dan wellicht?
Het idee van Rotterdams vind ik wel een hele goeie, omdat kinderen met dat dialect om de hoek van het circustheater wonen.

Persoonlijk vind ik Amsterdams ook wel handig, aangezien ik dat prima versta. Maar toen ik My Fair Lady dit voorjaar in Enschede zag, bleek toch wel, dat erg veel mensen, die prima nederlands spreken, heel veel niet konden volgen van deze show, omdat het in het plat Amsterdams was. Erg jammer! Ik had me nooit zo gerealiseerd, dat mensen dat ook weleens niet kunnen verstaan! Zelf kom ik uit een dorpje naast Amsterdam. Ik spreek dus geen plat Amsterdams, maar versta het prima. Nu ik naar Enschede verhuisd ben, heb ik meer een taalprobleem met de mensen hier! Dus ook wel weer grappig, dat dat toen eens andersom was.
Ik denk dat dat met Limburgs nog veel meer zou zijn, trouwens. Waarschijnlijk zullen dan nog veel meer mensen de boel niet verstaan!

Wicked schijnt erg mooi te zijn, maar na The Wiz is die toch wel heel laag op mijn wensenlijstje komen te staan! Er zijn nog zoveel andere mooie shows, die ik hier zou willen zien!

Mary poppins zit ik ook absoluut niet op te wachten! In Londen (die zelfde keer als ik naar Billy Elliott wilde), kon ik naar Mary Poppins, maar ik vond die show veel te duur voor wat ik ervan verwachtte. Dus die kans heb ik aan me voorbij laten gaan. Ik heb schitterende andere shows gezien!

Afgelopen zaterdag was ik nog bij Tarzan. Ik vond het weer helemaal super! hartstikke mooi! Toen zat ik ook te denken, wat er hierna goed in dit theater zou kunnen staan. Ik dacht toen aan Notre Dame de Paris (dus geen Hunchback zoals hierboven al ergens gesuggereerd werd).
Die zou prima in dit theater passen met alle acrobatiek e.d. Ik zag hem er zo spelen!
Die ligt toch ook nog steeds op de plank….volgens mij wordt het eens tijd, dat ze die van de stoffige plank afhalen!

In elk geval ben ik het er ook mee eens, dat ik niet zit te wachten op weer een disney musical in dit theater. Aïda vond ik fantastisch. The Lion King vond ik heel mooi om eens gezien te hebben (het intro dan vooral, verder vond ik daar zowel in londen als hier niet zoveel aan) en Tarzan vind ik dus erg leuk.
Maar het wordt tijd voor een weer wat realistischer stuk. (na Lion King vind ik dat van Tarzan al wel gelukkig)

  [ # 45 ] 31 December 2007 01:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Suzan Seegers als Glinda lijkt me helemaal leuk ! Ik begrijp de keuze van Chantal Janzen wel omdat ze perfect past in het plaatje van ‘dom en blond’ maar zij kan die rol vocaal absoluut niet aan ... En mocht het ooit zover komen hoop ik dat Stephen Schwartz er persoonlijk een stokje voor steekt

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 10