10 of 10 | ‹ First  < 8 9 10
War Horse
  [ # 136 ] 12 April 2015 07:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Afgelopen vrijdagavond zat ik dan bij War Horse.
Ik heb lang nagedacht over wat ik er nu uiteindelijk van vind.
Persoonlijk zou ik War Horse beschrijven als: nèt niet.
De cast is erg sterk en geven zich voor de volle honderd procent. De paarden zijn echt heel ontroerend en het decor is ondanks dat het er redelijk eenvoudig uitziet toch best spectaculair. Maar…het verhaal vond ik toch te magertjes. De band tussen Joey en Albert is erg mooi, maar voor 2 uur en 45 minuten wel wat te weinig. Het gedeelte van oorlog pakte mij niet en voelde zelfs een beetje als saai aan.
Hierbij wil ik niet zeggen dat War Horse geen mooie voorstelling is, maar mij raakte het maar met vlagen.
Gelukkig draait de voorstelling goed, want dat verdient hij zonder meer! Maar mijn voorstelling is het helaas niet…
De schrikmomenten vielen mij gelukkig redelijk mee 😊

  [ # 137 ] 20 April 2015 05:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

De schrikmomenten vielen mij totaal niet mee, hoewel ik er wel op voorbereid was. Ik schrok in het begin al van het fototoestel. En heb naar de eerste geweerschoten steeds bij elke glimp van een wapen in een opperste staat van paraatheid gezeten om te voorkomen dat ik schrok. Desondanks wel ontzettend genoten van de voorstelling. Prachtig gemaakt en deed af en toe denken aan The Lion King. Hoop het nog eens te zien in Londen.

[ Gewijzigd: 20 April 2015 08:26 PM by Sjors.C ]
  [ # 138 ] 10 May 2015 01:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Persoonlijk vind ik dat je War Horse tekort doet met de vergelijking met de Lion King, maar het is vast goed bedoeld 😊.

War Horse neemt afscheid van Nederland

Na 299 voorstellingen neemt theaterfenomeen War Horse afscheid van Nederland. Ruim 333.000 bezoekers bezochten War Horse tijdens de succesvolle tournee door Nederland. Vanaf 16 mei tot en met 24 juni is War Horse te zien in de Stadsschouwburg van Antwerpen. War Horse is de eerste in een reeks voorstellingen die geproduceerd is door de Stichting Theateralliantie. Opvolger De Tweeling is vanaf oktober te zien in het DeLaMar Theater in Amsterdam en reist daarna langs de grootste theaters van Nederland.

War Horse ging in première tijdens het Holland Festival in Koninklijk Theater Carré, waarna de voorstelling op tour ging langs grote theaters in Apeldoorn, Breda, Heerlen, Rotterdam en Groningen. Tijdens de tour is levensechte paardenpop en hoofdrolspeler Joey op veel bijzondere plekken geweest. Zo mocht hij Hare Koninklijke Hoogheid prinses Beatrix ontmoeten en heeft hij een dressuurclinic gehad van drievoudig Olympisch kampioene Anky van Grunsven. Ook bezocht hij het festival Lowlands en de Wereldhaven Dagen in Rotterdam.

WAR HORSE IN GALOP NAAR EXTRA VOORSTELLINGEN

Van 16 mei tot en met 14 juni is het internationale theaterfenomeen ‘War Horse’ exclusief voor Vlaanderen te zien in de Stadsschouwburg Antwerpen.
Dat het publiek razend benieuwd is naar de aangrijpende belevenissen van de Engelse boerenjongen Albert en zijn paard Joey tijdens de Eerste Wereldoorlog, is een understatement. Een week voor de première is de interesse zo groot, dat Music Hall en Stage Entertainment Nederland besloten hebben om nu al extra voorstellingen in de verkoop te brengen.

Tickets voor deze uitzonderlijke voorstelling kan je reserveren
via http://www.sherpa.be of 0900 69 900.

Over War Horse
‘War Horse’, gebaseerd op het gelijknamige boek van Michael Morpugo, beleefde in 2007 zijn toneelpremière bij het Londense National Theatre, en trekt sindsdien de wereld rond. Inmiddels hebben al ruim 6 miljoen mensen de voorstelling gezien.
Er zijn veel redenen waarom ‘War Horse’ wereldwijd zo veel enthousiaste en emotionele reacties uitlokt. Er is het krachtige verhaal van de Engelse jongen Albert en zijn paard Joey, dat door het Britse leger gevorderd wordt om in te zetten op het slagveld van de Eerste Wereldoorlog. Albert begint aan een gevaarlijke missie om zijn paard terug te vinden.
Naast dit opmerkelijke verhaal over moed, loyaliteit en vriendschap, kan ‘War Horse’ ook uitpakken met baanbrekend marionettenwerk van de Zuid-Afrikaanse Handspring Puppet Company. Zij slaagde erin om galopperende paarden en andere dieren op het podium te toveren alsof het echte levende wezens zijn.

‘War Horse’ in Antwerpen
Voor de Vlaamse versie van ‘War Horse’ kunnen we een beroep doen aan een keur van Vlaamse acteurs: Els de Schepper (Rose Narracott), Mark Tijsmans (Ted Narracott), Wim van ven Driessche (Arthur/Sergeant Thunder), Kobe Van Herwegen (Carter), Guillaume Devos (James Nicholls), Nordin De Moor (Captain Stewart), Sébastien De Smet (Klausen) en Yves Bondue (Songman). Ianthe Tavernier en Pieter Van Nieuwenhuyze vullen het ensemble aan.

‹ First  < 8 9 10
10 of 10