Afgelopen zaterdag deze voorstelling gezien in het intieme Donmar Warehouse. De kaartverkoop ging destijds dermate snel dat we genoegen moesten nemen met plaatsen in de Circle. Nou is dat in een klein theater natuurlijk qua afstand helemaal geen ramp, maar het balkon bestaat uit 2-3 rijen (met daarachter aan de lange zijde nog staanplaatsen) en is zo dicht op het podium gebouwd - met nog een vervelende reling voor de eerste rij - dat je soms echt behoorlijk voorover moet buigen om het goed te kunnen zien. Voor de staanplaatsen geldt dat het meest maar die betalen dan ook maar 10 Pond of iets dergelijks. Maar goed, we waren dolblij aanwezig te kunnen zijn en gelukkig houdt de productie er redelijk rekening mee en is 95% van de voorstelling goed te volgen omdat wat verder naar achteren op het podium wordt gespeeld.
In deze voorstelling wordt het publiek getrakteerd op een ‘verhaal in een verhaal’. City of Angels gaat over de schrijver Stine (Hadley Fraser) die zijn novel City of Angels (onder invloed van Buddy Fidler - Peter Polycarpou) herschrijft naar een filmversie en telkens aanpassingen moet doen. De inhoud van Stine’s novel (over detective Stone- Tam Mutu - en diens avonturen na het aannemen van een opdracht) is de andere verhaallijn in de voorstelling. De wijze waarop eea wordt gedaan is buitengewoon interessant en origineel te noemen. En dat alles in het decor van Hollywoord van de 40-er jaren met de voor die tijd zo kenmerkende heerlijke muziek. Verder wil ik er inhoudelijk eigenlijk niets over kwijt, uit angst teveel weg te geven.
Kwalitatief is deze voorstelling een genot voor je zintuigen, de cast is van een ongekend hoog niveau inclusief ensemble. Met vele hoogtepunten, maar als ik er dan toch 1 uit mag halen is dat de fenomenale vertolking van ‘You’re nothing without me’ door Tam Mutu en Hadley Fraser. Ik kan eerlijk gezegd de juiste woorden niet vinden om dit staaltje vakmanschap te beschrijven. Voor hen die nog gaan, bereid je voor op een heerlijke voorstelling.