2 of 10 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Man van La Mancha: Musicalworld ten strijde tegen windmolens
  [ # 16 ] 29 December 2008 05:03 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-12-29

Ben zelf 23 december in Dronten geweest, geen volle zaal helaas. Gok rond de 75% vol. Het stuk zelf vond ik fantastisch, ondanks dat het verhaal me niet heel erg interesseert bleef het stuk me boeien. Bovendien zijn de hoofdrolspelers een genot om naar te kijken. Peter Faber is fantastisch, acteert goed, kan niet geweldig zingen maar ergens past dit wel bij zijn rol waardoor het niet storend is. Marjolein Teepen, wauw, wat een stem zeg! Ze heeft me echt geraakt met de manier waarop ze Aldonza heeft neergezet. Kortom: verwacht geen Joopspektakel, maar als theater- musicalliefhebber is het wel een stuk dat je gezien moet hebben. In het ensemble zit ook veel nieuw talent waar we nog van gaan horen, gok ik.

   Handtekening   

Nobody Puts Baby In a Corner!

  [ # 17 ] 30 December 2008 01:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En nog een recensie. Meestal ben ik het met Erik Jonk wel eens, zo ook deze keer.

http://www.manvanlamancha.nl/index.php?documentID=80

  [ # 18 ] 30 December 2008 03:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

http://www.manvanlamancha.nl/index.php?site=1

auwch. Ik denk dat Opus One beter een webmaster kan zoeken die ietwat beter is in taal. “recentie” “volkkrant”. Best slordig voor een officiele productiewebsite.

  [ # 19 ] 31 December 2008 10:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 30 December 2008 03:30 PM

http://www.manvanlamancha.nl/index.php?site=1

auwch. Ik denk dat Opus One beter een webmaster kan zoeken die ietwat beter is in taal. “recentie” “volkkrant”. Best slordig voor een officiele productiewebsite.

Ach, ook ik heb wel eens opmerkingen, of ik zie storende fouten op bepaalde musicalsites en ik wend me dan rechtstreeks tot de webmaster of ander aanspreekpunt en dat wordt best gewaardeerd. Niet echt nodig om daar een posting op een forum voor te maken lijkt mij, zo’n berichtje zegt verder niets over de musical maar haalt het beeld eromheen wel omlaag.

En kijk dan eens naar de recensie in De Telegraaf. In het kadertje staat keurig Frans Schraven genoemd, terwijl de redacteur het consequent heeft over Frans Raven(!)

[ Gewijzigd: 31 December 2008 10:55 AM by Hanstmf ]
  [ # 20 ] 31 December 2008 11:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hanstmf - 31 December 2008 10:50 AM
Jeroen - 30 December 2008 03:30 PM

http://www.manvanlamancha.nl/index.php?site=1

auwch. Ik denk dat Opus One beter een webmaster kan zoeken die ietwat beter is in taal. “recentie” “volkkrant”. Best slordig voor een officiele productiewebsite.

Ach, ook ik heb wel eens opmerkingen, of ik zie storende fouten op bepaalde musicalsites en ik wend me dan rechtstreeks tot de webmaster of ander aanspreekpunt en dat wordt best gewaardeerd. Niet echt nodig om daar een posting op een forum voor te maken lijkt mij, zo’n berichtje zegt verder

Als een site beroepsmatig wordt opgeleverd verwacht ik dat ik geen opmerkingen hoef te maken.  Bij meer hobbymatige projecten als veel van de acteurssites is dat een ander verhaal. Maar het staat nu goed; het nieuws is kennelijk tot ze doorgedrongen.

Jammer dat niet alle recensies zijn vermeld.

  [ # 21 ] 31 December 2008 11:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 31 December 2008 11:14 AM

Maar het staat nu goed; het nieuws is kennelijk tot ze doorgedrongen.

Ik denk dat ze ook op Musicalworld kijken;-)

Jeroen - 31 December 2008 11:14 AM

Jammer dat niet alle recensies zijn vermeld.

Er staan (tot nu toe) alleen recensies uit kranten, andere recensies staan ook in dit topic.

  [ # 22 ] 11 January 2009 03:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Op verzoek van Hans zal ik hier mijn mening geven over de voorstelling:

Omdat ik geen spoilers wilde, heb ik speciaal geen recensies gelezen over de voorstelling.
Nu heb ik ze wel gelezen en kan mij aardig in de recensies vinden en kan er verder weinig aan toevoegen.

De voorstelling geeft je geen ruimte om met je gedachte af te dwalen en je moet er echt bij blijven om het verhaal te kunnen blijven volgen.

Peter is een krachtig acteur en ik vond zijn zang niet zo overdreven vals, maar goed is anders.
Marjolein is geweldig! Wat een stem en wat een kracht en uitstraling!
Frans is een schatje als Sancho en heel innemend hoe hij zijn meester bediend Even off topic: ik heb nu ook pas naar het filmpje van de premiere gekeken en heb je de lichtjes in de ogen van Roberto gezien toen hij het over Frans had? ik wou dat mijn man zo over mij sprak 😄

De band die mee speelt vind ik echt geweldig!
En jeetje wat is die Milan een REUS!!! Wel nog even met hem gelachen na de voorstelling, want we wilden met hem op de foto om thuis te laten zien hoe groot hij is…. Jeetje, jeetje wat een REUS

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 23 ] 11 January 2009 04:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Geweldig dat je de handschoen oppakt;-)

MoNieky - 11 January 2009 03:52 PM

De voorstelling geeft je geen ruimte om met je gedachte af te dwalen en je moet er echt bij blijven om het verhaal te kunnen blijven volgen.

Ja. dat klopt. Ook de overgangen van Cervantes naar Don Quichot zijn soms moeilijk zichtbaar. Voor mij wel, maar ik ken de Engelse versie uit 2000 (die geheel op CD is verschenen), bijna uit het hoofd.

MoNieky - 11 January 2009 03:52 PM

Peter is een krachtig acteur en ik vond zijn zang niet zo overdreven vals, maar goed is anders.
Marjolein is geweldig! Wat een stem en wat een kracht en uitstraling!
Frans is een schatje als Sancho en heel innemend hoe hij zijn meester bediend

Helemaal mee eens!

MoNieky - 11 January 2009 03:52 PM

Even off topic: ik heb nu ook pas naar het filmpje van de premiere gekeken en heb je de lichtjes in de ogen van Roberto gezien toen hij het over Frans had? ik wou dat mijn man zo over mij sprak 😄

Tsja….Ik heb Roberto ook 7 dec. naar een try-out zien kijken, toen zag ik dat ook. MoNieky je wordt persoonlijk en dan zou ik tegen je willen zeggen: een buitenstaander ziet altijd meer… die is niet beinvloed door de dagelijkse dingen.

MoNieky - 11 January 2009 03:52 PM

En jeetje wat is die Milan een REUS!!! Wel nog even met hem gelachen na de voorstelling, want we wilden met hem op de foto om thuis te laten zien hoe groot hij is…. Jeetje, jeetje wat een REUS

Milan is waarschijnlijk de ontdekking van deze musical. Ook ik scheel een kop met hem….ik zag dat na afloop van de premiere, maar inhoudelijk vond ik hem de grootste verrassing. Kijk naar Hans Peter Janssens, die is 15 jaar geleden zijn musicalcarriere begonnen als Padre in deze musical en heeft al diverse rollen op West End gedaan.

  [ # 24 ] 24 January 2009 03:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

TV-programma van RTV Oost: onder meer interview met Peter Faber en Marjolein Teepen d.d. 15 januari 2009

RTV Oost Uitzending Gemist

Hierin zijn ook enkele fragmenten uit Man van La Mancha te zien, het interview speelt zich met name af in de tweede 10 minuten.

  [ # 25 ] 26 January 2009 06:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Man van La Mancha gecancelled

De voorstelling op 3 maart in het Oude Luxor Theater is “wegens productionele redenen” gecancelled. Ik had daar 4 kaartjes voor op rij 2.

Er is mij aangeboden door het theater:
1. Geld retour
2. Kaartjes ruilen voor voorstelling MvlM op 5 t/m 7 maart. De mensen die met me mee zouden gaan kunnen 5 t/m 7 maart niet en hebben gelukkig wel een try-out gezien.

Bij de tweede optie bestaat de mogelijkheid om het aantal kaarten dat besteld is gratis te verdubbelen. Dat betekent dus dat ik 8 kaartjes kan krijgen. Betekent dus ook dat de kaartverkoop tegenvalt. De voorstelling van 4 maart gaat waarschijnlijk ook niet door.

Nu is het zo, dat ik voor 5 maart ook al kaartjes had, dus inruilen voor die datum en dan zelf gaan is geen optie. Zelf zie ik geen kans om nog 4 andere mensen te vinden in mijn vrienden- en kennissenkring, ik heb MvlM al vaak gezien en iedereen is al meegeweest.

Ik wil eigenlijk alle forumleden van MW de kans geven om mee te gaan naar MvlM op 5 of 6 of 7 maart en ik nodig dan ook iedereen uit die hiervoor belangstelling heeft. Ik heb tot 20 feb. de mogelijkheid om aan te geven welke optie ik kies. Als er mensen zijn die de voorstelling willen zien op 5 t/m 7 maart dan kunnen die mij een PB sturen. Daarbij graag aangeven welke dag. Natuurlijk ben ik geen Sinterklaas, de kosten die ik heb gemaakt zijn 120 euro incl. reserveringskosten dus ik ga de kaartjes niet gratis weggeven maar ik hoef er ook niet aan te verdienen.

Groeten van Hans

[ Gewijzigd: 26 January 2009 04:48 PM by Hanstmf ]
  [ # 26 ] 26 January 2009 09:35 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2008-06-05

Gisteravond weer geweest!
En weer ontzettend genoten! Wat een mooie voorstelling is het toch! <3

  [ # 27 ] 27 January 2009 04:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 26 January 2009 06:30 AM

Man van La Mancha gecancelled

De voorstelling op 3 maart in het Oude Luxor Theater is “wegens productionele redenen” gecancelled. Ik had daar 4 kaartjes voor op rij 2.

Er is mij aangeboden door het theater:
1. Geld retour
2. Kaartjes ruilen voor voorstelling MvlM op 5 t/m 7 maart. De mensen die met me mee zouden gaan kunnen 5 t/m 7 maart niet en hebben gelukkig wel een try-out gezien.

Bij de tweede optie bestaat de mogelijkheid om het aantal kaarten dat besteld is gratis te verdubbelen. Dat betekent dus dat ik 8 kaartjes kan krijgen. Betekent dus ook dat de kaartverkoop tegenvalt. De voorstelling van 4 maart gaat waarschijnlijk ook niet door.

Nu is het zo, dat ik voor 5 maart ook al kaartjes had, dus inruilen voor die datum en dan zelf gaan is geen optie. Zelf zie ik geen kans om nog 4 andere mensen te vinden in mijn vrienden- en kennissenkring, ik heb MvlM al vaak gezien en iedereen is al meegeweest.

Ik wil eigenlijk alle forumleden van MW de kans geven om mee te gaan naar MvlM op 5 of 6 of 7 maart en ik nodig dan ook iedereen uit die hiervoor belangstelling heeft. Ik heb tot 20 feb. de mogelijkheid om aan te geven welke optie ik kies. Als er mensen zijn die de voorstelling willen zien op 5 t/m 7 maart dan kunnen die mij een PB sturen. Daarbij graag aangeven welke dag. Natuurlijk ben ik geen Sinterklaas, de kosten die ik heb gemaakt zijn 120 euro incl. reserveringskosten dus ik ga de kaartjes niet gratis weggeven maar ik hoef er ook niet aan te verdienen.

Groeten van Hans

Ik heb al een aantal reacties gehad, maar nog niet genoeg om 6, 7 of 8* kaartjes kwijt te raken. Als er belangstelling is, wil ik zo snel mogelijk de 4 kaartjes van 3 maart terugsturen naar het Oude Luxor Theater in Rotterdam, zodat we 8 goede plekken in de zaal terugkrijgen. Hoe langer ik wacht, des te slechter de plaats. Dus als men interesse heeft graag snel een pb sturen.
* 5 maart ga ik al, dus dan kan ik alle kaartjes aanbieden

*Edit* 29 januari
Het aantal reacties is helaas te klein om de vier in acht kaartjes te verdubbelen. Ik stuur de kaartjes naar het theater en krijg dan mijn geld terug.

[ Gewijzigd: 29 January 2009 11:36 AM by Hanstmf ]
  [ # 28 ] 31 January 2009 10:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Sannaatje88 - 26 January 2009 09:35 AM

Gisteravond weer geweest!
En weer ontzettend genoten! Wat een mooie voorstelling is het toch! <3

Absoluut! Ik ben gisteren (30-01) weer geweest! Helaas vooral 50+ en zaal 80% vol. Ook voor jongere mensen is het een mooie voorstelling! Geen Joseph, maar echt muziektheater (Oh ik vind Joseph en HSM ook wel leuk hoor).

[ Gewijzigd: 31 January 2009 10:09 PM by Hanstmf ]
  [ # 29 ] 11 February 2009 09:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2009-01-28

Weet iemand hoelang de voorstelling duurt? Dan weet ik of ik ngo thuis kan komen met het OV!
Alvast bedankt!

  [ # 30 ] 11 February 2009 09:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik ga morgen in Sittard,  en ik zag zojuist op een plattegrond dat daar de zaal ook half leeg zal zitten   :sad:

Ik ben er zelf wel heel erg beniewd naar   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 10