5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Kritiek Vera Mann op beleid Stage Entertainment
  [ # 61 ] 01 February 2009 06:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2008-08-18

Scarletwoman - 30 January 2009 09:14 AM

Het IS ook een ordinaire publiciteitsstunt.
Genoeg mensen in de Les Mis cast zelf om die rol goed te kunnen vervullen.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de naam “Jack van Gelder” ineens meer mensen naar het theater trekt.
Vera heeft wat mij betreft hartstikke gelijk. Ik vrees alleen dat er een hoop mensen in het musicalvak het niet aandurven om te gaan staken, het is tenslotte al moeilijk genoeg om regelmatig werk te hebben in dit vak.

De NAAM alleen doet het hem al. Hij is hier ook al meerdere keren besproken. Zet jij op diezelfde naam een onbekende talent in, niemand die het erover heeft. Nu met Jack praten mensen erover en Les Mis staat weer in de spot lights

  [ # 62 ] 01 February 2009 06:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2008-08-18

Happyme - 30 January 2009 07:21 PM

Toch heeft de medaille 2 kanten. Door zo’n actie als het casten van Jack komt er inderdaad publiciteit, dus meer inkomsten, dus meer musical dus meer werk voor het groot aantal musicalacteurs dat Nederland rijk is, wat anders misschien thuis had gezeten of een ander vak had moeten kiezen omdat er niet voldoende voorstellingen zouden zijn.

Dáár wordt niet over gesproken. Anders had Les Mis misschien eerder moeten stoppen (ik zeg niet dat het zo is, maar ik noem een voorbeeld) ivm te weinig kaartverkoop en dan zit de hele cast thuis.

Wat is dan de juiste strategie?? Het publiek vindt het blijkbaar leuk anders kopen ze geen extra kaarten. Ik snap Stage Entertainment wel. Het overgrote deel van de musicalacteurs (en dan heb ik het niet over de Chantal Janzens enzo) moet hier juist dankbaar voor zijn dat het grote publiek door dit soort acties naar het theater komt. Dat garandeert hun namelijk ook werk. Even verder denken…. niks broodroof!

Zo zie ik het dus ook eerlijk gezegd, hoe lullig het ook is voor de getalenteerde spelers.
Het lullige is ook dat ze wel naar SE “moeten” luisteren want er is veeeeeeeeeeeel meer aanbod dan vraag

  [ # 63 ] 02 February 2009 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Het is toch niet normaal gaan ze Lone van Roosendaal net bij RTL BLVD ook nog de schuld geven :S
Damnnnnn

  [ # 64 ] 02 February 2009 06:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Jeap - 02 February 2009 06:21 PM
*Jessjj* - 02 February 2009 06:16 PM

Het is toch niet normaal gaan ze Lone van Roosendaal net bij RTL BLVD ook nog de schuld geven :S
Damnnnnn

ja ik zag het net ook! was echt ff in shock…wat een slease en dirt zeg…pff. Nou als het zo is dan heeft Lone groot gelijk!

Waar gaat dit over, want dit heb ik gemist…
Wie geeft Lone de schuld van wat en waarom?

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 65 ] 02 February 2009 06:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Scarletwoman - 02 February 2009 06:25 PM
Jeap - 02 February 2009 06:21 PM
*Jessjj* - 02 February 2009 06:16 PM

Het is toch niet normaal gaan ze Lone van Roosendaal net bij RTL BLVD ook nog de schuld geven :S
Damnnnnn

ja ik zag het net ook! was echt ff in shock…wat een slease en dirt zeg…pff. Nou als het zo is dan heeft Lone groot gelijk!

Waar gaat dit over, want dit heb ik gemist…
Wie geeft Lone de schuld van wat en waarom?

Vera heeft Lone willen helpen, omdat zij niet in Mamma Mia! meer wou spelen als Jack ook mee deed. Met deze actie hebben ze dat in ieder geval wel voorkomen.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 66 ] 02 February 2009 06:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Volgens Albert Verlinde zou Vera Mann hebben toegegeven dat deze reactie ingegeven was om Lone van Roosendaal te helpen. Zij zag de dreiging van Jack van Gelder in Mamma Mia en zag dat totaal niet zitten. Ze zou dan haar rol teruggeven. Waar of niet (ik weet niet of een interview op Musicalsite normaal een dergelijke invloed zou hebben), ik weet het niet. In ieder geval kan Lone opgelucht ademhalen, en dombo-nederland(de neanderthalers die hun stomme mening uiten op telegraaf.nl en zo)  zich druk maken over het niet-live zingen van de toppers.

  [ # 67 ] 02 February 2009 07:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

nu gaat het wel echt te ver!... belachelijk dit Lone de schuld geven!

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 68 ] 04 February 2009 07:29 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2007-08-12

Deze las ik net op musicalsite.be!!
Groet

  [ # 69 ] 04 February 2009 07:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

heb je ook een link of zo????

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 70 ] 04 February 2009 07:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

http://www.musicalsite.be/report.php?id=1640

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 71 ] 04 February 2009 09:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind het een mooie brief. Respect!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 72 ] 04 February 2009 10:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Waanzin, Ik vind het wel erg gemakkelijk om te denken dat elke tv presentator maar een rol kan doen. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik wil jack wel eerst zien voor ik een oordeel vel, maar eerdere presentatoren in musicals hebben mij geleerd dat ik hier alles behalve vrolijk van word. Veel mensen werken al vanaf jongsafaan keihard om hun musicaldroom waar te kunnen maken, volgens peperdure opleidingen en missen bepaalde dingen in het leven omdat zij zo van dat vak houden. Ik ken serieus mensen die buiten hun musicalopleiding geen ander leven hebben. Die mensen krijgen nu geen eerlijke kansen.

Dat Vera en nu eindelijk eens wat aan probeert te doen vind ik zeer dapper van haar. En ik steun haar dan ook!

Ik heb de berichten gelezen en zou op te veel dingen willen reageren. Ik kwam iets tegen over dat sinds Joop min of meer vertrokken is er veel commercie is gekomen en weinig echt mooi theater. Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Op de site van s.e. staat een vacature uitvoerend producent, dat is Erwin van lambaart toch? Verder heb ik niks tegen de beste man maar van mij mogen er meer hoogwaardige minder bekende experimentele stukken komen, iets zonder al te veel show maar gewoon ingetogen, en iets waar je oprecht van begint te huilen als je er naar kijkt.

Het punt dat alle mensen zonder diploma geweerd zouden moeten worden, tja, als je als chirurg je papier niet hebt komt je niet aan de bak, tuurlijk het is appels met peren vergelijken maar komt feitelijk ook op het zelfde neer. Van mij mogen ze best mensen zonder papieren casten, houd er ook rekening mee dat er mensen zijn die om wat voor reden niet de kans krijgen om z,n dergelijke opleiding te volgen. (financien, reistijd, combi van beide etc.) maar houd het binnen het redelijke.

Verder wil ik even zeggen dat ik het zeer iritant vind dat hier alleen over S.E. gesproken word, want v&v en andere producers maken zich er minstens net zo schuldig aan!!!

  [ # 73 ] 05 February 2009 09:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Als je de brief van Vera leest dan kun je ook zien dat zij dit niet alleen bij SE neerlegt maar inderdaad ook bij andere producenten

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 74 ] 03 April 2010 11:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2010-03-28

beetje laat maar is er trouwens iemand die hem heeft gezien in deze rol ?

  [ # 75 ] 03 April 2010 01:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Als je Jack van Gelder bedoelt? Dan ja genoeg mensen hebben hem gezien, dan moet je je even door de Les Miserables topic heen worstelen 😉
Mijn mening: zang goed, acteren dramatisch

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6