4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Kritiek Vera Mann op beleid Stage Entertainment
  [ # 46 ] 31 January 2009 04:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Dus dan zouden programma’s als joseph en evita ook meteen wegkunne, willem nijholt pleit voor nieuw talent… dit talent kan ook ongeschoold zijn. ik kan me herinneren dat er in deze 2 programma’s ook jongens en meiden zaten die ongeschoold waren en die nu wel in een musical zitten.
ik vind dat ook Jack een eerlijke kans verdient en ik oordeel pas als ik hem gezien heb.

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 47 ] 31 January 2009 04:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ze zorgen voor aandacht voor de productie. Maar inderdaad,  in mijn ogen krijg je met een gewone auditie een betere cast dan via een tv-talentenjacht. Overigens zijn die talenten waar je op doelt wel aan scholing begonnen…

Hier is 1 persoon gevraagd een auditie te doen; iemand die ook nog eens geen prof is. Dat is toch gewoon raar.

  [ # 48 ] 31 January 2009 04:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

meloca - 31 January 2009 04:01 PM

Dus dan zouden programma’s als joseph en evita ook meteen wegkunne, willem nijholt pleit voor nieuw talent… dit talent kan ook ongeschoold zijn. ik kan me herinneren dat er in deze 2 programma’s ook jongens en meiden zaten die ongeschoold waren en die nu wel in een musical zitten.
ik vind dat ook Jack een eerlijke kans verdient en ik oordeel pas als ik hem gezien heb.

Je leest niet goed. Vera heeft niks tegen mensen die geen diploma hebben, maar dan moet er gewoon op een normale manier auditie worden gedaan. Op die manier krijg je ervaring in het vak. In het geval van Jack van Gelder wordt iemand zonder ervaring gevraagd om auditie doen. Dan is er van een eerlijke kans geen sprake.

  [ # 49 ] 31 January 2009 10:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

In gedachten zie ik Vera Mann als een soort Evita op het balkon staan; strijdlustig en met opgeheven vuist.
Dit is niet denigrerend bedoeld, ik zie het echt voor me: en ik vind het mooi dat ze die vuist maakt!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 50 ] 31 January 2009 10:23 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

Jeroen - 31 January 2009 02:45 PM

Jack van Gelder heeft op televisie al een keer mogen laten zien wat hij kan in het kader van een tv-programma. Dus het is niet zo dat we niets van hem weten.

Verder is de kritiek van Vera niet op de persoon gericht. Wel op mensen die tot dan toe professioneel niets met musical te maken hebben en ineens musical gaan doen. Ze heeft geen probleem met zangers of acteurs die hun horizon verbreden. Wel met stuntcasting zoals Jack van Gelder. Kan iemand zich de vorige presentator in een musical nog herinneren? Hans van der Togt in Fame? Die zet bleek ook allesbehalve geslaagd.

Ik begrijp de kritiek van Vera. Ook begrijp ik dat zij wil voorkomen dat dit vaker gebeurt. Echter wat als Jack wel voldoende blijkt te zijn? Wat is dan haar standpunt? Eerlijk gezegd had ik weinig interesse om nog eens naar Les Mis te gaan (en helemaal niet als Jack van Gelderen speelt, net als Hans van der Togt is dat meer een reden om niet te gaan), maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of hij inderdaad niet capabel is. Immers, zoveel starpower heeft Jack van Gelderen ook niet.

Door haar actie zorgt ze er ook nog eens voor dat SE de aandacht krijgt die SE opzoekt.. Dus eigenlijk werkt haar actie averechts (de volgende keer verzint SE nog iets gekkers om dezelfde reactie te krijgen). Beter was misschien om na het eerste optreden van Jack van Gelderen haar kritiek te spuien. Dan kan SE in ieder geval moeilijker enige kritiek pareren (mocht Jack erg slecht zijn). Nu komt SE er in de ogen van de meeste mensen (buiten de industrie) er erg goed uit.

BTW was Paul de Leeuw ook niet gecast in de vorige editie van Les Mis, of moest hij de gehele auditie doorlopen?

  [ # 51 ] 31 January 2009 11:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Paul de Leeuw moest auditie doen, werd in eerste instantie afgewezen om z’n leeftijd, maar mocht vervolgens toch door toen er een video-opname van een ouder geschminkte Paul de Leeuw richting London was gegaan.

LJ01 - 31 January 2009 10:23 PM

BTW was Paul de Leeuw ook niet gecast in de vorige editie van Les Mis, of moest hij de gehele auditie doorlopen?

  [ # 52 ] 31 January 2009 11:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heidi - 31 January 2009 10:03 PM

In gedachten zie ik Vera Mann als een soort Evita op het balkon staan; strijdlustig en met opgeheven vuist.
Dit is niet denigrerend bedoeld, ik zie het echt voor me: en ik vind het mooi dat ze die vuist maakt!

Het verschil is wel dat Evita met hele slechte bedoelingen op dat balkon stond.

  [ # 53 ] 31 January 2009 11:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

martijn-j - 31 January 2009 11:25 PM
Heidi - 31 January 2009 10:03 PM

In gedachten zie ik Vera Mann als een soort Evita op het balkon staan; strijdlustig en met opgeheven vuist.
Dit is niet denigrerend bedoeld, ik zie het echt voor me: en ik vind het mooi dat ze die vuist maakt!

Het verschil is wel dat Evita met hele slechte bedoelingen op dat balkon stond.

Dat is een andere discussie en ik refereerde aan Evita omdat Vera Mann die rol ooit heeft gespeeld.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 54 ] 01 February 2009 12:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Waarom ontvangen musical en cabaret eigenlijk geen subsidie en toneel, opera en volgens mij ook dans wel?

  [ # 55 ] 01 February 2009 09:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik kan Vera Mann alleen maar gelijk geven. De hele discussie draait al lang niet niet meer om Jack van Gelder en die paar voorstellingen die hij zal spelen als Thénardier in Carré, maar het principe dat tegenwoordig alles maar moet wijken voor de commercie en het grote geld.
Ik heb genoten van het telefonische interview van Vera Mann bij RTL Boulevard waarin ze gedegen haar standpunten verdedigde en en passant ook nog even meedeelde dat de regisseur van Les Misérables ten overstaan van zijn cast publiekelijk excuses maakte voor deze zet van Stage Entertainment. Want dat is natuurlijk informatie die men niet graag deelt. Dit alles terwijl Albert Verlinde haar woorden met alle kracht probeerde te bagatelliseren. Een typisch geval van ‘de pot verwijt de ketel ...’ want V & V staat nu ook niet direct bekend om hun gewaagde programmering. Waar ik vooral licht onpasselijk van raak is de opmerking in de reactie van Van Lambaart dat ze natuurlijk alles doen voor het grote geld maar desondanks ook wel artistiek mooie en verantwoorde produkties op de planken willen brengen ook al levert dat maar weinig op. Het is toch geen liefdadigheidswerk of wel ? En sorry Van Lambaart maar jullie versie van ‘Sunset Boulevard’ en ‘artistiek’ in één zin gebruiken gaat me net iets te ver. Tip : Ga eens kijken in het Comedy Theatre in Londen ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 56 ] 01 February 2009 09:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Om nog even wat olie op het vuur te gooien:

gisteravond hoorde ik dat Jack de ensemble stukken die Thénardier normaal doet voordat hij Thénardier wordt, niet hoeft te doen. Dus waarschijnlijk moet er aan andere Thénardier die avond naar het theater komen om het ensemble-deel voor zijn rekening te nemen. Hoe pijnlijk is dat?

  [ # 57 ] 01 February 2009 10:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ook niet eerlijk. Als hij zo nodig zijn droom wil vervullen, moet hij wel compleet meedraaien vind ik. Net zoals alle anderen die Thénardier spelen!

W.b. die uitzending van RTL Boulevard, heb ik net even terug gekeken op internet. Maar wat een eikels zijn die Winston en Albert zeg! Ik kan me werkelijk geen zin van Vera herinneren die ze haar uit hebben laten praten :boos: M.a.w. Zij zijn het niet met Vera eens! Was gewoon een typisch geval van “proberen de mond te snoeren” (Nu had ik dat van Albert als producent niet anders verwacht eigenlijk)

Nogmaals, IK ben het wél met Vera eens!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 58 ] 01 February 2009 10:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Scarletwoman - 01 February 2009 10:00 AM

Ook niet eerlijk. Als hij zo nodig zijn droom wil vervullen, moet hij wel compleet meedraaien vind ik. Net zoals alle anderen die Thénardier spelen!

W.b. die uitzending van RTL Boulevard, heb ik net even terug gekeken op internet. Maar wat een eikels zijn die Winston en Albert zeg! Ik kan me werkelijk geen zin van Vera herinneren die ze haar uit hebben laten praten :boos: M.a.w. Zij zijn het niet met Vera eens! Was gewoon een typisch geval van “proberen de mond te snoeren” (Nu had ik dat van Albert als producent niet anders verwacht eigenlijk)

Nogmaals, IK ben het wél met Vera eens!

Ben het helemaal met je eens wat waren Winston en Albert onbeschoft, bah!!! Vera kreeg er geen woord tussen.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 59 ] 01 February 2009 11:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

LJ01 - 31 January 2009 01:08 PM

Het verbaast mij dat iedereen een mening heeft over de kwaliteiten van Jack van Gelderen (en dus de keuze van SE) zonder hem gezien te hebben. Als Jack van Gelderen echt waardeloos is, dan is het commercieel ook niet interessant voor SE dus dan is hij snel weg (en dan zal SE zich de volgende keer wel een tweede keer bedenken voodat zij dit soort experimenten doet). Wel is het natuurlijk zo dat mocht Jack van Gelderen goed blijken te zijn dit leidt tot meer concurrentie onder de overige musicalacteurs waarbij zij natuurlijk het nadeel hebben dat zij geen landelijke bekendheid hebben (en dus een commercieel nadeel hebben). Maar dan kom je op het punt dat er altijd een commercieel aspect aan een musical van SE zit. Of denkt men echt dat het bij het grote deel van het publiek alleen maar om de kwaliteit gaat? Wees blij dat men bij musicals nog enigszins aan kwaliteit denkt. In de filmwereld is dit stadium vaak al gepasseerd (hier wordt wel erg vaak op naam gecast).

Overigens, ik neem aan dat Vera ook tegen een programma als “Op zoek naar….” is. Ook hier wordt namelijk ongelijkheid gecreeerd. Immers de popularitiet (en dus ook het commercieel vermogen) van Brigitte is sterk omhoog gegaan sinds haar optreden in “Op zoek naar Evita”.

Vera Mann heeft zich in een vroeg stadium van de zoektocht naar Joseph al publiekelijk uitgesproken tegen dit soort programma’s. Het artikel is vast nog wel ergens terug te vinden.

  [ # 60 ] 01 February 2009 11:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Gevonden!

Niet alle musicalacteurs zijn liefhebbers van zoektocht.

Een rondgang langs zijn collega’s leert dat iedereen weliswaar overtuigd is van de kwaliteiten van Freek Bartels, maar dat niet iedereen is gecharmeerd van de afvalrace die hij hoopt te winnen.
Tony Neef: ,,Ik maak Freek nu als collega mee bij Les Misérables en bij ons achter de coulissen blaast hij iedereen de tent uit. Het moet dus raar lopen, wil hij niet winnen.
,,Ik ben geen supporter van dit type programma. Bij een normale castingprocedure ga je op zoek naar de acteur die het beste bij een rol past. Als je het publiek laat stemmen op grond van een televisieoptreden, gaat zo’n rol naar degene die het aardigst overkomt. Niet de beste wint, maar de leukste.’’
,,Niks ten nadele van Freek Bartels hoor,’’ zegt Vera Mann. ,,Hij is van wereldklasse. Als dit hele circus achter de rug is, komt hij als winnaar uit de bus.’’
,,Ik vind deze programma’s wel een schande voor het vak. Mensen die van musicals slechts oppervlakkig notitie nemen, denken nogal gemakkelijk over wat wij doen. Zij kunnen nu hun gelijk halen. Terwijl het in feite natuurlijk een aanfluiting is om te denken dat je kandidaten van de straat kunt plukken voor de hoofdrol in een musical.’’
,,Ik vind het een belediging voor iedereen die een gedegen opleiding heeft gevolgd en jarenlange ervaring heeft opgedaan.’’

Het zal niet verbazen dat Pia Douwes - behalve musicalactrice ook panellid in Op zoek naar Joseph - milder oordeelt. ,,Wij doen juist ons best te laten zien wat er allemaal bij komt kijken. Dat het misschien wel begint met een leuk koppie en een goede stem, maar dat het daar niet mee eindigt.’’
,,Dat het een gelopen race is, gaat er bij mij niet in. Freek is niet de enige die het goed doet. Bovendien maken kandidaten soms ineens een groeispurt door.’‘

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6