94 of 95 | ‹ First  < 92 93 94 95 > 
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 1396 ] 05 November 2015 12:38 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2015-08-31

Sammy!!!!!!

Nu kan ik slapen 😊

Leuk dat er toch fotoverslagen zijn, ik ga meteen naar jullie site!
Bedankt voor de info 😊

[ Gewijzigd: 05 November 2015 12:43 PM by LieBi ]
  [ # 1397 ] 05 November 2015 04:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Mandy89 - 04 November 2015 10:32 PM

De laatste voorstelling is inderdaad zaterdagavond en niet zondag. Althans, dat hoop ik toch,  anders heb ik kaartjes voor de verkeerde dag, haha.

Vraagje.. is Nick eigenlijk al weleens opgeweest als billy?  Heb nog nergens wat over hem gelezen.

Ik heb Nick gezien als Billy toen ik voor de tweede keer de show bezocht! Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik van beide shows geen verslag heb geschreven. Ik vond het een geweldige show! Nick deed het ook heel erg goed, mijn complimenten voor iemand die de jongste Billy ter wereld was bij zijn première!

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 1398 ] 05 November 2015 10:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Ik heb Nick ook een keer gezien, toen de 2e cast nog niet zo heel erg lang bezig was. Hij speelde toen 3 x in 1 week Billy, wat ik persoonlijk nogal veel vond voor zo’n klein mannetje. Zang en spel vond ik goed maar dans een beetje slordig. Hij stond echt te blazen tijdens “Je eige te zijn” , maar ik denk dat dat kwam omdat hij die week dus 3x op moest. Ik vond hem dan weer te jong om door te gaan voor Billy van 11. Maar al met al is het een geweldige prestatie die deze jongen geleverd heeft!

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 1399 ] 08 November 2015 03:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Bekijk de beelden van de finale van Billy Elliot onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 1400 ] 13 November 2015 09:24 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2015-08-31

Om uiteraard nog even mijn ervaring te delen:

Zaterdagavond was GEWELDIG!
Zelsf in de foyer voelde je de adrenaline van het publiek al.
Toen de cast op was, en vooraan het mijnwerkerslied zong, zag je wat zij zagen, nl een super publiek, en daardoor groeiden zij en gloeiden zij.
.
Vanaf het eerste swing moment, in Pia’s klas, was het helemaal aan.
Het enthousiasme van het publiek kwam IN Pia terecht en je zag dat ze NOG meer gaf dan eigenlijk mogelijk.

Sammy en Rogier waren heerlijk.
Beide Bassen, Reinier en volgens mij Dennis gaven meer dan ooit.

Applaus werd gegeven waar kon, gejoeld, gejankt.

Allemachtig,
Dag Billy.

  [ # 1401 ] 30 January 2016 07:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

De Musiclaworld Award voor beste mannelijke bijrol is voor Bas Heerkens voor zijn rol in Billy Elliot.
Door ziekte moesten wij tot januari wachten om de award eindelijk aan Bas uit te kunnen reiken.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 1402 ] 21 July 2016 04:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hoeveel acteurs van Billy staan momenteel of gaan de komende tijd voor Joop van den Ende werken ? Het is minimaal, zou het dan toch kloppen dat de acteurs echt stampij hebben gemaakt door het vroegtijdig stoppen en nu niet meer mogen werken voor het bedrijf ?

Op Barbara Hol en Jochem Feste na zie ik niemand nu zo 123 voor Stage werken

  [ # 1403 ] 21 July 2016 04:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een groot deel (zo niet iedereen) van de cast heeft een rechtszaak aangespannen. Veel castleden zijn echter voortijdig afgehaakt omdat Stage dreigde ze voor toekomstige producties niet meer aan te nemen. Of ze echt van plan waren om dat te doen is dan gissen. Ik kan me voorstellen dat je als artiest dan ook niet meer met zo’n bedrijf in zee wil gaan. Degenen die doorgegaan zijn met de zaak hebben overigens een vergoeding gekregen.

  [ # 1404 ] 21 July 2016 09:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

-

[ Gewijzigd: 22 July 2016 10:27 PM by eline3 ]
  [ # 1405 ] 22 July 2016 04:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Mag ik je in alle eerlijkheid zeggen dat ik je reactie heel triest vind? Het artiesten bestaan is onzeker, maar dat weet je van te voren?? Het is algemeen bekend binnen de theaterwereld dat iedereen die een zaak aanspande tegen Stage betreffende het contract van Billy (dat t/m juli 2016 liep!!!) en dit door heeft gezet een plek binnen dit bedrijf kan vergeten in de toekomst (En dit geldt ook bij andere producenten). Het is juist een schande dat een bedrijf dit zomaar kan doen en vervolgens iedereen zonder pardon aan de kant kan zetten! Het is verschrikkelijk dat artiesten niet beschermd kunnen worden tegen dit soort zaken. Er is vaak genoeg geprobeerd een vakbond of dergelijke op te zetten om artiesten te beschermen maar producenten werken dit gewoonweg tegen om dit soort taferelen in stand te houden!

En ja de opleidingen schieten uit de grond, helaas niet altijd met dusdanig niveau! Waar kijk je liever naar? Een productie vol stagiaires waar vervolgens over geklaagd worden dat ze niet geschikt zijn voor een rol maar voor de producent lekker goedkoop of kijk je liever naar een show vol goed getrainde professionals die de show tot zijn recht brengen.

  [ # 1406 ] 22 July 2016 05:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dank, musicfever…  😉

Misschien moeten de cultuurliefhebbers in Den Haag eens actie ondernemen, die kunnen misschien wat druk uitoefenen om een vakbond op te richten. ... Oh wacht, die cultuurliefhebbers…, die zijn er niet hè?  😖

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1407 ] 22 July 2016 05:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of acteurs beter beschermd worden of niet. Werkgevers weten toch altijd wel een uitweg. Kijk bijvoorbeeld naar de flexwet. Deze wet is bedoeld om werknemers eerder een vast contract te geven. Het tegenovergestelde is de praktijk.  Tegenwoordig mag iedereen om de twee jaar een nieuwe baan gaan zoeken. Het zou een oplossing kunnen zijn als alle acteurs zzp’er worden, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.

  [ # 1408 ] 22 July 2016 10:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

-

[ Gewijzigd: 22 July 2016 10:28 PM by eline3 ]
  [ # 1409 ] 22 July 2016 10:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik ben het eens met Eline hoor. Het is misschien sneu, maar ja, als er veel meer aanbod is dan vraag, dan houd je dit soort praktijken (hoe stom je dat ook mag vinden). Dat geldt overigens niet alleen voor musicalacteurs, dus ik snap niet waarom sommige mensen daar zo op hun teentjes getrapt door lijken te zijn.  Soms heb je mazzel en loopt je show goed en soms heb je pech en moet je eerder stoppen, ja balen. Life is though. Als je vastigheid wil, is de theaterwereld (of bijvoorbeeld de horeca om maar even iets te noemen) niet je plek.

Kijk, ik snap best dat het misschien niet chill is hoe het gaat, maar nogmaals, dat is nu eenmaal wat het is. Dan kan je wel rechtszaken gaan aanspannen, maar daar zul je niet zo snel iets mee veranderen (of je moet met iedere musicalacteur in Nederland in staking gaan ofzo). Dus je hebt twee keuzes: je legt je erbij neer en vergroot daarmee je baankansen bij een bedrijf als SE of je opent je mond en aanvaardt de consequenties.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 1410 ] 22 July 2016 10:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

eline3 - 21 July 2016 09:16 PM

Dat begrijp ik enerzijds heel goed.
Maar ik begrijp Stage ook wel. De musicalopleidingen schieten als paddenstoelen uit de grond, net als mensen die in een musical willen spelen.
Voor de klagers 10 anderen in hen geval.

Artieste zijn is een onzeker bestaan helaas, maar dat weet je van te voren.

Sorry, je begrijpt Stage Entertainment? Noem me gek, maar ik kan geen begrip (laat staan respect) opbrengen voor een bedrijf dat zijn werknemers dwingt/dreigt/chanteert (kies maar welke term het beste van toepassing is) om af te zien van zaken waar ze recht op hebben.

Het bestaan van een artiest is inderdaad onzeker. Maar dat geldt ook voor het bestaan van een producent. Wat hier gebeurt, zowel bij Sky als bij Billy Elliot, is dat een producent probeert om een deel van het bedrijfsrisico af te wentelen op de werknemers. En in het geval van Sky kun je nog aanvoeren dat het falen van de productie er (naar het schijnt) toe heeft geleid dat ook de producent acuut in een moeilijke positie verkeert. En dat er misschien inderdaad geen middelen meer zijn om iets te regelen richting de werknemers. Dat kun je in het geval van Stage Entertainment echter niet zeggen.

Stage Entertainment heeft altijd al een machtige positie gehad (zowel op de musicalmarkt als op de arbeidsmarkt). En na de fusie met Albert Verlinde is die positie alleen nog maar verder versterkt. Misschien naïef, maar ik vind het echt schokkend om te lezen hoe Stage die machtspositie in deze zaak heeft misbruikt. Al is misselijkmakend misschien wel een betere benaming.

Het bestaan van een musicalacteur lijkt me al onzeker genoeg. Die heeft al te maken met de onzekerheid over het verkrijgen van een rol, en of een productie wel goed loopt (zelfs als er wel iets geregeld wordt rond een gestopte productie kom je er natuurlijk toch slecht uit). Daarbij zorgt de flexwet (die ook nog eens aangescherpt is) ook nog voor de nodige kopzorgen, zeker nu er door de fusie niet meer geswitcht kan worden tussen de twee grote concurrenten. Zorgen en twijfels genoeg dus voor musicalacteurs. En inderdaad, ze wisten dat dat onderdeel zou zijn van hun vak. Maar met de recente uitspraak van de rechter over Sky en het (wan)gedrag van Stage rond Billy Elliot lijken musicalacteurs wel vogelvrij verklaard.

‹ First  < 92 93 94 95 > 
94 of 95