92 of 95 | ‹ First  < 90 91 92 93 94 >  Last ›
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 1366 ] 30 September 2015 12:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Wat een ramp zeg. Er duiken overal kortingsacties op en de voorstelling heeft nu al een einddatum, maar nog loopt het niet.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 1367 ] 05 October 2015 06:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik zag gisteren Bill Elliot voor de eerste keer. Wow wat een steengoede voorstelling. Ik had nog nooit iets van de show gezien, wist alleen in grote lijnen verhaal. Ik liet me dus verrassen. Wow wow wow. Het jongetje dat Billy speelde: ik geloofde ieder woord. Verder ging de 1e cast op. Eindelijk een keer Pia gezien!

Wat ontzettend zonde dat het zo slecht bezocht wordt. De ring was op 2 rijen na afgezet met zwarte doeken en aan iedere kant op de ring zaten ook maar iets van 10 mensen. Zaal verder wel gevuld.
Wat vreselijk!

  [ # 1368 ] 05 October 2015 10:00 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2004-02-24

Ontzettend zonde dat het zo slecht loopt.
Het ligt m.i. ook echt niet aan de voorstelling.
Stage heeft de afgelopen jaren wel erg vaak de “wat mindere” voorstellingen aangeprezen als het beste ooit vertoond, en dat soort teksten. Ik kan me goed voorstellen dat publiek hier een beetje moe van wordt en niet zo snel meer 60 euro voor een kaartje neerlegt.

  [ # 1369 ] 05 October 2015 10:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Maar zelfs met een gigantische kortingsactie is de zaal bijna leeg!
Waar je vroeger echt van kortingsacties af moest weten, wordt je er nu mee doodgegooid, en nog wordt er niet geboekt. Echt zà³ zonde want ze verdienen gewoon een volle zaal.

  [ # 1370 ] 05 October 2015 10:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ik blijf het een schitterende show vinden, de beste die de afgelopen 10 jaar in Nederland te zien is geweest.
Het publiek is misschien verpest door alle mindere shows waarmee ze zijn doodgegooid de afgelopen jaren.

Ook hebben veel mensen die ik ken een verkeerd beeld van deze show, ze kunnen zich er simpelweg niets bij voorstellen. Ze zien af en toe een springend jongetje op een poster, waarom 2,5 uur kijken naar een ballet dansend jongetje? Maar de show wordt niet gespresenteerd als het hartverwarmende, ontzettend indringende persoonlijke verhaal dat het in werkelijkheid is, met schitterende scenes, een traan en een lach, prachtige muziek en staging.
Mensen die de show wel zien, weten dat pas en zijn vaak compleet verrast.

  [ # 1371 ] 05 October 2015 02:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2004-02-24

Ik ben ook weg van deze show. Een van de pareltjes van afgelopen jaren, om er maar eens een cliche in te gooien. Maar in de communicatie is het op een aantal punten wel misgegaan.

Inderdaad wordt het gepresenteerd als een musical over “een jongetje dat goed kan dansen”. Dat klinkt als een dun verhaaltje, maar het tegendeel is bij Billy het geval.
Deze show heeft het niet echt gehad van mond-tot-mond-reclame. Als ik de reacties op de Stage-site lees zijn deze niet enkel positief (wat ik overigens heel eerlijk vind van Stage).
Vooral over het taalgebruik en het accent/verstaanbaarheid lijken mensen te vallen.
Persoonlijk vind ik dit geen probleem. Maar als je van veel kanten hoort dat er in Billy zoveel gescholden wordt en het niet te verstaan is, draagt dat niet bij aan een positief beeld van de show.

Ik denk ook dat Scheveningen niet een ideaal theater is voor deze voorstelling. Er wordt in tegenstelling tot bijvoorbeeld Sister Act heel diep gespeeld. Zodra je ook maar een klein beetje naar de zijkant zit, mis je meteen een heel stuk. En in Scheveningen zijn er nogal wat zijkant-plaatsen. Ik heb veel mensen horen zeggen dat ze de show erg mooi vonden, maar dat het jammer is dat ze het zo slecht konden zien. Ook al geen goede reclame. Dit probleem speelt in het Beatrix of Nieuwe Luxor veel minder.

Allemaal dingen die met de kwaliteit van de voorstelling niets te maken hebben (nogmaals: ik vind hem prachtig), maar voor de bezoekersaantallen funest zijn.

[ Gewijzigd: 05 October 2015 02:38 PM by Johan344 ]
  [ # 1372 ] 05 October 2015 05:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Jeetje, wat staan er een hoop slechte recencies van bezoekers op de site van Stage. Kijk deze eens;

“Wat een slechte Musical. Het is niet te verstaan en wat je verstaat is alleen maar schelden. Ja kan nou eenmaal niet het Engelse dialect vertalen naar het Nederlandse. Had dan het Amsterdamse, Haagse, Leidse of een ander Nederlands dialect genomen. Die kinderen speelden het nog het best en het ballet van dat jongetje was ook goed, knap van zo’n kind. En dan dat verschrikkelijke AVAS theater. Als je aan de zijkant zit, zie je een heel stuk van het podium niet, en als je in de zaal vooraan zit, zit je recht achter elkaar dat weer inhoud dat als je wat kleiner bent als diegene die voor je zit, niets ziet. Dat hadden we bij Sister Act wat trouwens een geweldige musical was. Verbazend wekkend was daarbij ook het decor, dat bij Billy Elliot ook al een aanfluiting was. Er liepen mensen weg die zijn ook de tweede helft niet meer terug gekomen. Ook achter ons hoorde we maar gemopper over dat schelden en het slecht zicht op het podium. Ik begrijp die recensenten niet, of ze lopen te slijmen of er is iets aangeboden, want je kan mij niet vertellen dat je dit goed vind. Niet te verstaan Slecht zicht Armzalig decor op de kleintjes na, niet al te denderend opgetreden een hoop geschreeuw. Ik heb toch bij diverse shows en musicals nog nooit mensen weg zien lopen Ik zal deze musical dan ook nooit iemand aan bevelen”

Tsja.. Over het zicht heeft hij op zich wel gelijk. Maar de rest? Wat is er in vredesnaam mis met het decor..

Kennelijk zijn wij Nederlanders toch een heel ander volk van de Engelsen.

  [ # 1373 ] 05 October 2015 06:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ach ja, mensen die een voorstelling niet begrijpen hou je toch altijd. Laatst nog bij een cabaretvoorstelling liep de helft boos weg en de andere helft vond het fantastisch, kwestie van smaak.

Dat gezegd hebbende, vind ik Billy Elliot één van de beste voorstellingen die ik van Stage heb gezien. En van de Billy’s die ik gezien heb, vond ik Sammy de beste. Maar alle Billy’s zijn van prima niveau, net als de rest van de cast.

[ Gewijzigd: 05 October 2015 08:07 PM by Lotus18 ]
   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 1374 ] 05 October 2015 07:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

As. Zondag ga ik naar Billy voor de 2e keer en ik hoop nu echt Pia te zien, de afgelopen keer hard ik Frederique. Ze deed het super, maar Pia heeft wel iets speciaals! Op twitter zegt ze alles te spelen behalve 1 weekend in omt.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 1375 ] 06 October 2015 07:46 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Doodzonde van deze show dat het zo slecht loopt.

Ja het decor ziet er uit alsof het al jaren in gebruik is en nooit een lik verf heeft gehad. Snapt zo’n persoon niet dat dit juist ‘het decor’ is?! Ik heb de show niet in NL gezien, maar het is echt een goede show. Dat schelden hoort nou eenmaal bij de Engelse cultuur (het woord fuck vliegt je overal om de oren). Dat wij dat als Nederlanders daar moeite mee hebben, snap ik niet zo goed. We hebben zoveel dingen in ons land die andere culturen shockeren.

Ik denk dat Stage zichzelf kapot maakt door ook telkens acties er tegen aan te gooien. Mensen verwachten dit nu bij elke show vanaf het begin, dus ze kunnen beter de kaartjes direct 30-50 euro maken, of gewoon acties helemaal afschaffen…

  [ # 1376 ] 06 October 2015 08:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Twananas - 06 October 2015 07:46 AM

Ik denk dat Stage zichzelf kapot maakt door ook telkens acties er tegen aan te gooien. Mensen verwachten dit nu bij elke show vanaf het begin, dus ze kunnen beter de kaartjes direct 30-50 euro maken, of gewoon acties helemaal afschaffen…

Ja, voor Beauty zijn er nu al acties via de ING, dus mensen weten dat het wel komt. Of ze weten, via de AH komt het toch wel weer. Soldaat is het bewijs dat het niet hoeft, maar ja…

  [ # 1377 ] 06 October 2015 09:11 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik weet nog dat Albert Verlinde in een verleden heel duidelijk was: er komen GEEN acties en GEEN aanbiedingen voor zijn musicals. Heel duidelijk en die kwamen ook niet. Je hoefde er niet op te wachten. Duidelijke taal. Daar tegenover stond wel dat je voor redelijk toegankelijke prijzen kaartjes kon kopen voor zijn voorstellingen, duurste dag en kaartje was hooguit 60 euro. Jammer dat er geen acties waren natuurlijk maar wel heel duidelijk. Mensen wachten anders gewoon daarop. Ik ken ook niet 1 productie van Stage waar je niet uiteindelijk voor minimaal de halve prijs heen kon, niet 1.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 1378 ] 08 October 2015 09:37 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Gisteren nog 1 keertje de voorstelling gezien voordat ‘ie veel te vroeg zijn Waterloo gaat vinden hier in Nederland. Ik blijf het één van de sterkste voorstellingen van de laatste jaren vinden en ik denk dat het misschien wel het moderne equivalent van Les Misérables is. Onwijze bummer dat Nederland dit pareltje niet veel meer heeft kunnen waarderen.

Laurian Serno speelde Billy en is een uitstekende danser en een even zo goede zanger, maar viel mij speltechnisch toch wat tegen. Hij geeft Billy voor mijn gevoel weinig eigens mee, waardoor het hele karakter wat vlak blijft. Dit gaat dan ook ten koste van de humor die wel degelijk in de rol van Billy zit (Ik denk even terug aan Samuel de vorige keer). Wel moet ik zeggen dat Laurian zowel Kippenvel als Het Zwanenmeer echt fantastisch neerzette. Zijn dans was onwijs strak vol acrobatiek en zijn zang was werkelijk prachtig.

Rogier Baris in de rol van Michael groeide in de show. Zijn eerste grote shining moment met Eige Te Zijn was er weinig energie en was het ook gewoon slecht te verstaan. Hier moet ik dan wel weer bij opmerken dat ook hij als danser echt een supertalent is. Ik heb dat tappen in ieder geval nog nooit zo strak gezien. En het werd daarna beter ... De scène na het kerstfeest zette hij hilarisch leuk neer met die tutu en ook zijn schrik nadat ‘ie Billy kust raakte me onwijs. Al met al dus goed gedaan, uiteindelijk ...  Holly van Zoggel speelde Debby vanavond en maakte er een heerlijk, verwaand krengetje van.

Pia Douwes is en blijft toch wel een actrice van de buitencategorie. De eerste paar scènes schijnbaar ongeïnteresseerd en verveeld totdat ze het talent in Billy ziet. Dan wordt ze gepassioneerd en neemt ze het publiek daar volledig in mee. Haar ogen stralen van plezier en verwondering als ze Billy steeds beter ziet dansen, glinsteren van ontroering als ze de brief van Billy’s moeder leest en spuwen werkelijk vuur tijdens de confrontatie met Tony. Pia beschikt over een onderkoelde, humoristische timing en weet haar opmerkingen sarcastisch en precies raak neer te zetten. Wat is het toch gaaf om zo’n fenomeen als Pia in de rol van Mrs. Wilkinson bezig te zien!

Na twee keer Marc verscheen nu weer eens Bas Heerkens ten tonele als Vader. Hij is in de eerste akte vooral stug en wat nors, waardoor zijn vertolking mij eigenlijk pas na de pauze echt naar de strot grijpt. Hoe hij zijn dronkenschap en het in tranen uitbarsten neerzette, was simpelweg tranentrekkend mooi en we zagen vanaf dat moment gewoon een totaal andere papa. Worstelend met het feit dat ‘ie naar z’n gevoel wil en de manier waarop hij zijn trots voor Billy etaleerde was ook echt schitterend ... De scène bij de Koninklijke Balletschool bouwde Bas helemaal uit en dat deed de lach regelmatig door de zaal gaan.

Reinier Demeijer blijf ik indrukwekkend vinden in de rol van Tony. Zo boos over het onrecht en zo vol vuur vechtend voor wat hij belangrijk vindt. Bas Grevelink als George was wederom weer lekker bezig. De bokslesscène blijft één van de hoogtepunten in de voorstelling en dat komt vooral door de totale chaos die Bas laat ontstaan.

Dennis Willekens is en blijft een toppertje in de rol van Mr. Braithwaite. Zijn mimiek is ongeëvenaard en wat hij allemaal met zijn lichaam is in één woord indrukwekkend. Sylvia Alberts is een humoristische Oma uit duizenden. Lekker stoffig, en met een hart van goud. Barbara Hol was op als Moeder en ook zij is een hele mooie, liefdevolle mama. Ze zingt het allemaal wat losser en meer bluesy en ik moet zeggen dat ik dat erg prettig en verfrissend vond.

Marc Dollevoet speelde nu de rol van Big Davy en dat vind ik toch wat minder geslaagd. Ik snap uiteraard dat een tweede Milan een vrij onmogelijke exercitie gaat worden, maar Big Davy is in potentie een personage die blijft hangen en nu was dat helaas niet het geval. Marc zingt en speelt ‘m goed, maar de fysieke kwinkslagen gaan wel volledig verloren in vergelijking met Milan.

Nou valt of staat de voorstelling met de Billy van dienst (duh, anders heette de show wel anders) en doordat Laurian wat vlak speelde, vond ik de voorstelling gisteravond wat minder qua energie en meegesleept-worden-gehalte. Desondanks vlamde de confrontatie tussen Reinier en Pia en blijft de tweede akte als geheel erg indrukwekkend met o.a. die aftakeling van en de onderlinge frustratie tussen de stakers. 

Waarschijnlijk was dit mijn laatste keer Nederlandse Billy. Zie je, Billy!

[ Gewijzigd: 08 October 2015 10:04 PM by KoenB ]
   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 1379 ] 16 October 2015 04:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Eindelijk Pia weer eens in een voorstelling gezien, volgens mij was We Will Rock You de laatste keer. Die rol vond ik niet echt een succes door haar. De vorige keer had ik Frederique, beide dames doen niet voor elkaar onder

Zie mijn review op m’n site.
Directe link: https://robinstheater.wordpress.com/2015/10/16/billy-elliot-pia-douwes-schijnt/

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 1380 ] 17 October 2015 01:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Ik vraag me af hoezo Celia van den Boogert nu is aangenomen als understudie oma.
Suzanne Heijne zou toch ook understudie oma zijn naast Irene Kuiper?

‹ First  < 90 91 92 93 94 >  Last ›
92 of 95