93 of 95 | ‹ First  < 91 92 93 94 95 > 
Billy Elliot (Nederland)
  [ # 1381 ] 17 October 2015 01:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Suzanne zou dat inderdaad zijn maar tot nu toe is alleen Irene op geweest en ik heb zelfs ergens gezien dat er geen vermelding meer stond van het feit dat ze us oma is.
Celia is volgens mij ter vervanging van Irene in het ensemble gekomen en heeft blijkbaar ook de functie van us oma van haar over genomen.
Irene gaat meespelen in de nieuwe klucht van Jon van Eerd (Harrie Baba) waarvan de eerste voorstelling op 30 oktober is.

  [ # 1382 ] 27 October 2015 12:28 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Afgelopen zondag nu echt de laatste keer Billy in Nederland gezien. Samuel was denk ik de meest bijdehante Billy die ik zag. Grappig om die verschillen tussen de Billy’s te zien. Hij speelde en danste vol passie. Zijn angry dance was bijvoorbeeld heel sterk. Ook kippenvel werd vol passie uitgevoerd maar hij maakte hierdoor wel een foutje en kwam niet helemaal goed terecht. Maar dit was niet erg. Ik vond het alleen jammer doordat hij zo’n stoere Billy neerzette ik het wat minder met hem te doen had. Ik had bij hem zoiets van ach hij komt er wel. Mijn voorkeur gaat uit naar de meer kwetsbare Billy. Al had hij tijdens de brief wel een echte traan. Heel knap! Deze keer een keer geen carry Tefsen als oma. Ik vond Carry in de rol grappiger maar Irene meer geloofwaardig. Pia blijft voor mij echt de nummer 1 balletjuf. Frederique deed het goed maar mijn voorkeur gaat echt uit naar Pia. Al met al weer een mooie show. Hopelijk gaat ie in Londen voorlopig nog niet stoppen!

  [ # 1383 ] 27 October 2015 02:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Voor de laatste voorstelling zijn er plaatsen op de eerste rang vrijgekomen.

  [ # 1384 ] 27 October 2015 06:19 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2011-09-20

Magic - 27 October 2015 02:20 PM

Voor de laatste voorstelling zijn er plaatsen op de eerste rang vrijgekomen.

Kan het nog treuriger ?

  [ # 1385 ] 28 October 2015 10:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

sweeney - 27 October 2015 06:19 PM
Magic - 27 October 2015 02:20 PM

Voor de laatste voorstelling zijn er plaatsen op de eerste rang vrijgekomen.

Kan het nog treuriger ?

Ik dacht eerst, Hmm kan gebeuren toch? Maar als ik nu kijk naar de hoeveelheid beschikbare kaarten vind ik dat pas treurig.. Laatste voorstelling en zelfs die krijgen ze niet vol? (Anderzijds een musical sluit niet zomaar zo vervroegd, maar had toch gedacht/gehoopt dat voor de laatste voorstelling het wel even zou aantrekken..)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 1386 ] 28 October 2015 11:10 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Misschien ook niet zo slim om de laatste voorstelling op een avond te plannen? Zelf voor de middag geboekt aangezien ik ver weg moet komen en het me anders te laat wordt…

  [ # 1387 ] 28 October 2015 12:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

zaterdagavond is normaal wel de toavond voor theater. Snap dat t vervelend is als je verder weg woont, maar ‘t is wel weekend dus mensen kunnen het meestal later maken/langer onderweg zijn met ov,want geen wekker de dag er na.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 1388 ] 31 October 2015 02:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Erg jammer dat zelfs de laatste show dus niet goed loopt.

Ik vind het dan wel weer leuk dat er een finale met alle Billy’s komt.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 1389 ] 04 November 2015 06:27 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2015-08-31

Als ze deze week nou eens de overige kaarten heel erg goedkoop veropen.
Dan heb je een volle zaal, en dat is fijn voor de cast, die de laatste weken zich in het zweet heeft gewerkt voor een paar mensen, maar toch met alle energie.
Bovendien, kun je dan toch uiteindelijk beter een goedkoop kaartje verkopen dan niks?
Zo van ” Wie maakt me los?”  Op de markt.

Ik ga zondagavond.
Ik hoop dat ze na de middagvoorstelling weer fit genoeg zijn?
Of zouden ze nu elke hoofdrolspeler sparen voor de avond en de anderen inzetten?

Stiekem hoop ik dat.

Wie gaat er nog meer zondagavond?

  [ # 1390 ] 04 November 2015 08:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Lang getwijfeld of ik zou gaan, omdat ik de film zo mooi vond dat ik bang was dat de musical af zou doen aan die ervaring en het verhaal. Uiteindelijk ben ik afgelopen zondagavond toch gegaan omdat ik mijn nieuwsgierigheid toch niet kon bedwingen. En daar heb ik zeker geen spijt van!

Wat een fantastisch mooie voorstelling. Muziek, decor, kostuum: alles klopt in het tijdsbeeld en is functioneel. Qua decor blijft er hier en daar wat te raden en dat is lekker. Niet alles hoeft altijd maar voorgekauwd te worden, wat tegenwoordig wel vaak gebeurd.

Het was de laatste voorstelling voor een voltallige kindercast, dus dat maakte de voorstelling toch een extra beetje speciaal. De balletklas was erg goed, alle meisjes speelden goed. Waar je vaak toch ziet dat kinderen in musicals wat minder spelen, en zeker in de bijrollen, waren deze dames echt van hoge klasse.

Het ensemble was ook sterk, mooie zang, dans, spel. De rol van Mr. Braithwaite werd gespeeld door Joost de Jong. Geen grote rol, maar hij speelde het prima. Al vroeg ik mij wel steeds af hoe Dennis Willekens dit gedaan had, aangezien de timing van veel grappen vaak net verkeerd viel.
Loes Worm als Moeder was erg mooi. Heel waarachtig en transparant gespeeld.
Bas Grevelink heeft als George natuurlijk een heerlijke rol, maar hij maakt er ook echt een feestje van! Wat een komische timing en wat zet hij een leuke George neer. Wat ik wel mis is enige vorm van gelaagdheid. Die zit namelijk wel in het script.
Sylvia Alberts zet een prachtige oma neer. Geloofwaardig en een heerlijke eigen timing.
Reinier Demeijer als Tony vond ik goed, maar ik had het idee dat hij er qua energie wat onder zat. Het bleef allemaal wat vlak.
Bas Heerkens zet de vader goed neer: gelaagd en heel oprecht.
Pia Douwes blijft een diva, altijd. Af en toe had ik tijdens het zingen moeite met haar verstaan, maar ze zet Mrs. Wilkinson wel prachtig neer en ze heeft een fantastische chemie met de balletklas en Billy.
Wie de rollen van Michael en Billy speelden weet ik niet(iemand die weet wie op waren als Michael en Billy?), maar dat ze verdomde goed waren staat als een paal boven water. Wat een energie en wat een geweldige timing! En dan à³à³k nog zo kunnen dansen. Petje af. Ook gaaf om de chemie tussen Billy en Michael te zien. Ik wist niet dat we zo’n hoog niveau aan kinderen hadden in Nederland!

Ik vind overigens ook dat Martine Bijl de vertaling goed heeft gedaan, ondanks dat ik moest wennen aan het dialect. Ik denk dat, ondanks dat je moet wennen aan het dialect, dit toch de beste oplossing is.

Doodsonde dat zondag al weer de laatste is!

  [ # 1391 ] 04 November 2015 09:17 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Afgelopen zondagavond speelde Laurian Billy en Florijn Michael. En de laatste voorstelling is toch zaterdagavond?

  [ # 1392 ] 04 November 2015 10:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-03-11

De laatste voorstelling is inderdaad zaterdagavond en niet zondag. Althans, dat hoop ik toch,  anders heb ik kaartjes voor de verkeerde dag, haha.

Vraagje.. is Nick eigenlijk al weleens opgeweest als billy?  Heb nog nergens wat over hem gelezen.

  [ # 1393 ] 04 November 2015 11:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Volgens de Facebookpagina van Billy Elliot Kids heeft Nick de 31ste zelfs al zijn laatste gespeeld…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1394 ] 05 November 2015 11:02 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2015-08-31

Dat van Nick is helemaal langs mij heengegaan.
Toen de eerste Billy’s afscheid namen, werd er veel meer aandacht aan besteed, nu nauwelijks.

Ik zag trouwens gisteravond laat dat de allerlaatste show nog heel veel kaarten over had, en nu is het op een paar na uitverkocht?
Of zouden ze zo aan het schuiven zijn, dat de achterste doeken sowieso dichtgaan, en dat ze iedereen naast elkaar zetten?
Want in 1 nacht tijd zoveel kaarten veropen???

Ik moet eigenlijk maar gewoon afwachten….
Maar ik wil alles NU weten.

  [ # 1395 ] 05 November 2015 11:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Nick heeft inderdaad op 31 oktober zijn laatste show gespeeld en MusicalNieuws heeft hier al (foto-)verslag van gemaakt..
Inmiddels heeft ook Laurian op zondag 1 november ook zijn laatste gespeeld en ook daarvan is al een (foto-)verslag gemaakt.
Vanavond 5 november speelt Wisse zijn laatste en morgen Faas.
De zaterdag speelt Samuel de middag en Sammy de allerlaatste en bij alle shows maken wij een (foto-)verslag 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 91 92 93 94 95 > 
93 of 95